Nowomowa i myślozbrodnie

Data: 2011-12-06 22:44:13
Autor: Marek Czaplicki
Nowomowa i myślozbrodnie
abc pisze na pl.soc.polityka w dniu wtorek 06 grudzień 2011 18:03:

Można sobie wyobrazić ludzi zindoktrynowanych do tego stopnia, że nie ma
potrzeby stosować już wobec nich przymusu, aby zachowywali się zgodnie z
wytycznymi władzy: ludzie ci sami siebie nadzorują.

Więc co powiedzieć o Tobie? Czytałem książkę inkryminowaną. I tam w pewnym momencie pojawia się zdanie wypowiedziane przez O'Briena: "Jesteśmy kapłanami władzy".
Czy można więc wyobrazić sobie człowieka, który za szczyt ludzkiego rozwoju uznaje panowanie jedynie słusznej doktryny? Myślę, że na to pytanie każdy musi sobie sam odpowiedzieć.

Nowomowa i myślozbrodnie