Nowy JPK_V7M

Data: 2020-11-24 09:59:55
Autor: Budzik
Nowy JPK_V7M
Czy ktos ma darmowy sposób na tworzenie nowego JPK w excelu (tak jak było dotychczas) czy pozostaja tylko rozwiazania komercyjne?

Jezeli tylko komenrcyjne to uzywa ktos jakiegoś konkretnego arkusza i moze polecic?

A robił ktos juz przez ta strone monisterialna emikrofirma?
Tam naprawde jest tak ze trzeba przy kazdej fakturze zakupowej wpisywać całe dane sprzedajacego? Myslałem ze sie bedzie uzupełniac po wpisaniu nipu ale u mnie to nie działa.

--
Pozdrawia... Budzik
"Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."

Data: 2020-11-24 17:10:21
Autor: Andrzej Kłos
Nowy JPK_V7M
Budzik pisze:
[...]

Czyli - jak robiłeś dotychczas? Prowadzisz księgowość w Excelu i wypuszczałeś z niego JPK w postaci CSV lub XML?

Jeżeli tak, to najprościej "zrobić sobie" np. makro w VB przerabiające tą starą postać (CSV czy XML - obydwa to pliki TEKSTOWE) na nową (w "schemacie uproszczonym") i skorzystać z możliwości podczytu, edycji i wysyłki plików XML przy pomocy narzędzi ze strony gov.

Trochę pracy jednak trzeba włożyć, no i np. VB - pokochać. Przy następnej zmianie schematu JPK, może już za dwa lata, jak znalazł.

Data: 2020-11-24 18:21:32
Autor: Budzik
Nowy JPK_V7M
Użytkownik Andrzej Kłos andy.klos@wp.pl ...

[...]

Tak, csv który w klient jpk2.0 przerabiałem na xml.

[...]

Dokładnie tak bym to zrobił, boje sie tylko tego ze chwile czasu na to strace a oni za miesiac zmienia jakis szczegoł a za 3 miesiace kolejne coś.
Za ok 200zł mozna kupic arkusz xls przygotowany do tego celu z gwarancją aktualizacji przez 12 miesiecy jezeli coś znowu zmienia.

Po prostu wkurwia mnie ze sobie ot tak zmienili nie dajac narzedzi.
Co to za problem zeby przygotować taki arkusz w MF? Ech...

A skoro daja juz aplikacje to ona pewne rzeczy mogłaby robic za podatników. Np po wpisaniu nipu firmy mogłaby uzupełniac pozostałe dane z bazy MF - po co wpisywać to recznie?

--
Pozdrawia... Budzik
Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi są pouczajace.

Data: 2020-11-24 20:37:36
Autor: m4rkiz
Nowy JPK_V7M
On 2020-11-24 19:21, Budzik wrote:
A skoro daja juz aplikacje to ona pewne rzeczy mogłaby robic za
podatników. Np po wpisaniu nipu firmy mogłaby uzupełniac pozostałe dane
z bazy MF - po co wpisywać to recznie?

no jak to po co? :>

Data: 2020-11-24 21:53:06
Autor: WAM
Nowy JPK_V7M
On 24 Nov 2020 18:21:32 GMT, Budzik
<budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

Za ok 200zł mozna kupic arkusz xls przygotowany do tego celu z gwarancją aktualizacji przez 12 miesiecy jezeli coś znowu zmienia.
Za mniej niż pół tej kwoty masz małą księgowość RZ na 12 miesięcy. No
chyba że naprawdę wolisz klepać w xls...

A skoro daja juz aplikacje to ona pewne rzeczy mogłaby robic za podatników. Np po wpisaniu nipu firmy mogłaby uzupełniac pozostałe dane z bazy MF - po co wpisywać to recznie?
MK RZ to robi.

WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

Data: 2020-11-24 21:59:53
Autor: Budzik
Nowy JPK_V7M
Użytkownik WAM nospam@nowam.nopl.pl ...

[...]

A wyeksportuje dane do xls?

--
Pozdrawia... Budzik
"Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."

Data: 2020-11-30 22:37:45
Autor: WAM
Nowy JPK_V7M
On 24 Nov 2020 21:59:53 GMT, Budzik
[...]

Każdą z części pliku jpk tzn. sprzedaż i zakupy osobno możesz
wyeksportować do "plik tekstowy rozdzielany znakami tabulacji". To już
sobie w xls zaimportujesz.

Pola w tym pliku exportu dla sekcji sprzedaż są następujące:

Lp Kod NIP NIP Imię i nazwisko lub nazwa kontrahenta Numer
dowodu sprzedaży Data wystawienia dowodu sprzedaży Data
sprzedaży Typ dokumentu Dostawa towarów oraz świadczenie usług
na terytorium kraju, zwolnione od podatku Dostawa towarów oraz
świadczenie usług poza terytorium kraju w tym świadczenie usług, o
których mowa w art. 100 ust. 1 pkt 4 ustawy Dostawa towarów oraz
świadczenie usług na terytorium kraju, opodatkowane stawką 0% w tym
dostawa towarów, o której mowa w art. 129 ustawy Dostawa
towarów oraz świadczenie usług na terytorium kraju, opodatkowane
stawką 5% VAT - Dostawa towarów oraz świadczenie usług na
terytorium kraju, opodatkowane stawką 5% Dostawa towarów oraz
świadczenie usług na terytorium kraju, opodatkowane stawką 7% albo 8%
VAT - Dostawa towarów oraz świadczenie usług na terytorium kraju,
opodatkowane stawką 7% albo 8% Dostawa towarów oraz świadczenie usług
na terytorium kraju, opodatkowane stawką 22% albo 23% VAT - Dostawa
towarów oraz świadczenie usług na terytorium kraju, opodatkowane
stawką 22% albo 23% Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów
Eksport towarów Wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów VAT -
Wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów Import towarów podlegający
rozliczeniu zgodnie z art. 33a ustawy VAT - Import towarów
podlegający rozliczeniu zgodnie z art. 33a ustawy Import usług z
wyłączeniem usług nabywanych od podatników podatku od wartości
dodanej, do których stosuje się art. 28b ustawy VAT - Import usług z
wyłączeniem usług nabywanych od podatników podatku od wartości
dodanej, do których stosuje się art. 28b ustawy Import usług
nabywanych od podatników podatku od wartości dodanej, do których
stosuje się art. 28b ustawy VAT - Import usług nabywanych od
podatników podatku od wartości dodanej, do których stosuje się art.
28b ustawy Dostawa towarów, dla których podatnikiem jest nabywca
zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 5 ustawy (wypełnia nabywca) VAT -
Dostawa towarów, dla których podatnikiem jest nabywca zgodnie z art.
17 ust. 1 pkt 5 ustawy (wypełnia nabywca) VAT od towarów i usług
objętych spisem z natury, o którym mowa w art. 14 ust. 5 ustawy Zwrot
odliczonej lub zwróconej kwoty wydatkowanej na zakup kas
rejestrujących, o którym mowa w art. 111 ust. 6 ustawy VAT od
wewnątrzwspólnotowego nabycia środków transportu, wykazanego w
elemencie K_24, podlegająca wpłacie w terminie, o którym mowa w art.
103 ust. 3, w związku z ust. 4 ustawy VAT od wewnątrzwspólnotowego
nabycia paliw silnikowych, podlegająca wpłacie w terminach, o których
mowa w art. 103 ust. 5a i 5b ustawy GTU 01 GTU 02 GTU 03 GTU 04
GTU 05 GTU 06 GTU 07 GTU 08 GTU 09 GTU 10 GTU 11 GTU 12 GTU 13
SW EE TP TT WNT TT D MR T MR UZ I 42 I 63
B SPV B SPV DOSTAWA B MPV PROWIZJA MPP Korekta podstawy
opodatkowania, o której mowa w art. 89a ust. 1 i 4 ustawy
Wartość sprzedaży brutto dostawy towarów i świadczenia usług
opodatkowanych na zasadach marży zgodnie z art. 119 i art. 120 ustawy

WAM

Data: 2020-11-24 21:59:25
Autor: Pete
Nowy JPK V7M
Hello, Budzik.
On 24.11.2020 19:21 you wrote:

> [...]
> Dokładnie tak bym to zrobił, boje sie tylko tego ze chwile czasu na > to strace a oni za miesiac zmienia jakis szczegoł a za 3 miesiace > kolejne coś. Za ok 200zł mozna kupic arkusz xls przygotowany do tego > celu z gwarancją aktualizacji przez 12 miesiecy jezeli coś znowu > zmienia.

Oj. To za 89/rok masz małą księgowość jaslan. Nie jest idealna, ale jpk wygeneruje, podpisze i wyśle. No i dane firm pobierze z CEIDG/regon.
 --
Pete

Data: 2020-11-24 21:59:53
Autor: Budzik
Nowy JPK_V7M
UĹźytkownik Pete nobody@nowhere.com ...

Oj. To za 89/rok masz mał± księgowo¶ć jaslan. Nie jest idealna,
ale jpk wygeneruje, podpisze i wyÂśle. No i dane firm pobierze z
CEIDG/regon.

A wyeksportuje dane do xls? :)))

--
Pozdrawia... Budzik
Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?

Data: 2020-11-25 08:49:18
Autor: Pete
Nowy JPK V7M
Hello, Budzik.
On 24.11.2020 22:59 you wrote:

> Użytkownik Pete nobody@nowhere.com ...
> A wyeksportuje dane do xls? :)))

Że się tak zapytam, po ch...?
  --
Pete

Data: 2020-11-25 11:59:51
Autor: Budzik
Nowy JPK_V7M
Użytkownik Pete nobody@nowhere.com ...

> A wyeksportuje dane do xls? :)))

Że się tak zapytam, po ch...?

Ze sie tak zapytam - a co cie to obchodzi? ;-D

A tak powaznie - mam od wielu lat dane w xls i jakos sie tak przyzwyczaiłem ze tam je mam.

--
Pozdrawia... Budzik
 ("""""""""")

Data: 2020-11-25 14:59:42
Autor: Pete
Nowy JPK V7M
Hello, Budzik.
On 25.11.2020 12:59 you wrote:

> Użytkownik Pete nobody@nowhere.com ...
> Ze sie tak zapytam - a co cie to obchodzi? ;-D

Bo może próbujesz wyważyć otwarte drzwi.
 > A tak powaznie - mam od wielu lat dane w xls i jakos sie tak > przyzwyczaiłem ze tam je mam.

Program trzyma dane w plikach dbf, więc jak ci to jest niezbędne do życia to sobie wyciągniesz
 --
Pete

Data: 2020-11-25 16:59:51
Autor: Budzik
Nowy JPK_V7M
UĹźytkownik Pete nobody@nowhere.com ...

Program trzyma dane w plikach dbf, więc jak ci to jest niezbędne do życia to sobie wyci±gniesz

Niezbedny do zycia to jest tlen i ewentualnie coś do jedzenia i picia.
Cała reszte nalezy traktowac odrobine innymi kategoriami. :)

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2020-11-25 02:29:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nowy JPK_V7M

"Budzik" XnsAC7FC281C6F33budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1

A skoro daja juz aplikacje to ona pewne rzeczy mogłaby
robic za podatników. Np po wpisaniu nipu firmy mogłaby
uzupełniac pozostałe dane z bazy MF - po co wpisywać
to recznie?

Po to, by naród miaU zajęcie, dzięki któremu
nie będzie miaU czasu na uliczne protesty... ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2020-11-25 05:59:52
Autor: Budzik
Nowy JPK_V7M
Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski prosze@czytac.fontem.lucida.console ....

[...]

:)
Jak znam zycie to urzednik wymyslił o wiele głupsze wyjasnienie albo wrecz "nie pomyslał"...

--
Pozdrawia... Budzik
"Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze

Data: 2020-11-25 02:26:10
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nowy JPK_V7M

"Budzik" XnsAC7F6DE015170budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1

Jezeli tylko komenrcyjne to uzywa ktos
jakiegoś konkretnego arkusza i moze polecic?

Używam TM3, nie arkusza -- mogę Ci sporządzać
JPK_V7M (i ew. słać) płatnie, choć tanio.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-11-25 05:59:52
Autor: Budzik
Nowy JPK_V7M
[...]

Dzieki za oferte.

--
Pozdrawia... Budzik
"Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"

Data: 2020-11-27 15:52:56
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nowy JPK_V7M

"Budzik" XnsAC8043F32CF67budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1

[...]

Ostatecznie do xls też mogę zapisać, ale czy
to będzie w takim xls, jakim chcesz?...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.  Felix Lee
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2020-11-27 16:59:46
Autor: Budzik
Nowy JPK_V7M
[...]

Spoko, ja lubię być samowystarczalny :)
Na razie zrobiłem w tym ich nowym programie www emikrofirma ale to jest dramat i wstyd zeby w 2020r coś takiego dac obywatelom.

Jak znajde chwile czasu to chyba sobie rzeczywiście napisze skrypt do excela w vba.
:)

--
Pozdrawia... Budzik
Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam

Data: 2020-11-28 13:15:41
Autor: Andrzej Kłos
Nowy JPK_V7M
Budzik pisze:
Na razie zrobiłem w tym ich nowym programie www emikrofirma ale to jest dramat i wstyd zeby w 2020r coś takiego dac obywatelom.

Nie chciałeś skorzystać z "formularza uproszczonego"? Dla jednorazowego użycia jednak wygodniejsze.

Data: 2020-11-28 19:59:44
Autor: Budzik
Nowy JPK_V7M
[...]

W jakim sensie wygodniejsze?

--
Pozdrawia... Budzik
"Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,

Data: 2020-12-01 10:38:42
Autor: Andrzej Kłos
Nowy JPK_V7M
Budzik pisze:
[...]

Np.:

- nie logujesz się za każdym razem PZ, bo w ogóle się nie logujesz
- w "rekordzie" sprzedaży/zakupu nie podajesz wszystkich danych kontrahenta tylko NIP-em i nazwą

poza "wygodniejsze":

- dla płaskoziemców istotne może być to, że w wersji full (e-mikrofirma) całość danych dotyczących księgowości swojej firmy trzymasz na serwerach MF i nie masz żadnej wiedzy i gwarancji, kto i kiedy ma do nich dostęp. (a może są w chmurze googlowskiej?)

- zrobili wersję "web-ową" (zamiast poprzedniej "desktopowej") i logowanie przez PZ. Jak wylądujesz w nemocnicy to aby ktokolwiek: rodzina, wspólpracownik, mógł wysłać JPK w terminie to musisz temu komuś dać swój PZ - zawczasu. (w starej wersji offlajnowej wystarczyło hasło).

widać, że cały czas coś grzebią, więc możliwe jakieś zmiany będą, może na plus.

Nowy JPK_V7M