Nowy PC - pomoc w wyborze

Data: 2013-05-09 09:20:58
Autor: JDX
Nowy PC - pomoc w wyborze
Wymagania co do ilości gniazd USB na tylnym panelu oraz ilości gniazd
SATA spełni pewnie wiele współczesnych płyt na Z77. Ale jak chcesz mieć
"wszystko" to (nie sądziłem że to kiedykolwiek powiem/napiszę) ASRock.
:-D A konkretnie to Fatal1ty Z77 Professional. Ma "wszystko" włącznie z
kontrolerem PATA oraz gniazdami PCI. No i cena bardziej atrakcyjna np.
od Asusa Maximus V Extreme, ktĂłry, notabene, nie ma "wszystkiego" co
jest mi potrzebne. :-D

Data: 2013-05-09 10:13:01
Autor: Radek D
Nowy PC - pomoc w wyborze
"wszystko" to (nie sądziłem że to kiedykolwiek powiem/napiszę) ASRock.
Też nie wiem czy by mi to przez gardło przeszło. Dotychas był to ASUS lub Gigabyte.

[...]

Fajna - ale trochę za droga - liczyłem na coś w okolicach 350-450zł.
Wcześniej swoje PC budowałem na topowych płytach głównych licząc na rozbudowę - ale nigdy nic większego nie zmieniałem.
Do płyty może kiedyś dołożę jeszcze 16GB RAMU i to wszystko -
bo podmian SSD i HDD nie liczę. Dlatego na wejściu chcę
zbudować konfigurację, która przetrwa 5-6lat.

A jak to teraz jest z BOXowymi wentylatorkami na tym i5 ?
Daje radÄ™ czy muszÄ™ coĹ› sprawniejszego i cichszego.

Data: 2013-05-09 10:27:44
Autor: JDX
Nowy PC - pomoc w wyborze
On 2013-05-09 10:13, Radek D wrote:
[...]
A jak to teraz jest z BOXowymi wentylatorkami na tym i5 ?
Daje radÄ™ czy muszÄ™ coĹ› sprawniejszego i cichszego.
Zobacz wątek "Chłodzenie do i7 LGA1155" rozpoczynający się od

Data: 2013-05-09 15:54:15
Autor: Radek D
Nowy PC - pomoc w wyborze
A i jeszcze jak dobiera się teraz taktowanie pamięci ?
Kiedyś synchonizowało się FSB, a teraz ?

Data: 2013-05-09 19:01:51
Autor: BartekK
Nowy PC - pomoc w wyborze
W dniu 2013-05-09 15:54, Radek D pisze:
A i jeszcze jak dobiera się teraz taktowanie pamięci ?
Kiedyś synchonizowało się FSB, a teraz ?
Teraz obojętnie, przy i5/i7 nie ma większych różnic w wydajności całości w zależności od ustawień pamięci. Już bardziej zależy to od parametru CL11 lub CL9, niż samych suchych MHz.
Przeciwnie jest za to w AMD FM2 z zintegrowaną grafiką-APU, gdzie szybkie pamięci mają znaczący wpływ na wydajność całości.

Data: 2013-05-10 09:13:56
Autor: Chris
Nowy PC - pomoc w wyborze
Radek D nabazgrał(a):

[...]

Ok 500zł
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=Z77%20Extreme4&cat=Specifications

Ok 430zł
http://www.asrock.com/mb/Intel/Z77%20Extreme3/?cat=Specifications

Po taniości 320zł
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=Z77%20Pro3&cat=Specifications

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2013-05-10 12:56:10
Autor: Radek D
Nowy PC - pomoc w wyborze
[...]

A coś nie ASRocka ? Przez dekadę traktowałem tą firmę jako zło konieczne przy składaniu najbardziej budżetowych PC.
A sam bazowałem na Asus i Gigabyte - może od nich coś by się też ciekawego znalazło.

Data: 2013-05-10 13:03:29
Autor: Chris
Nowy PC - pomoc w wyborze
Radek D nabazgrał(a):

[...]

To żle robiłeś :) ale w sumie Samsunga czy LG kiedyś też traktowało się jako najtańszy gówno warty koreański szrot :)

A sam bazowałem na Asus i Gigabyte - może od nich coś by się też ciekawego znalazło.

Te zdaj siÄ™ na fachowcĂłw i olej Asusy i GB a weĹĽ Asrocka ...

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2013-05-10 13:34:53
Autor: Mirek Ptak
Nowy PC - pomoc w wyborze
Dnia 2013-05-10 13:03,  *Chris* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
A co¶ nie ASRocka ? Przez dekadę traktowałem t± firmę jako zło
konieczne przy składaniu najbardziej budżetowych PC.

To żle robiłe¶ :) ale w sumie Samsunga czy LG kiedy¶ też traktowało się
jako najtańszy gówno warty koreański szrot :)

W temacie Samsunga co¶ się zmieniło?

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2013-05-10 13:47:19
Autor: Radek D
Nowy PC - pomoc w wyborze
A pamięci jakie¶ konkretne polecicie czy brać 1600MHz z
niskim CL i radiatorkami w dobrej cenie (nie zwracaj±c uwagi
na producenta) ?

Data: 2013-05-10 14:01:34
Autor: Chris
Nowy PC - pomoc w wyborze
Radek D nabazgrał(a):

A pamięci jakie¶ konkretne polecicie czy brać 1600MHz z
niskim CL i radiatorkami w dobrej cenie (nie zwracaj±c uwagi
na producenta) ?

Poszukaj czego¶ z Kinstona, ja ostatnio brałem tego typu http://www.ec.kingston.com/ecom/configurator_new/partsinfo.asp?ktcpartno=KVR16N11K2/16 w parach albo sprzedawamnych jako jedna sztuka tylko że kom miał być do pracy i stabilny a nie wyczynowy.

Polecane i niezawodne pamięci do płyt Z77 to seria ale max to 2 x 4GB
KHX1600C9D3X2K2/8GX)  http://www.ceneo.pl/12206274

Przy pamięciach wolę jednak żeby inni się wypowiedzeli bo obecnie jest xxxxxx modeli i powiem że troszkę zgłupiałem :)

--
www.bezwypadkowy.net - SprawdĽ historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - SprawdĽ VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkow±.

Data: 2013-05-10 13:47:31
Autor: Chris
Nowy PC - pomoc w wyborze
Mirek Ptak nabazgrał(a):

[...]

TOP pod względem TV/GSM/Tablety/Dyski SSD ... wcze¶niej bardzo dobre HDD zwykłe.

Data: 2013-05-10 14:03:29
Autor: Mirek Ptak
Nowy PC - pomoc w wyborze
Dnia 2013-05-10 13:47,  *Chris* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

[...]

:) jasne

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2013-05-10 14:10:13
Autor: Chris
Nowy PC - pomoc w wyborze
Mirek Ptak nabazgrał(a):

[...]

Pokaż lepsze rozwi±zania ...

Data: 2013-05-10 14:27:33
Autor: Mirek Ptak
Nowy PC - pomoc w wyborze
Dnia 2013-05-10 14:10,  *Chris* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
[...]
[...]

Nie ta grupa do większo¶ci, a dyski - Intel np.
Cała reszta to nadal awaryjny chłam ze ¶wiecidełkami, o czym kilka razy się przekonałem i ponownie próbować nie zamierzam - ostatnim reliktem w moich rękach (bo wieża MM DA25r leży w piwnicy bo wstyd mi to nawet komu¶ dać) był podarowany Galaxy S szczę¶liwie wymieniony na Nexusa 4 :)

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2013-05-10 14:45:16
Autor: Chris
Nowy PC - pomoc w wyborze
Mirek Ptak nabazgrał(a):

[...]

Dyski SSD Samsunga s± tak samo niezawodne jak Intela za to bardziej wydajne ... szukaj dalej.

[...]

Poproszę jakie¶ statystyki tej wielkiej awaryjno¶ci bo na razie tylko szczekasz bez żanych konkretów.
Pokaż mi Nexusa z mniejszym/większym ekranem, rysikiem, wyjmowan± bateri±, slotem na kartę SD ... poza tym twój wspaniały Nexus to produkt LG albo Samsung z których tak szydzisz ... :)

Data: 2013-05-10 15:07:54
Autor: Mirek Ptak
Nowy PC - pomoc w wyborze
Dnia 2013-05-10 14:45,  *Chris* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
poza tym twój wspaniały Nexus to produkt LG albo Samsung z których tak
szydzisz ... :)

Z LG - gdzie?
BR w salonie, kino domowe BR do sypialni, TV w sypialni, wspomniany telefon - to LG, które stawiam znacznie wyżej niż szajsunga.

Pozdrawiam - Mirek
No ale NTG, więc EOT

Data: 2013-05-10 15:14:52
Autor: Chris
Nowy PC - pomoc w wyborze
Mirek Ptak nabazgrał(a):

[...]

A ¶wiat stawia to zupełnie inaczej ale każdy ma prawo do swojej opini :)

No ale NTG, więc EOT

No chyba tak .. bo tak można gadać do końca ¶wiata ... :)   EOT