Nowy PC - pomoc w wyborze

Data: 2013-05-09 00:26:24
Autor: Radek D
Nowy PC - pomoc w wyborze
M贸j obecny komputer ju偶 troch臋 si臋 zestarza艂 (przynajmniej moralnie) i
wypada艂o by si臋 rozejrze膰 nad now膮 platform膮.
Obecnie jest to Quad 6600 + 2x2GB RAM DDR2 na p艂ycie Gigabyte DS4 P35.
Moc obliczeniowa potrzebna mi jest podczas edycji fotografii (PS, LR), edycji filmik贸w HD i od czasu do czasu by pogra膰 w jakie艣 FPS.

My艣la艂em nad czym艣 pokroju Intel i5 3570, 2x8GB RAM i do tego jaka艣 p艂yta - mam s艂abo艣膰 do Gigabyte. Bud偶et oko艂o 1500-1600z艂.
Grafiki na CPU nie b臋d臋 wykorzystywa艂, RAM mo偶e kiedy艣 rozbuduj臋 do 32GB i do艂o偶臋 1-2SSD (jeden na system, drugi na tempy). MoBo musi
posiada膰 jak najwi臋cej USB - obecnie u偶ywam jednocze艣nie 5-7 gniazd z ty艂u obudowy. Wa偶na jest te偶 ilo艣膰 SATA - minimum 2x SATA III pod SSD i przynajmniej 4 SATA II (RAID niepotrzebny). Jakby by艂o chocia偶 jedno PATA to by by艂o fajnie (mam kilka starych dysk贸w) - cho膰 z tego co widz臋 to ma艂o, kt贸ra p艂yta jeszcze je ma. Nie wymagam zbytnich mo偶liwo艣ci overclocking (ten sprz臋t i tak nie powinien mie膰 k艂opot贸w z szybko艣ci膮), a du偶o bardziej zale偶y mi na stabilno艣ci.

Czy ten procek to dobry wyb贸r ? Jakie do niego dobra膰 RAMy i MoBo ?

Data: 2013-05-09 01:24:50
Autor: PiteR
Nowy PC - pomoc w wyborze
Radek D pisze tak:

i do tego jaka p硑ta - mam s砤bo舵 do Gigabyte

no to mo縠 taka :)
http://www.neonet.pl/?p=gigabyte_ga_z77_hd3

--
Piotr

Data: 2013-05-09 01:45:32
Autor: BartekK
Nowy PC - pomoc w wyborze
W dniu 2013-05-09 00:26, Radek D pisze:
[...]
A ile tych temp贸w masz? Bo mo偶e rze藕ba nimi po ssd to marny pomys艂, a mo偶e zmie艣cisz si臋 w ramdysku, bo 32GB wyjdzie taniej szybciej i trwalej ni偶 ssd? A jak ma by膰 wi臋cej miejsca - to wi臋kszy jeden SSD (na system i temp) jest przewa偶nie i tak szybszy ni偶 dwa mniejsze, wi臋c te偶 opcja 2szt ssd bez sensu.

[...]
Jak pod ten procek, to patrz na p艂yty na czipsecie Z77, kt贸re maj膮 ju偶 "natywnie" obs艂ugiwane usb3.0 w czipsecie (a nie przez mniej lub bardziej egzotyczny dodatkowy czip). Teoretycznie przez sam czipset masz tam 10x usb2.0 i 4x usb3.0
Podobnie z "natywnym" sataIII (ale to ju偶 od Z67 czy Z68 jest).

PATA to by by艂o fajnie (mam kilka starych dysk贸w) - cho膰 z tego co widz臋
to ma艂o, kt贸ra p艂yta jeszcze je ma.
dyski PATA mo偶esz zawsze pod艂膮czy膰 do sata przez przej艣ci贸wk臋 ata-sata (~25z艂), a "na chwil臋" to przez przej艣ci贸wk臋 usb-ide

Data: 2013-05-09 03:51:17
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nowy PC - pomoc w wyborze

"Radek D" 518ad118$0$26709$65785112@news.neostrada.pl

Moc obliczeniowa potrzebna mi jest podczas edycji fotografii (PS, LR),

PS to CS? Z ciekawo禼i zapytam, czy korzystasz z OGL i jak Ci to chodzi.
(bo mnie -- s砤bo, lub jak kto woli -- nie w ka縟ej rozdzielczo禼i)

Data: 2013-05-09 04:10:42
Autor: $heikh el $hah
Nowy PC - pomoc w wyborze
W dniu 2013-05-09 00:26, Radek D pisze:
Obecnie jest to Quad 6600 + 2x2GB RAM DDR2 na p艂ycie Gigabyte DS4 P35.

I pokusz臋 si臋 o stwierdzenie, 偶e wi臋cej Ci i tak nie trzeba.

--
鈺(鈱愨枲_鈻)鈺 锔 鈹烩攣鈹
丧蓯丧$ 谉菨 丧蕿谋菨丧$

Data: 2013-05-09 08:56:24
Autor: marfi
Nowy PC - pomoc w wyborze

U偶ytkownik "$heikh el $hah" <sheikh.el.shah@geehad.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:518b05a4$0$1253$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2013-05-09 00:26, Radek D pisze:
Obecnie jest to Quad 6600 + 2x2GB RAM DDR2 na p艂ycie Gigabyte DS4 P35.

I pokusz臋 si臋 o stwierdzenie, 偶e wi臋cej Ci i tak nie trzeba.

  Je偶eli potrzebuje wi臋cej pami臋ci to trzeba.
  Sam przeszed艂em z Q6600 na GA-EP35-DS3R na 3770 na GA-Z77-UD5H tylko z powodu braku mo偶liwo艣ci rozbudowy pami臋ci ponad 8GB.

marfi

Data: 2013-05-09 09:34:18
Autor: Radek D
Nowy PC - pomoc w wyborze
Obecnie jest to Quad 6600 + 2x2GB RAM DDR2 na p艂ycie Gigabyte DS4 P35.

I pokusz臋 si臋 o stwierdzenie, 偶e wi臋cej Ci i tak nie trzeba.

Wi臋c po kolei.

TEMP - to miniaturkami z Lightrooma (to mo偶e by膰 i z 100GB)- tworzone s膮 raz podczas dodawania nowego katalogu, a p贸藕niej tylko odczytywane.
Wi臋c nie powinno to zajecha膰 zbytnio dysku - na dok艂adk臋 mog臋
tam jeszcze zainstalowa膰 jakie艣 gierki czy pliki z obrabianego filmu.

Dwa SSD z odczytem po 300-400 MB/s  chyba jednak wyjd膮 lepiej ni偶
jeden nawet najdro偶szy. W dodatku zakup mog臋 roz艂o偶y膰 na dwa etapy -
najpierw dysk na system, a za jaki艣 czas jak kupi臋 lepszy SSD to
ten stary na TEMP, a na nowy sklonuj臋 system.

Co do Z77 - to ju偶 zd膮偶y艂em si臋 zorientowa膰, 偶e to to czego szukam.
Przyda艂y by si臋 tylko nazwy z 2-3 MoBo, kt贸rymi warto si臋 zainteresowa膰 czyli ze stabilnym zasilaniem i du偶膮 ilo艣ci膮 USB i SATA (PATA rzeczywi艣cie mog臋 sobie odpu艣ci膰).

Obecny PC (5-letni) - rzeczywi艣cie w 80% mi wystarcza - ale chcia艂em kupi膰 troch臋 oprogramowania OEM i by nie kombinowa膰 p贸藕niej z licencjami chcia艂bym je poinstalowa膰 na platformie, kt贸r膮 m贸g艂bym pou偶ywa膰 tak kolejne 5-6 lat.

Data: 2013-05-09 19:04:19
Autor: BartekK
Nowy PC - pomoc w wyborze
W dniu 2013-05-09 09:34, Radek D pisze:
[...]
natywnych USB maksymalnie b臋dziesz mia艂 10szt, z tego co najmniej jedna para (lub dwie) w postaci pin贸w do 艣ledzia/front-panelu, wi臋c z ty艂u p艂yty na wi臋cej ni偶 6x usb2.0 + 2x usb3.0 (ew. 4x usb3.0) nie ma co liczy膰. Mo偶esz doda膰 艣ledzia z podpi臋ciem do p艂yty g艂贸wnej, to kolejne 2 lub 4 uzyskasz...

Co do sata - to 6 port贸w jest w standardzie chyba wsz臋dzie.

Data: 2013-05-09 09:20:58
Autor: JDX
Nowy PC - pomoc w wyborze
Wymagania co do ilo艣ci gniazd USB na tylnym panelu oraz ilo艣ci gniazd
SATA spe艂ni pewnie wiele wsp贸艂czesnych p艂yt na Z77. Ale jak chcesz mie膰
"wszystko" to (nie s膮dzi艂em 偶e to kiedykolwiek powiem/napisz臋) ASRock.
:-D A konkretnie to Fatal1ty Z77 Professional. Ma "wszystko" w艂膮cznie z
kontrolerem PATA oraz gniazdami PCI. No i cena bardziej atrakcyjna np.
od Asusa Maximus V Extreme, kt贸ry, notabene, nie ma "wszystkiego" co
jest mi potrzebne. :-D

Data: 2013-05-09 10:13:01
Autor: Radek D
Nowy PC - pomoc w wyborze
"wszystko" to (nie s膮dzi艂em 偶e to kiedykolwiek powiem/napisz臋) ASRock.
Te偶 nie wiem czy by mi to przez gard艂o przesz艂o. Dotychas by艂 to ASUS lub Gigabyte.

[...]

Fajna - ale troch臋 za droga - liczy艂em na co艣 w okolicach 350-450z艂.
Wcze艣niej swoje PC budowa艂em na topowych p艂ytach g艂贸wnych licz膮c na rozbudow臋 - ale nigdy nic wi臋kszego nie zmienia艂em.
Do p艂yty mo偶e kiedy艣 do艂o偶臋 jeszcze 16GB RAMU i to wszystko -
bo podmian SSD i HDD nie licz臋. Dlatego na wej艣ciu chc臋
zbudowa膰 konfiguracj臋, kt贸ra przetrwa 5-6lat.

A jak to teraz jest z BOXowymi wentylatorkami na tym i5 ?
Daje rad臋 czy musz臋 co艣 sprawniejszego i cichszego.

Data: 2013-05-09 10:27:44
Autor: JDX
Nowy PC - pomoc w wyborze
On 2013-05-09 10:13, Radek D wrote:
[...]
A jak to teraz jest z BOXowymi wentylatorkami na tym i5 ?
Daje rad臋 czy musz臋 co艣 sprawniejszego i cichszego.
Zobacz w膮tek "Ch艂odzenie do i7 LGA1155" rozpoczynaj膮cy si臋 od

Data: 2013-05-09 15:54:15
Autor: Radek D
Nowy PC - pomoc w wyborze
A i jeszcze jak dobiera si臋 teraz taktowanie pami臋ci ?
Kiedy艣 synchonizowa艂o si臋 FSB, a teraz ?

Data: 2013-05-09 19:01:51
Autor: BartekK
Nowy PC - pomoc w wyborze
W dniu 2013-05-09 15:54, Radek D pisze:
A i jeszcze jak dobiera si臋 teraz taktowanie pami臋ci ?
Kiedy艣 synchonizowa艂o si臋 FSB, a teraz ?
Teraz oboj臋tnie, przy i5/i7 nie ma wi臋kszych r贸偶nic w wydajno艣ci ca艂o艣ci w zale偶no艣ci od ustawie艅 pami臋ci. Ju偶 bardziej zale偶y to od parametru CL11 lub CL9, ni偶 samych suchych MHz.
Przeciwnie jest za to w AMD FM2 z zintegrowan膮 grafik膮-APU, gdzie szybkie pami臋ci maj膮 znacz膮cy wp艂yw na wydajno艣膰 ca艂o艣ci.

Data: 2013-05-10 09:13:56
Autor: Chris
Nowy PC - pomoc w wyborze
Radek D nabazgra艂(a):

[...]

Ok 500z艂
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=Z77%20Extreme4&cat=Specifications

Ok 430z艂
http://www.asrock.com/mb/Intel/Z77%20Extreme3/?cat=Specifications

Po tanio艣ci 320z艂
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=Z77%20Pro3&cat=Specifications

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawd藕 histori臋 auta i zobacz czy nie by艂o wrakiem.
www.automo.pl - Sprawd藕 VIN, wyposa偶enie, przebieg, histori臋 wypadkow膮.

Data: 2013-05-10 12:56:10
Autor: Radek D
Nowy PC - pomoc w wyborze
[...]

A co艣 nie ASRocka ? Przez dekad臋 traktowa艂em t膮 firm臋 jako z艂o konieczne przy sk艂adaniu najbardziej bud偶etowych PC.
A sam bazowa艂em na Asus i Gigabyte - mo偶e od nich co艣 by si臋 te偶 ciekawego znalaz艂o.

Data: 2013-05-10 13:03:29
Autor: Chris
Nowy PC - pomoc w wyborze
Radek D nabazgra艂(a):

[...]

To 偶le robi艂e艣 :) ale w sumie Samsunga czy LG kiedy艣 te偶 traktowa艂o si臋 jako najta艅szy g贸wno warty korea艅ski szrot :)

A sam bazowa艂em na Asus i Gigabyte - mo偶e od nich co艣 by si臋 te偶 ciekawego znalaz艂o.

Te zdaj si臋 na fachowc贸w i olej Asusy i GB a we偶 Asrocka ...

Data: 2013-05-10 13:34:53
Autor: Mirek Ptak
Nowy PC - pomoc w wyborze
Dnia 2013-05-10 13:03,  *Chris* napisa, a mnie co podkusi硂, 縠by odpisa:
A co nie ASRocka ? Przez dekad traktowa砮m t firm jako z硂
konieczne przy sk砤daniu najbardziej bud縠towych PC.

To 縧e robi砮 :) ale w sumie Samsunga czy LG kiedy te traktowa硂 si
jako najta駍zy g體no warty korea駍ki szrot :)

W temacie Samsunga co si zmieni硂?

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2013-05-10 13:47:19
Autor: Radek D
Nowy PC - pomoc w wyborze
A pami阠i jakie konkretne polecicie czy bra 1600MHz z
niskim CL i radiatorkami w dobrej cenie (nie zwracaj眂 uwagi
na producenta) ?

Data: 2013-05-10 14:01:34
Autor: Chris
Nowy PC - pomoc w wyborze
Radek D nabazgra(a):

A pami阠i jakie konkretne polecicie czy bra 1600MHz z
niskim CL i radiatorkami w dobrej cenie (nie zwracaj眂 uwagi
na producenta) ?

Poszukaj czego z Kinstona, ja ostatnio bra砮m tego typu http://www.ec.kingston.com/ecom/configurator_new/partsinfo.asp?ktcpartno=KVR16N11K2/16 w parach albo sprzedawamnych jako jedna sztuka tylko 縠 kom mia by do pracy i stabilny a nie wyczynowy.

Polecane i niezawodne pami阠i do p硑t Z77 to seria ale max to 2 x 4GB
KHX1600C9D3X2K2/8GX)  http://www.ceneo.pl/12206274

Przy pami阠iach wol jednak 縠by inni si wypowiedzeli bo obecnie jest xxxxxx modeli i powiem 縠 troszk zg硊pia砮m :)

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawd histori auta i zobacz czy nie by硂 wrakiem.
www.automo.pl - Sprawd VIN, wyposa縠nie, przebieg, histori wypadkow.

Data: 2013-05-10 13:47:31
Autor: Chris
Nowy PC - pomoc w wyborze
Mirek Ptak nabazgra(a):

[...]

TOP pod wzgl阣em TV/GSM/Tablety/Dyski SSD ... wcze秐iej bardzo dobre HDD zwyk砮.

Data: 2013-05-10 14:03:29
Autor: Mirek Ptak
Nowy PC - pomoc w wyborze
Dnia 2013-05-10 13:47,  *Chris* napisa, a mnie co podkusi硂, 縠by odpisa:

:) jasne

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2013-05-10 14:10:13
Autor: Chris
Nowy PC - pomoc w wyborze
Mirek Ptak nabazgra(a):

[...]

Poka lepsze rozwi眤ania ...

Data: 2013-05-10 14:27:33
Autor: Mirek Ptak
Nowy PC - pomoc w wyborze
Dnia 2013-05-10 14:10,  *Chris* napisa, a mnie co podkusi硂, 縠by odpisa:
[...]
[...]

Nie ta grupa do wi阫szo禼i, a dyski - Intel np.
Ca砤 reszta to nadal awaryjny ch砤m ze 秝iecide砶ami, o czym kilka razy si przekona砮m i ponownie pr骲owa nie zamierzam - ostatnim reliktem w moich r阫ach (bo wie縜 MM DA25r le縴 w piwnicy bo wstyd mi to nawet komu da) by podarowany Galaxy S szcz甓liwie wymieniony na Nexusa 4 :)

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2013-05-10 14:45:16
Autor: Chris
Nowy PC - pomoc w wyborze
Mirek Ptak nabazgra(a):

[...]

Dyski SSD Samsunga s tak samo niezawodne jak Intela za to bardziej wydajne ... szukaj dalej.

[...]

Poprosz jakie statystyki tej wielkiej awaryjno禼i bo na razie tylko szczekasz bez 縜nych konkret體.
Poka mi Nexusa z mniejszym/wi阫szym ekranem, rysikiem, wyjmowan bateri, slotem na kart SD ... poza tym tw骿 wspania硑 Nexus to produkt LG albo Samsung z kt髍ych tak szydzisz ... :)

Data: 2013-05-10 15:07:54
Autor: Mirek Ptak
Nowy PC - pomoc w wyborze
Dnia 2013-05-10 14:45,  *Chris* napisa, a mnie co podkusi硂, 縠by odpisa:
poza tym tw骿 wspania硑 Nexus to produkt LG albo Samsung z kt髍ych tak
szydzisz ... :)

Z LG - gdzie?
BR w salonie, kino domowe BR do sypialni, TV w sypialni, wspomniany telefon - to LG, kt髍e stawiam znacznie wy縠j ni szajsunga.

Pozdrawiam - Mirek
No ale NTG, wi阠 EOT

Data: 2013-05-10 15:14:52
Autor: Chris
Nowy PC - pomoc w wyborze
Mirek Ptak nabazgra(a):

[...]

A 秝iat stawia to zupe硁ie inaczej ale ka縟y ma prawo do swojej opini :)

No ale NTG, wi阠 EOT

No chyba tak .. bo tak mo縩a gada do ko馽a 秝iata ... :)   EOT