Nowy dowód - co i jak - wyrobienie

Data: 2016-11-23 13:40:26
Autor: Matli
Nowy dowód - co i jak - wyrobienie
Ostatnio natrafiłem na info, że sporo osób wymienia dow. osobiste z powodu wycieku danych.
I tak sobie myślę, że też wymienię dowód.

Mam pytania:
- jak wygląda procedura (zgłaszam na policję, w urzędzie, kradzież/zgubienie, inne)
- ile trwa procedura i ile kosztuje
- czy są potem jakieś problemy, że np. trzeba te nowe dane podawać (aktualizacja numerów dowodu?) do banku/urzędów/itd.
- czy poza "plusami" (inny numer dokumentu, inne daty wydania) są jakieś "minusy" operacji wymiany?

Data: 2016-11-25 05:00:25
Autor: Kris
W dniu piątek, 25 listopada 2016 13:41:01 UTC+1 użytkownik Matli napisał:
Ostatnio natrafiłem na info, że sporo osób wymienia dow. osobiste z powodu wycieku danych.
Skąd i kiedy te dane niby wyciekły?

- czy poza "plusami" (inny numer dokumentu, inne daty wydania) są jakieś "minusy" operacji wymiany?
W bankach podać nowy nr DO musisz.
A tam zrobią kopie i dane tego nowego wyciekną;)

Data: 2016-11-25 14:07:02
Autor: ąćęłńóśźż
Nowy dowód - co i jak - wyrobienie
Bardziej bym podejrzewał operatorów telefonicznych.

-- -- -

Data: 2016-11-26 16:07:10
Autor: qwerty
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:bef193db-de55-4e02-8b11-67cbe7e1fa37@googlegroups.com...
W bankach podać nowy nr DO musisz.
A tam zrobią kopie i dane tego nowego wyciekną;)

Nie mogą zrobić kopii.

Data: 2016-11-26 09:25:09
Autor: Kris
W dniu sobota, 26 listopada 2016 16:07:13 UTC+1 użytkownik qwerty napisał:
> [...]
> W bankach podać nowy nr DO musisz.
> A tam zrobią kopie i dane tego nowego wyciekną;)

Ale robią

Data: 2016-11-29 09:29:09
Autor: Miroo
W dniu 2016-11-26 o 18:25, Kris pisze:
[...]

Można się nie zgodzić. Mnie podsunęli do podpisania oświadczenie, że nie wyraziłem zgody na ksero DO.

Pozdrawiam

Data: 2016-11-29 09:50:14
Autor: Liwiusz
napisał:
[...]

I jest obowiązek podpisania? :)

--
Liwiusz

Data: 2016-12-02 15:34:07
Autor: Miroo
napisał:
[...]

Nie pytałem :) Oświadczenie mi nie przeszkadzało.

Pozdrawiam

Data: 2016-11-25 14:12:52
Autor: Olin
Dnia Wed, 23 Nov 2016 13:40:26 +0100, Matli napisał(a):

- jak wygląda procedura (zgłaszam na policję, w urzędzie, kradzież/zgubienie, inne)

W lutym 2015 ukradli mi dowód zagramanicą. Zastrzegłem go w systemie
bankowym, Policji nie zgłaszałem.

- ile trwa procedura i ile kosztuje

Nic nie kosztuje, trwało to jakoś 3-4 tygodnie.

- czy są potem jakieś problemy, że np. trzeba te nowe dane podawać (aktualizacja numerów dowodu?) do banku/urzędów/itd.

Z urzędami nie miałem okoliczności, ale generalnie rzadko w nich bywam.
Jeśli przyjdzie skorzystać z usług banku w placówce, wtedy trzeba poświęcić
chwilę na aktualizację danych.

- czy poza "plusami" (inny numer dokumentu, inne daty wydania) są jakieś "minusy" operacji wymiany?

Zdjęcia, przynajmniej teoretycznie, muszą być "aktualne", czyli nie starsze
- jeśli dobrze pamiętam - niż 6 miesięcy. To kosztuje ~20 zł i czas
poświęcony na wizytę u fotografa.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Nikołaj Gogol

https://get.google.com/albumarchive/115622087514474757554

Data: 2016-11-25 18:14:11
Autor: Sonn
W dniu 2016-11-25 o 14:12, Olin pisze:
[...]

Czyżby? Doucz się i potem wróć. Wiem, bo niedawno wymieniałem z powodu upływu terminu ważności, a szukał za ciebie nie będę.

--
Sonn

Data: 2016-11-25 18:29:22
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-11-25 o 18:14, Sonn pisze:
[...]

A co konkretnie ci nie pasuje?

--
Liwiusz

Data: 2016-11-25 23:36:35
Autor: Kris
W dniu piątek, 25 listopada 2016 18:14:06 UTC+1 użytkownik Sonn napisał:

Czyżby? Doucz się i potem wróć. Wiem, bo niedawno wymieniałem z powodu upływu terminu ważności, a szukał za ciebie nie będę.

A co napisał nie tak? Żona wymieniała miesiąc temu i było jak Olin napisał- darmo i ok 3 tygodni.

Data: 2016-11-26 12:27:25
Autor: Wojciech Bancer
On 2016-11-25, Sonn <xxx123xxx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Nic nie kosztuje, trwało to jakoś 3-4 tygodnie.

Czyżby? Doucz się i potem wróć. Wiem, bo niedawno wymieniałem z powodu upływu terminu ważności, a szukał za ciebie nie będę.

Opłaty za dowód zniesiono ok. 2010 roku. Jak niedawne jest Twoje "niedawno"?

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2016-11-28 13:10:27
Autor: Olin
Dnia Fri, 25 Nov 2016 18:14:11 +0100, Sonn napisał(a):

Czyżby? Doucz się i potem wróć. Wiem, bo niedawno wymieniałem z powodu upływu terminu ważności, a szukał za ciebie nie będę.

Dziękuję za życzliwą radę, choć nie mogę obiecać, że z niej skorzystam.

Przy okazji możesz powiadomić stosowne organa, że Wydział Spraw
Administracyjnych w  Referacie Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych dla
Krakowa Nowej Huty też jest niedouczony i nie pobrał opłaty, o czym jestem
gotowy zeznać bez tortur.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

prawo Sattingera:
Każde urządzenie elektryczne będzie działać lepiej, jeżeli włożysz wtyczkę
do gniazdka.

https://get.google.com/albumarchive/115622087514474757554

Data: 2016-11-25 14:27:59
Autor: z
W dniu 2016-11-23 o 13:40, Matli pisze:
Ostatnio natrafiłem na info, że sporo osób wymienia dow. osobiste z
powodu wycieku danych.
I tak sobie myślę, że też wymienię dowód.

Nie rozumiem. Strach przed czym? Obawa o co?

Gdyby tak nie mieć dowodu wcale to byłby święty spokój :-)

Nowy dowód - co i jak - wyrobienie