Nowy dysk - Seagate vs WD

Data: 2009-07-06 23:02:51
Autor: Netx
Nowy dysk - Seagate vs WD
Jak w takim razie zachowują się modele 500 GB wzwyż ? Chodzi mi głównie o
głośność, bezawaryjność a mniej o cenę czy pojemność.

Mam mniej więcej od ponad pół roku dwa WD:

WD10EADS - 1TB (następca WD10EACS, i w razie zakupu polecam właśnie WD10EADS)

WD5000AACS - 500GB

Oba dysku z serii green i na obu mam włączoną funkcję AAM co zauważalnie obniża hałas, tak że mogę je określić jako "bardzo ciche" (z włączonym AAM), a dodam że jestem bardzo wymagający w kwestii wyciszania.
Ten 500GB nie jest za szybki (choć dla mnie akceptowalny) ale WD10EADS nawet z włączonym AAM jest nadal szybki.
W/g pogramu hdtach pod Windows 7:
WD10EADS: 78,4 MB/s odczyt średnio, Random Access 19.9 (AAM obniza access time); Burst 240MB/s
WD5000AACS: 57.4 odczyt średnio, Random Access 19.6ms (z AAM); Burst 237.5 MB/s

Z tym że po włożeniu obu dysków *jednocześnie* do obudowy zaczęły się nakładać drgania które one generują i brzęczało (mam obudowę z cienkiej blachy) więc musiałem jeden dysk przenieść do zatoki 5.25" z jakimś wynalazkiem wygłuszającym Zalmana i dałem takie chłodzenie w trybie "cichym":
http://www.allegro.pl/item671813078_coolink_silentsavior_hdd_cooler_ultracichy_9db.html
Po zastosowaniu tych wynalazków dyski są *bardzo* ciche.

Pozdrawiam,
Marek

Nowy dysk - Seagate vs WD