Nowosci z autostrad II

Data: 2019-08-15 17:22:30
Autor: 'TomN'
Nowosci z autostrad II
Rzadko ostatnio jeździłem i nie wiem ile typów użytkowników (jeden taki nie szanuje i obraża innych pisząc o "urzyszkodnikach"...

Przez dwa dni zrobiłem 2kkm po polskich autostradach i eskach i zwróciłem uwagę na dwa typy zachowań:

1 -- problem ze sprawnym wyprzedzaniem (można 140, jedzie 110 i wyprzedza jadącego 105)
2 -- brak problemu ze zjechaniem na prawy pas (rejestracje DE, 1/100 to PL) bez potrzeby zwolnienia o milisekundę

Miszczów lewego pasa, z pewną dozą nieśmiałości i obawy, że nie wiedza co czynią, jednak prawym pasem wyprzedzałem -- kilku się nagle "budziło" i ze 110 do 115 przyspieszało, żeby uniemożliwić płynna jazdę.

Pierdoły o 20 sekundach pana Dworaka, <https://www.youtube.com/watch?v=irQEUXF_OCc>

że tak w Niemczech... Ech! Niemcy zjechali bez dotknięcia hamulca i wrócili (oni noge z gazu zdjeli, ja docisnąłem do 160)

Dwadzieścia sekund jazdy ze 140 to ponad pół kilometra, a bezpieczna odległość wg DE hto 1/2 prędkości czyli 70 metrów -- ciekawe który napisze o względnej i bezwzględnej -- ale to do Dworaka proszę...

PS
I 4km korka na A4 za Krakowem, bo se kurwa jebane ciule musza popatrzeć na stojące na pasie awaryjnym: lawetę, dwa małe zgnioty, i sukę na niebieskich!

PSS
Korek sie rozładowywał dzięki miszczom lewego (60-101km/h) przez kolejne 10km.

Oficjalnie przepraszam tych z lewego pasa, że ich wyprzedzałem prawym (czasem tym bardziej, czyli trzecim), i że niektórzy nawet nie zauważyli tego mojego wybryku na autostradzie...

--
'Tom N'

Data: 2019-08-15 09:26:52
Autor: sczygiel
Nowosci z autostrad II
W dniu czwartek, 15 sierpnia 2019 10:22:31 UTC-5 użytkownik TomN napisał:

PS
I 4km korka na A4 za Krakowem, bo se kurwa jebane ciule musza popatrzeć na stojące na pasie awaryjnym: lawetę, dwa małe zgnioty, i sukę na niebieskich!

A moze po prostu zwalniaja bo ktos moze po autostradzie lazic, jakies smieci moga lezec itp?

Ja, np. bym wolal aby ludzie zwalniali przy moim wypadku niz zapierdalali 120 bo kij wie co sie moze zdarzyc i gdzie sie jeden z drugim zagapi.

Tak do przemyslenia:
https://www.youtube.com/watch?v=6qXR16QDS8I

Masz alternatywe, postac w korku albo taki wypadek. Bo sie ktos zapatrzyl, nie spodziewal itp.

Data: 2019-08-15 18:54:46
Autor: 'TomN'
Nowosci z autostrad II
sczygiel@gmail.com w <news:6687809f-097d-4977-9b8a-052eb1a215dfgooglegroups.com>:

A moze po prostu zwalniaja bo ktos moze po autostradzie lazic,

A może poszli do lasu...

Nikt nie łaził, a idioci zwalniali i sie gapili. W efekcie korek na 4km bez powodu.

--
'Tom N'

Data: 2019-08-15 12:24:02
Autor: sczygiel
Nowosci z autostrad II
W dniu czwartek, 15 sierpnia 2019 11:54:47 UTC-5 użytkownik TomN napisał:
> [...]

A może poszli do lasu...

Nikt nie łaził, a idioci zwalniali i sie gapili. W efekcie korek na 4km bez powodu.

Ale wideo co wrzucilem widziales czy tylko tak sobie narzekasz bo musisz?

I nie, to nie jest takie sobie jedno video.
Jest tego na peczki. Dlatego tez sie sugeruje zeby z auta na autostradzie nie wylazic.

Ale widze ze wogole nie zrozumiales przeslania, no coz, usenet. Tylko troche lepiej niz na onecie...

Data: 2019-08-15 21:50:33
Autor: 'TomN'
Nowosci z autostrad II
sczygiel@gmail.com w <news:e02f4168-899d-44be-addc-746c2c9c300fgooglegroups.com>:

[...]
Ale wideo co wrzucilem
[...]
Ale widze

Nie było "mnie" tam, ale...

I ile jeszcze Ali zawołasz dzieciaku? --
'Tom N'

Data: 2019-08-15 13:28:34
Autor: sczygiel
Nowosci z autostrad II
W dniu czwartek, 15 sierpnia 2019 14:50:34 UTC-5 użytkownik TomN napisał:
sczygiel@gmail.com w <news:e02f4168-899d-44be-addc-746c2c9c300fgooglegroups.com>:

> Ale wideo co wrzucilem
[...]
> Ale widze Nie było "mnie" tam, ale...

I ile jeszcze Ali zawołasz dzieciaku?
PLONK

Data: 2019-08-16 14:42:43
Autor: 'TomN'
Nowosci z autostrad II
sczygiel@gmail.com w <news:e7bfeaf7-c901-4c5a-ae65-5f3cff02a257googlegroups.com>:

Ale wideo co wrzucilem
[...]
Ale widze
Nie było "mnie" tam, ale...
I ile jeszcze Ali zawołasz dzieciaku?
PLONK

Nie udało ci sie wcisnąć kitu, to sie obraziłeś...
Pa!

--
'Tom N'

Data: 2019-08-20 15:35:26
Autor: mk4
Nowosci z autostrad II
On 2019-08-15 18:26, sczygiel@gmail.com wrote:
[...]

Ale o co ci chodzi? Toz tam nic nie widać. Nawet ciężko ocenić gdzie stali. Bo jeśli na normalnym pasie to chyba ich pogrzało. A jeśli na jakimś awaryjnym to chyba pogrzało tego co przywalił.

Chcesz zbawić świat zakazami i nakazami?

--
mk4

Data: 2019-08-21 08:30:39
Autor: sczygiel
Nowosci z autostrad II
On 2019-08-15 18:26, sczygiel@gmail.com wrote:

> [...]

Ale o co ci chodzi? Toz tam nic nie widać. Nawet ciężko ocenić gdzie stali. Bo jeśli na normalnym pasie to chyba ich pogrzało. A jeśli na jakimś awaryjnym to chyba pogrzało tego co przywalił.

Na awaryjnych pasach stali.
Tak jak napisalem, ludzie zwalniaja w takich miejscach bo nie wiedza co sie dzieje. I w pewnym sensie to jest poprawne zachowanie bo nie dosc ze cos moze lazic po drodze w czasie wypadku i w czasie jego ogarniania albo tak jak widac tu, ktos moze sie popierdolic i zjechac z pasa na awaryjny i przywalic.

Takich filmikow gdzie w radiowoz na pasie awaryjnym ktos przywalil jest multum.

Chcesz zbawić świat zakazami i nakazami?

Chce zeby ktos kto fandzoli ze by chcial zapierdalac w miejscu zamieszania widzial tez druga strone medalu.
Ale w przypadku tego toma chyba trafilem na debila lub trola.

W kanadzie na odcinkach prac drogowych wszelkie mandaty za predkosc sa podwojne.
To sie wpisuje w te sama sytuacje.

Data: 2019-08-22 09:53:33
Autor: J.F.
Nowosci z autostrad II
On 2019-08-15 18:26, sczygiel@gmail.com wrote:

> [...]

Takich filmikow gdzie w radiowoz na pasie awaryjnym ktos przywalil jest multum.

Chyba w USA. U nas to sie chyba bardzo rzadko zdarza.

J.

Data: 2019-08-22 06:39:52
Autor: sczygiel
Nowosci z autostrad II
W dniu czwartek, 22 sierpnia 2019 02:56:46 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

>Takich filmikow gdzie w radiowoz na pasie awaryjnym ktos przywalil >jest multum.

Chyba w USA. U nas to sie chyba bardzo rzadko zdarza.

Bo u nas policja zabiera delikwenta do mop-a, a ludzie w takich sytuacjach zwalniaja.

Relatywnie rzadko widzialem wideokino zatrzymujace sie wprost na pasie awaryjnym choc rzeczywiscie trafialo sie.

Data: 2019-08-22 17:13:06
Autor: J.F.
Nowosci z autostrad II
Użytkownik  sczygiel napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ad3654c9-5ceb-4223-8852-54bbf17dbc5c@googlegroups.com...
> [...]
>jest multum.

Chyba w USA. U nas to sie chyba bardzo rzadko zdarza.

Bo u nas policja zabiera delikwenta do mop-a,

U nas policji na autostradach prawie nie ma.
A jak jest ... chyba lawete wezwa, bo zabrac do MOP ... i zostawic auto bez opieki ?
A jak beda 4 osoby jechac ?

a ludzie w takich sytuacjach zwalniaja.

Jak widza pojazd na pasie awaryjnym ?
Bardzo rzadko.

I bardzo rzadko jada pasem awaryjnym, wiec nie przywalaja w kogos, kto tam stoi ...

J.

Data: 2019-08-22 08:26:44
Autor: sczygiel
Nowosci z autostrad II
W dniu czwartek, 22 sierpnia 2019 10:15:41 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

U nas policji na autostradach prawie nie ma.
A jak jest ... chyba lawete wezwa, bo zabrac do MOP ... i zostawic auto bez opieki ?

Mialem na mysli zatrzymanie do kontroli.
Jak awaria to stawiaja pacholki i jakies lampki. Potem jak laweta wywiezie pojazd to te pacholki jeszcze troche stoja.

> a ludzie w takich sytuacjach zwalniaja.

Jak widza pojazd na pasie awaryjnym ?
Bardzo rzadko.

Ale jednak zwalniaja.

I bardzo rzadko jada pasem awaryjnym, wiec nie przywalaja w kogos, kto tam stoi ...

Tu nie chodzi o jazde po awaryjnym. Bo i u amerykanow to nie jest tak ze ktos jedzie po nim i nie patrzy. Po prostu czasem jada normalnie, i przez gapiostwo zjezdzaja z pasa. Tak przynajmniej w ogolnej statystyce.

Jak caly sznurek aut zwalnia to i szansa na wypadek nieco mniejsza i szkody tez.

Nie jest to jakas drastyczny efekt ale jest.

To samo przy wypadku, ludzie zwalniaja ale nie sadze aby z powodu ogladania co sie stalo. Zwalniaja bo sytuacja jest niecodzienna, ruch i tak jest zaburzony wiec i czesciej o stluczke/wypadek.

IMHO nawet jak to niezamierzona reakcja to jednak pozyteczna. Tyle ze czesto tworzy korek.

Podobnie jak maruderzy co na zwezkach nagle magicznie jada -20 a jak zwezka sie konczy to od razu moga +20.

Tez mnie to denerwuje. Bo o ile rozumiem ze mozna zwolnic jak cos sie na drodze dzieje o tyle zwezka to same pacholki, maruder jedzie pierwszy i widzi w cholere daleko ale jedzie pomalu. Ale to juz inna bajka...

Data: 2019-08-23 19:48:06
Autor: kk
Nowosci z autostrad II
On 2019-08-22 17:26, sczygiel@gmail.com wrote:

[...]

Dokładnie tak

[...]

No ale .. sytuacja jest niecodzienna. Poza tym mają ograniczenia.

Data: 2019-08-19 21:54:58
Autor: Grzegorz Niepolowski
Nowosci z autostrad II
W dniu 1W dniu 15.08.2019 o 17:22, 'TomN' pisze:> Rzadko ostatnio jeździłem (...)
> 1 -- problem ze sprawnym wyprzedzaniem (można 140, jedzie 110 i wyprzedza
> jadącego 105)
I co w tym złego?

> 2 -- brak problemu ze zjechaniem na prawy pas (rejestracje DE, 1/100 to PL)
> bez potrzeby zwolnienia o milisekundę
Skoro nie ma problemu ze zjechaniem na prawy.... To już chyba przypadłość lub fobia - tzn. ta milisekunda - co psycholog na to? Gorzej byłoby, gdyby nie zjechał.

> Miszczów lewego pasa,(...) jednak prawym pasem wyprzedzałem
bez komentarza

> Pierdoły o 20 sekundach pana Dworaka,
> <https://www.youtube.com/watch?v=irQEUXF_OCc>

Dworak ma rację.

> że tak w Niemczech... Ech! Niemcy
> zjechali bez dotknięcia hamulca i wrócili (oni noge z gazu zdjeli
.... zmusiłeś ich do jazdy z mniejszą prędkością? Jak to zrobiłeś 'mój miszczu'?  Siedziałeś im na zderzaku? A może 'trąbiłeś'?

> Dwadzieścia sekund jazdy ze 140 to ponad pół kilometra, a bezpieczna
> odległość wg DE hto 1/2 prędkości czyli 70 metrów -- ciekawe który napisze o
> względnej i bezwzględnej -- ale to do Dworaka proszę...

Jak definiujesz w tym przypadku względną prędkość? Istnienie bezwzględnej prędkości nie implikuje istnienia względnej. O ile rozumiesz, co w tym zdaniu napisałem.

> PS
> (...)  bo se kurwa jebane ciule
No tak, mamy tu 'miszcza intelektu', o 'miszczu kierownicy' nie wspomnę, bo to oczywiście - oczywista oczywistość.

Dalej brakuje mi już sił... Aż ciarki przechodzą po plecach, gdy wyobrażę sobie, że na autostradzie tacy siedzą za kierownicą.

Dołączam różne wyrazy,
Rzadko ostatnio jeździłem (...)

Data: 2019-08-20 09:15:38
Autor: RoMan Mandziejewicz
Nowosci z autostrad II
Hello Grzegorz,

Monday, August 19, 2019, 9:54:58 PM, you wrote:

> [...]
I co w tym złego?

To w tym złego, że z tyłu dwudziestu właśnie hamuje z dozwolonych 140 i
rzuca mięsem. I za chwilę zaczną się ryzykowne manewry.

[...]

bez komentarza

W Polsce legalne.

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2019-08-20 15:37:22
Autor: mk4
Nowosci z autostrad II
On 2019-08-20 09:15, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello Grzegorz,

I co w tym złego?

To w tym złego, że z tyłu dwudziestu właśnie hamuje z dozwolonych 140 i
rzuca mięsem. I za chwilę zaczną się ryzykowne manewry.

Dokładnie - zamiast płynnej jazdy wtedy dopiero rozpoczyna się ściganie. Bo każdy chce nadrobić i każdy chce się wyrwać z tego bagna.

bez komentarza

W Polsce legalne.

No i całe szczęście bo na niektórych po prostu nie ma rady.

--
mk4

Data: 2019-08-21 07:27:36
Autor: J.F.
Nowosci z autostrad II
Dnia Thu, 15 Aug 2019 17:22:30 +0200, 'TomN' napisał(a):
[...]

No wiesz, kolezanka ma np punto z niezbyt mocnym silnikiem ... i to ma
problem z przekroczeniem 120. Tzn silnik nie taki znow slaby, tam juz
chyba mniej niz 55KM nie montowali, predkosc maksymalna pewnie sporo
wieksza, ale rozpedza sie slabo. I czuje sie, ze to to juz kres jego mozliwosci, wiec ona woli wolniej
jechac niz szybciej.
110 prawym pasem byloby swietnie, ale na prawym tiry i kapeluszniki,
ktore musi wyprzedzac.

Przy czym A4 coraz czesciej na tyle zakorkowana, ze trudno dostrzec
tego zawalidroge - tzn wiele samochodow jedzie w kolejce na lewym
pasie.

2 -- brak problemu ze zjechaniem na prawy pas (rejestracje DE, 1/100 to PL) bez potrzeby zwolnienia o milisekundę

brak, czy problem, bo nie rozumiem ?
[...]

Niemcy wychowani, u nich "zawsze jest ktos szybszy". Co prawda jak
widac po przepisie - i oni maja problemy.

A u nas wielu moze myslec "czemu mam zjezdzac - przeciez jade 140,
szybciej i tak nie wolno". A ze licznik zawyza, to naprawde jada tylko
130. Choc imo - wielu nawet 130 na liczniku nie ma.

Dwadzieścia sekund jazdy ze 140 to ponad pół kilometra, a bezpieczna odległość wg DE hto 1/2 prędkości czyli 70 metrów -- ciekawe który napisze o względnej i bezwzględnej -- ale to do Dworaka proszę...

No dokladnie - nie bardzo wiem o co Ci chodzi, ale jak prawym pasem
jedzie tir 90, to roznica jest juz tylko 50km/h i wystarczy 300m
miedzy tirami, aby sie na te 20s nadziac.

Inna sprawa, ze czesto natezenie ruchu jest takie, ze tych 300m nie ma
i nie czuje sie w obowiazku zjedzac - bo przeciez stale cos wyprzedzam
:-)

[...]

To sie ciesz, ze sie dalo - bo zazwyczaj wtedy na lewym pasie gesto, i
Niemcow to tez dotyczy - czuja ze chca wyprzedzac, tylko ten przed
nimi blokuje, wiec jada lewym, a wcisnac sie w taka kolejke trudno.

J.

Data: 2019-08-21 11:34:44
Autor: przemek.jedrzejczak
Nowosci z autostrad II
-- No wiesz, kolezanka ma np punto z niezbyt mocnym silnikiem ... i to ma problem z przekroczeniem 120

Współczuję. Ale w tej sytuacji żeby sprawnie wyprzedzać TIRy potrzebuje dużo czasu i miejsca. Kiedyś w wypożyczalni chcieli mi wcisnąć thalie bo kompaktów nie było, podziękowałem i dopłaciłem do laguny, szkoda czasu na takie auta ;-)

Data: 2019-08-22 09:14:40
Autor: J.F.
Nowosci z autostrad II
Użytkownik  przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:8a21a03c-65ce-4211-b84b-12345f57554d@googlegroups.com...

-- No wiesz, kolezanka ma np punto z niezbyt mocnym silnikiem ... i to ma
problem z przekroczeniem 120

Współczuję.

No wiesz - auto mialo byc "do miasta". A poza tym ciagle sporo takich aut w Polsce.

Ale w tej sytuacji żeby sprawnie wyprzedzać TIRy potrzebuje dużo czasu i miejsca.

I tak i nie - jak juz jedzie 120, to wyprzedza w miare sprawnie.
Przeszkadzaja jej nie tiry, tylko ci migajacy z tylu :-)

Kiedyś w wypożyczalni chcieli mi wcisnąć thalie bo kompaktów nie było, podziękowałem i dopłaciłem do laguny, szkoda czasu na takie auta ;-)

ale roznica w czasie raczej nie jest duza :-(

J.

Data: 2019-08-22 04:04:22
Autor: przemek.jedrzejczak
Nowosci z autostrad II
-- No wiesz - auto mialo byc "do miasta". A poza tym ciagle sporo takich aut w Polsce.

auto *jest* do miasta i na autostrade sie nie nadaje, tu nie ma co pudrowac trupa :-)

-- I tak i nie - jak juz jedzie 120, to wyprzedza w miare sprawnie.
Przeszkadzaja jej nie tiry, tylko ci migajacy z tylu :-)

jechalem sobie raz z bla bla car, trafila sie leciwa corsa i mimo ze kucykow brak dziewcze twardo cisnelo lewym na A20, po ktoryms tam wyprzedzeniu prawym przez wqrwionych zawodnikow rozwazalem czy aby nie zaloyc na glowe torby z Biedronki zeby mnie nie zapamietali :-)

Data: 2019-08-22 14:59:26
Autor: J.F.
Nowosci z autostrad II
Użytkownik  przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:b1dc1012-fc02-42c5-a318-d0b2746d6b5a@googlegroups.com...

-- No wiesz - auto mialo byc "do miasta". A poza tym ciagle sporo takich
aut w Polsce.

auto *jest* do miasta i na autostrade sie nie nadaje, tu nie ma co pudrowac trupa :-)

Niby tak, ale u nas na autostradzie ciagle sporo nie przekracza 120, wiec moze nie jest taki wielki trup.

[...]

Bylo zalozyc :-)

Aczkolwiek musze przyznac, ze przy pewnym natezeniu tirow te 120 na lewym pasie moze byc usprawiedliwone - no stale jakiego wyprzedzasz.
A jak kto uwaza inaczej, to niech udowodni i wyprzedzi prawym pasem :-)

J.

Data: 2019-08-21 19:15:35
Autor: 'TomN'
Nowosci z autostrad II
J.F. w <news:9aqninvjenkg.u238tr3w7b75$.dlg40tude.net>:

[...]

problem z przekroczeniem 120. [...] wiec ona woli wolniej
jechac niz szybciej. 110 prawym pasem byloby swietnie, ale na prawym tiry i kapeluszniki,
ktore musi wyprzedzac.
  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Co ją zmusza do tego?

Ale niech wyprzedza, byle bez zajeżdżania innym, a następnie zjedzie na prawy i nie udaje, że zasada 20 sekund jest dla niej najlepsza, skoro jedzie 20km/h szybciej niż ci na prawym i bezpieczna odległość to jakiś 60 metrów, które, czyli jeżeli zjedzie na pikietażu pojazdu poprzedającego minus jeden słupek to będzie miała 100m

2 -- brak problemu ze zjechaniem na prawy pas (rejestracje DE, 1/100 to PL) bez potrzeby zwolnienia o milisekundę
brak, czy problem, bo nie rozumiem ?

Czego? Że niektórzy potrafią opuścić lewy pas?

Miszczów lewego pasa, z pewną dozą nieśmiałości i obawy, że nie wiedza co czynią, jednak prawym pasem wyprzedzałem -- kilku się nagle "budziło" i ze 110 do 115 przyspieszało, żeby uniemożliwić płynna jazdę.
   ^^^^^^^^^^

A u nas wielu moze myslec "czemu mam zjezdzac - przeciez jade 140,

Umiesz czytać? Pokreśliłem

To sie ciesz, ze sie dalo - bo zazwyczaj wtedy na lewym pasie gesto, i
Niemcow to tez dotyczy - czuja ze chca wyprzedzac, tylko ten przed
nimi blokuje, wiec jada lewym, a wcisnac sie w taka kolejke trudno.

Czyli nie mają problemu jechać bez zachowania bezpiecznej odległości na lewym pasie ale na prawym juz mają taki problem i pilnują wydumanych 20sek

--
'Tom N'

Data: 2019-08-22 09:47:18
Autor: J.F.
Nowosci z autostrad II
Użytkownik "'TomN'"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:190821.191535.pms.4145.94@int.dyndns.org.invalid.190821.invalid...
J.F. w
[...]

Tak jak tobie nie pasuje 105, tak jej nie pasuje 88 :-)

Ale niech wyprzedza, byle bez zajeżdżania innym,

stara sie nie zajezdzac.

[...]

No wlasnie problem w tym, ze gdy nastepny tir jest odpowiednio blisko,
to ty nie zdazysz jej wyprzedzic, i ona bedzie musiala zwolnic do 88, albo zajechac ci droge.

A ponowne rozpedzenie do 120  troche jej zajmuje, wiec co sie dziwic, ze woli nie zjedzac i poczekac na wiekszy odstep miedzy tirami :-(

Nie pamietasz, jak Shrek na to narzekal, tyle ze przy 160 ? :-)

Sam pewnie robisz tak samo, tylko przy innej predkosci :-P

A jak tez tylu szybki i potrafi wyprzedzic sprawnie ... to ma prawy pas do dyspozycji :-P

2 -- brak problemu ze zjechaniem na prawy pas (rejestracje DE, 1/100 to PL)
bez potrzeby zwolnienia o milisekundę
brak, czy problem, bo nie rozumiem ?

Czego? Że niektórzy potrafią opuścić lewy pas?

Ale tylko/glownie Niemcy ?

Bo Polacy ogolnie zjezdzaja, tylko luka na prawym musi byc odpowiednia.
A przy gestym ruchu potrafi byc mala przez dluzszy czas.

Przy srednim ... mnie sie nie chce zjezdzac, bo w praktyce musialbym zygzakiem jechac - zaraz po zjechaniu migacz w lewo, bo juz kolejna ciezarowka blisko :-(

[...]

115 od 110 raczej nie odroznisz, a opisywana sytuacja sugeruje, ze oni mieli sporo racji - miejsca na zjechanie bylo za malo.
Ocenili cie jak wariata i postanowili wychowac :-P

A bo to jeszcze wiadomo co taki wariat zrobi - wyprzedzi niebezpiecznie bo ciezarowka tuz, po czym zachamuje :-)

[...]

Jak ten lewy jedzie 90-100km/h, wymagany odstep ok 50m, trzymaja moze nieco mniejszy, ale z perspektywy prawego pasa wrazenie jest takie, ze wcisnac sie juz trudno.
No i po wcisnieciu sam nie masz wymaganego odstepu.

Z tym, ze to ilustruje calkiem inna sytuacje.
Kierowca nie zjezdza na prawy, bo uwaza ze chce szybciej/wyprzedza, jego predkosc ogranica ten z przodu, ktory jest w identycznej sytuacji, a poczatka korka nie widac.
I tak jada wszyscy lewym pasem te 80-100km/h i nikomu to nie przeszkadza.

Moze tylko jakims sfrustrowanym wariatom w porsche czy bmw ale na nich Niemcy maja osobne przepisy - nie wolno "poganiac" swiatlami czy klaksonem.

I tak oto rodzi sie sprawiedliwosc spoleczna i rownosc :-)

A jak na prawym pasie masz tiry w srednich odstepach, lewym jedzie jakis dziadek 120 i uwaza ze stale wyprzedza, to sie przydaje przepis o 20 sekundach ...

J.

Data: 2019-08-22 04:08:29
Autor: przemek.jedrzejczak
Nowosci z autostrad II
-- A jak na prawym pasie masz tiry w srednich odstepach, lewym jedzie jakis dziadek 120 i uwaza ze stale wyprzedza, to sie przydaje przepis o 20 sekundach czyli da sie :-)
a w PL (przy limicie 140 km/h) zawsze jednak trafi sie jakiś patol i zaczyna sie zabawa

Data: 2019-08-22 14:55:51
Autor: J.F.
Nowosci z autostrad II
Użytkownik  przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:a4f4f095-3545-4a3c-9476-3379ddb0d72e@googlegroups.com...

[...]

Ale co sie da ?
Da sie zjechac na prawy czy da sie sie jechac lewym ? :-)

J.

Data: 2019-08-24 07:15:21
Autor: Shrek
Nowosci z autostrad II
W dniu 22.08.2019 o 09:47, J.F. pisze:

A ponowne rozpedzenie do 120  troche jej zajmuje, wiec co sie dziwic, ze woli nie zjedzac i poczekac na wiekszy odstep miedzy tirami :-(

Nie pamietasz, jak Shrek na to narzekal, tyle ze przy 160 ? :-)

Szrek narzekał, że jak zjedzie, to go ścigant nie może wyprzedzić bo nie ma mocy. Więc nei rób pewexu:)

--
Shrek

Nowosci z autostrad II