Nowy OsMand nie lubi mnie...

Data: 2016-11-27 16:57:45
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nowy OsMand nie lubi mnie...
Samochodowy tryb nie pokazuje mapy (chyba co najmniej całej Polski) w dużej skali.
W pozostałych trybach (poglądowym, motocyklowym, rowerowym i spacerowym) jest OK.
W przedostatniej wersji też jest OK.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2016-11-28 11:42:45
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nowy OsMand nie lubi mnie...

"Eneuel Leszek Ciszewski" o1f05m$ltk$1@node2.news.atman.pl

Samochodowy tryb nie pokazuje mapy (chyba co najmniej całej
Polski) w dużej skali. W pozostałych trybach (poglądowym,
motocyklowym, rowerowym i spacerowym) jest OK.
W przedostatniej wersji też jest OK.

Przeczytała i zapewniła mnie o swej miłości -- już jest OK,
ale najnowszą mapę Podlasia profilaktycznie ściągnąłem...
Lubię OsMand -- bo nie płacę za używanie, jeśli nie liczyć
czasu ciągania i ustawiania...

Jeśli komuś powoli renderuje -- toż mapa Polski zajmuje 1.5 GB...
U mnie renderuje bardzo szybko na czterordzeniowych CPU wspartych
niewiadomymi mi GPU...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2016-11-28 19:13:52
Autor: re
Nowy OsMand nie lubi mnie...

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"

Lubię OsMand -- bo nie płacę za używanie, jeśli nie liczyć
czasu ciągania i ustawiania...
-- -
To źle a nie dobrze

Data: 2016-11-29 09:41:25
Autor: Ich brauche Informationen, eine Meinung bilde ich mir selbst!
Nowy sra na niego w internet ...
Eneuel Wrote:

Skoncz z tym brandzlowaniem internetu putasie!

--
?

Data: 2016-12-04 10:01:22
Autor: Trybun
Nowy OsMand nie lubi mnie...

[...]

Z jakiej mapy korzystasz w tym programie?

Data: 2016-12-04 17:23:58
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nowy OsMand nie lubi mnie...

"Trybun" 5843db5d$0$647$65785112@news.neostrada.pl

Z jakiej mapy korzystasz w tym programie?

  http://download.osmand.net/rawindexes/

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2016-12-05 10:51:05
Autor: Trybun
Nowy OsMand nie lubi mnie...

"Trybun" 5843db5d$0$647$65785112@news.neostrada.pl

Z jakiej mapy korzystasz w tym programie?

 http://download.osmand.net/rawindexes/

Taki rozmiar,.. musi być ekstremalnie dokładna. Nie wiesz przypadkiem kto jest producentem tych map?

Data: 2016-12-05 14:48:39
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nowy OsMand nie lubi mnie...

"Trybun" 5845387f$0$15194$65785112@news.neostrada.pl

 http://download.osmand.net/rawindexes/

Taki rozmiar,.. musi być ekstremalnie dokładna.
Nie wiesz przypadkiem kto jest producentem tych map?

Każdy może edytować.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2016-12-05 17:04:45
Autor: Trybun
Nowy OsMand nie lubi mnie...

[...]

Ale chyba jakąś nazwę ma? To że każdy może edytować nie zawsze jest zaletą.

Data: 2016-12-06 00:16:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nowy OsMand nie lubi mnie...

"Trybun" 58459017$0$15187$65785112@news.neostrada.pl

   http://openstreetmap.org.pl/tag/osmand/

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2016-12-06 11:08:27
Autor: Trybun
Nowy OsMand nie lubi mnie...

[...]

Czyli nic specjalnego, popłuczyny po Google Maps. Moim zdaniem UMP jest lepsza mapa.

Data: 2016-12-06 10:16:08
Autor: masti
Nowy OsMand nie lubi mnie...
Trybun wrote:

[...]

ciekawe na jakiej pdstawie tak twierdzisz

Moim zdaniem UMP jest lepsza mapa.

pokaż mi UMP DE albo Meksyku

Data: 2016-12-06 12:58:05
Autor: Trybun
Nowy OsMand nie lubi mnie...
W dniu 2016-12-06 o 11:16, masti pisze:
Trybun wrote:

[...]

Proszę bardzo - gmina Wilczyn woj Wielkopolskie, Google Maps pomyliło jeziora Sierckie i Degnera. Oczywiście ten  sam błąd zaraz powielił OSM. Błąd na tyle istotny że Degnera to woda PZW a właścicielem Sierckioego jest osiłek z bardzo małą tolerancją dla tych co zarzucają wędki na jego jeziorze.

Moim zdaniem UMP jest
lepsza mapa.
pokaż mi UMP DE albo Meksyku

Niby po co?

Data: 2016-12-06 12:18:14
Autor: masti
Nowy OsMand nie lubi mnie...

Trybun wrote:

[...]

dasz współrzędne? bo według mnie jezior sierckiego i degnera koło
Wilczyna nie ma w ogóle na OSM więc nie mogły zostać pomylone

Moim zdaniem UMP jest
lepsza mapa.
pokaż mi UMP DE albo Meksyku

Niby po co?

bo jest mi potrzebne

Data: 2016-12-06 14:00:48
Autor: masti
Nowy OsMand nie lubi mnie...

Trybun wrote:

[...]

powiem więcej urzędowy spis nazw PRNG też ich nie zna.
Google maps również

Data: 2016-12-06 06:10:42
Autor: Kris
Nowy OsMand nie lubi mnie...
W dniu wtorek, 6 grudnia 2016 15:02:10 UTC+1 użytkownik masti napisał:
masti wrote:

powiem więcej urzędowy spis nazw PRNG też ich nie zna.
Google maps również

Sierckie jest
https://www.google.pl/maps/place/Jezioro+Siercze/@54.0335591,21.4203955,12z/data=!4m5!3m4!1s0x46e2254c45560fe5:0xe798809446b32fb6!8m2!3d54.0750691!4d21.4668633

Data: 2016-12-06 14:30:27
Autor: masti
Nowy OsMand nie lubi mnie...

masti wrote:

[...]

Siercze nie Sierckie, i nie w wielkopolsce tylko koło Kętrzyna
http://osm.org/go/0Pp0Sv1?m=&relation=3486772

warto patrzeć na wyniki wyszukiwania a nie przeklepywać bezmyślnie

Data: 2016-12-06 06:53:25
Autor: Kris
Nowy OsMand nie lubi mnie...
W dniu wtorek, 6 grudnia 2016 15:31:48 UTC+1 użytkownik masti napisał:

warto patrzeć na wyniki wyszukiwania a nie przeklepywać bezmyślnie

Taki test na Twoją czujność to był;)

Data: 2016-12-06 17:14:05
Autor: Trybun
Nowy OsMand nie lubi mnie...

Trybun wrote:

[...]

Gmina Wilczyn, a same jeziora bliżej np Orchowa niż samego Wilczyna. No i mała literówka, powinno być Sireckie a nie jak napisałem "Sierckie". Współrzędne - wg mapy  Degnera - 52.50190  17.96506, Sireckie - 52.50910 17.95657. Nazwy powinny zamieszczone odwrotnie niż są.

Moim zdaniem UMP jest
lepsza mapa.
pokaż mi UMP DE albo Meksyku

Niby po co?
bo jest mi potrzebne

To trzeba było zaznaczyć że potrzebujesz mapy Meksyku a nie Polski.

Data: 2016-12-06 18:39:26
Autor: masti
Nowy OsMand nie lubi mnie...

Trybun wrote:

[...]

więc Państwowy Rejestr Nazw Geograficznych się z tobą nie zgadza i
pokazuje jeziora tak jak są na mapie.
Do tego nazywają się trochę inaczej

124850 Słowikowo Degnera jezioro stojący obiekt wodny
-wa Degnera Mapa topograficzna w skali 1:10 000/Atlas jezior Polski,
red. J. Jańczak/Protokół z posiedzenia KUNMiOF w dniach 3 - 4 lutego
2004 Słowikowo Degnera 52°30'06'' 17°57'55'' 515594.68 429784.60
124851

Słowikowo Sireckie jezioro stojący obiekt wodny -wa -kiego Mapa
topograficzna w skali 1:10 000/Atlas jezior Polski, red. J.
Jańczak/Protokół z posiedzenia KUNMiOF w dniach 3 - 4 lutego 2004
Słowikowo Sireckie 52°30'34'' 17°57'25'' 516467.66 429231.62

Różnych rzeczy potrzebuję.

Data: 2016-12-07 10:25:47
Autor: Trybun
Nowy OsMand nie lubi mnie...
W dniu 2016-12-06 o 19:39, masti pisze:

[...]

Jak widać po powyższym w tym Rejestrze siedzą lenie do kwadratu którym nie chce się dupy z biura a dane zapożyczają (najprawdopodobniej) od Google Maps. Zresztą chyba nie tylko ci z Państwowego Rejestru, na prawie każdej mapie jest powielony ten błąd.
Masz swoje mądrości z netu którymi tak szafujesz na lewo i prawo. A teraz wsiadaj w auto i pojedź sam na własne oczy się przekonać które jezioro to Degnera a które Sireckie.

[...]

Myślałem że chodzi Ci o dobrą mapę Polski.

Data: 2016-12-07 11:45:17
Autor: masti
Nowy OsMand nie lubi mnie...
Trybun wrote:

[...]

jasne. Ty wiesz lepiej.

Masz swoje mądrości z netu którymi tak szafujesz na lewo i prawo. A teraz wsiadaj w auto i pojedź sam na własne oczy się przekonać które jezioro to Degnera a które Sireckie.

pokaż zdjęcie na którym widać nazwy jezior na nich napisane :)

Data: 2016-12-09 13:53:17
Autor: Trybun
Nowy OsMand nie lubi mnie...
W dniu 2016-12-07 o 12:45, masti pisze:

[...]

Gwoli jasności - nie tylko w tej kwestii, jeżeli idzie o wymianę zdań z Tobą.

[...]

A gwiazdki z nieba szanowny sobie nie życzy?

Data: 2016-12-09 14:37:49
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nowy OsMand nie lubi mnie...

"Trybun" 584aa929$0$5157$65785112@news.neostrada.pl

pokaż zdjęcie na którym widać nazwy jezior na nich napisane :)

A gwiazdki z nieba szanowny sobie nie życzy?

Najwyraźniej wg mastiego nie miejscowi decydują o nazwach, ale
władza ;) -- nadana przez ojca narodów, czyli JDżugaszwilego. ;)
Z przeciwnej strony patrząc -- w Donbasie nie miejscowi mają
prawa własności, ale Amerykanie, Niemcy i inni... ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2016-12-09 18:44:47
Autor: Trybun
Nowy OsMand nie lubi mnie...

[...]

Tutaj tylko jakiś kartograf zrobił błąd..

Tak  sie akurat składa że owi "Niemcy i inni" maja tylko takie prawa do własności i nazewnictwa jakie im owi Amerykanie zlecą.

Data: 2016-12-10 03:40:29
Autor: ? you jump on top of my dick ?
Obszczymur pospolity

Data: 2016-12-09 23:41:17
Autor: masti
Nowy OsMand nie lubi mnie...
Trybun wrote:

[...]

uciekłeś z wątku gdzi e wyszło na jaw, że sciemniasz.

[...]

no tak. argumenciki się skończyły. zostały głupie teksty.
masz jeszcze jakieś mądrości?

Data: 2016-12-12 12:28:15
Autor: Trybun
Nowy OsMand nie lubi mnie...
W dniu 2016-12-10 o 00:41, masti pisze:

jasne. Ty wiesz lepiej.
Gwoli jasności - nie tylko w tej kwestii, jeżeli idzie o wymianę zdań z
Tobą.
uciekłeś z wątku gdzi e wyszło na jaw, że sciemniasz.

Jejku! człowieku, naucz się Ty czytać ze zrozumieniem.

[...]

Proszę o krótką choćby odpowiedź. Pytanie zadawać p[o odpowiedzi.

Data: 2016-12-12 14:53:42
Autor: masti
Nowy OsMand nie lubi mnie...
Trybun wrote:

[...]

ja czytam ze zrozumieniem. Ale ty najwidoczniej nie umiesz pisać ze
zrozumieniem

[...]

na co odpowiedź? na to, że na mapie mają się nazywać tak jak w urzędzie?
to jest oczywista oczywistość. Weryfikowalność się kłania.

Data: 2016-12-12 17:15:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nowy OsMand nie lubi mnie...

"Trybun" do 'masti' 584e89c0$0$5146$65785112@news.neostrada.pl

Proszę o krótką choćby odpowiedź. Pytanie zadawać p[o odpowiedzi.

Masti niekoniecznie odpowiada na zadawane mu pytania. :)

   "Eneuel Leszek Ciszewski" o2a5bc$1pk$1@node2.news.atman.pl

   > "masti" o29m93$sqb$1@dont-email.me

   masti>> nawaliłeś ich tyle, że już sam nie wiesz
   masti>> w którym wątku odpowiadasz?

   > Jak widać -- ja znam swe historie, którymi rzekomo urzekam.
   > Natomiast Ty -- uchyliłeś się od udzielenia odpowiedzi na
   > zadane Ci proste pytannia.

Rozmowa z masti jest trudna. ;) (czytaj -- > niemożliwa)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2016-12-06 18:52:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nowy OsMand nie lubi mnie...

"Trybun" 5846a7be$0$15195$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Możesz skorygować.

  http://mapy.geoportal.gov.pl/imap/?locale=en&gui=new&sessionID=2904282

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2016-12-07 10:26:10
Autor: Trybun
Nowy OsMand nie lubi mnie...

[...]

Pewnie że można by, tylko po co? Być może tylko temu błędowi idzie na tym jeziorze złowić coś porządnego. To naprawdę enklawa, wędkarski unikat na okolice w którym pływają jeszcze metrowe szczupaki, sandacze i 15kg karpie.

Data: 2016-12-07 17:29:53
Autor: Ich brauche Informationen, eine Meinung bilde ich mir selbst!
Stary baran nie lubi mnie...

Data: 2016-12-05 14:52:05
Autor: masti
Nowy OsMand nie lubi mnie...
Trybun wrote:

[...]

społeczność
http://www.openstreetmap.org

mapy komercyjne są zwykle spakowane, do somanda ładuje się rozpakowane
stąd i większy rozmiar. do tego zawierają wiele danych szczegółowych.
zresztą z danych OSM robionych jest wiele różnych map specjalizowanych
np. rowerowe itp.

Data: 2016-12-05 17:05:35
Autor: Trybun
Nowy OsMand nie lubi mnie...
W dniu 2016-12-05 o 15:52, masti pisze:
Trybun wrote:

[...]

Niemożliwe.. OSM miałem jakiś rok temu, ważył (rozpakowany) coś około 500MB. Tu, na tej stronie 970MB i najprawdopodobniej na dodatek jest jeszcze spakowana.. Bo przeważnie w takiej postaci są mapy do pobrania.

Data: 2016-12-05 16:14:34
Autor: masti
Nowy OsMand nie lubi mnie...

Trybun wrote:

[...]

tak, pobierasz spakowaną i rozpakowujesz do wrzucenia.
A jesli chodzi o przyrost to się zgadza. Polskie mapy są ostatnio bardzo
szybko rozwijane.

Data: 2016-12-06 11:07:00
Autor: Trybun
Nowy OsMand nie lubi mnie...

Trybun wrote:

[...]

Szkoda tylko że rozmiar nie rośnie na równi z jakością..

Data: 2016-12-06 11:09:59
Autor: Trybun
Nowy OsMand nie lubi mnie...
[...]

Szkoda że tylko pod względem objętości..

Data: 2016-12-06 10:15:20
Autor: masti
Nowy OsMand nie lubi mnie...
Trybun wrote:

[...]

aha. nie wiesz co to jest ale już oceniłeś. sorry ale jak chcesz mieć dużo danych to musi być duża.
możesz ściągnąć same drogi. będzie mniejsza.

http://openstreetmap.pl/osmand/indexes/
tu masz Polskę odzieloną na 4 części.

Data: 2016-12-06 12:58:21
Autor: Trybun
Nowy OsMand nie lubi mnie...
W dniu 2016-12-06 o 11:15, masti pisze:

[...]

A właśnie  że przeglądałem najbardziej aktualną.. I jak na mój gust nic nie usprawiedliwia tej objętości która wzrosła z 500MB do 1GB danych.

Data: 2016-12-06 12:12:32
Autor: masti
Nowy OsMand nie lubi mnie...
Trybun wrote:

[...]

prawie 100% punktów adresowych, obrysy budynków, POI, itd...
ale, nie, nic nie usprawiedliwia. Uwielbiam jak ktoś po 5 minutach
oglądania wypowiada się kategorycznie

Data: 2016-12-06 17:14:21
Autor: Trybun
Nowy OsMand nie lubi mnie...
W dniu 2016-12-06 o 13:12, masti pisze:

[...]

No no, 100% więcej punktów adresowych!... Ciężko mi zweryfikować czy w ogóle doszły jakieś nowe punkty adresowe. W rejonie który znam nie widzę żadnych zmian.

Data: 2016-12-06 01:45:39
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nowy OsMand nie lubi mnie...

"Trybun" 58459049$0$15196$65785112@news.neostrada.pl

Niemożliwe.. OSM miałem jakiś rok temu, ważył (rozpakowany) coś
około 500MB. Tu, na tej stronie 970MB i najprawdopodobniej na
dodatek jest jeszcze spakowana..

Po rozpakowaniu -- 1,5 GB.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2016-12-06 11:08:56
Autor: Trybun
Nowy OsMand nie lubi mnie...

[...]

To tak jak wyciąganie koni z małych silników. W praktyce służy tylko do zajmowania miejsca w urządzeniu.

Data: 2016-12-06 12:34:01
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nowy OsMand nie lubi mnie...

"Trybun" 58468e2a$0$15195$65785112@news.neostrada.pl

W praktyce służy tylko do zajmowania miejsca w urządzeniu.

Nie musisz ciągnąć całej Polski.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2016-12-06 12:58:57
Autor: Trybun
Nowy OsMand nie lubi mnie...

"Trybun" 58468e2a$0$15195$65785112@news.neostrada.pl

W praktyce służy tylko do zajmowania miejsca w urządzeniu.

Nie musisz ciągnąć całej Polski.

No tak, to jest jakieś wyjście. A tak z ciekawości (poza tematem) - używałeś kiedy OsmAnd online?

Data: 2016-12-06 18:39:45
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nowy OsMand nie lubi mnie...

"Trybun" 5846a7f2$0$15195$65785112@news.neostrada.pl

Nie musisz ciągnąć całej Polski.

No tak, to jest jakieś wyjście. A tak z ciekawości
(poza tematem) - używałeś kiedy OsmAnd online?

I tak, i nie. ;) On nawet wtedy, gdy ma mapy offlajn -- bywa onlajn.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2016-12-07 18:43:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nowy OsMand nie lubi mnie...

"Trybun" 5847d63a$0$5140$65785112@news.neostrada.pl

I tak, i nie. ;) On nawet wtedy, gdy ma mapy offlajn -- bywa onlajn.

E, chyba nie..

Ja używam, Ty -- nie, ale wiesz lepiej ode mnie?

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2016-12-09 13:53:40
Autor: Trybun
Nowy OsMand nie lubi mnie...

"Trybun" 5847d63a$0$5140$65785112@news.neostrada.pl

I tak, i nie. ;) On nawet wtedy, gdy ma mapy offlajn -- bywa onlajn.

E, chyba nie..

Ja używam, Ty -- nie, ale wiesz lepiej ode mnie?

Nie wiem - przecież napisałem "chyba". Wątpliwości tylko z racji takiej że przy włączonym transferze danych OsmAnd zachowuje się dokładnie tak samo jak i przy wyłączonym.

Data: 2016-12-06 00:41:18
Autor: re
Nowy OsMand nie lubi mnie...

Użytkownik "Trybun"

[...]