Nowoczesność w autach

Data: 2019-02-27 04:52:53
Autor: RadoslawF
Nowoczesność w autach
https://www.chip.pl/2019/02/kierowca-tesli-model-s-splonal-w-pojezdzie/

Brak dostępu do klamek po wypadku.
Takich rozwiązań powinni zakazać.

Pozdrawiam

Data: 2019-02-26 22:54:04
Autor: przemek.jedrzejczak
Nowoczesność w autach
-- Brak dostępu do klamek po wypadku.

awaria systemu, zdarza sie

-- Takich rozwiązań powinni zakazać.

nie ma przymusu kupowania tego auta a na przyglupow nie ma rady

https://www.motofakty.pl/artykul/auto-bez-klamek-czyli-pulapka-ekstremalnego-tuningu-wideo.html?dsc00043&zdjecie=5#galeria1

Data: 2019-02-27 15:08:11
Autor: RadoslawF
Nowoczesność w autach
W dniu 2019-02-27 o 07:54, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:

-- Brak dostępu do klamek po wypadku.

awaria systemu, zdarza sie

Że awaria się zdarza wiedza wszyscy?
Dowiadujemy się że konstruktorzy Tesli tego jednak ne wiedzieli.
Czy przyjmujemy do wiadomości że inteligencja konstruktorów
oscyluje na poziomie naszych speców od wiejskiego tuningu.

[...]

Ale jak ten przygłup stworzył coś co jest seryjnie sprzedawane
to ja tu widzę zagrożenie życia a nie tylko przygłupa.

Pozdrawiam

Data: 2019-02-28 23:20:54
Autor: Tomasz Pyra
Nowoczesność w autach
W dniu 2019-02-27 o 07:54, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- Brak dostępu do klamek po wypadku.

awaria systemu, zdarza sie

A ten "system" to w ogóle istnieje czy to miejska legenda?
https://www.youtube.com/watch?v=oNRPTsD0BLE
https://www.youtube.com/watch?v=7uhhYKJWEBw

Nie widzę żeby klamki się wysuwały, chociaż widać że w pierwszej chwili przeciążenie prawie je wypchnęło.

Silniczek od klamek jest słaby i dość powolny i z pewnością wymaga zasilania przez pewien czas, co po dzwonie jest już dość sporym problemem.

Co ciekawe - procedura crashtestów ENCAP mówi o sprawdzeniu siły potrzebnej do otwarcia drzwi (str. 24) "door opening force": http://www.unit.eu/cours/ingenierie_crash/Complements_pdf/EuroNCAP-protoV4/EuroNC-poteauV4-uk.pdf

Nie ma o tym żadnej wzmianki w protokole testowym Tesli: https://cdn.euroncap.com/media/4873/euroncap_tesla_model_s_2014_5stars.pdf

--
Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
Engine power, torque and gear ratios calculator online: http://powertorque.cba.pl

Data: 2019-03-01 00:40:36
Autor: przemek.jedrzejczak
Nowoczesność w autach
Acording to Tesla's Model S Emergency Response Guide "When an airbag inflates, Model S unlocks all doors, unlocks the trunk, and extends all door handles." see page 23.

The airbags didn't deflate after the crash and trapped the person inside.

jak dla mnie to awaria

Data: 2019-03-03 14:44:51
Autor: Tomasz Pyra
Nowoczesność w autach
W dniu 2019-03-01 o 09:40, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

Tak, jednak jest dostępnych kilka crashtestów i w żadnym nie widziałem żeby tak to zadziałało.

Data: 2019-02-27 06:15:42
Autor: sczygiel
Nowoczesność w autach
W dniu wtorek, 26 lutego 2019 21:52:58 UTC-6 użytkownik RadoslawF napisał:
https://www.chip.pl/2019/02/kierowca-tesli-model-s-splonal-w-pojezdzie/

Brak dostępu do klamek po wypadku.
Takich rozwiązań powinni zakazać.

Liczenie ze klamka zadziala jest naiwne.
Od tego sa mlotki, gasnice.
Hint: wybijamy szybe.

Takich durnych artykulow powinno sie zakazac.

Data: 2019-02-27 16:00:26
Autor: Myjk
Nowoczesność w autach
Wed, 27 Feb 2019 06:15:42 -0800 (PST), sczygiel@gmail.com
Takich durnych artykulow powinno sie zakazac.

Ale niedawno o tym pisałem, że jak elektryk się jara to szybciutko ta
informacja trafia na tablicę. Że spalinowe dieselki BMW mogą płonąć wręcz
hurtowo bo mają EGR wadliwy (i pomimo wiedzy nie ma nawet akcji
serwisowej), to jakimś cudem nikt nie napisał -> https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/kierowca-mogl-zginac-w-pozarze-bo-bmw-nie-ma-czesci/

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-02-27 07:26:53
Autor: sczygiel
Nowoczesność w autach
W dniu środa, 27 lutego 2019 09:00:26 UTC-6 użytkownik Myjk napisał:
Wed, 27 Feb 2019 06:15:42 -0800 (PST), sczygiel@gmail.com > Takich durnych artykulow powinno sie zakazac.

[...]

Kazde auto sie moze spalic.
Kazde moze miec zakleszczone drzwi (no cabrio ma ten problem mniejszy).
W kazdym mozna szybe wybic i probowac czlowieka z wnetrza wyciagnac przez okno jesli drzwi sie nie otwieraja.

Elektryk od spalinowca rozni sie niewiele. Elektryk moze miec ciekawsza strefe zgniotu (choc nie az tak ciekawa, oba silniki elektryczne sa podobnych rozmiarow i wagi jak spalinowy).
Roznia sie tez charakterem spalania.
Baterie pala sie inaczej niz ropa, benzyna czy gaz. Zreszta gaz tez ciekawy pod tym wzgledem.

Robienie zawodow co gorsze/lepsze jest bezcelowe.
Mozna by statystyki porownac ale jak zwykle, trudno bedzie je ujac tak aby porownanie bylo dobrej jakosci. Przynajmniej do czasu az sie elektryki spopularyzuja.

Data: 2019-02-27 17:11:55
Autor: Myjk
Nowoczesność w autach
Wed, 27 Feb 2019 07:26:53 -0800 (PST), sczygiel@gmail.com
Kazde auto sie moze spalic.

Oczywiście, ale tylko jak się pali elektryk to media i ludzi sraczka łapie.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-02-27 08:38:25
Autor: sczygiel
Nowoczesność w autach
W dniu środa, 27 lutego 2019 10:11:55 UTC-6 użytkownik Myjk napisał:
Wed, 27 Feb 2019 07:26:53 -0800 (PST), sczygiel@gmail.com > Kazde auto sie moze spalic.

Oczywiście, ale tylko jak się pali elektryk to media i ludzi sraczka łapie.

Nie przesadzaj. Ostatnio byla akcja z spalonym mercedesem na autostradzie. I w nim palilo sie ze srodka przedzialu pasazerskiego. Dlatego bylo ciekawie.

Tez w mediach byla sraczka.

Tu jest sraczka bo tesla sie zapalila i fanboje i antyboje sie produkuja.
No i jeszcze do ludu nie dotarlo ze elektryk to wcale nie taka wielka roznica w stosunku do spaliniaka.
No i sie produkuja.

Data: 2019-02-27 19:17:47
Autor: T.
Nowoczesność w autach
W dniu 2019-02-27 o 16:26, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

Jest pewna różnica - auto spalinowe można ugasić, elektryka - nie. Póki nie są powszechne nie wozi się specjalnych środków służących do gaszenia palących się baterii, więc tylko czeka się, aż się dopali (można ew. ogrodzić). Mają je tylko 2 straże przemysłowe w Polsce.
T.

Data: 2019-02-27 10:48:04
Autor: sczygiel
Nowoczesność w autach
W dniu środa, 27 lutego 2019 12:17:49 UTC-6 użytkownik T. napisał:

> [...]
> Jest pewna różnica - auto spalinowe można ugasić, elektryka - nie. Póki nie są powszechne nie wozi się specjalnych środków służących do gaszenia palących się baterii, więc tylko czeka się, aż się dopali (można ew. ogrodzić). Mają je tylko 2 straże przemysłowe w Polsce.

Elektryka tez mozna. Tak jakby. Znaczy sie tak jak do spalinowca trzeba wody/piany tak do elektryka trzeba metode odmontowywania sekcji baterii.

Tak aby w czasie wypadku dalo sie je po prostu wypiac i odciagnac od auta. Najlepiej w paru kawalkach.

To relatywnie proste i da sie zrobic. Wtedy i postronni moga to zrobic i mozna palace sie baterie od samochodu odciagnac pozwalajac na to aby bylo wiecej czasu na ewakuacje pasazerow.

Tyle ze tego narazie chyba zaden elektryk nie przewiduje. I tu mozna by sraczke medialna usprawiedliwic.

Data: 2019-02-28 05:20:25
Autor: Bolko
Nowoczesność w autach

Tak aby w czasie wypadku dalo sie je po prostu wypiac i odciagnac od auta.. Najlepiej w paru kawalkach.

jak chcesz to zrobić jak z reguły samochody wyglądają tak:

https://www.google.com/search?q=wypadek+samochodowy&safe=active&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj4z-- bwt7gAhXZ4KYKHRzwDosQ_AUIDigB&biw=1366&bih=657

Data: 2019-02-28 06:35:15
Autor: sczygiel
Nowoczesność w autach
W dniu czwartek, 28 lutego 2019 07:20:27 UTC-6 użytkownik Bolko napisał:
> [...]

jak chcesz to zrobić jak z reguły samochody wyglądają tak:

Bolko, zablysnac chciales a wtopiles.
Na kazdym zdjeciu z pierwszego rzedu plyta podlogowa jest nienaruszona. A tam montowane sa baterie. Dalszych nie sprawdzalem bo wiem jak wyglada sytuacja i w przeciwienstwie do ciebie sprawe przemyslalem.

Wyciagac mozna w bok. Tak jak w tym twizym z watku niedawnego.
Wysil sie jak chcesz komus dowalic.

Data: 2019-02-27 22:57:17
Autor: Shrek
Nowoczesność w autach
W dniu 27.02.2019 o 16:26, sczygiel@gmail.com pisze:

Elektryk moze miec ciekawsza strefe zgniotu (choc nie az tak ciekawa, oba silniki elektryczne sa podobnych rozmiarow i wagi jak spalinowy).

Ale wydaje nie się, że w zupełnie innym miejscu.

Baterie pala sie inaczej niz ropa, benzyna czy gaz.

Zreszta gaz tez ciekawy pod tym wzgledem.

A co w nim takiego ciekawego. IMHO bezpieczniejszy niż benzyna.

Shrek

Data: 2019-02-27 14:43:02
Autor: sczygiel
Nowoczesność w autach
W dniu środa, 27 lutego 2019 15:57:14 UTC-6 użytkownik Shrek napisał:
> [...]

Ale wydaje nie się, że w zupełnie innym miejscu.

https://www.tesla.com/sites/default/files/tesla-model-s.pdf

Strona czecia.
Pare innych modeli tez ma taka dziwna konfiguracje. A nawet bardziej dziwna bo czasem z przodu sa dwa silniki.

> Baterie pala sie inaczej niz ropa, benzyna czy gaz.

A co w nim takiego ciekawego. IMHO bezpieczniejszy niż benzyna.

Jak sie juz rozleje albo rozszczelni to jest sporo ciekawszy niz benzyna.
I jest nieco bardziej podstepny bo o ile benzyny sie wszyscy spodziewaja o tyle gazu w bagazniku juz nie wszyscy...

Data: 2019-02-28 08:11:06
Autor: JDX
Nowoczesność w autach
On 2019-02-27 23:43, sczygiel@gmail.com wrote:
[...]
Jak sie juz rozleje albo rozszczelni to jest sporo ciekawszy niz
benzyna. I jest nieco bardziej podstepny bo o ile benzyny sie wszyscy
spodziewaja o tyle gazu w bagazniku juz nie wszyscy...
Ja tam nie spodziewam się napotkać benzyny w bagażniku mojego
benzynowego bolida. :-) Nawet wtedy, gdy czasami wożę tam kanister z
benzyną i piłę łańcuchową.

Data: 2019-02-28 21:51:51
Autor: Shrek
Nowoczesność w autach
W dniu 27.02.2019 o 23:43, sczygiel@gmail.com pisze:

[...]

No właśnie pisałem o tym, ze to by default silnik z tyłu.

A co w nim takiego ciekawego. IMHO bezpieczniejszy niż benzyna.

Jak sie juz rozleje

Przecież on się nie rozlewa - nie występuje w stanie płynnym poza butlą.

albo rozszczelni to jest sporo ciekawszy niz benzyna.

Jak dla mnie rozlana benzynna to większe zagrożenie, niż rozszczeniona butla. Będzie sie, co najwyżej palił przy rozszczelnieniu.

I jest nieco bardziej podstepny bo o ile benzyny sie wszyscy spodziewaja o tyle gazu w bagazniku juz nie wszyscy...

Wbrew pozorom nie tak łatwo trafić w granicę wybuchowości - nie znaczy że się nie da, ale nie tak łatwo. Do rozlanej benzyny jak wrzucisz zapałkę to prawie zawsze się zapali. Jak do bagażnika z solidnie rozszczelnioną butlą, to prawie nigdy.

Shrek

Data: 2019-02-27 06:37:55
Autor: Kris
Nowoczesność w autach
W dniu środa, 27 lutego 2019 04:52:58 UTC+1 użytkownik RadoslawF napisał:
https://www.chip.pl/2019/02/kierowca-tesli-model-s-splonal-w-pojezdzie/

Brak dostępu do klamek po wypadku.
Takich rozwiązań powinni zakazać.

Pogadaj ze strażakami jak masz kogoś znajomego
Bardzo często w "zwykłych" autach po dzwonie klamki nie działają
Wiec to głupota pismaka jest nic nic więcej
W tylnych drzwiach bodajże Auto Romeo jest tez wizualnie ukryta klamka i pewnie większość przypadkowych przechodniów by nie potrafiło otworzyć drzwi

Data: 2019-02-27 16:32:59
Autor: Poldek
Nowoczesność w autach
W dniu 2019-02-27 o 15:37, Kris pisze:
[...]

Po dzwonie, to nie jest tak, że jak jeden mąż wszystkie klamki przestają działać razem. Jedne drzwi się zatną, to można otworzyć drugie, a jak nie to trzecie, a jak nie trzecie to czwarte albo piąte.

Ale tu nie było dzwona, a drzwi nie dało się otworzyć żadnych :-(

Data: 2019-02-27 22:17:26
Autor: tck
Nowoczesność w autach
W dniu 27.02.2019 o 16:32, Poldek pisze:
[...]

automatyczne ryglowanie drzwi też spowoduje podobne problemy

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2019-02-27 13:37:38
Autor: WS
Nowoczesność w autach
On Wednesday, February 27, 2019 at 10:17:27 PM UTC+1, tck wrote:

automatyczne ryglowanie drzwi też spowoduje podobne problemy

teoretycznie powinno sie odryglowywac samo po wypadku (razem z odpaleniem poduszek)

Data: 2019-02-28 08:06:57
Autor: Ololo
Nowoczesność w autach. mechaniczne odblokowanie.
Użytkownik "tck" <tck@top.Wytnij.net.pl> napisał w wiadomości news:q56up5$t87$1node1.news.atman.pl...
[...]

Nie, nie spowoduje.
Ciągnę za klamkę od wewnątrz i zamek drzwi puszcza.
Jest  mechaniczne odblokowanie zamka.

Data: 2019-02-28 08:21:24
Autor: tck
W dniu 28.02.2019 o 08:06, Ololo pisze:
[...]

jak stracisz przytomność jak w artykule też? ciekawe...
"W Davie na Florydzie kierowca elektrycznej Tesli uderzył w drzewo i stracił przytomność. Przechodnie nie byli go w stanie wyciągnąć z płonącego auta z powodu zablokowanych klamek. Mężczyzna zginął na miejscu"

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2019-02-28 13:27:29
Autor: Poldek
W dniu 2019-02-28 o 08:21, tck pisze:
[...]

Można sobie ustawić w radiu, czy domyślnie ma być autoryglowanie drzwi po ruszeniu, czy nie. W starym samochodzie miałem autoryglowanie - co miało swoje plusy, np. raz czekałem na czerwonym, a furiat złapał za klamkę i chciał dostać się do samochodu. Działo się to tak szybko, że pewnie bym nie zdążył znaleźć przycisku blokady. W obecnym domyślnie blokada jest wyłączona, ale gdybym pogrzebał w ustawieniach, to pewnie mógłbym ustawić na automatyczne blokowanie.

Data: 2019-02-28 05:00:40
Autor: Kris
Nowoczesność w autach
W dniu środa, 27 lutego 2019 16:33:00 UTC+1 użytkownik Poldek napisał:

Ale tu nie było dzwona, a drzwi nie dało się otworzyć żadnych :-(

W drzewa przydzwonił przecież
I to kolejny przykład jak nieekologiczne są elektryki- drzewa niszczą.

Data: 2019-02-28 00:56:17
Autor: RoMan Mandziejewicz
Nowoczesność w autach
Hello Kris,

[...]

W tylnych drzwiach bodajże Auto Romeo jest tez wizualnie ukryta
klamka i pewnie większość przypadkowych przechodniów by nie potrafiło otworzyć drzwi

Alfa Romeo Giulietta i zapewne też Giulia.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2019-02-28 08:04:48
Autor: JDX
Nowoczesność w autach
On 2019-02-28 00:56, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello Kris,

[...]

W tylnych drzwiach bodajże Auto Romeo jest tez wizualnie ukryta
klamka i pewnie większość przypadkowych przechodniów by nie potrafiło otworzyć drzwi

Alfa Romeo Giulietta i zapewne też Giulia.

AFAIR to i 156 to miała.

Data: 2019-02-28 16:42:51
Autor: Cavallino
Nowoczesność w autach
Hello Kris,

[...]

W tylnych drzwiach bodajże Auto Romeo jest tez wizualnie ukryta
klamka i pewnie większość przypadkowych przechodniów by nie potrafiło otworzyć drzwi

Alfa Romeo Giulietta i zapewne też Giulia.

To już od 156 bodajże było...

Nowoczesność w autach