Nowy Epson L382 - drukuje puste strony

Data: 2019-06-14 13:44:47
Autor: Universis
Nowy Epson L382 - drukuje puste strony
Kupiłem sobie drukarkę Epson EcoTank L382, drivery zainstalowane pod windows jak i pod Linux. Tusze napełnione, papier jest na swoim miejscu - jak puszczę drukowanie to i owszem - papier "przejeżdża" przez drukarkę, ale nic kompletnie na nim nie ma. Proszę o jakąś pomoc w temacie.

Data: 2019-06-15 00:47:11
Autor: Filip454
W dniu 2019-06-14 o 22:44, Universis pisze:
[...]

Przeprowadzałeś wszystkie standardowe procedury (funkcje driverów typu "czyszczenie głowic" itp.)?

--
Filip454
[filip454.newsgroups@gmail.com]

Data: 2019-06-14 20:56:58
Autor: Universis
Nowy Epson L382 - drukuje puste strony
W dniu piątek, 14 czerwca 2019 23:47:15 UTC+1 użytkownik Filip454 napisał:
[..
Przeprowadzałeś wszystkie standardowe procedury (funkcje driverów typu "czyszczenie głowic" itp.)?

W zasadzie są dwa testy jeden do czyszczenia głowic, i drugi do "wzorów głowic" czy jakoś podobnie to brzmi - oba testy wykonałem, ale w nowej dopiero co kupionej drukarce - brudne głowice ? Martwi mnie że przycisk "trójkąt" - trzeba wcisnąć i przytrzymać 3 sekundy - służy to napełnianu tuszami - chyba o głowice chodzi - ja to wykonałem, ale nie w tej kolejności która opisana w instalacji softu do tej drukarki bo w instrukcji przygotowania drukarki do pracy tej drukarki tego nie ma, jest dopiero podczas instalacji softu. Procedura jednak wykonana.

Data: 2019-06-15 01:10:42
Autor: Netx
[...]

Zdjąłeś te taśmy z kartridży, o których tu piszą i widać je na zdjęciu:
https://appuals.com/solved-printer-printing-blank-pages/

Więcej (mam nadzieję że angielski Cię nie odstraszy):
https://www.google.pl/search?q=EcoTank+L382+blank+prints

Data: 2019-06-14 20:45:34
Autor: Universis
Nowy Epson L382 - drukuje puste strony
W dniu sobota, 15 czerwca 2019 00:10:39 UTC+1 użytkownik Netx napisał:
[..]

Zdjąłeś te taśmy z kartridży, o których tu piszą i widać je na zdjęciu:
https://appuals.com/solved-printer-printing-blank-pages/

W tej drukarce cardridge nie wystepują, są pojemniki do których nalewa się tusz.Oczywiście nalałem i każdy kolor w swoje miejsce.

Więcej (mam nadzieję że angielski Cię nie odstraszy):
https://www.google.pl/search?q=EcoTank+L382+blank+prints

Teraz jest rano i spieszę do pracy, po południu się temu przyjrzę.

Data: 2019-06-15 11:24:20
Autor: Universis
Nowy Epson L382 - drukuje puste strony
Problem rozwiązałem. Okazało się że mój laptop HP 250 G3 posiada złącza USB 3.0, a drukarka Epson EcoTank L382 posiada złącze USB 2.0. Porty nie "dogadywały" się.
Wstawiłem między te dwa urządzenia USB HUB który z laptopem łączy się przy pomocy USB typ B 3.0 a wyjścia - 7 gniazd - to wszystko jest standart 2.0.
Teraz pod Windows drukarka drukuje. Co ciekawe porty laptopa (USB 3.0) potrafią się dogadać z Pendrive Kingston 64 GB USB 2.0, a drukarką jakoś nie.
Przełączając się na Linux Mint  19.1 64 bit problem pozostaje - "druk" pustych stron. Tyle tylko że wiadomo już o co chodzi - tym razem o obsługę USB - hmmmm.... ale ktorego - bo pod laptopem na Linux'ie widzę w/w pendrive'a... a drukarki jakoś nie - przy czym wszystko to się dzieje na jednym porcie USB laptopa dla obu systemów operacyjnych.  Na linux zależy mi bardziej jak na Windows, więc na razie tematu nie zamykam - może ktoś użyczy mi jakiejś rady. Dziekuję wszystkim za pomoc.

Data: 2019-06-16 00:22:37
Autor: Animka
[...]

Odklej papierki zabezpieczające na tuszach to będzie drukowała.

Data: 2019-06-15 20:36:32
Autor: Universis
Nowy Epson L382 - drukuje puste strony
W dniu sobota, 15 czerwca 2019 23:23:05 UTC+1 użytkownik Animka napisał:
[..]
Odklej papierki zabezpieczające na tuszach to będzie drukowała.

Eeeee.....   nie czytałeś mojego ostatniego postu.....  już drukuje...

Data: 2019-06-16 18:32:34
Autor: Animka
W dniu 2019-06-16 o 05:36, Universis pisze:
[...]

Dopiero później przeczytałam :-)

Nowy Epson L382 - drukuje puste strony