Nowy akumulaor trzymany w domu - jak dbać oniego?

Data: 2017-11-03 06:57:40
Autor: Yogi\(n\)
Nowy akumulaor trzymany w domu - jak dbać oniego?

Użytkownik "Yogi(n)" <yogi_n@kwasorud.pl> napisał w wiadomości news:59f65880$0$15197$65785112news.neostrada.pl...
Jak go przechowywać? Doładować od czasu do czasu? Rozładować i doładować?

Zastosowałem się do rady i zaopatrzyłem w lidlowski prostownik. Ładował akmulator jakieś 15-20 minut, po czym pokazal, ze jest naładowany. Przełączyłem w tryb "podtrzymania" i pokazuje, że napięcie na klemach wynosi 13,8 V. Zewnętrzny miernik - o dziwo - tak samo (13,82 V).
Nie wiem, czy nie zmieni się po jakimś czasie, ale z samej ciekawości potrzymam go w ten sposób i zmierzę np. za tydzień.
Może pogodzę zwaśnione strony ;-)

--
Yogi(n)

Nowy akumulaor trzymany w domu - jak dbać oniego?