Nowy dach na stary dach

Data: 2010-01-04 22:43:02
Autor: Grzegorz Janoszka
Nowy dach na stary dach

Witam,

Wiem, że to dość idiotycznie brzmi, ale mam jakiś dach, płaski, bez stropodachu - chyba :) Dach ma na sobie papę przysypaną żwirkiem (tak mają wszystkie domy w okolicy - taki kraj).

Dach ma około 25 lat, ale nie przecieka, wydaje mi się także, że są bardzo duże straty ciepła przez niego. Co sądzicie o pomyśle przykrycia go styropapą i położenia na to nowej papy? Ktoś tak zrobił i może podzielić się doświadczeniami? Można po takim dachu chodzić? Nie poniszczy się? Jak jest z trwałością?

--
Grzegorz Janoszka

Data: 2010-01-05 09:32:44
Autor: Art
Nowy dach na stary dach
[...]

Jeżeli masz dach płaski to jest to najprawdopodobniej własnie stropodach :-)
Jeżeli ten dach ma około 25 lat to jego spadek był profilowany za pomocą tzw. szlaki, w każdym razie najcześciej była ona używana w ówczesnych czasach do takich rzeczy. Ogólnie pisząc jest to wyjątkowy shit. Jeżeli taki dach kiedykolwiek zamoknie nigdy nie ma szans na osuszenie go. Jedynym rozsądnym wyjściem jest zrzucenie tego wszystkiego z dachu i wykonanie dachu tradycyjnego dwu lub czterospadowego krytego dachówką lub blachą. Są to oczywiście koszty ale dzieki temu możesz zyskać nieco powierzchni mieszkalnej.

Art

Data: 2010-01-05 18:57:43
Autor: Grzegorz Janoszka
Nowy dach na stary dach
On 5-1-2010 9:32, Art wrote:
Jeżeli masz dach płaski to jest to najprawdopodobniej własnie stropodach
:-)
[...]

Niestety nie da się. Tu (Holandia) jest takie prawo, że wszystkie domy na danej ulicy mają być podobne do siebie. Nawet te moje 20 cm dodatkowe na dachu może być problemem dla niektórych :/

--
Grzegorz Janoszka

Data: 2010-01-05 10:32:18
Autor: ZbyszekZ
Nowy dach na stary dach
On Jan 5, 6:57 pm, Grzegorz Janoszka <Grzeg...@nie-lubie-
spamu.Janoszka.pl> wrote:
On 5-1-2010 9:32, Art wrote:

> [...]
> :-)
> Je¿eli ten dach ma oko³o 25 lat to jego spadek by³ profilowany za pomoc±
> tzw. szlaki, w ka¿dym razie najcze¶ciej by³a ona u¿ywana w ówczesnych
> czasach do takich rzeczy. Ogólnie pisz±c jest to wyj±tkowy shit. Je¿eli
> taki dach kiedykolwiek zamoknie nigdy nie ma szans na osuszenie go.
> Jedynym rozs±dnym wyj¶ciem jest zrzucenie tego wszystkiego z dachu i
> wykonanie dachu tradycyjnego dwu lub czterospadowego krytego dachówk±
> lub blach±. S± to oczywi¶cie koszty ale dzieki temu mo¿esz zyskaæ nieco

Niestety nie da siê. Tu (Holandia) jest takie prawo, ¿e wszystkie domy
na danej ulicy maj± byæ podobne do siebie. Nawet te moje 20 cm dodatkowe
na dachu mo¿e byæ problemem dla niektórych :/
Zrzuæ wiêæ ten shit i pokryj piank± poliuratenow±, masz spor± szansê
znacznie poprawiæ izolacjê bez zmiany grubo¶ci.

--
ZZ@private

Data: 2010-01-06 03:32:12
Autor: Kudlaty
Nowy dach na stary dach
On 5 Sty, 18:57, Grzegorz Janoszka <Grzeg...@nie-lubie-
spamu.Janoszka.pl> wrote:
On 5-1-2010 9:32, Art wrote:

> [...]

na danej ulicy maj± byæ podobne do siebie. Nawet te moje 20 cm dodatkowe
na dachu mo¿e byæ problemem dla niektórych :/

Zrzucasz kamienie/grys. Kladziesz styropian z papa. Uszczelniasz to
wszystko jak nalezy. Wazne jest odwodeninie.
Mozesz isc dalej i zrobic zilony dach. Ale musisz poczytac jak to
zrobic.

Nowy dach na stary dach