Nowy akumulaor trzymany w domu - jak dbać oniego?

Data: 2017-10-29 19:05:11
Autor: Pszemol
Nowy akumulaor trzymany w domu - jak dbać oniego?
"Yogi(n)" <yogi_n@kwasorud.pl> wrote in message news:59f65880$0$15197$65785112news.neostrada.pl...
Mam kumpla, który do niedawna jeździł takim samym samochodem jak mój. Kupił akumulator kilka miesięcy temu, "na zapas", ale ostatnio sprzedał auto i akumulator został mu "na stanie". Mogę go mieć za czapkę gruszek, czyli za flaszkę, którą pewnie razem wypijemy.
Mój, mimo dziewięciu lat, daje jeszcze radę i kręci bez problemu - być może wytrzyma do pierwszych mrozów, ale równie dobrze może to być przyszła zima. Dlatego ten darowany, nowy, będę trzymał do domu, zanim oryginał nie zdechnie.
Jak go przechowywać? Doładować od czasu do czasu? Rozładować i doładować?
Podpowiedzcie proszę.

W sklepie na półce leżą naładowane i nikt się nimi nie przejmuje.
Szkodzi im głębokie rozładowanie i długie przechowywanie w stanie
rozładowanym - wtedy grozi zasiarczenie.

Nowy akumulaor trzymany w domu - jak dbać oniego?