Nowy Pakt Ribbentrop-Mo這tow

Data: 2009-08-25 15:19:49
Autor: Jonasz
Nowy Pakt Ribbentrop-Mo這tow

Z jednej strony t.zw. 'wypedzeni' a od tylca zachodza nas sovieci ze swoimi rewelacjami i niedlugo calyswiat bedzie kiwal glowa i szptal pod nosem: "hm... moze faktycznie ci Polacy sa odpowiedzilni za te wojne..."

A Tusk ma wszystko w pizdzie - najwazniejszy auto-PR i bron Boze nie nadepnac komus na odcisk :)

Data: 2009-08-25 16:41:40
Autor: jadrys
Jonasz pisze:

[...]

Post瘼owanie p. Tuska jest jak najbardziej prawid這we. Gdyby przy korycie by P. Kaczy雟ki to m鏬豚y wywo豉 swoim pieniactwem  4 wojn wiatow.  tak jak to by這 w 39.  A by這 tylko zezwoli szkopom na budow autostrady i wojna by si rozesz豉 po kociach.  Nieodpowiedni polityk przy korycie jest gorszy od zarazy.

--
Kapitalizm jest chorob (zaraz) z kt鏎 nale篡 walczy..
Instaluj鉍 Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..

Data: 2009-08-25 10:11:40
Autor: MartaMaria
On 25 Sie, 16:41, jadrys <C...@yahoo.com> wrote:
Jonasz pisze:

> [...]
> wojne..."

. Gdyby przy
korycie by P. Kaczy雟ki to m鏬豚y wywo豉 swoim pieniactwem 4 wojn
鈍iatow. tak jak to by這 w 39.
hmmmm.... to trzecia 鈍iatowa ju by豉...?

Data: 2009-08-25 20:24:33
Autor: jadrys

Jonasz pisze:

[...]

No, troch sie zagalopowa貫m - mia這 by trzeci. :-[

--
Kapitalizm jest chorob (zaraz) z kt鏎 nale篡 walczy..
Instaluj帷 Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..

Data: 2009-08-25 19:37:50
Autor: raff
Nowy Pakt Ribbentrop-Mo這tow
wiatow.  tak jak to by這 w 39.  A by這 tylko zezwoli szkopom na budow autostrady i wojna by si rozesz豉 po kociach.

Buahahaha, jadrys, naprawde uwazasz ze by to pomoglo ?

Rozwalasz mnie ;)

R.

Data: 2009-08-25 20:25:26
Autor: jadrys
raff pisze:
[...]

Nie ma 瘸dnych przes豉nek na to 瞠by uwa瘸 inaczej.. Wojna wybuch豉 przez up鏎 polak闚. Na dodatek Hitler tak sie rozochoci tym "blitzkriegiem" w Polsce 瞠 zacz像 sie uwa瘸 za wielkiego stratega i rzuci si na ca章 Europ.

Data: 2009-08-26 10:06:45
Autor: HaMMeR
jadrys wrote:
raff pisze:
[...]

-- -- -- -- -- -- -- --

A moze bys tak, ty zakamuflowana kapucho, 'polakow' pisal z duzej litery,
skoro juz tak bez zenady..??
Co za hebany 'spioch'.., sowiecki ty, czy moze szwabski?

Data: 2009-08-26 12:14:11
Autor: Piotr
Nowy Pakt Ribbentrop-Mo這tow
Dnia Wed, 26 Aug 2009 10:06:45 +0200, HaMMeR napisa(a):

A moze bys tak, ty zakamuflowana kapucho, 'polakow' pisal z duzej litery,
skoro juz tak bez zenady..??
Co za hebany 'spioch'.., sowiecki ty, czy moze szwabski?

Jadry to brzmi jak "jajczarska" wersja jakiego grupowego rezydenta.
Piotr

Data: 2009-08-26 15:52:35
Autor: jadrys
HaMMeR pisze:
jadrys wrote:
raff pisze:
[...]

I czego bluzgasz? Tobie nigdy nie zdarza si napisa czego z b喚dem?

Data: 2009-08-26 10:04:19
Autor: HaMMeR
jadrys wrote:
Jonasz pisze:

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -

Jestes glupi, niedouczony chooy z inteligencja pantofelka!

Data: 2009-08-26 15:52:23
Autor: jadrys
HaMMeR pisze:
jadrys wrote:
Jonasz pisze:

[...]

Rozumiem twoj frustracj - mia貫 p. Kaczy雟kich za nieomal m篹闚 stanu, ale si zawiod貫 poniewa s typowymi nieudacznikami s逝瘸lczymi wobec  USA, przez to i przelewasz na mnie swoje rozgoryczenie. moja rada - ch這pie troch luzu, jeszcze par lat i po fatalnej polityce pan闚 K. pozostan tylko wspomnienia.

Data: 2009-08-26 20:00:33
Autor: HaMMeR
jadrys wrote:
HaMMeR pisze:
jadrys wrote:
Jonasz pisze:

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -

Podtrzymuje swoje zdanie o tobie...

Data: 2009-08-26 20:40:46
Autor: jadrys
HaMMeR pisze:
jadrys wrote:
HaMMeR pisze:
jadrys wrote:
Jonasz pisze:

[...]

No c騜, nie mam na to 瘸dnego wp造wu.

Data: 2009-08-26 10:52:28
Autor: Vic
Nowy Pakt Ribbentrop-Mootow
jadrys 郈邽迮:
A byo tylko zezwoli szkopom na budow autostrady i wojna by si rozesza po kociach.

Ales ty naiwny, jadrysiu. W koncu szeregowy komunista...
Z Niemcami to trzeba bylo gadac w 1936. Zdolny dyplomata to i moze by cos zalatwil na poczatku 1939. Ale zdolnych sanacja nie miala.

Ta autostrada to byla tylko podpucha. Gdy Niemcy zglosili te zadania, Beck (ktory spierdzielil wczesniej wszystko co bylo do spierdzielenia w polityce miedzynarodowej) mogl juz tylko odgrywac nieprzejednanego i bezkompromisowego obronce honoru. Honoru dyletanta, nieudacznika i obiboka...

Nieodpowiedni polityk przy korycie jest gorszy od zarazy.

Ignorancja w dyplomacji konczy sie wlasnie takim 1 wrzesnia, 17 wrzesnia. Za to dyletant takowy potrafi zalatwic bardzo powazne gwarancje i bardzo powazne sojusze z bardzo powaznymi mocarstwami.
Takie mocarstwa moga nawet przyjac do siebie prezydenta i premiera po rozpieprzeniu RP przez wroga w drobny mak.
I moga im dac nawet za darmo gabinet! I uznawac taki rzad moga! Oczywiscie do czasu, az jeden z agresorow stworzy wlasny rzad polski...

--
plazoVic

Data: 2009-08-26 12:18:06
Autor: Piotr
Nowy Pakt Ribbentrop-Mo這tow
Dnia Wed, 26 Aug 2009 10:52:28 +0200, Vic napisa(a):

[...]

Eee tam. Dora幡o嗆 kr鏊uje. Dora幡o嗆 i tupet, a wszystko podlane
si陰. Nasza dyplomacja wcale nie by豉 z豉, brakowa這 si造 i tupetu.
Piotr

Data: 2009-08-26 12:22:09
Autor: raff
Piotr pisze:
[...]

Nasza sytuacja geopolityczna byla beznadziejna.

Popatrz sobie na granice.

R.

Data: 2009-08-26 12:43:43
Autor: Vic
Nowy Pakt Ribbentrop-Mootow
raff 郈邽迮:
Nasza sytuacja geopolityczna byla beznadziejna.

Popatrz sobie na granice.

Eee tam. Sytuacja geopolityczna stala sie beznadziejna przez kretynska dyplomacje. Kazdy kraj z kims graniczy.

Taka malutka metafora: jesli jestes watlym okularnikiem to twoje umiejscowienie miedzy dwoma klasowymi osilkami nie jest samo w sobie z definicji beznadziejne. Staje sie takie dopiero wtedy, gdy z ciebie dupa nie dyplomata. A juz zwlaszcza beznadziejne staje sie, gdy jednoczesnie na jednego i drugiego zaczynasz sie wydzierac, ze zaraz im przypierdolisz :)

--
plazoVic

Data: 2009-08-26 12:52:38
Autor: raff
Nowy Pakt Ribbentrop-Mootow
Vic pisze:
raff 郈邽迮:
Nasza sytuacja geopolityczna byla beznadziejna.

Popatrz sobie na granice.

Eee tam. Sytuacja geopolityczna stala sie beznadziejna przez kretynska dyplomacje. Kazdy kraj z kims graniczy.

Nie zgadzam sie. Niemcy caly czas dazyly do rewizji granic.

A obrona takiej granicy jak polsko-niemiecka byla sprawa beznadziejn. Tym bardziej jezeli wziac pod uwage roznice potencjalow.

R.

Data: 2009-08-26 13:05:04
Autor: Vic
Nowy Pakt Ribbentrop-Mootow
raff 郈邽迮:
A obrona takiej granicy jak polsko-niemiecka byla sprawa beznadziejn.

Az sie cisnie pytanie co rzady II RP zrobily dla skutecznego zabezpieczenia granicy polsko-niemieckiej? Przypomne, ze mialy na to prawie 20 lat.

Tym bardziej jezeli wziac pod uwage roznice potencjalow.

Jeszcze w 1935 potencjaly byly porownywalne.

--
plazoVic

Data: 2009-08-26 16:03:31
Autor: raff
Nowy Pakt Ribbentrop-Mootow
Vic pisze:
raff 郈邽迮:
A obrona takiej granicy jak polsko-niemiecka byla sprawa beznadziejn.

Az sie cisnie pytanie co rzady II RP zrobily dla skutecznego zabezpieczenia granicy polsko-niemieckiej? Przypomne, ze mialy na to prawie 20 lat.

To juz pytanie nie do mnie.

Tym bardziej jezeli wziac pod uwage roznice potencjalow.

Jeszcze w 1935 potencjaly byly porownywalne.

Nie zgadzam sie. Potencjaly ludnosciowy czy przemyslowy byly znacznie wyzsze po stronie niemieckiej.

R.

Data: 2009-08-26 08:47:22
Autor: Aron
Nowy Pakt Ribbentrop-Mo這tow
Byla rada. Trzeba bylo zaatakowac Niemcy w 1933 roku

aron

Data: 2009-08-27 08:38:27
Autor: Vic
[...]

Tak, ale chodzilo o to, ze beznadziejnosc obrony granicy polsko-niemieckiej w 1939 nie wziela sie z nieba. To byl wynik olewania tej kwestii przez Polakow przez prawie dwie dekady.

Troche dziwne, nieprawdaz? Takie lekcewazace podejscie do przygotowywania obrony terytorium, na ktorym znajdowala sie wiekszosc przemyslu II RP? Do tego terytorium spornego, o ktorym wiadomo bylo, ze jesli kiedykolwiek bedzie wojna z Niemcami, to im bedzie chodzilo przede wszystkim o odzyskanie Gornego Slaska.

Jeszcze w 1935 potencjaly byly porownywalne.

Nie zgadzam sie. Potencjaly ludnosciowy czy przemyslowy byly znacznie wyzsze po stronie niemieckiej.

W 1935 polska armia moglaby walczyc z niemiecka jak rowny z rownym.

--
plazoVic

Data: 2009-08-27 08:43:18
Autor: Slavinka
Nowy Pakt Ribbentrop-Mo這tow
U篡tkownik "Vic" <bjorgul@o2.pl> napisa w wiadomo軼i
raff ?????:

> [...]

> wyzsze po stronie niemieckiej.

W 1935 polska armia moglaby walczyc z niemiecka jak rowny z rownym.

Po pierwsze - takie same ba豉kania sejmowe jak teraz.
Po drugie takie same dzia豉nia parch豉.

Data: 2009-08-26 15:50:53
Autor: jadrys
Vic pisze:
[...]

Ja to napisaem tylko tak p籀 髒artem p籀 serio. Ale swoj drog ciekawe coby byo dzisiaj w ksi髒kach historii gdyby Niemcy wygrali t wojn?

--
Kapitalizm jest chorob (zaraz) z kt籀r nale髒y walczy..
Instalujc Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..

Data: 2009-08-26 15:58:43
Autor: Vic
Nowy Pakt Ribbentrop-Mootow
jadrys 郈邽迮:
 ciekawe
coby byo dzisiaj w ksi髒kach historii gdyby Niemcy wygrali t wojn?

He, he. Oni nie mieli szans jej wygrac. Moze bez Hitlera, moze. No ale bez Hitlera to pewnie by jej nie zaczeli :) I tak kolo sie zamyka :)

--
plazoVic

Data: 2009-08-26 20:40:33
Autor: jadrys
Vic pisze:
[...]

Niekoniecznie, gdyby w rce Hitlera trafia "wunderwaffe" (bro A) to jego szanse na wygranie wojny znacznie by wzrosy..

Data: 2009-08-27 09:02:23
Autor: Vic
Nowy Pakt Ribbentrop-Mootow
jadrys 郈邽迮:
Niekoniecznie, gdyby w rce Hitlera trafia "wunderwaffe" (bro A) to jego szanse na wygranie wojny znacznie by wzrosy..

Szanse Niemiec na wygranie wojny ogromnie wzroslyby, gdyby Hitler odszedl z tego swiata tak w okolicach lipca-sierpnia 1941.
Bledne decyzje Hitlera podejmowane wbrew opinii dowodcow kierujacych operacja w ZSRR pozbawily Niemcy szans na blyskawiczne stlamszenie Rosji. A wojne z ZSRR (panstwem ogromnym, o wielkich rezerwach rekruta, surowcow strategicznych, i in.) mozna bylo wygrac albo blyskawicznie, albo wcale.
Polecam: Guderian H., Wspomnienia zolnierza, Wyd. Bellona (roku wydania nie pamietam).

Ale patrzac z perspektywy Polakow, sprawy potoczyly sie mimo wszystko w nienajgorszy sposob. Niemcy mocno dali sie we znaki ZSRR, przegrali, ale ZSRR byl w pewnym momencie niemal calkowicie uzalezniony od pomocy mocarstw zachodnich. A to jednak cos znaczy.

Gdyby Niemcy wygrali wtedy z Rosja, Europa w nieodleglym czasie stalaby sie wlasnoscia hitlerowskich Niemiec. System pewnie z czasem by sie uczlowieczal, ale Polacy mogliby nie dotrwac jego pelnego uczlowieczenia...
Gdyby zas Stalin uderzyl na Niemcy pare miesiecy wczesniej niz planowal (czyli wyprzedzil uderzenie niemieckie, tak jak planowal), armia niemiecka nie mialaby absolutnie zadnych szans odeprzec ofensywy rosyjskiej.
Wtedy bylby dramat (rowniez dla Polakow), bo Rosjanie bez niczyjej pomocy w niedlugim czasie rozpieprzyliby Niemcow w drobny mak. I nie byloby wtedy zadnych ceregieli z PKWN-ami, tworzeniem rzadow, budowaniem panstw satelickich - po prostu ZSRR konczylby sie na linii Pirenejow. A moze i dalej.

--
plazoVic

Data: 2009-08-27 11:36:59
Autor: jadrys
Nowy Pakt Ribbentrop-Mootow
Vic pisze:
jadrys 郈邽迮:
[...]

Mam zupenie inny pogld na dzieje tej wojny. Niemcy korzystali tylko z tego 髒e Europa- wiat nie byli przygotowani do jakichkolwiek dziaa wojennych (poza wojnami kolonialnymi oczywicie).. Zajli praktycznie bezbronn Europ, i wcale nie za spraw jakich wzniesie sie na wy髒yny strategii. Po prostu wykorzystywali  nieprzygotowanie poszczeg籀lnych pastw do wojny. Na przekad dam Ci jeden epizod z tej wojny - ofensyw Niemc籀w w Ardenach 44 r. Niemcy zgromadzili tam siy znacznie pot髒niejsze od tych kt籀re zaatakoway Polsk. I co si stao w trakcie tej ofensywy w Ardenach? Ano zaatakowali rozproszone siy Amerykaskie, jednak zdoali przebi si tylko na lekko ponad 100km. i zostali zmia髒d髒eni.. Gdzie si podziaa ich waleczno i geniusz strategii? Powiem Ci nigdy jej nie mieli. W tych Ardenach trafili na przeciwnika gotowego do walki.

Data: 2009-08-27 12:08:50
Autor: Vic
[...]

Oto owa bezbronna Europa:

FRANCJA (bez kolonii):
36 dywizji piechoty i zmotoryzowanych (w tym 8 dywizji pancernych i zmotoryzowanych)
84 dywizji piechoty i zmotoryzowanych,(w tym 8 dywizji pancernych i zmotoryzowanych, 5 brygad i ekwiwalent 32 batalion籀w czog籀w)

Lacznie:
4 662 000 髒onierzy (siy ldowe)
16 850 dzia (w tym ponad 3200 ci髒kich i ok. 700 najci髒szych)
2230 czog籀w
810 samolot籀w myliwskich i bombowych
7 pancernik籀w
1 lotniskowiec
19 kr髒ownik籀w
71 niszczycieli i torpedowc籀w
79 okrt籀w podwodnych

WIELKA BRYTANIA:
9 dywizji piechoty (w tym 4 dywizje piechoty BEF)
1500 samolot籀w myliwskich i bombowych
15 pancernik籀w
7 lotniskowc籀w
65 kr髒ownik籀w
187 niszczycieli i torpedowc籀w
58 okrt籀w podwodnych

POLSKA:
39 dywizji piechoty (+ 2 improwizowane),
11 brygad kawalerii (+1 improwizowana),
2 brygady zmotoryzowane
3 brygady g籀rskie
14 brygad Obrony Narodowej (+ samodzielne bataliony ON)
4300 dzia,
880 czog籀w,
400 samolot籀w,
1 niszczyciel
1 stawiacz min
6 traowc籀w
5 okrt籀w podwodnych

Lacznie: 1 000 000 zolnierzy

Dla porownania NIEMCY:
48 dywizji piechoty,
6 dywizji pancernych,
4 dywizje piechoty zmotoryzowanej,
4 dywizje lekkie
2 brygady piechoty
1 brygada g籀rska,
1 brygada kawalerii,
10 000 dzia[2],
2700 czog籀w,
1300 samolot籀w myliwskich i bombowych[3]
2 pancerniki
10 niszczycieli
10 okrt籀w podwodnych

Lacznie:
1 800 000 髒onierzy, (1,6 mln wojska ldowe, 200000 Luftwaffe, 50000 Kriegsmarine)

Bezbronna ta Europa jak jasna cholera!

i wcale nie za spraw jakich wzniesie sie na wy髒yny strategii

Jako jedyni sformowali dywizje pancerne, ktore uzywaly czolgow zgodnie z ich przeznaczeniem. Dzieki temu np. rozniesli Francuzow, ktorzy mieli wiecej czolgow niz Niemcy, ale uzywali ich jako zabawki dla piechoty.

Na przekad dam Ci jeden epizod z tej wojny - ofensyw Niemc籀w w Ardenach 44 r. Niemcy zgromadzili tam siy znacznie pot髒niejsze od tych kt籀re zaatakoway Polsk.

He, he, he :) Bzdura na bzdurze!

Do udziau w kampanii wrzeniowej niemieckie siy zbrojne (Wehrmacht) przeznaczyy cznie 1,85 miliona 髒onierzy, 2800 czog籀w oraz 10000 dzia i mo驕dzierzy. Ponadto niemieckie lotnictwo (Luftwaffe) do dziaa przeciwko Polsce wyznaczyo 2000 samolot籀w, za marynarka wojenna (Kriegsmarine) 2 pancerniki, 9 niszczycieli i znaczn ilo mniejszych jednostek.

Dla porownania w Ardenach Niemcy mieli:
ok. 200 000 ludzi,
5 dywizji pancernych,
12 dywizji piechoty,
500 czog籀w

I co si stao w trakcie tej ofensywy w Ardenach? Ano zaatakowali rozproszone siy Amerykaskie, jednak zdoali przebi si tylko na lekko ponad 100km.

He, he, w gorach nie da sie prowadzic blitzkrieg'u. Nawet w takich beskidopodobnych gorkach jak Ardeny.
A, i pamietaj, ze glowne sily niemieckie byly wtedy na froncie wschodnim.

--
plazoVic

Data: 2009-08-27 18:10:22
Autor: jadrys
Nowy Pakt Ribbentrop-Mootow
Vic pisze:
jadrys 郈邽迮:
[...]

M籀gbym obali wikszo twoich tez, punkt po punkcie, ale poco, i Ty tak zaraz zanegujesz fakty.. Wic i tak nie dojdziemy do wsp籀lnego mianownika. Wobec tego chciabym Ci zwr籀ci uwag na zasadniczy fakt - dlaczego po najwikszym laniu, nawet nie wiem czy to byo pod Stalingradem, czy na uku Kurskim, przestaa funkcjonowa ta - Twoim zdaniem genialna strategia? Od tego czasu od wszystkich baty raz za razem..
 Bo moim zdaniem wtedy wiat si ockn i zacz traktowa t wojn powa髒nie..

PS. zasadniczo si mylisz co do liczebnoci dywizji niemieckich w Ardenach - byo ich 30, w tym 12 pancernych..

Data: 2009-08-27 21:57:01
Autor: plazoVic
Nowy Pakt Ribbentrop-Mootow
jadrys 郈邽迮:
PS. zasadniczo si mylisz co do liczebnoci dywizji niemieckich w Ardenach - byo ich 30, w tym 12 pancernych..

Jadrys, jakie zadania przydziela sie dywizjom pancernym w terenie gorskim?

--
plazoVic

Data: 2009-08-28 10:01:08
Autor: jadrys
Nowy Pakt Ribbentrop-Mootow
plazoVic pisze:
jadrys 郈邽迮:
[...]

Prawd m籀wic - nie mam pojcia... Raczej teren g籀rski to nie teren do dziaania wojsk pancernych.

Data: 2009-08-28 22:41:12
Autor: plazoVic
Nowy Pakt Ribbentrop-Mootow
jadrys 郈邽迮:
 Raczej teren g籀rski to nie teren do
dziaania wojsk pancernych.

No wlasnie.

--
plazoVic

Data: 2009-08-29 21:20:45
Autor: jadrys
Nowy Pakt Ribbentrop-Mootow
plazoVic pisze:
jadrys 郈邽迮:
 Raczej teren g籀rski to nie teren do
dziaania wojsk pancernych.

No wlasnie.

-- plazoVic

Jednak Amerykaskim pancerniakom  na Sycylii szo zupenie nie驕le..