Nowości Shimano

Data: 2009-02-23 16:01:53
Autor: mmateusz
Nowości Shimano
Witam,
http://www.bikeradar.com/news/article/new-off-road-wheels-touring-groupsets-and-more-from-shimano-20433
(http://tiny.pl/bx13)
W skrócie:
- nowe koła pod tarcze w wersji na 6 śrub
- nowe tarcze na 6 śrub :)
- kasety 12-36 do 29'ów, ale podobno wymagają specjalnych piast.
- pusty w środku blat - to już było wcześniej, ale respekt dla technologii.

Shimano "przeprosiło" się z tarczami na 6 śrub :)

Mk.

Data: 2009-02-23 19:06:55
Autor: Wojtek
Nowości Shimano
mmateusz pisze:

Shimano "przeprosiło" się z tarczami na 6 śrub :)

nareszcie

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-02-23 23:29:59
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Nowości Shimano

[...]

Bo centerlock to do dupy pomysł.
Tak samo jak kulki i konusy zamiast łożysk.

zyga

Data: 2009-02-24 02:01:48
Autor: Adam Kadlubek
Nowości Shimano
Bo centerlock to do dupy pomysł.

Nie

Tak samo jak kulki i konusy zamiast łożysk.

Tak

Adam Kadłubek

Data: 2009-02-24 17:49:27
Autor: PeJot ( home)
Nowości Shimano
Wojtek pisze:

Tak samo jak kulki i konusy zamiast łożysk.

Tak

NIE!

Ponieważ ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-02-26 16:46:21
Autor: Wojtek
Nowości Shimano
PeJot ( home) pisze:
Wojtek pisze:

Tak samo jak kulki i konusy zamiast łożysk.

Tak

NIE!

Ponieważ ?

ponieważ nie ma żadnego problemu z serwisowaniem takich łożysk a piasty na nich (jak widać) wcale do drogich nie należą

Data: 2009-02-26 17:48:21
Autor: PeJot ( home)
Nowości Shimano
Wojtek pisze:
PeJot ( home) pisze:
Wojtek pisze:

Tak samo jak kulki i konusy zamiast łożysk.

Tak

NIE!

Ponieważ ?

ponieważ nie ma żadnego problemu z serwisowaniem takich łożysk

Wydawało mi się, że bieżnie wewnętrzne w piastach klasycznych są niewymienne, ale ja to truskawki cukrem sypię.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-02-26 18:28:52
Autor: Wojtek
Nowości Shimano
PeJot ( home) pisze:

ponieważ nie ma żadnego problemu z serwisowaniem takich łożysk

Wydawało mi się, że bieżnie wewnętrzne w piastach klasycznych są niewymienne, ale ja to truskawki cukrem sypię.

syp truskawki czym chcesz

może i są niewymienne ale przy dobrze ustawionych i dbanych piastach szybko się nie sypią

Data: 2009-02-26 18:58:27
Autor: PeJot ( home)
Nowości Shimano
Wojtek pisze:

[...]

Wiara góry przenosi...

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-02-26 23:02:15
Autor: Wojtek
Nowości Shimano
PeJot ( home) pisze:
Wojtek pisze:

[...]

och tak, kocham takie techniczne dyskusje oparte na faktach

w tym shimano sami idioci pracują...

i sami pewnie idioci ich produkty kupują...

zresztą sam się do nich zaliczam

Data: 2009-02-26 23:04:35
Autor: Wojtek
Nowości Shimano
aaa żeby nie było
proponuję porównać xtr-y do np odpowiednich wagowo DT... szczególnie aspekt finansowy
i tutaj teoretyzowanie się kończy,

Data: 2009-02-27 09:01:08
Autor: Wojtek
Nowości Shimano
Wojtek pisze:
  > och tak, kocham takie techniczne dyskusje oparte na faktach

w tym shimano sami idioci pracują...

i sami pewnie idioci ich produkty kupują...

zresztą sam się do nich zaliczam

a tak na serio - piasta na maszynówkach jest na pewno tańsza w produkcji, wystarczy zrobić proste gniazdo z łatwym pasowaniem pod łożysko i gotowe, dalej - łożysko ma własne uszczelnienie więc uszczelnienie piasty też nie musi być super hiper
pragnę zauważyć, że i z tym prostym pasowaniem niektóre "legendarne firmy" miały problemy (np soul-kozak)

dalej kupujemy gotowe łożysko, prasa robi bum i łożysko siedzi w piaście - koniec montażu

w przypadku piast konusowych sprawa jest o wiele bardziej skomplikowana

z technicznego punktu widzenia, przy obciążeniach które pojawiają się w rowerach, dobra piasta konusowa nie jest żadną ujmą, wręcz przeciwnie - takie łożysko można idealnie ustawić tak, by obracało się prawie zupełnie bez oporów

Data: 2009-02-27 10:58:40
Autor: Coaster
Nowości Shimano
Wojtek wrote:
[...]
z technicznego punktu widzenia, przy obciążeniach które pojawiają się w rowerach, dobra piasta konusowa nie jest żadną ujmą,

Alez oczywiscie. Lozyska _dobrych_ piast na konusach sa produkowane z lepszych materialow niz gotowe 'masowe' kartridze.

wręcz przeciwnie - takie łożysko można idealnie ustawić tak, by obracało się prawie zupełnie bez oporów

IMHO mozliwosc regulacji, rozlacznosc lozyska konus-kulki-miska, jest podstawowa jego zaleta. Dobrego lozyska o ktore sie dba, nie trzeba wymieniac w przeciwienstwie do wymiennego kartridzu, ktory juz w zalozeniu jest przewidziany do wymiany > powinien zuzyc sie szybciej, zeby producenci mogli jeszcze troche zarobic.

--
PoZdR
increasing the risk of pinch flats."

Data: 2009-02-27 19:30:32
Autor: PeJot ( home)
Nowości Shimano
Wojtek pisze:

w przypadku piast konusowych sprawa jest o wiele bardziej skomplikowana

Pewnie. Taka piasta to techniczna finezja: odkuwana bieżnia zewnętrzna ( miękka, bo utwardzanie to zbędne koszty ), wtłoczona przez prasę w korpus. Do tego kulki robione z mikronową tolerancją kształtu i konusy - niby dokładnie szlifowane, ale za to osadzone na gwintowanej osi z tolerancją liczoną w dziesiątych częściach milimetra. Ta konstrukcja ma zapewne 100 lat z hakiem.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-02-27 19:15:27
Autor: PeJot ( home)
Nowości Shimano
Wojtek pisze:

[...]

Nie idioci, tylko księgowi, którzy za nic w świecie nie pozwolą na zmianę dizajnu piasty, dopóki się oprzyrządowanie do produkcji nie rozsypie ze starości.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-02-27 19:34:54
Autor: Coaster
Nowości Shimano
PeJot ( home) wrote:
Wojtek pisze:

może i są niewymienne ale przy dobrze ustawionych i dbanych piastach szybko się nie sypią

Wiara gĂłry przenosi...

[...]

Opisz bardziej szczegolowo to oprzyrzadowanie (szczegolnie roznice pomiedzy tym - do produkcji _tych_ piast i tamtym do _tamtych_...

--
PoZdR

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

– Sheldon Brown, 1944-2008

Data: 2009-02-27 01:10:14
Autor: Coaster
Nowości Shimano
PeJot ( home) wrote:
Wojtek pisze:

[...]

W kwesti 'maszynowek' - bez watpienia ;-)

Data: 2009-02-27 01:06:53
Autor: Coaster
Nowości Shimano
PeJot ( home) wrote:
Wojtek pisze:
PeJot ( home) pisze:
Wojtek pisze:

Tak samo jak kulki i konusy zamiast łożysk.

Tak

NIE!

PoniewaĹź ?

ponieważ nie ma żadnego problemu z serwisowaniem takich łożysk

Wydawało mi się, że bieżnie wewnętrzne w piastach klasycznych są niewymienne, ale ja to truskawki cukrem sypię.

No prosze, o pastach Campagnolo nie slyszal (o szlifowaniu biezni nie wspominajac)!
http://www.dp76.com/products/campagnolo-record-pista-track-hubs
;-P

Data: 2009-02-24 11:04:51
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Nowości Shimano

Bo centerlock to do dupy pomysł.

Nie

Bo?

zyga

Data: 2009-02-24 02:23:51
Autor: Adam Kadlubek
Nowości Shimano
On 24 Lut, 11:04, "Zygmunt M. Zarzecki"
<zygm...@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote:

> Nie

Bo?

Ponieważ.
..
..
..
..
..
Ponieważ stanowczo ułatwia demontaż/montaż tarczy hamulcowej,
skracając czas serwisu, jest przyjaźniejsze dla mocowania, nie ma śrub
pracujących na ścinanie etc.

Jedyną wada centerlocka jest znikoma dostępność tarcz, co jest
problemem SH, nie zaś samego rozwiązania.

Pozdrawiam.

--
Adam Kadłubek

Data: 2009-02-24 11:49:54
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Nowości Shimano

Bo?

Ponieważ.
..
..
..
..
..
Ponieważ stanowczo ułatwia demontaż/montaż tarczy hamulcowej,
skracając czas serwisu, jest przyjaźniejsze dla mocowania, nie ma śrub
pracujących na ścinanie etc.

Po co ściągać tarcze?

Hmmm, jakoś nie pamiętam rowerów zjazdowych z piastami centerlock.

zyga

Data: 2009-02-24 03:40:53
Autor: player
Nowości Shimano
On 24 Lut, 11:49, "Zygmunt M. Zarzecki"
<zygm...@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote:

Hmmm, jakoś nie pamiętam rowerów zjazdowych z piastami centerlock.

I co z tego ? :P

--
pozdro.
jay

Data: 2009-02-24 13:30:12
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Nowości Shimano

Hmmm, jakoś nie pamiętam rowerów zjazdowych z piastami centerlock.

I co z tego ? :P

To!:
W deha siły i energie do wytracenia są większe!

zyga

Data: 2009-02-24 04:52:43
Autor: Adam Kadlubek
Nowości Shimano

> [...]
> pracujących na ścinanie etc.

Po co ściągać tarcze?

Hmmm, jakoś nie pamiętam rowerów zjazdowych z piastami centerlock.

Nowy Saint ma standardowe mocowanie CL.

Adam Kadłubek

Data: 2009-02-24 15:41:17
Autor: Raist
Nowości Shimano
Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> napisał w wiadomości news:go0iif$u36$1news.interia.pl...
Po co ściągać tarcze?

ścigasz się?
wygiales kiedys tarczę na zawodach?
mocowales sie z zapieczonymi srubami w tarczy?
ja tak, i dlatego ja wolę patent center lock

Hmmm, jakoś nie pamiętam rowerów zjazdowych z piastami centerlock.

czas chyba na to, by poszerzyć swoją wiedzę :)

Raist

Data: 2009-02-24 11:53:06
Autor: Wojtek Paszkowski
Nowości Shimano
"Adam Kadlubek" <uzurpatorex@gmail.com> wrote in message news:640a01fe-3cad-425d-8491-a0a97c92da59x10g2000yqk.googlegroups.com...

Ponieważ stanowczo ułatwia demontaż/montaż tarczy hamulcowej,
skracając czas serwisu,

o ile skraca - 30 sekund? (zakładając brak wkrętarki). Za to w praktyce uniemożliwia demontaż tarczy w warunkach pozawarsztatowych.

pozdr

Data: 2009-02-24 04:55:17
Autor: Adam Kadlubek
Nowości Shimano
On 24 Lut, 11:53, "Wojtek Paszkowski" <wo...@nawirtualnej.polsce>
wrote:
"Adam Kadlubek" <uzurpato...@gmail.com> wrote in message

> [...]

o ile skraca - 30 sekund? (zakładając brak wkrętarki). Za to w praktyce
uniemożliwia demontaż tarczy w warunkach pozawarsztatowych.

Wkrętarka podnosi koszt zabawy o koszt wkrętarki, to uno.
Założenie tarczy bez wkrętarki zajmuje 3-5 minut. Założenie
centerlocka 20 sekund.

Adam Kadłubek

Data: 2009-02-24 14:05:48
Autor: Wojtek Paszkowski
Nowości Shimano
"Adam Kadlubek" <uzurpatorex@gmail.com> wrote in message news:e9ddd30c-09fc-423e-a0b5-35a4c692dbcel16g2000yqo.googlegroups.com...

Wkrętarka podnosi koszt zabawy o koszt wkrętarki, to uno.

ale wkrętarka kosztuje pewnie tyle samo, co klucz do CL + platfus! Do tego jest łatwiej dostępna...

Założenie tarczy bez wkrętarki zajmuje 3-5 minut

jak będę przekładał to aż sprawdzę, bo niewiarygodnym mi się to wydaje. Tak czy inaczej - jak często się te 3-5minut traci w przypadku tarczy? Raz na rok?
(fakt, że demontaż tarczy w warunkach polowych też nie trafia się za często)
pozdr

Data: 2009-02-24 14:30:21
Autor: RS
Nowości Shimano
Wojtek Paszkowski pisze:
[...]

Hm... wkrętarka za 40pln jest jednorazowa, natomiast klucz do CL jest taki sam jak do kasety, więc jeśli ktoś zajmuje się serwisem czy to swojego roweru czy profesjonalnie to ten klucz i tak powinien posiadać.

--
Pzdr.
Rafał

Data: 2009-02-24 14:44:49
Autor: Wojtek Paszkowski
Nowości Shimano
"RS" <rafal.strozek@gmail.com> wrote in message news:go0spr$n7$1news.onet.pl...

Hm... wkrętarka za 40pln jest jednorazowa

no popatrz, u mnie taka supermarketowa służy już chyba 5 czy 6 lat. A trochę mebli nią złożyłem. Idealna nie jest, ale doraźnie daje radę.

natomiast klucz do CL jest  taki sam jak do kasety, więc jeśli ktoś zajmuje się serwisem czy to swojego roweru czy profesjonalnie to ten klucz i tak powinien posiadać.

oczywiście, ale jeśli ktoś zajmuje się generalnie jakimkolwiek śrubkowaniem, to tym bardziej będzie miał wkrętarkę. Nie wyobrażam sobie obecnie składania głupiej szafki bez tego narzędzia. Choć przy rowerze akurat jej używam tylko do dokręcania tarczy, z rzadka mapnika.

Tak czy inaczej - praktyka pokazuje, centerlock nie ma jakichś naprawdę większych zalet. A ma jedną zasadniczą - niekompatybilność z większością piast.

pozdr

Data: 2009-02-24 07:48:23
Autor: Michał Wolff
Nowości Shimano
On 24 Lut, 14:44, "Wojtek Paszkowski" <wo...@nawirtualnej.polsce>
wrote:

Tak czy inaczej - praktyka pokazuje, centerlock nie ma jakichś naprawdę
większych zalet. A ma jedną zasadniczą - niekompatybilność z większością
piast.

Czy aby nie przesadzasz? Piasty Shimano są chyba najbardziej
powszechne i dostać je banalnie prosto. Do CL robi piasty także i
firma ciesząca się wysoką renomą, specjalizująca się w produkcji kół i
piast najwyższej jakości czyli DT. I co widać jak się porówna modele
DT pod 6 śrub i CL z tych samych grup? Że piasta z CL jest lżejsza (a
samo mocowanie tarczy też pewnie dodatkowo będzie lżejsze, bo 6 śrub
waży więcej niż jedna nakrętka CL)

Więc parafrazując Twoją wypowiedź - praktyka pokazuje, że 6 śrub nie
ma jakichś naprawdę większych zalet, a jest cięższe od zestawu CL,
oraz dłużej się zakłada :))
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-02-24 08:25:59
Autor: rzymo
Nowości Shimano
On 24 Lut, 16:48, Michał Wolff <m-wo...@wp.pl> wrote:
Że piasta z CL jest lżejsza (a
samo mocowanie tarczy też pewnie dodatkowo będzie lżejsze, bo 6 śrub
waży więcej niż jedna nakrętka CL)

Tyle że tarcza CL waży więcej.
XT z nakrętką 150g, XTR 130g, Avid G2 + 6 śrub - 112g, Blade czy Nano
< 100g.

Na przykładzie DT 240 różnica wagowa między CL a 6 śrub to 18g/15g
(przód/tył).

Data: 2009-02-24 08:46:00
Autor: Michał Wolff
Nowości Shimano
On 24 Lut, 17:25, rzymo <rzy...@gmail.com> wrote:

[...]

Ale porównujesz modele z innej półki, Avid po prostu robi lżejsze
tarcze. Shimano XT na CL (SM RT78) jest lżejsze od XT na 6 śrub (SM
RT75), obie w tej samej cenie
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-02-24 09:15:39
Autor: rzymo
Nowości Shimano
On 24 Lut, 17:46, Michał Wolff <m-wo...@wp.pl> wrote:
Ale porównujesz modele z innej półki, Avid po prostu robi lżejsze
tarcze. Shimano XT na CL (SM RT78) jest lżejsze od XT na 6 śrub (SM
RT75), obie w tej samej cenie

Z tego co widzę, chociażby na http://www.rowerowawaga.pl to:
XT RT75 6 śrub - 119g + śrubki 7-8g
XT RT-78 CL - 150g
(obie 160mm)

Jakby na to nie patrzeć, to CL jest cięższa ;)

Data: 2009-02-24 09:48:08
Autor: Michał Wolff
Nowości Shimano
On 24 Lut, 18:15, rzymo <rzy...@gmail.com> wrote:

Z tego co widzę, chociażby nahttp://www.rowerowawaga.plto:
XT RT75 6 śrub - 119g + śrubki 7-8g
XT RT-78 CL - 150g
(obie 160mm)

Jakby na to nie patrzeć, to CL jest cięższa ;)

Ja sprawdzałem w CentrumRowerowym, ale możliwe, że tam nie podają
realnej wagi. Śrubki nie ważą 7-8, tylko 13g (przynajmniej tyle podają
na weigtwennies do XT)
..
Teraz przejrzałem weigtwennies i są tam jeszcze inne dane (a to jednak
bardziej wiarygodna strona od rowerowawaga.pl)
XT RT75 z 2002 - 139g (ze śrubami)
XT RT75 z 2003 - 140g (ze śrubami)
XT RT78 z 2004 - 148,5g (z nakrętką)

A to oznacza, że sumując z wagą piasty niższą dla CL o 15/18g - system
na CL będzie jednak minimalnie lżejszy :))
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-02-24 14:35:19
Autor: rzymo
Nowości Shimano
On 24 Lut, 18:48, Michał Wolff <m-wo...@wp.pl> wrote:
(...)

Na wadze jest także tarcza Avida G2 bez i ze śrubkami - różnica wyszła
im właśnie 7g, może jakieś krótsze ;)
Czyli wszystko zależy od tarczy i śrubek (niektórzy montują tarczę i
na 6x alu) - wystarczy G2 i już 6 śrubek lżejsze, ~36g różnicy w
porównaniu do RT78.

Łatwość demontażu tarczy CL jak dla mnie jest dyskusyjna - łatwiej
wozić niewielkiego torxa/imbusa niż klucz do kasety + klucz płaski.

Data: 2009-02-24 14:59:59
Autor: Michał Wolff
Nowości Shimano
On 24 Lut, 23:35, rzymo <rzy...@gmail.com> wrote:

[...]

Najprawdopodobniej Avid do najwyższych modeli tarcz daje śruby
tytanowe, o połowę lżejsze - tak jak np. do hamulców SD7 SL, które
używam. Ale standardowe śruby (jak w XT i większości tarcz) ważą ok.
tych 12-15g. Na weightwennies jest podana waga śrub z tego konkretnego
modelu i jest to 13g

Łatwość demontażu tarczy CL jak dla mnie jest dyskusyjna - łatwiej
wozić niewielkiego torxa/imbusa niż klucz do kasety + klucz płaski.

Wiesz można polemizować - bo jak ten klucz już masz, to bez wątpienia
odkręcisz szybciej tarczę z CL, niż 6 śrub. Ale jak dla mnie to
problem zupełnie nieistotny - w końcu ile razy się odkręca tarcze?
Raz, dwa razy na rok? Klucz do CL to klucz do kasety, a osoba która
nie ma klucza do kasety (w końcu to jeden z podstawowych kluczy
stricte rowerowych) nie będzie się bawić w samodzielne instalowanie
tarcz tylko da to do warsztatu, tak samo jak da kasetę do wymiany.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-02-25 00:03:31
Autor: mmateusz
Nowości Shimano
[...]

u mnie tarcza Heyes 160mm to 106g + śrubki 12g = 118g

do mnie centerlock nie przemawia:
MZ żeby nowy standard miał sens, to musi być w czymś wyraźnie lepszy, albo stary
standard musiał być do kitu. zazwyczaj nowy standard jest xx% lżejszy i yy%
sztywniejszy ;), a przy centerlocku to nawet trudno dorobić bełkot marketingowy, bo:
nie jest lżejsze, ani sztywniejsze, hamuje dokładnie tak samo, jest trudniej
dostępne, miało choroby wieku dziecięcego.

--
mmateusz

Data: 2009-02-25 07:55:35
Autor: Adrian S.
Nowości Shimano
mmateusz wrote:

do mnie centerlock nie przemawia:
MZ żeby nowy standard miał sens, to musi być w czymś wyraźnie lepszy, albo
stary standard musiał być do kitu. zazwyczaj nowy standard jest xx%
lżejszy i yy% sztywniejszy ;),

  Dobra wiadomo o co chodzi, Shimano często robi numery typu upgrade do
nowego standardu a chodzi tylko o zgubienie ogona - czyli konkurencji która
dorabia niektóre elementy pasujące do innych części Shimano, jak np wkłady
suportu na kwadrat które kosztują taniej niż Shimano.

a przy centerlocku to nawet trudno dorobić bełkot marketingowy, bo: nie jest lżejsze, ani sztywniejsze

 A te tarcze CL zamocowane na większym krzyżaku nie są przypadkiem
sztywniejsze na boki (odporne na typowe "Hayesowe" dzwonienie) niż tarcze
wykrawane z jednego kawałka blachy? Z tego chyba powodu te nowe tarcze Sh.
na 6 śrub też są mocowane na dużym krzyżaku... ale to tylko domysł.

 --
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-02-27 22:04:19
Autor: Jastrzomb
Nowości Shimano

[...]

Nowe Avidy z grupy XX na 6 srub tez sa na aluminiowym palaku

Jastrzomb

Data: 2009-03-02 11:19:08
Autor: Jan Srzednicki
Nowości Shimano
On 2009-02-27, Jastrzomb <jastrzomb@gazeta.pl> wrote:

[...]

Z jakiej grupy??

Na stronie Avida nie ma ani żadnego produktu z oznaczeniem XX, zaś nowe
tarcze G3 na żadnym z dostępnych zdjęć nie mają żadnego pałąka. I
nigdzie się tym nie chwalą.

Data: 2009-03-03 23:38:59
Autor: Jastrzomb
Nowości Shimano
Jan Srzednicki pisze:
On 2009-02-27, Jastrzomb <jastrzomb@gazeta.pl> wrote:
[...]

Ktos sypnal SRAM-a :)

http://news.bikeworld.pl/rower/artykul/4191/SRAM.XX.-.mamy.pierwsze.zdjecia!/

Jastrzomb

Data: 2009-02-24 19:49:52
Autor: Wojtek Paszkowski
Nowości Shimano

"Michał Wolff" <m-wolff@wp.pl> wrote in message news:7a7aceae-cdca-4743-89e8-ec351d430f57a12g2000yqm.googlegroups.com...

[...]

Nie przesadzam. Jeśli się nie lubi konusów i kulek, a nie ma ochoty wydawać pieniędzy na DT & kasety na pająku, to co pozostaje?

Więc parafrazując Twoją wypowiedź - praktyka pokazuje, że 6 śrub nie
ma jakichś naprawdę większych zalet, a jest cięższe od zestawu CL,
oraz dłużej się zakłada :))

wady czy zalety obydwu systemów nie są jakoś wyraźne, w sumie zbytnio bym się nie przejmował, gdyby istniał tylko standard CL (choć bardziej wolę 6 śrub ze względu na możliwość demontażu tarczy "w polu" - bo raczej ciężko na codzień wozić ze sobą klucz płaski pokaźnych rozmiarów). Widać jednak sporo osób preferuje z różnych przyczyn 6 śrub i kupuje piasty/tarcze Shimano w tym systemie (łącznie z piszącym te słowa), skoro Japończycy zdecydowali się na powrót do tego mocowania w piastach

pozdr

Data: 2009-02-24 11:36:59
Autor: Michał Wolff
Nowości Shimano
On 24 Lut, 19:49, "Wojtek Paszkowski" <wo...@pocztanawirtualnej.pl>
wrote:

Nie przesadzam. Jeśli się nie lubi konusów i kulek, a nie ma ochoty wydawać
pieniędzy na DT & kasety na pająku, to co pozostaje?

Odnosze wrażenie, że szukasz dziury w całym. Oba systemy są
porównywalne, a Shimano i DT razem wzięte - to bardzo poważna część
rynku piast.
A dla reszty - pozostaje przejściówka. :))

[...]

Po prostu idą za rynkiem, zmieniając politykę na bardziej elastyczną;
chcąc się bardziej liczyć w segmencie tarcz - muszą oferować oba
systemy.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-02-24 20:09:32
Autor: kml
Nowości Shimano

Użytkownik "Wojtek Paszkowski" <wo.pa@pocztanawirtualnej.pl> napisał w wiadomości news:go1fi7$k28$1news.wp.pl...

[...]

Ja mam wszystko na 6 śrub ale równie dobrze mógłbym miec na CL'a. IMO shimano próbowało zrobić swój standard ale okazało się, że ludzie się zbuntowali i nie rzucili na ten patent. Torxy do tarczy można mieć w postaci jednego klucza i po sprawie a co CL tak się nie da. Nie mniej jednak gniazda na śruby też mają określoną żywotność i trzeba na nie uważać a z CL nie ma takiego problemu. Dla odmiany pierwsze tarcze CL lubiły łapać luzy i ludzie je ratowali nitując na nowo etc.

Summa sumarum to nie ma znaczenia jakiego systemu teraz się używa. Dostępność tarcz jest ok, ceny też więc co kto lubi :)

Dyskusja jest podobna do tych o wyższości świąt bożego narodzenia nad wielkanocą :))

kml
http://endurorider.pl Beskidy 2007 Last update 01/02/2009
NOWY DZIAŁ SERWIS NA STRONIE ( manuale do DNM, fox float ava rl i Z1 FR SL 03)

Data: 2009-02-25 10:26:27
Autor: ...::QRT::...
Nowości Shimano
Dnia Tue, 24 Feb 2009 19:49:52 +0100, Wojtek Paszkowski napisał(a):

[...]

novatec na CL? --
www.warszawski.info

Data: 2009-02-24 17:23:58
Autor: RS
Nowości Shimano
Wojtek Paszkowski pisze:
[...]

Albo ja mam pecha, albo ty masz fart, ale mam złe doświadczenia z narzędziami za 50pln.

[...]

I tutaj jest sedno sprawy, jeśli ktoś ma trochę zacięcia do śrubkowania to sam serwisuje swój rower więc zapewne posiada klucz do kasety i argument potrzeby zakupu specjalnego klucza do CL jest raczej marny, nawet łatwo mi sobie wyobrazić kogoś serwisującego swój rower i posiadającego kilu specjalizowanych kluczy rowerowych, ale nie posiadającego wkrętarki, swoją drogą zbędnej do roweru, nawet dla posiadaczy tarcz na sześć śrub. Swoją drogą nie chcę bronić tarcz na CL,   jest to dla mnie obojętne kto co wybiera.

pozdr

Data: 2009-02-25 00:02:09
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Nowości Shimano

[...]

Ja mam 8-letnią wiertarkę TOYA, której koniec jest bliski.
Wywierciła tysiące otworów w stali, aluminium, betonie...

zyga

Data: 2009-02-25 09:26:24
Autor: RS
[OT] Re: Nowości Shimano
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

[...]

Z tym to jest trochę loteria, widać miałem pecha, tobie dopisało trochę szczęścia, ale pamiętam jak kiedyś w markecie budowlanym kupiłem taką koronkę do wycinania otworów pod gniazdka elektryczne pod SDS, po przyjściu do domu okazało się że za żadne skarby nie mogę tego zainstalować do swojej wiertarki. Po czymś takim uważam że tani chiński   sprzęt to loteria. Żeby było ciekawiej należy uważać na sprzęt boscha jeśli jest podejrzanie tani bo trafiają się podróbki, które od oryginału różnią się wyłącznie detalami i odcieniem plastiku.

--
Pzdr.
Rafał.

Data: 2009-02-25 10:28:54
Autor: Coaster
Nowości Shimano
Wojtek Paszkowski wrote:
[...] jeśli ktoś zajmuje się generalnie jakimkolwiek śrubkowaniem, to tym bardziej będzie miał wkrętarkę.

Ja sie zajmuje bardziej niz generalnie a nie mam i nie widze potrzeby posiadania. Po co, skoro wystarczy wiertarka z regulacja obrotow?

Nie wyobrażam sobie obecnie składania głupiej szafki bez tego narzędzia.

Hmm, a _dla mnie_ to troche wytaczanie armaty na muche. Rozumiem do 10 szafek ale jedna?

[...]

Data: 2009-02-24 23:57:43
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Nowości Shimano

[...]

Ale niby po co mam ściągać tarczę?!!!

zyga

Data: 2009-02-25 04:30:53
Autor: Adam Kadlubek
Nowości Shimano
On 24 Lut, 23:57, "Zygmunt M. Zarzecki"

> Wkrętarka podnosi koszt zabawy o koszt wkrętarki, to uno.
> Założenie tarczy bez wkrętarki zajmuje 3-5 minut. Założenie
> [...]

Ponieważ kiedy jadę w góry zakładam tarcze 200/180, kiedy na kołach są
sliki i śmigam szosowo zapodaję 180/140 (lub 180/160) zaś w rowerze
poziomym mam w zależności od warunków 140/140 lub 140/160. Średnio raz
na 2-3 tygodnie zmieniam tarcze na inny rozmiar, i gdyby nie fakt, że
mam z przyczyn historycznych 6-śrub we wszystkich rowerach, to z dziką
rozkoszą przeszedłbym na CL.

Adam Kadłubek

Data: 2009-02-25 13:38:56
Autor: Coaster
Nowości Shimano
Adam Kadlubek wrote:
[...]
[...]

Prosciej miec kilka rowerow (w twoim przypadku przynajmniej 5) a w nich rozne tarcze czy kola. Nie trzeba wciaz zonglowac komponentami - bierzesz sprzet 'z polki' i juz...
;-)

Data: 2009-02-25 04:49:02
Autor: Adam Kadlubek
Nowości Shimano
On 25 Lut, 13:38, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:

Prosciej miec kilka rowerow (w twoim przypadku przynajmniej 5) a w nich
rozne tarcze czy kola. Nie trzeba wciaz zonglowac komponentami -
bierzesz sprzet 'z polki' i juz...
;-)

1m^2 mieszkania kosztuje 6k. Nie stac mnie :>

Adam Kadłubek

Data: 2009-02-25 14:09:04
Autor: click
Nowości Shimano
Adam Kadlubek pisze:
[...]

poczekaj, ceny maja spasc ;)

--
c l i c k ' n ' r i d e | MSPANC
Cigarettes and coffee, man, that's a combination

Data: 2009-02-25 14:44:36
Autor: Coaster
Nowości Shimano
Adam Kadlubek wrote:
[...]

Ale jak masz przynajmniej 2 a moze 3 (wynika z postu, ze masz pionke i poziomke) to miedzy 2 a np. 4 nie ma az takiej roznicy. Jak sie postarasz to upchasz kolanem ;-)

Data: 2009-02-25 16:44:53
Autor: PeJot ( home)
Nowości Shimano
Adam Kadlubek pisze:

Średnio raz
na 2-3 tygodnie zmieniam tarcze na inny rozmiar,

Uważaj, te gwinty nie są projektowane na częste odkręcanie.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-02-24 11:06:07
Autor: ...::QRT::...
Nowości Shimano
Dnia Tue, 24 Feb 2009 11:04:51 +0100, Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):

Bo centerlock to do dupy pomysł.

Nie

Bo?
 bo działa i nie ma z tym problemów.

--
www.warszawski.info

Data: 2009-02-24 11:18:11
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Nowości Shimano

Bo centerlock to do dupy pomysł.
Nie
Bo?
 bo działa i nie ma z tym problemów.

Zwykłe 6 śrub też działa.
Po co kombinować i utrudniać?
Po co przepłacać, za to przekombinowanie?

zyga

Data: 2009-02-24 11:31:30
Autor: ...::QRT::...
Nowości Shimano
Dnia Tue, 24 Feb 2009 11:18:11 +0100, Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):

[...]

ale czemu przeplacac? Tarcze shimano sa dość tanie i dobre. Piasty CL też
nie sa droższe. Montarz i demontarz tarcz prostszy i szybszy. Fakt ze tworzy sie kolejny standard ale z drugiej strony standardy też sie
zmieniają. --
www.warszawski.info

Data: 2009-02-24 14:41:25
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
[ORT] Re: Nowości Shimano
Dnia 24.02.2009 11:31 użytkownik ...::QRT::... napisał :
Montarz i demontarz tarcz prostszy i szybszy.

A montaż i demontaż też?

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-02-24 15:44:11
Autor: Raist
Nowości Shimano
Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki"
<zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> napisał w
wiadomości news:go0gmv$rp0$1news.interia.pl...
Zwykłe 6 śrub też działa.
Po co kombinować i utrudniać?

po to, żeby odkręcać jedną "nakrętkę" kluczem w którym mozesz zastosować
przedłużkę (i w którym mniejsze jest ryzyko na uszkodzenie gniazda)
zamiast 6 śrub z ktorych część może być zapieczona
mnie to przekonuje

Raist

Data: 2009-02-25 00:00:00
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Nowości Shimano

[...]

Ale po co do jasnej cholery ściągać tarczę?!!!

zyga

Data: 2009-02-25 08:15:51
Autor: ...::QRT::...
Nowości Shimano
Dnia Wed, 25 Feb 2009 00:00:00 +0100, Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):

[...]

mi sie zdarza raz na jakiś czas. Do mycia jak sie zasyfi czymś tłustym. --
www.warszawski.info

Data: 2009-02-25 11:58:03
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Nowości Shimano

[...]

Po co?
Albo wypalasz po przetarciu benzyną albo kupujesz środek w spreju za 15zł do czyszczenia samochodowych tarcz hamulcowych.

zyga

Data: 2009-02-25 03:15:05
Autor: Michał Wolff
Nowości Shimano
On 25 Lut, 11:58, "Zygmunt M. Zarzecki"
[...]

Nie przynudzaj już. Łatwiej się tarcze myje jak ją zdejmiesz, bo masz
o wiele lepszy dostęp. No i zdejmujesz np. wymieniając piastę, czy ją
regulując, tak więc nie wiem co tu chcesz udowodnić.Rzadko bo rzadko -
ale jednak się to zdarza robić. A wtedy minimalnie bezpieczniejszy
jest system CL, bo wielowpust się nie wyrobi, kiepska śruba może (choć
to niewielka oczywiście szansa)
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-02-25 12:34:31
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Nowości Shimano

[...]

O ja pitole!
Ściągać tarczę by ją umyć!
ROTFL!

Przecież to żałosne!

Buty też ściągasz przed wejściem do domu i ręcznie je wycierasz?

zyga

Data: 2009-02-25 05:27:47
Autor: Michał Wolff
Nowości Shimano
On 25 Lut, 12:34, "Zygmunt M. Zarzecki"
[...]

Żałosny to jesteś Ty ze swoimi monosylabicznymi wypowiedziami.
UMIESZ CZYTAĆ?
To przeczytaj co różni ludzie do Ciebie piszą i staraj się to
rozumieć, bo rozmawia się z Tobą jak z potłuczonym, albo jak z
katarynką, która ciągle jedno i to samo. Jak za pierwszym razem nie
zrozumiesz - to czytaj kolejny raz - i aż do skutku.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-02-26 00:56:09
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Nowości Shimano

[...]

Mono co? Ty się dobrze czujesz?

Jeszcze raz mi napisz:
Po co ściągać tarczę do mycia?!
Po co?!

Buty też ściągasz przed wejściem do domu i ręcznie je wycierasz?

Cackacie się z tymi rowerami, jakby to jakieś święte krowy były.

zyga

Data: 2009-02-26 01:30:03
Autor: Michał Wolff
Nowości Shimano
On 26 Lut, 00:56, "Zygmunt M. Zarzecki"

Mono co? Ty się dobrze czujesz?

Jeszcze raz radzę z dobrego serca - czytaj co do Ciebie ludzie piszą,
o czym tu rozmawiamy - to nie będziesz się musiał kompromitować swoimi
wypowiedziami na poziomie przedszkolaka, świadczącymi że masz poważne
trudności ze zrozumieniem tekstu. A jak nie jesteś w stanie zrozumieć
o co innym chodziło - to ja bym Ci jednak zalecał wstrzymanie się od
tak błyskotliwych wypowiedzi, bo jedyne co osiągniesz - to zrobienie z
siebie pośmiewiska.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-02-26 11:22:22
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Nowości Shimano

[...]

Kto się kompromituje?!
Ściąganie tarczy hamulcowej, by ją wymyć?!
Blaty, kasety, gripy itd. też ściągacie?
A może kąpiecie się z rowerami?
Wcale by mnie to nie zdziwiło.
Przesadne dbanie o cokolwiek przeradza się w świrowanie, a w najgorszym przypadku faszyzm.

Przykład z butami idealni trafiony widać. Często tak robisz?

Podobnie jest z jeżdżeniem w obcisłych kolorowych ciuszkach na co dzień do pracy, po to by się pokazać, a później marnowanie czasu, po to by się przebierać.

Spieprzaj dziadu!
Naucz się używać słów, których znasz znaczenie.
Monosylabiczny... buahahhahaha!

zyga

Data: 2009-02-26 10:44:28
Autor: Michał Wolff
Nowości Shimano
On 26 Lut, 11:22, "Zygmunt M. Zarzecki"
>  bo jedyne co osiągniesz - to zrobienie z
> siebie pośmiewiska.

Spieprzaj dziadu!
Naucz się używać słów, których znasz znaczenie.
Monosylabiczny... buahahhahaha!

Quod erat demonstrandum  :))
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-02-26 20:22:20
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Nowości Shimano

[...]

Co chciałeś pokazać?!

zyga

Data: 2009-02-26 20:31:53
Autor: click
Nowości Shimano
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

[...]

co chcial to pokazal
zdaje sie tylko ty tego nie dostrzegasz (c.z.d.)

Data: 2009-02-27 01:42:19
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Nowości Shimano

[...]

Może rozwiniesz te 3 literki oddzielone kropkami?

zyga

Data: 2009-02-26 11:28:45
Autor: MadMan
Nowości Shimano
Dnia Thu, 26 Feb 2009 11:22:22 +0100, Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):

A może kąpiecie się z rowerami?

I kto to mówi?
http://video.google.com/videoplay?docid=426383528785458598&ei=tG6mSZCCLaf22QKInKGvBg&q=rower+zyga

--
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-02-26 11:47:47
Autor: ...::QRT::...
Nowości Shimano
Dnia Thu, 26 Feb 2009 11:28:45 +0100, MadMan napisał(a):

[...]

jestem pod wrażeniem :P

--
www.warszawski.info

Data: 2009-02-26 11:52:42
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Nowości Shimano

A może kąpiecie się z rowerami?

I kto to mówi?
http://video.google.com/videoplay?docid=426383528785458598&ei=tG6mSZCCLaf22QKInKGvBg&q=rower+zyga

Hehe, czekałem na to!
Albo ja nie jestem prawdziwym albo to nie było mycie.
Hehe

zyga

Data: 2009-02-26 11:51:29
Autor: fabian
Nowości Shimano
Zygmunt M. Zarzecki wrote:
Podobnie jest z jeżdżeniem w obcisłych kolorowych ciuszkach na co dzień do pracy, po to by się pokazać, a później marnowanie czasu, po to by się przebierać.

Chyba żartujesz! Ty siedzisz cały dzień w robocie w przepoconych ciuchach?

Fabian

Data: 2009-02-26 11:57:28
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Nowości Shimano

[...]

Nie ubieram się w obcisłe kolorowe ciuszki.
Do pracy mam blisko, więc gdy jadę rowerem (ostatnio rzadko) nie zdążę się spocić.
Jeśli o to pytasz.

zyga

Data: 2009-02-26 12:01:48
Autor: ...::QRT::...
Nowości Shimano
Dnia Thu, 26 Feb 2009 11:57:28 +0100, Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):

[...]

no widzisz a ja mam 10 km pod górę :P
kolorowych ciuszków nie mam ale rowerowe owszem. Po drodze bywa sporo
błota. --
www.warszawski.info

Data: 2009-02-26 12:47:10
Autor: Coaster
Nowości Shimano
fabian wrote:
Zygmunt M. Zarzecki wrote:
[...]

rec.bicycles.tech -- > How come bicycle clothing looks so silly?:
http://tinyurl.com/bopz59

Data: 2009-02-26 12:55:11
Autor: Coaster
Nowości Shimano

http://tinyurl.com/ae656j

Data: 2009-02-26 08:01:01
Autor: ...::QRT::...
Nowości Shimano
Dnia Thu, 26 Feb 2009 00:56:09 +0100, Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):

[...]

przecież już Ci pisałem. Bo to ŻADEN kłopot jak mam zdjęte koło i CL. Nie musze myć Żadnym Śmierdzącym Gównem ani nic kupować za 15 zł. Poprostu tylko woda i płyn do naczyń. Tak jest szybciej, prosciej i
wygodniej. A z rowerem wcale sie nie pieszcze. --
www.warszawski.info

Data: 2009-02-26 11:15:32
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Nowości Shimano

[...]

To wg ciebie jest prościej i szybciej!

To gówno śmierdzące, jak to raczyłeś nazwać, śmierdzi tylko przez chwilę.
Ile ty masz lat?

Po za tym, od mycia pękają nie tylko ramy...
Hihi

zyga

Data: 2009-02-26 11:41:59
Autor: ...::QRT::...
Nowości Shimano
Dnia Thu, 26 Feb 2009 11:15:32 +0100, Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):

[...]

to opisz jak ty czyscisz tarcze. Polewasz płynem i już gotowe?
To gówno śmierdzące, jak to raczyłeś nazwać, śmierdzi tylko przez chwilę.

ale jednak smierdzi.
Ile ty masz lat?

zalezy kto pyta. --
www.warszawski.info

Data: 2009-02-26 11:55:11
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Nowości Shimano

[...]

Nie polewam, pisałem już: wypalam albo spryskuje. Ten psikacz jest doskonały!

To gówno śmierdzące, jak to raczyłeś nazwać, śmierdzi tylko przez chwilę.

ale jednak smierdzi.

Wiesz, niektórzy nie używają Ludwika bo im śmierdzi.

Ile ty masz lat?

zalezy kto pyta.

Więc ile?

zyga

Data: 2009-02-26 12:05:46
Autor: ...::QRT::...
Nowości Shimano
Dnia Thu, 26 Feb 2009 11:55:11 +0100, Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):

[...]

znaczy psikasz i już odtłuszczone?
To gówno śmierdzące, jak to raczyłeś nazwać, śmierdzi tylko przez chwilę.

ale jednak smierdzi.

Wiesz, niektórzy nie używają Ludwika bo im śmierdzi.

no - ja używam waniliowgo pura. Aktualnie.

Ile ty masz lat?

zalezy kto pyta.

Więc ile?

gdzieś tyle co Ty. --
www.warszawski.info

Data: 2009-02-26 12:19:53
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Nowości Shimano

[...]

Słowo klucz *albo*
Na co dzień nie ma możliwości pobrudzić tarczy tak, by dramatycznie spadła siła hamowania.
Mnie się zdarzyło pobrudzić przy serwisie linek i amortyzatora.

Jesteś pewien, że to był pur, a nie...
A ja myję w rzece, jak ...
Hihi

Ile ty masz lat?
zalezy kto pyta.
Więc ile?

gdzieś tyle co Ty.

Hmmm

zyga

Data: 2009-02-26 12:26:45
Autor: ...::QRT::...
Nowości Shimano
Dnia Thu, 26 Feb 2009 12:19:53 +0100, Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):

[...]

no ja czyszcze kiedy stwierdzam z nie hamuje :)
Wypalam też wtedy klocki.

--
www.warszawski.info

Data: 2009-02-25 13:41:16
Autor: dobrov
Nowości Shimano
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

Buty też ściągasz przed wejściem do domu i ręcznie je wycierasz?

Ale kłótnia gówna jest nie o mycie a o ściąganie.
Ja tam buty ściągam gdy przychodzę do domu :)
Myję tylko czasem ale zawsze ściągnięte :)

Data: 2009-02-25 14:40:02
Autor: Coaster
Nowości Shimano
dobrov wrote:
[...]
Ale kłótnia gówna [...]

Uou, mocne :-P

Data: 2009-02-25 14:43:20
Autor: dobrov
Nowości Shimano
Coaster pisze:
dobrov wrote:
[...]
Ale kłótnia gówna [...]

Uou, mocne :-P

Wymsknęło mi się :)

Data: 2009-02-26 00:51:39
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Nowości Shimano

Ale kłótnia gówna [...]

Uou, mocne :-P

Wymsknęło mi się :)

I zaśmierdziało głupotą.

zyga

Data: 2009-02-26 10:05:23
Autor: dobrov
Nowości Shimano
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

Ale kłótnia gówna [...]

Uou, mocne :-P

Wymsknęło mi się :)

I zaśmierdziało głupotą.

Uh... wiedziałem, żeś pyskaty ale myślałem, że z klasą.
Uwaga na poziomie 13-letniego chamusia z patologicznej
rodziny to dla mnie nowość.

Data: 2009-02-26 02:57:26
Autor: Kuba Abuk
Nowości Shimano
On Feb 26, 10:05 am, dobrov <dobr...@interia.pl> wrote:

Uh... wiedziałem, żeś pyskaty ale myślałem, że z klasą.
Uwaga na poziomie 13-letniego chamusia z patologicznej
rodziny to dla mnie nowość.

OLAĆ zygę! Jakakolwiek polemika z nim nie ma sensu. Niech se
chłopaczek bloga w końcu założy.

Kuba

Data: 2009-02-26 11:59:20
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Nowości Shimano

[...]

Następny co będzie mnie tu obrażał!
Na /dev/drzewo!

zyga

Data: 2009-02-26 11:31:32
Autor: dobrov
Nowości Shimano
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

Kto zaczął?

Ja wiem, że to nie wypada ale aż się prosi zrobić przytyk
odnośnie inteligencji...

Data: 2009-02-26 11:34:12
Autor: dobrov
Nowości Shimano
dobrov pisze:
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

Kto zaczął?

Ja wiem, że to nie wypada ale aż się prosi zrobić przytyk
odnośnie inteligencji...

a Abstrahując od tego czy używam z premedytacją tzw. brzydkich słów
czy nie, to CO MAJĄ TZW. BRZYDKIE SŁOWA DO GŁUPOTY ???

Data: 2009-02-26 11:53:09
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Nowości Shimano

Kto zaczął?

Ja wiem, że to nie wypada ale aż się prosi zrobić przytyk
odnośnie inteligencji...

I co ja mam tobie napisać?

zyga

Data: 2009-02-26 02:58:44
Autor: Kuba Abuk
Nowości Shimano
On Feb 26, 11:53 am, "Zygmunt M. Zarzecki"
<zygm...@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote:

I co ja mam tobie napisać?

Odejdź precz!

Data: 2009-02-26 12:00:03
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Nowości Shimano

I co ja mam tobie napisać?

Odejdź precz!

Spieprzaj dziadu!

zyga

Data: 2009-02-26 11:05:40
Autor: Sławek Rz.
Nowości Shimano

Ty jednak troll jesteś...

Data: 2009-02-25 12:21:56
Autor: ...::QRT::...
Nowości Shimano
Dnia Wed, 25 Feb 2009 11:58:03 +0100, Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):

[...]

w zasadzie i tak musze zdjąc goło by wyciągnąć i wypalić klocki. A myje
zwyczajnie  - płynem do naczyń :) --
www.warszawski.info

Data: 2009-02-25 11:11:04
Autor: Sławek Rz.
Nowości Shimano
Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):
Ale po co do jasnej cholery ściągać tarczę?!!!

Baton się chyba nie pogniewa jak to przypomnę:

http://baton.krowa.org/can/27/imagepages/image1.htm

--
Pozdrawiam.
Sławek

Data: 2009-02-25 12:48:04
Autor: click
Nowości Shimano
  Sławek Rz. pisze:
Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):
Ale po co do jasnej cholery ściągać tarczę?!!!

Baton się chyba nie pogniewa jak to przypomnę:

http://baton.krowa.org/can/27/imagepages/image1.htm

to on juz wtedy mial angielski rower?

Data: 2009-02-25 12:55:18
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Nowości Shimano

Ale po co do jasnej cholery ściągać tarczę?!!!

Baton się chyba nie pogniewa jak to przypomnę:

http://baton.krowa.org/can/27/imagepages/image1.htm

to on juz wtedy mial angielski rower?

click, obudź się!

zyga

Data: 2009-02-25 12:54:51
Autor: click
Nowości Shimano
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

Ale po co do jasnej cholery ściągać tarczę?!!!

Baton się chyba nie pogniewa jak to przypomnę:

http://baton.krowa.org/can/27/imagepages/image1.htm

to on juz wtedy mial angielski rower?

click, obudź się!

ty jednak jestes impregnowany

Data: 2009-02-25 14:34:52
Autor: Jan Srzednicki
Nowości Shimano
On 2009-02-25,  Sławek Rz. <steve69@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):
Ale po co do jasnej cholery ściągać tarczę?!!!

Baton się chyba nie pogniewa jak to przypomnę:

http://baton.krowa.org/can/27/imagepages/image1.htm

I to niby jest argument za CL, do którego trzeba by specjalnie wozić
klucz do kaset?

Wiadomo, tarczę można uwalić - dlatego zdecydowanie wolę mieć 6 śrub,
które zserwisuję każdym sensownym scyzorykiem rowerowym.

Data: 2009-02-25 16:01:18
Autor: Raist
Nowości Shimano
Użytkownik "Jan Srzednicki" <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> napisał w wiadomości news:slrngqaloc.1ig3.w_at_wrzask_dot_ploak.pl...
Wiadomo, tarczę można uwalić - dlatego zdecydowanie wolę mieć 6 śrub,
które zserwisuję każdym sensownym scyzorykiem rowerowym.

nie zamierzam Cie przekonywać, ale ja sie troche namordowalem w kilku rowerach z zapieczonymi srubami od tarcz,
albo z rozmemłanymi" gniazdami od tychże-w warunkach polowych temat tak smo ciężki jak brak klucza od kasety :)
chociaż... moze srubokręcik +kamien=odkrecenie CL? ;)

pozdrawiam

Raist

Data: 2009-02-25 15:54:49
Autor: Jan Srzednicki
Nowości Shimano
On 2009-02-25, Raist <robike@> wrote:
[...]

Tego typu elementy z defaulta zalewam Loctite i nie zdarzyło mi się,
żeby się cokolwiek zapiekło po takim potraktowaniu, a potrafiło się
trochę nakąpać w solance.

albo z rozmemłanymi" gniazdami od tychże-w warunkach polowych temat tak smo ciężki jak brak klucza od kasety :)

Niemniej, nie jest to typowy syndrom
chociaż... moze srubokręcik +kamien=odkrecenie CL? ;)

Nie próbowałem. Da się? :)

Data: 2009-02-25 13:03:13
Autor: Raist
Nowości Shimano
Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> napisał w wiadomości news:go1tbc$ntq$2news.interia.pl...
Ale po co do jasnej cholery ściągać tarczę?!!!

jak pojezdzisz kiedys troche bardziej hardkorowo to zobaczysz :)

Raist

Data: 2009-02-25 17:48:36
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Nowości Shimano
Dnia 25.02.2009 00:00 użytkownik Zygmunt M. Zarzecki napisał :

[...]

Ja się pytam po co ją w ogóle zakładać?

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-02-26 00:53:02
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Nowości Shimano

[...]

Hihi, lajciarzu!

zyga

Data: 2009-02-25 08:00:50
Autor: Adrian S.
Nowości Shimano
Zygmunt M. Zarzecki wrote:

Tak samo jak kulki i konusy zamiast łożysk.

  jedyne co mogę zarzucić piastom shimano (kulki i konusy) to to że mają
gorsze uszczelnienie niż łożyska maszynowe. Mają też trochę zalet.W każdym
razie wytrzymałość ani takie argumenty nie przemawiają do mnie - przez
ponad 3 lata w rowerze do streetride'u miałem z tyłu piastę XT Disc,
wytrzymała dropy z 1m na płaskie i inne takie numery, generalnie okazała
się dużo mocniejsza niż piasty Novatec i Grimeca na łożyskach maszynowych
*.

[*] - te piasty miały w dodatku pewną chorobę wieku dziecięcego, ale to inny
temat.

--
Adrian S. the Lajt Rider

Nowości Shimano