Nowy PC - pomoc w wyborze

Data: 2013-05-09 04:10:42
Autor: $heikh el $hah
Nowy PC - pomoc w wyborze
W dniu 2013-05-09 00:26, Radek D pisze:
Obecnie jest to Quad 6600 + 2x2GB RAM DDR2 na płycie Gigabyte DS4 P35.

I pokuszę się o stwierdzenie, że więcej Ci i tak nie trzeba.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-05-09 08:56:24
Autor: marfi
Nowy PC - pomoc w wyborze

Użytkownik "$heikh el $hah" <sheikh.el.shah@geehad.com> napisał w wiadomości news:518b05a4$0$1253$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2013-05-09 00:26, Radek D pisze:
Obecnie jest to Quad 6600 + 2x2GB RAM DDR2 na płycie Gigabyte DS4 P35.

I pokuszę się o stwierdzenie, że więcej Ci i tak nie trzeba.

  Jeżeli potrzebuje więcej pamięci to trzeba.
  Sam przeszedłem z Q6600 na GA-EP35-DS3R na 3770 na GA-Z77-UD5H tylko z powodu braku możliwości rozbudowy pamięci ponad 8GB.

marfi

Data: 2013-05-09 09:34:18
Autor: Radek D
Nowy PC - pomoc w wyborze
Obecnie jest to Quad 6600 + 2x2GB RAM DDR2 na płycie Gigabyte DS4 P35.

I pokuszę się o stwierdzenie, że więcej Ci i tak nie trzeba.

Więc po kolei.

TEMP - to miniaturkami z Lightrooma (to może być i z 100GB)- tworzone są raz podczas dodawania nowego katalogu, a później tylko odczytywane.
Więc nie powinno to zajechać zbytnio dysku - na dokładkę mogę
tam jeszcze zainstalować jakieś gierki czy pliki z obrabianego filmu.

Dwa SSD z odczytem po 300-400 MB/s  chyba jednak wyjdą lepiej niż
jeden nawet najdroższy. W dodatku zakup mogę rozłożyć na dwa etapy -
najpierw dysk na system, a za jakiś czas jak kupię lepszy SSD to
ten stary na TEMP, a na nowy sklonuję system.

Co do Z77 - to już zdążyłem się zorientować, że to to czego szukam.
Przydały by się tylko nazwy z 2-3 MoBo, którymi warto się zainteresować czyli ze stabilnym zasilaniem i dużą ilością USB i SATA (PATA rzeczywiście mogę sobie odpuścić).

Obecny PC (5-letni) - rzeczywiście w 80% mi wystarcza - ale chciałem kupić trochę oprogramowania OEM i by nie kombinować później z licencjami chciałbym je poinstalować na platformie, którą mógłbym poużywać tak kolejne 5-6 lat.

Data: 2013-05-09 19:04:19
Autor: BartekK
Nowy PC - pomoc w wyborze
W dniu 2013-05-09 09:34, Radek D pisze:
[...]
natywnych USB maksymalnie będziesz miał 10szt, z tego co najmniej jedna para (lub dwie) w postaci pinów do śledzia/front-panelu, więc z tyłu płyty na więcej niż 6x usb2.0 + 2x usb3.0 (ew. 4x usb3.0) nie ma co liczyć. Możesz dodać śledzia z podpięciem do płyty głównej, to kolejne 2 lub 4 uzyskasz...

Co do sata - to 6 portów jest w standardzie chyba wszędzie.

--
| Bartłomiej Kuźniewski

Nowy PC - pomoc w wyborze