Nowy egzamin na prawko - jaja z butami

Data: 2012-10-18 20:59:52
Autor: Marcin N
Nowy egzamin na prawko - jaja z butami
Słyszeliście, że wg nowych przepisów dotyczących egzaminów na A - zdawać można wyłącznie w wiązanych butach na płaskiej podeszwie?
Dopuszczą więc do egzaminu w tenisówkach, ale nie dopuszczą w butach motocyklowych. Tak to sobie minister ułożył.

Za co my im płacimy te pensje?

--
MN

Data: 2012-10-18 22:59:25
Autor: AZ
On 2012-10-18, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:
[...]

Czemu zadajesz takie glupie (bez obrazy) pytania? Rok tu zyjesz, ze
jeszcze nie przyzwyczailes sie?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-10-19 00:39:11
Autor: Drzewo
Nowy egzamin na prawko - jaja z butami
U¿ytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:k5pjis$pj$1news.task.gda.pl...
Za co my im p³acimy te pensje?

Spójrz na to bardziej optymistycznie - zrobili lepszy egzamin i wpadli tylko na 1(s³ownie jeden) posrany pomys³ - my¶le, ¿e to  i tak spory sukces :)

--
Drzewo
www.moto-opinie.info

Data: 2012-10-19 10:02:25
Autor: Mariusz Wozniak
Nowy egzamin na prawko - jaja z butami
U¿ytkownik "Drzewo" <drze@wo.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:50808372$0$1217$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No raczej nie jeden. W egzaminie praktycznym baboli jest pare, chocby z wyskakuj±c± znienacka przeszkod± i twojej blyskawicznej reakcji (ktora w wiekszosci przypadkow skonczy sie wywrotk± wg instruktora). Instruktorzy za glowy siê ³api±.
¯ona aktualnie robi A, wiec wiem ;)

X.

Data: 2012-10-19 09:10:10
Autor: Piotr Klimek
Nowy egzamin na prawko - jaja z butami
Dnia (Fri, 19 Oct 2012 10:02:25 +0200) ktos podajacy sie za Mariusz Wozniak
wyklawiaturowal co nastepuje:

[...]

Jak kto¶ sobie nie radzi z ominiêciem przeszkody przy 50km/h to chyba
lepiej ¿eby w ogóle nie siada³ na motocykl w ruchu ulicznym zanim tej
umiejêtno¶ci nie opanuje - prawda?

Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2012-10-19 11:38:55
Autor: Jasio
Nowy egzamin na prawko - jaja z butami
U¿ytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:slrn.pl.k8267j.o4.usenetpiko.homelinux.net...
[...]

Nag³e hamowanie z ominiêciem przy prêdko¶ci 50khm to nie jest taka ³atwizna.
Przecie¿ wystarczy, ¿e plac nie bêdzie idealnie czysty, albo bêdzie odrobinê wilgotny i bêdzie <bum>. Asfalt na placach nie jest przecie¿ taki wyje¿d¿ony, ¿eby nie by³ trochê ¶liski.

Swego czasu jak wprowadzili ten wymóg w UK (ze dwa-trzy lata temu) to ju¿ pierwszego dnia by³o kilka wypadków ze z³amaniami w³±cznie.
Wiêc stawiam dolary przeciwko orzechom, ¿e na wiosnê bêdê czyta³ o identycznych wypadkach w PL.

Kwestiê ma³ego placu, na którym ciê¿ko siê bêdzie rozpêdziæ do 50kmh i wyhamowaæ, pomijam. Place w UK znacznie wiêksze widywa³em, ba, ca³e tory.
A polskie WORD, które zdarzy³o mi siê ogl±daæ - nie powalaj± wielko¶ci±. Z chlubnymi wyj±tkami. Ale nie zwiedzam WORDów, to i nie wiem - mo¿e jest o wiele lepiej ni¿ w UK.

I tu uwaga - w UK mo¿na je¼dziæ _latami_ (z przyklejon± czerwon± Lk± na bia³ym tle) jedno¶ladem o pojemno¶ci max 125ccm do bodaj 18kW bez zrobienia prawka. Wiêc w ruchu ulicznym znajduj± siê ludzie, którzy nie maj± ¿adnych umiejêtno¶ci praktycznych. Mo¿na na egazmin przyjechaæ w³asnym pojazdem i, zdaje mi siê, na nim zdawaæ egzamin. (sprawdziæ czy nie skleroza)

Za to sprawa likwidacji ósemek w nowym egzaminie jako¶ przesz³a bez echa. A my¶lê, ¿e jak kto¶ nie umie wykonaæ takiego cyrkowego triku _swoim_ motocyklem to lepiej, ¿eby w ogóle nie siada³ na niego w ruchu ulicznym. Prawda?

--
Jasio
vfr vfr etz

Data: 2012-10-19 11:45:46
Autor: Seoman
Nowy egzamin na prawko - jaja z butami
U¿ytkownik "Jasio"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:50811fae$0$1230$65785112@news.neostrada.pl...
Za to sprawa likwidacji ósemek w nowym egzaminie jako¶ przesz³a bez echa.

Nie ma ósemek? A jak to uzasadnili? Akurat ze wszystkich motocyklowych manewrów, które na kursie sz³y mi s³abo, to przynajmniej ósemki od razu zaskoczy³em :)

Pozdrawiam,
Seoman

Data: 2012-10-19 11:51:52
Autor: Jasio
Nowy egzamin na prawko - jaja z butami
U¿ytkownik "Seoman" <rao17.usun@to.op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:k5r7ga$qdk$1usenet.news.interia.pl...
[...]

Teraz jest slalom pomiêdzy dwoma s³upkami.
Ale nie pomiêdzy wyrysowanymi liniami (tu by³a premia dla ma³ych i lekkich motocykli), a w wyrysowanym prostok±cie.

Wide³o.
http://www.youtube.com/watch?v=pCoj8AxYNqU

--
Jasio
vfr vfr etz

Data: 2012-10-19 18:58:07
Autor: WIADRO
Nowy egzamin na prawko - jaja z butami

Wide³o.
http://www.youtube.com/watch?v=pCoj8AxYNqU

Prezentacja w "nieprzepisowych" butach?

Data: 2012-10-19 12:17:13
Autor: Piotr Klimek
Nowy egzamin na prawko - jaja z butami
Dnia (Fri, 19 Oct 2012 11:38:55 +0200) ktos podajacy sie za Jasio
[...]

A na ulicy zawsze masz sucho i czystko jak ci ktos wyjezdza z
podporzadkowanej?
[...]

Akurat osemek nie robi sie na codzien, natomiast hamowanie moze sie
przydazyc codziennie. Uwazam, ze na codzien przydatniejsza jest
umiejetnosc omijania przeszkod niz krecenia osemek.

Data: 2012-10-19 12:23:15
Autor: AZ
On 2012-10-19, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote:

Akurat osemek nie robi sie na codzien, natomiast hamowanie moze sie
przydazyc codziennie. Uwazam, ze na codzien przydatniejsza jest
umiejetnosc omijania przeszkod niz krecenia osemek.

Ale czemu w kreceniu osemki widzisz tylko umiejetnosc krecenia osemki?
Osemka pokazuje jak bardzo panuje sie nad motocyklem, umiejetnosc
zawracania itd.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-10-19 12:55:56
Autor: Piotr Klimek
Nowy egzamin na prawko - jaja z butami
Dnia (Fri, 19 Oct 2012 12:23:15 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za AZ
[...]

Na egzaminie wci±¿ s± slalomy pomiêdzy pacho³kami, które chyba wymagaj±
podobnych umiejêtno¶ci jak ósemka. Nie twierdze, ¿e egzamin w aktualnej
formie jest najlepszym jaki mo¿na by wymy¶liæ. Po prostu nie rozumiem
p³aczu nad trudno¶ci± awaryjnego hamowania, która to umiejêtno¶æ mo¿e siê
przydaæ codziennie. --
Pozdrawiam

Data: 2012-10-19 15:14:04
Autor: Marcin N
W dniu 2012-10-19 14:55, Piotr Klimek pisze:

[...]

To nie jest test awaryjnego hamowania. To bardzo trudny manewr (test ³osia), który ¼le wykonany samochodem koñczy siê wypadniêciem z trasy, a ¼le wykonany motocyklem skoñczy siê gro¼n± wywrotk±. W dodatku prawie ¿aden zdaj±cy nie ma ciuchów ochronnych. To jest naprawdê niebezpieczne!

Dodatkowo - nie ma gdzie tego æwiczyæ. Ile znasz placów w Trójmie¶cie, które pozwalaj± bezpiecznie æwiczyæ przy prêdko¶ci 50 km/h? To¿ taki plac musi mieæ ze 200m d³ugo¶ci.

Wg mnie przesadzili i wkrótce wycofaj± siê z tego pomys³u, albo z³agodz± ten manewr.

Kierowców samochodów nie egzaminuj± w ten sposób. Dlaczego wiêc motocyklistów chc±?

--
MN

Data: 2012-10-19 13:18:11
Autor: AZ
On 2012-10-19, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:

Dodatkowo - nie ma gdzie tego ćwiczyć. Ile znasz placów w Trójmieście, które pozwalają bezpiecznie ćwiczyć przy prędkości 50 km/h? Toż taki plac musi mieć ze 200m długości.

Wg mnie przesadzili i wkrótce wycofają się z tego pomysłu, albo złagodzą ten manewr.

Kierowców samochodów nie egzaminują w ten sposób. Dlaczego więc motocyklistów chcą?

Zeby bylo mniej mariderow rozjezdzajacych staruszki.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-10-19 15:36:52
Autor: Marcin N
W dniu 2012-10-19 15:18, AZ pisze:

Kierowców samochodów nie egzaminują w ten sposób. Dlaczego więc
motocyklistów chcą?

Zeby bylo mniej mariderow rozjezdzajacych staruszki.

Znaczy tacy połamią sobie kości na egzaminie?
Może i słusznie.

--
MN

Data: 2012-10-19 15:55:02
Autor: Bartłomiej Kacprzak

Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:k5rjuj$5b1>> Kierowców samochodów nie egzaminują w ten sposób. Dlaczego więc
motocyklistów chcą?

Zeby bylo mniej mariderow rozjezdzajacych staruszki.
ZTCP to ona rzuciła się na Maridera.

--
Bartek
Niebieska9'99

Data: 2012-10-19 16:04:03
Autor: Piotr Rezmer
Bartłomiej Kacprzak pisze:

Zeby bylo mniej mariderow rozjezdzajacych staruszki.
ZTCP to ona rzuciła się na Maridera.

Lubie to

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-10-19 14:11:50
Autor: Piotr Klimek
Nowy egzamin na prawko - jaja z butami
Dnia (Fri, 19 Oct 2012 15:14:04 +0200) ktos podajacy sie za Marcin N
[...]

Rozumiem lament gdyby trzeba by³o zrobiæ stoppie, wheelie, albo powerslide :)
To co trzeba bêdzie zaprezentowaæ na egzaminie to manwer który byæ mo¿e bêdzie trzeba wykonaæ nastêpnego dnia po odebraniu prawa jazdy i moim zdaniem warto nabyæ tak± umiejêtno¶æ na kursie. Lepiej uczyæ siê takich rzeczy na kursie pod okiem instruktora ni¿ pó¼niej na ulicy byæ zaskoczonym. Jak je¼dzi³em pierwszy sezon na motocyklu to uczestniczy³em w zajêciach doszkalaj±cych gdzie by³o i
awaryjne hamowanie i test ³osia. To, ¿e nie ma placów itd. to tylko dobry powód aby takowe
stworzyæ. Równie dobrze mo¿na by narzekaæ, ¿e kto¶ nie posiada motocykla a
chcia³by uczyæ ludzi je¼dziæ... Brak ubrania ochronnego to te¿ dobry powód
aby siê w taki zaopatrzyæ.

Nie rozumiem o co chodzi... egzamin jest bli¿szy rzeczywistym sytuacjom na
drodze a ludzie siê oburzaj±, ¿e kto¶ mo¿e sobie krzywdê zrobiæ...
Przecie¿ je¿dz±c motocyklem mog± siê wydarzyæ gorsze rzeczy ni¿ test ³osia
czy awaryjne hamowanie. --

Data: 2012-10-23 14:42:32
Autor: Adam Wysocki
Piotr Klimek <usenet@usun_toklimek.net.pl> wrote:

Rozumiem lament gdyby trzeba by³o zrobiæ stoppie, wheelie, albo powerslide :)

A ja nie, przynajmniej nie je¶li chodzi o stoppie. Wg mnie umiejêtno¶æ wykonania stoppie dowodzi umiejêtno¶ci hamowania.

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS+ PJ- S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w++ CB+++

Data: 2012-10-23 14:44:37
Autor: AZ
On 2012-10-23, Adam Wysocki <gof@somewhere.invalid> wrote:
Piotr Klimek <usenet@usun_toklimek.net.pl> wrote:

Rozumiem lament gdyby trzeba było zrobić stoppie, wheelie, albo powerslide :)

A ja nie, przynajmniej nie jeśli chodzi o stoppie. Wg mnie umiejętność wykonania stoppie dowodzi umiejętności hamowania.

A powerslide dowodzi umiejetnosci panowania nad prawym nadgarstkiem co na
mocnym motocyklu jest podstawa ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-10-23 17:50:58
Autor: Marcin N
W dniu 2012-10-23 16:42, Adam Wysocki pisze:
[...]

Serio? To¿ stoppie robi siê przesuwaj±c ciê¿ar cia³a mocno na przód. Zupe³nie odwrotnie ni¿ w trakcie hamowania.

--
MN

Data: 2012-10-23 18:56:21
Autor: AZ
On 2012-10-23, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:
[...]

Serio? Toż stoppie robi się przesuwając ciężar ciała mocno na przód. Zupełnie odwrotnie niż w trakcie hamowania.

Heee? Hamujac przodem przenosisz ciezar na tyl? Stoppie pokazuje doskonala
kontrole nad hamulcem tak jak powerslide pokazuje doskonala kontrole
nad rolgazem.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-10-24 08:34:22
Autor: WIADRO
W dniu 2012-10-23 20:56, AZ pisze:
Heee? Hamujac przodem przenosisz ciezar na tyl? Stoppie pokazuje doskonala
kontrole nad hamulcem tak jak powerslide pokazuje doskonala kontrole
nad rolgazem.

Na drodze liczy się efektywność nie efektowność.

Data: 2012-10-24 08:46:28
Autor: AZ
On 2012-10-24, WIADRO <wiadro@gmail.com> wrote:
[...]

To jaka jest efektywnosc odciazajac przod przy zalozeniu, ze hamujemy przodem?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-10-24 10:53:47
Autor: Marcin N
W dniu 2012-10-24 10:46, AZ pisze:
On 2012-10-24, WIADRO <wiadro@gmail.com> wrote:
[...]

Ty serio pytasz?
Sugerujesz, że przy hamowaniu siadasz na bak, żeby dociążyć przód?

Przód sam się dociąży. Twoim zadaniem jest przesunąć środek ciężkości obiektu jak najbardziej do tyłu, żeby była wymagana jak największa siła, która zacznie obracać motocykl wokół osi obrotu przedniego koła.

Siadanie na baku powoduje, że byle średnie hamowanie unosi tylne koło.

ZresztÄ… Ty to wszystko wiesz i pewnie dyskutujemy bez wzajemnego zrozumienia.

--
MN

Data: 2012-10-24 09:37:30
Autor: AZ
On 2012-10-24, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:

Ty serio pytasz?
[...]

Ale jakie siadam na bak? Na pewno nie siadam na siedzeniu pasazera...

Siadanie na baku powoduje, że byle średnie hamowanie unosi tylne koło.

No u mnie to bys na wlewie musial chyba siasc zeby unioslo tylne kolo.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-10-24 11:02:57
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Marcin N napisał(a):
[...]

Skad Ty te teorie bierzesz? Powaznie pytam.

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Data: 2012-10-24 11:20:36
Autor: Bartłomiej Kacprzak

Użytkownik "Kamil Nowak 'Amil'" <tu_nick@riders.pl> napisał w wiadomości news:k68b60$kc6$1mx1.internetia.pl...
Marcin N napisał(a):
[...]

Z podręcznika do nauki jazdy z lat 80-tych. (?)
Mnie też uczyli, że podczas hamowania _oboma_ hamulcami dociąża się tył aby zwiększyć efektywność i skrócić drogę hamowania.
No ale wtedy heble z przodu i tyłu to tylko bębnowe były i trzeba było wciskać oba żeby wsk się zatrzymała.

pozdr

--
Bartek
Niebieska9'99

Data: 2012-10-24 11:45:18
Autor: Magic
W dniu 2012-10-24 11:20, Bartłomiej Kacprzak pisze:
> Mnie też uczyli, że podczas hamowania _oboma_ hamulcami dociąża się tył
> aby zwiększyć efektywność i skrócić drogę hamowania.

Przede wszystkim tylny hamulec powoduje dociśnięcie całego motocykla do jezdni i zwiększenie przyczepności. Bardzo ładnie było to czuć na policyjnym Gutku ze zintegrowanym systemem - cały motocykl równo przysiadał. Dla mnie zupełnie naturalne jest życie najpierw tylnego hamulca a dopiero potem przodu. Tyłu używam też do korekt prędkości w łukach. Poza tym nawet jeśli rozkład sił hamowania wynosiłby 20% tył/80% przód to nadal wolę wykorzystywać te dodatkowe 20% zamiast polegać tylko na przednich zaciskach.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800.

Data: 2012-10-24 17:41:24
Autor: Monster
W dniu 2012-10-24 11:45, Magic pisze:
> [...]

łukach. Poza tym nawet jeśli rozkład sił hamowania wynosiłby 20% tył/80%
przód to nadal wolę wykorzystywać te dodatkowe 20% zamiast polegać tylko

Bardzo miło też odczuwa się efekty na nienurkującym przodzie,tylny hamulec jest wyraźnie skuteczniejszy.

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2012-10-25 08:41:57
Autor: Roman Niewiarowski
[...]

Masz jakies niejasne poglady, liczy sie wyrazistosc. Przod albo tyl, woz albo przewoz, czarne albo biale, a nie jakiestam pitupitu 20% ;)

pozdr
newrom

Data: 2012-10-25 09:01:42
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Bartłomiej Kacprzak napisał(a):
[...]

No ale ja o wspolczesnosc pytam :) Dociazony przod to mniejsza tendencja do uslizgu przedniego kola. Myle sie? I wazny jest sposob hamowania tym przodem, zeby sile niejako wykladniczo zwiekszac a nie zerojedynkowo. Oczywiscie skuteczne hamowanie to hamowanie 2 hamulcami, tu nie dyskutuje. Ale o przesuwaniu sie do tylu przy hamowaniu pierwsze slysze. Stad moje pytanie, skad taka teoria.

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Data: 2012-10-25 09:47:05
Autor: Bartłomiej Kacprzak

Użytkownik "Kamil Nowak 'Amil'" <tu_nick@riders.pl> napisał w wiadomości > No ale ja o wspolczesnosc pytam :) Dociazony przod to mniejsza tendencja
[...]
ZTCP to należało przesunąć ciężar do tyłu aby właśnie dociążyć tylne koło. Przód jak sam napisałeś sam się dociąża, w tym samym czasie tył się unosi.
W moim ZX to fajnie widać podczas jazdy z pasażerem i bez. Z plecakiem tył się blokuje znacznie później.

pozdr

--
Bartek
Niebieska9'99

Data: 2012-10-22 07:57:25
Autor: kakmar
Nowy egzamin na prawko - jaja z butami
Dnia 19.10.2012 Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał/a:

To nie jest test awaryjnego hamowania. To bardzo trudny manewr (test łosia), który źle wykonany samochodem kończy się wypadnięciem z trasy, a źle wykonany motocyklem skończy się groźną wywrotką.

Fstrząsające, a po ulicy kiedyś jechałeś, tam to dopiero się dzieje...

W dodatku prawie żaden zdający nie ma ciuchów ochronnych. To jest naprawdę niebezpieczne!

Jw.

Dodatkowo - nie ma gdzie tego ćwiczyć. Ile znasz placów w Trójmieście, które pozwalają bezpiecznie ćwiczyć przy prędkości 50 km/h? Toż taki plac musi mieć ze 200m długości.

Nie wiem jak w miarę przytomny człowiek, może iść na naukę jazdy do szkółki
gdzie na placu _nie da się_ pojechać 50.

Wg mnie przesadzili i wkrótce wycofają się z tego pomysłu, albo złagodzą ten manewr.

Tia 30 i po prostej.

Kierowców samochodów nie egzaminują w ten sposób. Dlaczego więc motocyklistów chcą?

Toż to jawna dyskryminacja.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2012-10-19 18:54:46
Autor: news.task.gda.pl
Nowy egzamin na prawko - jaja z butami

U¿ytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:slrn.pl.k82jet.o4.usenet@piko.homelinux.net...

[...]

Slalom na egzaminie ma "symulowac" zmiane pasa ruchu + upewnienie sie czy jest taka mozliwosc.

Pozdr
Mirek

Data: 2012-10-19 18:50:34
Autor: news.task.gda.pl
Nowy egzamin na prawko - jaja z butami

U¿ytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:k5rgnj$rju$2@node1.news.atman.pl...
On 2012-10-19, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote:

[...]

to tak BTW:
Z tego co zrozumialem na egzaminie, jazda po 8-ce to jazda po ³uku drogi(
spojrzenie zgodne z kierunkiem zakretu-pacholek)  + skrzyzowanie =
upewnienie sie o mozliwosci przejazdu(lewo-prawo).

Zawracanie to manewr na miescie ;) podobnie omijanie.

Pozdr
Mirek

Data: 2012-10-22 07:39:39
Autor: jahi
Piotr Klimek wrote:

> [...]

> przecie¿ taki wyje¿d¿ony, ¿eby nie by³ trochê ¶liski.

A na ulicy zawsze masz sucho i czystko jak ci ktos wyjezdza z

To dlaczego nie zacz±æ od szutrów? Jak kto¶ opanuje ³osia na szutrze to
na asfalcie bêdzie siê tylko u¶miecha³ ;) A tak w ogóle to jest
dyskryminacja ...

Data: 2012-10-22 08:10:56
Autor: Piotr Klimek
Nowy egzamin na prawko - jaja z butami
Dnia (22 Oct 2012 07:39:39 GMT) ktos podajacy sie za jahi
[...]

A dlaczego nie od lodowiska? Jak kto¶ opanuje ³osia na lodzie to na
szutrze bêdzie siê tylko u¶miecha³ :)

Data: 2012-10-23 06:26:12
Autor: jahi
Piotr Klimek wrote:

> [...]

> to jest dyskryminacja ...

A dlaczego nie od lodowiska? Jak kto¶ opanuje ³osia na lodzie to na

No widzisz, czyli za³apa³e¶ absurd...

Data: 2012-10-23 07:22:52
Autor: Piotr Klimek
Nowy egzamin na prawko - jaja z butami
Dnia (23 Oct 2012 06:26:12 GMT) ktos podajacy sie za jahi
> [...]

> to jest dyskryminacja ...

A dlaczego nie od lodowiska? Jak kto¶ opanuje ³osia na lodzie to na

Racja, najlepiej rozdawaæ prawo jazdy bez egzaminu, bo jeszcze kto¶ siê
przewróci albo przeziêbi podczas jazdy. --

Data: 2012-10-23 10:33:34
Autor: RadoslawF
Nowy egzamin na prawko - jaja z butami
Dnia 2012-10-23 09:22, U¿ytkownik Piotr Klimek napisa³:

Porozmawiaj z kim¶ kto w USA robi³ PJ.

Pozdrawiam

Data: 2012-10-23 08:37:54
Autor: AZ
On 2012-10-23, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
A dlaczego nie od lodowiska? Jak ktoÅ› opanuje Å‚osia na lodzie to na
szutrze będzie się tylko uśmiechał :)
No widzisz, czyli załapałeś absurd...

Racja, najlepiej rozdawać prawo jazdy bez egzaminu, bo jeszcze ktoś się
przewróci albo przeziębi podczas jazdy.

Porozmawiaj z kimś kto w USA robił PJ.

No i? Nie rozumiem tego glupiego przekonania, ze wszystko co z USA czy zachodu
jest z difoltu zajebiste i lepsze od naszego.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-10-23 02:17:21
Autor: zarafiq
On Tuesday, 23 October 2012 09:37:55 UTC+1, AZ  wrote:
No i? Nie rozumiem tego glupiego przekonania, ze wszystko co z USA czy zachodu
jest z difoltu zajebiste i lepsze od naszego.

A kto napisa³, ¿e jest lepsze z difoltu?

Ma³e porównanie:
"Jak wynika z danych Komendy G³ównej Policji, do których dotar³a gazeta, w ubieg³ym roku (chodzi o 2011) w wypadkach drogowych zginê³o 4114 osób, o 11 proc. wiêcej (!!!) ni¿ rok wcze¶niej. Liczba ta jeszcze mo¿e wzrosn±æ, nawet o 130 osób, gdy pod uwagê we¼mie siê osoby zmar³e w szpitalach w ci±gu 30 dni od wypadku."

Teraz np. Australia:
2008 - 99 ofiar ¶miertelnych
2009 - 119,
2010 - 118.

Wg mojego australijskiego kolegi egzamin jest prosty. Najpierw
zdaje siê teoretyczny, potem mo¿na je¼dziæ razem z kim¶
kto ma pe³ne prawo jazdy. Na egzamin praktyczny oczywi¶cie
we w³asnym samochodzie. Je¶li przyjecha³e¶ automatem
to po egzaminie mo¿esz przez rok je¼dziæ tylko automatami.

Statystyka dla USA jest gorsza ni¿ dla Australii ale i tak o niebo lepsza od
Polski.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_traffic-related_death_rate

Pozdrawiam,
zarafiq

Data: 2012-10-23 09:28:07
Autor: AZ
On 2012-10-23, zarafiq <dominik.jesiolowski@gmail.com> wrote:
No i? Nie rozumiem tego glupiego przekonania, ze wszystko co z USA czy zachodu
jest z difoltu zajebiste i lepsze od naszego.

A kto napisał, że jest lepsze z difoltu?

No takie odnioslem wrazenie.

Małe porównanie:
"Jak wynika z danych Komendy Głównej Policji, do których dotarła gazeta, w ubiegłym roku (chodzi o 2011) w wypadkach drogowych zginęło 4114 osób, o 11 proc. więcej (!!!) niż rok wcześniej. Liczba ta jeszcze może wzrosnąć, nawet o 130 osób, gdy pod uwagę weźmie się osoby zmarłe w szpitalach w ciągu 30 dni od wypadku."

Dziwne, przeciez dostawili fotoradarow.

Teraz np. Australia:
2008 - 99 ofiar śmiertelnych
2009 - 119,
2010 - 118.

Wg mojego australijskiego kolegi egzamin jest prosty. Najpierw
zdaje się teoretyczny, potem można jeździć razem z kimś
kto ma pełne prawo jazdy. Na egzamin praktyczny oczywiście
we własnym samochodzie. Jeśli przyjechałeś automatem
to po egzaminie możesz przez rok jeździć tylko automatami.

Piekne porownanie. Powierzchnia Australii 7 500 000 km2 vs 312 km2 Polski,
dodatkowo mieszka tam 1/3 mniej ludnosci niz u nas.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-10-23 12:02:03
Autor: RadoslawF
Nowy egzamin na prawko - jaja z butami
Dnia 2012-10-23 11:28, U¿ytkownik AZ napisa³:

[...]

Ale wiêkszo¶æ i tak mieszka w du¿ych miastach.

Pozdrawiam

Data: 2012-10-23 10:08:39
Autor: AZ
On 2012-10-23, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

Piekne porownanie. Powierzchnia Australii 7 500 000 km2 vs 312 km2 Polski,
dodatkowo mieszka tam 1/3 mniej ludnosci niz u nas.

Ale większość i tak mieszka w dużych miastach.

No i w Polsce wiekszosc wypadkow jest w miastach?

Wyzej zrobilem jeden blad, mialo byc "312 000 km2 Polski".

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-10-23 18:13:42
Autor: RadoslawF
Nowy egzamin na prawko - jaja z butami
Dnia 2012-10-23 12:08, U¿ytkownik AZ napisa³:

[...]

Nie, tam wiêkszo¶æ wypadków jest w strefie gêstego zaludnienia.

Pozdrawiam

Data: 2012-10-23 10:38:29
Autor: Marcin N
W dniu 2012-10-23 09:22, Piotr Klimek pisze:

Racja, najlepiej rozdawaæ prawo jazdy bez egzaminu, bo jeszcze kto¶ siê
przewróci albo przeziêbi podczas jazdy.

Rozs±dniej by³oby stopniowaæ poziom trudno¶ci A1, A2, A.

Np. na A1 pozostawiæ obecne zasady. Na A2 dodaæ jaki¶ trudniejszy element, np. test ³osia przy 40 km/h. Na pe³nym A - waln±æ jak±¶ ma³± gymkhanê na ciê¿kim motocyklu i ten test ³osia przy 50 km/h.

Cz³owiek by czu³, ¿e musi siê rozwijaæ przed przyst±pieniem do kolejnych etapów.

--
MN

Data: 2012-10-23 09:14:46
Autor: Piotr Klimek
Nowy egzamin na prawko - jaja z butami
Dnia (Tue, 23 Oct 2012 10:38:29 +0200) ktos podajacy sie za Marcin N
wyklawiaturowal co nastepuje:

Racja, najlepiej rozdawaæ prawo jazdy bez egzaminu, bo jeszcze kto¶ siê
przewróci albo przeziêbi podczas jazdy.

Rozs±dniej by³oby stopniowaæ poziom trudno¶ci A1, A2, A.

No tak, bo przecie¿ jazda na motocyklu o ma³ej pojemno¶ci automatycznie
sprawia, ¿e nie trzeba omijaæ dziadka w skodzie wyje¿dzaj±cego z
podporz±dkowanej. --

Data: 2012-10-23 12:01:47
Autor: Marcin N
W dniu 2012-10-23 11:14, Piotr Klimek pisze:
[...]

Zamiast omijaæ - mo¿na wyhamowaæ. Nie rozumiem, Twojego podej¶cia. Upierasz siê przy bardzo niebezpiecznym elemencie egzaminu, który w przypadku jego niezaliczenia - mo¿e skoñczyæ siê nawet ciê¿kim wypadkiem na placu egzaminacyjnym.

To tak, jakby egzamin na sapera robiæ z u¿yciem bomby.

Wyobra¼ sobie, ¿e Twoja córka oblewa taki egzamin i przy okazji trafia po³amana na pó³ roku do szpitala. O to chodzi? Tak ma wygl±daæ sprawdzenie umiejêtno¶ci? Mo¿e dodajmy awaryjne hamowanie przed betonow± ¶cian±. Jak siê nie uda - zas³u¿ona kara.

--
MN

Data: 2012-10-23 10:07:25
Autor: AZ
On 2012-10-23, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:

Zamiast omijać - można wyhamować. Nie rozumiem, Twojego podejścia. Upierasz się przy bardzo niebezpiecznym elemencie egzaminu, który w przypadku jego niezaliczenia - może skończyć się nawet ciężkim wypadkiem na placu egzaminacyjnym.

A to ciezkim motocyklem nie wyhamujesz? Wyhamujesz szybciej niz jakims
pierdzikiem ze spowalniaczami.

To tak, jakby egzamin na sapera robić z użyciem bomby.

Wyobraź sobie, że Twoja córka oblewa taki egzamin i przy okazji trafia połamana na pół roku do szpitala. O to chodzi? Tak ma wyglądać sprawdzenie umiejętności? Może dodajmy awaryjne hamowanie przed betonową ścianą. Jak się nie uda - zasłużona kara.

Dzizas... Nie demonizujesz za bardzo? Jak sie trzeba wywrocic przy 50km/h
zeby sie polamac?

Wystarczy takie cos:
http://www.motorcycle.com/images/content/Review/slide1t.jpg

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-10-23 17:49:07
Autor: Marcin N
W dniu 2012-10-23 12:07, AZ pisze:

Dzizas... Nie demonizujesz za bardzo? Jak sie trzeba wywrocic przy 50km/h
zeby sie polamac?

Wystarczy takie cos:
http://www.motorcycle.com/images/content/Review/slide1t.jpg

Tak. Takie coś zdecydowanie powinno być NAKAZANE. Niestety nie ma o tym ani słowa w przepisach. Za to mówi się o wiązanych butach.

Gdyby była szansa na ćwiczenia a potem egzamin z takim ustrojstwem doczepionym do motocykla - złego słowa bym nie powiedział o teście łosia na egzaminie.

Co do wywrotek przy małych prędkościach:
Ostatnio dużo ćwiczyłem gymkhanę w tym sezonie w grupie znajomych. Byłem świadkiem co najmniej 5 wywrotek przy małych prędkościach rzędu 20-30 km/h. Żadna ofiara nie wstawała na nogi z uśmiechem na twarzy. Ci, którzy nie mieli np. motocyklowych spodni - mieli dżinsy podarte do krwi. A byli to ludzie, którzy dobrze jeżdżą, zwykłe uślizgi tylnego koła.

Test łosia przy 50 km/h może skończyć się małym high-sidem. A to już nie są żarty nawet w pełnym stroju.

Może demonizuję. Zaskoczony jednak jestem, że wielu tutaj podchodzi z taką beztroską do tego elementu egzaminu i nie widzi problemów (także organizacyjnych) z nim związanych.

Piotrze Klimek - też uważam, że umiejętność ominięcia przeszkody jest wartościową rzeczą. Nie podoba mi jednak, że przy testowaniu tego elementu naraża się egzaminowanego na realne niebezpieczeństwo.

--
MN

Data: 2012-10-23 19:00:10
Autor: AZ
On 2012-10-23, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:

Tak. Takie coś zdecydowanie powinno być NAKAZANE. Niestety nie ma o tym ani słowa w przepisach. Za to mówi się o wiązanych butach.

Bedzie doskonalym elementem promocji szkoly ktora cos takiego zanabedzie.

[...]

To ja nie wiem jak oni sie wywracaja... Mialem raz slizga w dzinsach przy
50-60 km/h i jedyne co to siniak na biodrze i obtarcie kolana dzinsem
po ktorym po tygodniu sladu nie bylo. 3 inne byly w kombi i konczylo
sie tylko na siniakach i przetartych w jednym miejscu teksach, przy podobnej
predkosci zreszta. Jedyny powod dla ktorego nie mialem usmiechu to
poszarpane moto.

Test łosia przy 50 km/h może skończyć się małym high-sidem. A to już nie są żarty nawet w pełnym stroju.

Jak sie hamuje tylem to i owszem ale jakim wspolczesnym motocyklem hamuje
sie tylem?

Może demonizuję. Zaskoczony jednak jestem, że wielu tutaj podchodzi z taką beztroską do tego elementu egzaminu i nie widzi problemów (także organizacyjnych) z nim związanych.

Po wyjechaniu na droge czeka 1000 innych niebezpieczenstw. Na placu sie
przynajmniej nie wslizniesz pod ciezarowke czy autobus.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-10-24 06:46:43
Autor: jahi
AZ wrote:

Jak sie hamuje tylem to i owszem ale jakim wspolczesnym motocyklem
hamuje sie tylem?

A zjechałeś kiedyś z asfaltu?

Data: 2012-10-24 08:45:51
Autor: AZ
On 2012-10-24, jahi <jahi@wp.pl> wrote:
AZ wrote:

Jak sie hamuje tylem to i owszem ale jakim wspolczesnym motocyklem
hamuje sie tylem?

A zjechałeś kiedyś z asfaltu?

To egzaminy przeprowadza sie na gruntowych drogach czy szutrach?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-10-24 10:22:00
Autor: Mikolaj Jopczynski
W dniu 2012-10-23 21:00, AZ pisze:

[...]

A ja mialem jakis miesiac temu slizga na skrzyzowaniu, przy max 20-30kmh - z na przeciwka facet wjechal na czerwonym, a ja bylem juz zlozony w zakrecie.

Kolano niedawno mi sie dopiero zagoilo, a skrecona kostka i kolano bola do teraz.

Wiec nie ma regoly - niedawno ogarnalem egzamin i ..... byli ludzie, ktorym gasly moto czy wjezdzali na linie na 8 - boje sie pomyslec, co by sie stalo, jakby udalo im sie to przejsc, a mieliby wlasnie zrobic losia czy wyminiecie przeszkody - a 50kmh, a 20-30 to prawie 100% roznicy....

M.

Data: 2012-10-24 10:26:13
Autor: Mikolaj Jopczynski
W dniu 2012-10-24 10:22, Mikolaj Jopczynski pisze:
[...]

A, by doprecyzowac - co nie oznacza, ze uwazam, ze nie warto takich rzeczy cwiczyc - ale trudno jest mi wyobrazic sobie wlasciwe warunki na kursie za 700 pln.

Chociaz takie dynksy do motocykla jak wrzucales sa nieglupia opcja.

M.

Data: 2012-10-24 11:55:31
Autor: kakmar
Dnia 24.10.2012 Mikolaj Jopczynski <mikolaj.jopczynski@gmail.com> napisał/a:
[...]

Zadziwia mnie powszechność wiary, że taki czy inny półgodzinny egzamin, może wiarygodnie zweryfikować umiejętności jazdy. A 20 godzin kursu, nauczyć każdego jeździć. Zwłaszcza na poziomie umożliwiającym optymalne reakcje w trudnych sytuacjach.
System jest taki, że kurs był, jest i będzie, dostosowany do egzaminu.
Były ósemki, ćwiczono ósemki, będzie omijanie, będą ćwiczyć omijanie, co
to zmieni? Raczej nic.
Zmiana byłaby możliwa, gdyby więcej wymagano od instruktorów, jest ich mniej niż kursantów, łatwiej weryfikować umiejętności, oceniać efektywność
szkolenia. Dobry instruktor może znacznie łatwiej ocenić umiejętności kursanta, niż najlepszy egzaminator. Egzamin powinien być formalnością,
mogłoby go w ogóle nie być (placyku), bo i po co. Dopóki może uczyć jeździć każdy kto przeszedł kurs i zdał egzamin na prawo
jazdy, potem prawie taki sam (praktyczny) na instruktora, a egzaminuje inny który też tylko po kursach i sam nigdy nie jeździł, to nic się nie zmieni. Takie czy inne elementy egzaminu niewiele zmieniają.
Teoretycznie można nic nie zmieniać, instruktor może ocenić że kursant po 20h się nie nadaje na drogę, nie dopuścić do egzaminu. Dobry instruktor
mógłby nawet dostosowywać szkolenie do kursanta. Co z tego jeśli w szkole obok nikt w to nie wnika, zwłaszcza że na egzaminie też nikt nie wnika. Uda się to dostanie uprawnienia, nie uda się, podejdzie jeszcze raz. Nikogo nie obchodzi dlaczego i jakie to ma później konsekwencje, ale może nie ma, to po co ten cyrk?
Ale wszyscy są zadowoleni, szkoły szkolą do egzaminu, egzamin zdaje ileś tam procent, reszta powtarza do skutku, kiedyś się uda. A że źle się dzieje na drodze? Zmieńmy przepisy/egzamin/cokolwiek byle nie ustalony porządek rzeczy. I tak w koło to samo.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2012-10-23 10:16:31
Autor: Piotr Klimek
Nowy egzamin na prawko - jaja z butami
Dnia (Tue, 23 Oct 2012 12:01:47 +0200) ktos podajacy sie za Marcin N
[...]

Nie upieram siê, po prostu mam wra¿enie ¿e ten niebezpieczny manewr zda¿a
siê równie¿ na ulicy i uwa¿am, ¿e lepiej przetrenowaæ go w kontrolowanych
warunkach w szkole jazdy a pó¼niej udowodniæ na egzaminie ¿e siê go umie
wykonaæ ni¿ zostaæ zaskoczonym na ulicy.
[...]

Ale ta moja wyimaginowana córka po zdaniu egzaminu mo¿e wsi±¶æ na motocykl
w prawdziwym ruchu ulicznym i uderzyæ w wyje¿dzaj±cy z podporz±dkowanej
samochód, bo nie bêdzie potrafi³a wykonaæ manewru ominiêcia przeszkody.

Nie widzisz tego, ¿e prawdziwa jazda na motocyklu w prawdziwym ruchu jest
o wiele bardziej niebezpieczna ni¿ ten manewr na egzaminie o który siê spieramy?

Data: 2012-10-23 10:18:06
Autor: Piotr Klimek
[...]

Zapomnia³em napisaæ, ¿e nie zawsze mo¿na wyhamowaæ. Czasem jednak trzeba
omin±æ.

Data: 2012-10-24 01:01:58
Autor: MichalS
Nowy egzamin na prawko - jaja z butami

U¿ytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:k65ptv$ld1$1news.task.gda.pl...

To tak, jakby egzamin na sapera robiæ z u¿yciem bomby.

Z³y przyk³ad. Ten egzamin w³a¶nie tak sie odbywa :) Serio.

Pozdrawiam, MichalS.

Data: 2012-10-19 14:55:46
Autor: Bart³omiej Kacprzak
Nowy egzamin na prawko - jaja z butami

U¿ytkownik "Jasio" <bylystudent@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:50811fae$0$1230
[...]
Mo¿e ¼le ogl±da³em filmik ale jako¶ mi umknê³o hamowanie.
IMHO wydaje mi siê, ¿e oni po prostu jad± ze sta³± prêdko¶ci±, która nie mo¿e byæ mniejsza ni¿ 50 km/h.

[...]
Jak czêsto robisz 8 na drodze? Chyba lepiej by by³o jakby zrobili mini gymkhanê.

Bartek
Niebieska9'99
Ave1,8
EL

Data: 2012-10-19 13:29:25
Autor: AZ
On 2012-10-19, Bartłomiej Kacprzak <bar.ka@wp.pl> wrote:

Jak często robisz 8 na drodze? Chyba lepiej by było jakby zrobili mini gymkhanę.

A jak czesto zawracasz?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-10-19 15:53:51
Autor: Bartłomiej Kacprzak

On 2012-10-19, Bartłomiej Kacprzak <bar.ka@wp.pl> wrote:

Jak często robisz 8 na drodze? Chyba lepiej by było jakby zrobili mini
gymkhanÄ™.

A jak czesto zawracasz?
Rzadko, zawsze jeżdżę do przodu ;)
A serio to nie twierdzę, że 8 są zbędne, tylko uważam, że powinny być włączone do innych manewrów.
Dlatego gymkhana byłaby lepsza niż tylko ósemka.

Bartek
Niebieska9'99
Ave1,8
EL

Data: 2012-10-19 16:16:53
Autor: Jasio
Nowy egzamin na prawko - jaja z butami
Użytkownik "Bartłomiej Kacprzak" <bar.ka@wp.pl> napisał w wiadomości news:50815b6f$0$26683$65785112news.neostrada.pl...
[ciach]
Dlatego gymkhana byłaby lepsza niż tylko ósemka.

Na pewno dla WORD - im więcej niezdanych egazminów tym więcej kasy dla Ośrodka.
A żartobliwie - najpierw Honda by musiała się na gymkhanę zgodzić, bo dysponują prawami autorskimi. Zdaje mi się.

--
Jasio
vfr vfr etz

Data: 2012-10-19 18:29:35
Autor: Marcin N
W dniu 2012-10-19 16:16, Jasio pisze:

A żartobliwie - najpierw Honda by musiała się na gymkhanę zgodzić, bo
dysponujÄ… prawami autorskimi. Zdaje mi siÄ™.

Jak w ogóle należy to słowo wymawiać?

--
MN

Data: 2012-10-19 23:35:59
Autor: morghul
Nowy egzamin na prawko - jaja z butami
Jak w ogóle należy to słowo wymawiać?

--
MN

Dżimkana

--

morghul

Data: 2012-10-22 09:47:00
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Jasio napisał(a):
A żartobliwie - najpierw Honda by musiała się na gymkhanę zgodzić, bo dysponują prawami autorskimi. Zdaje mi się.

Siur? Myslalem ze to juz w latach 60-tych sie robilo gymkhany a moze i wczesniej.

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Data: 2012-10-22 10:29:39
Autor: Kuczu
Jasio napisał(a):
[...]

a ja jestem ciekaw jakim prawem robia gymkhany samochodami, i nie sa to Hondy !!

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-10-23 22:06:37
Autor: Jacot
Nowy egzamin na prawko - jaja z butami
Kamil Nowak 'Amil' <tu_nick@riders.pl> wrote:

Jasio napisa³(a):
A ¿artobliwie - najpierw Honda by musia³a siê na gymkhanê zgodziæ, bo dysponuj± prawami autorskimi. Zdaje mi siê.

Siur? Myslalem ze to juz w latach 60-tych sie robilo gymkhany a moze i wczesniej.

Nieno, skad. Wczesniej to tylko mamuty sie walesaly i te jakies...
dinozarly.
--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2012-10-23 14:40:06
Autor: Adam Wysocki
Jasio <bylystudent@gazeta.pl> wrote:

[...]

To tak samo jak w ¶wiecie rzeczywistym - plus samochody jad±ce dooko³a. Mo¿e w koñcu na kursach zaczn± uczyæ hamowania a nie jedynie ósemek.

[...]

100% prawda.

Data: 2012-10-19 09:10:52
Autor: Piotr Klimek
Nowy egzamin na prawko - jaja z butami
Dnia (Thu, 18 Oct 2012 20:59:52 +0200) ktos podajacy sie za Marcin N
wyklawiaturowal co nastepuje:

S³yszeli¶cie, ¿e wg nowych przepisów dotycz±cych egzaminów na A - zdawaæ mo¿na wy³±cznie w wi±zanych butach na p³askiej podeszwie?
Dopuszcz± wiêc do egzaminu w tenisówkach, ale nie dopuszcz± w butach motocyklowych. Tak to sobie minister u³o¿y³.

Maj± to poprawiæ przed styczniem. Poza tym niedoci±gnieciem to nowy
egzamin i podzia³ na kategorie wydaje mi siê sensowny.

Data: 2012-10-21 16:50:36
Autor: tomekj
Nowy egzamin na prawko - jaja z butami
No z tym egzaminem na prawde s± jaja .
Teraz robiê prawko i s³ysza³em nawet ¿e co 15 lat trzeba bêdzie odnawiaæ, ile w tym prawdy to nie wiem . Bêdzie ciê¿ko jednym s³owem . ;)

--
Wys³ano z czytnika ¦cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

Data: 2012-10-21 19:17:48
Autor: The_EaGle
Nowy egzamin na prawko - jaja z butami
W dniu 2012-10-21 18:50, tomekj pisze:> No z tym egzaminem na prawde s± jaja .
> Teraz robiê prawko i s³ysza³em nawet ¿e co 15 lat trzeba bêdzie
> odnawiaæ, ile w tym prawdy to nie wiem . Bêdzie ciê¿ko jednym s³owem .
> ;)

Dla kogo¶ kto je¼dzi odnowienie PJ raz na 15 lat nie bêdzie stanowi³o problemu (po za kosztem), ale np dla mojego ojca który je¼dzi³ ostatni raz na WFM w 80tym roku i jak by mia³ dzi¶ wsi±¶æ na R1 to od¶wie¿enie paru podstawowych spraw na pewno by siê przyda³o ;)

Rafa³

Data: 2012-10-22 17:50:26
Autor: tomekj
Nowy egzamin na prawko - jaja z butami
The_EaGle napisal

[...]

Racja ;)

--
Wys³ano z czytnika ¦cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

Data: 2012-10-23 09:40:35
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2012-10-18 20:59, Marcin N pisze:

Dopuszczą więc do egzaminu w tenisówkach, ale nie dopuszczą w butach
motocyklowych.

Skad ta niechec do tenisowek ?

Za co my im płacimy te pensje?

Nie wiadomo, ale poza pensja kazdy jeden chce sie zapisac w historii

Data: 2012-10-23 14:48:36
Autor: Adam Wysocki
Roman Niewiarowski <newrom@poczta.onet.pl> wrote:

Skad ta niechec do tenisowek ?

Co by siê ¶ciêgna nie zrywa³y.

Data: 2012-10-24 07:33:03
Autor: Roman Niewiarowski
Nowy egzamin na prawko - jaja z butami
W dniu 2012-10-23 16:48, Adam Wysocki pisze:

Co by siê ¶ciêgna nie zrywa³y.

Dawno nie mialem tenisowek, ale jestem pewny ze w nich nie bylo zadnych sciegien.

pozdr
newrom

Data: 2012-10-24 10:28:20
Autor: Mikolaj Jopczynski
[...]

Ale w Twojej kostce sa ..... o ile jeszcze sa:D

M.

Data: 2012-10-24 11:44:01
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2012-10-24 10:28, Mikolaj Jopczynski pisze:

Ale w Twojej kostce sa ..... o ile jeszcze sa:D

a mogly zniknac od tenisowek ?

pozdr
newrom

Data: 2012-10-24 12:46:37
Autor: Mikolaj Jopczynski
[...]

Nie, ale od urazow wywolanych nieusztywniona noga tak....

Ja mialem to szczescie, ze przy kazdej z 2 gleb mialem buty - wysokie.

Dzieki temu mam *tylko* skrecona kostke, a nie wyrwana stope...i cale palce u stopy.

M.

Data: 2012-10-24 17:44:08
Autor: Monster
W dniu 2012-10-24 12:46, Mikolaj Jopczynski pisze:

Ja mialem to szczescie, ze przy kazdej z 2 gleb mialem buty - wysokie.

Dzieki temu mam *tylko* skrecona kostke, a nie wyrwana stope...i cale
palce u stopy.

M.
Co to by³y za wysokie buty ¿e tak ³atwo kostka pad³a?

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2012-10-24 21:17:14
Autor: Mikolaj Jopczynski
W dniu 2012-10-24 17:44, Monster pisze:
[...]

Nie pamietam szczerze producenta, ale cos pozadnego raczej.
A co do padniecia kostki .... wyobraz sobie, ze moto lezy na Twojej nodze - na boku (tak jakbys na nim normalnie siedzial) tyle, ze Twoje cialo jest obrocone o 180 stopni i pomysl, ktory but ochroni Cie calkowicie przed takim urazem ....

M.

Data: 2012-10-24 23:19:33
Autor: Tadzik
On Wed, 24 Oct 2012 21:17:14 +0200, Mikolaj Jopczynski <mikolaj.jopczynski@gmail.com> wrote:
A co do padniecia kostki .... wyobraz sobie, ze moto lezy na Twojej nodze - na boku (tak jakbys na nim normalnie siedzial)

Heh.. tak mi sie przypomnialo
Jako 13-14-latkowie wydarlismy z bratem SHL-ke wujka i jadac nia po "kocich lbach" wylozylismy sie na lewa strone tak, ze nasze nogi byly wlasnie pod motorem. NIC nam sie nie stalo i gdyby nie zlamana klamka sprzegla pewnie po podniesieniu motonga pojechalibysmy dalej :)
Przebije ktos? :)
--
Pozdro
Tadzik

Data: 2012-10-25 00:05:50
Autor: marcin
Nowy egzamin na prawko - jaja z butami
U¿ytkownik "Tadzik" <fake@fakeemail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:almarsoft.2759684671711328489news.neostrada.pl...
Przebije ktos? :)

W tym samym wieku, te¿ na podprowadzonym SHL (kumpla brata), wyrwali¶my do lasu. Na ktorym¶ winklu nagle poczu³em dos³ownie jakby postrza³ w praw± stopê... Wydar³em siê, kumpel zatrzyma³ maszynê, zeskoczy³em, usiad³em, zerwa³em trampka (ca³y czas siê dr±c), skarpeta zalana krwi±, paznokieæ na du¿ym palcu rozstrzaskany.
Rozgl±dam siê gdzie ten dureñ, przecie¿ trzeba mi jako¶ pomóc... A on te¿ siedzi w piachu, bez prawej skarpety, i drze ryja...
Pniak kry³ siê w trawie na samym skraju drogi :)
--
pzdr,
marcin

Data: 2012-10-25 07:20:26
Autor: jahi
Tadzik wrote:

> [...]

wlasnie pod motorem. NIC nam sie nie stalo i gdyby nie zlamana klamka
sprzegla pewnie po podniesieniu motonga pojechalibysmy dalej :)

Wiek podobny, tylko WSKa ;)
Na piachu wioz±c kumpla po³o¿y³em siê na praw± stronê. Niestety noga
zosta³a pod rur± wydechow±, ¶lad na ³ydce mi zosta³ do dzi¶.

Data: 2012-10-25 02:53:09
Autor: zarafiq
On Thursday, 25 October 2012 08:20:27 UTC+1, jahi  wrote:

Wiek podobny, tylko WSKa ;)
Na piachu wioz±c kumpla po³o¿y³em siê na praw± stronê. Niestety noga
zosta³a pod rur± wydechow±, ¶lad na ³ydce mi zosta³ do dzi¶..

Podobna sytuacja, tylko ¿e to ja by³em wieziony na Pannonii,
wywalili¶my siê na piachu, ³ydka bola³a bardziej kiedy siê
goi³a ni¿ kiedy siê sma¿y³a ;)

Pozdrawiam,
zarafiq

Data: 2012-10-25 12:09:44
Autor: Bart³omiej Kacprzak
Nowy egzamin na prawko - jaja z butami

U¿ytkownik "zarafiq" <dominik.jesiolowski@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:8ed3774c-9d38-4659-b212-ea114147742fgooglegroups.com...

Podobna sytuacja, tylko ¿e to ja by³em wieziony na Pannonii,
wywalili¶my siê na piachu, ³ydka bola³a bardziej kiedy siê
goi³a ni¿ kiedy siê sma¿y³a ;)

Sma¿enie ³ydek to pewien standard przy pewnym motocyklu i nie trzeba by³o siê na nim wywalaæ.

Jawa TS 350 rury podgiête do góry, wiêc w koñcówce lat 80-tych sza³ na maksa.
Ka¿dy chcia³ siê przejechaæ koledzy i kole¿anki. Po jakim¶ czasie w okolicy by³o wiadomo kto je¼dzi³ a kto nie :)
A ka¿dego uprzedza³em ¿eby uwa¿a³.
Ten trend siê zachowa³, moja lepsza po³owa te¿ ma znaczek na prawej ³ydce po 9.

pozdr

--
Bartek
Niebieska9'99

Data: 2012-10-25 10:17:29
Autor: AZ
On 2012-10-25, Bartłomiej Kacprzak <bar.ka@wp.pl> wrote:
Podobna sytuacja, tylko że to ja byłem wieziony na Pannonii,
wywaliliśmy się na piachu, łydka bolała bardziej kiedy się
goiła niż kiedy się smażyła ;)

Smażenie łydek to pewien standard przy pewnym motocyklu i nie trzeba było się na nim wywalać.

Jawa TS 350 rury podgięte do góry, więc w końcówce lat 80-tych szał na maksa.
Każdy chciał się przejechać koledzy i koleżanki. Po jakimś czasie w okolicy było wiadomo kto jeździł a kto nie :)
A każdego uprzedzałem żeby uważał.
Ten trend się zachował, moja lepsza połowa też ma znaczek na prawej łydce po 9.

Liii tam. Najpiekniej smaza wydechy z wbudowanymi katalizatorami w moim KHI.
Po poprzednich wakacjach moja luba miala obie lydki wysmazone. A ostatnio chwile
po tym jak zaparkowalem podbiega do mnie kobita czy nie mam apteczki bo syn tak
chcial dotknac motocykla i akurat zlapal za tlumik...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-10-25 13:51:33
Autor: Tadzik
On Thu, 25 Oct 2012 10:17:29 +0000 (UTC), AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:
[...]

I tu prosze panstwa doskonale widac jak niebezpieczne sa to motocykle! Nie tylko dla kierownika ale i dla osob postronnych: kobiet w ciazy (bo skad wiadomo, ze nie) i dzieci!
Panstwo powinno ich zakazac!

--
Pozdro
Tadzik

Data: 2012-10-25 14:01:29
Autor: RadoslawF
Nowy egzamin na prawko - jaja z butami
Dnia 2012-10-25 13:51, U¿ytkownik Tadzik napisa³:

[...]

Nie przesadzajmy z zakazami.
Niech sobie bêd± tylko niech spe³niaj± podstawowe wymogi bezpieczeñstwa
jak karoseria - coby postronne dzieci sobie ³apek nie parzy³y, cztery
ko³a - coby nie zachodzi³o ryzyko wywrotki oraz ABS, EBD, ESP, BA,
6x poduszka powietrzna i koniecznie filtr cz±stek sta³ych oraz kamera
aby w czasie kontroli policjant sprawdzi³ jak kierownik zachowywa³
siê na drodze i za jakie przekroczenia prêdko¶ci wypisaæ mandat.

Pozdrawiam

Data: 2012-10-25 12:13:16
Autor: AZ
On 2012-10-25, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

Nie przesadzajmy z zakazami.
Niech sobie będą tylko niech spełniają podstawowe wymogi bezpieczeństwa
jak karoseria - coby postronne dzieci sobie łapek nie parzyły, cztery
koła - coby nie zachodziło ryzyko wywrotki oraz ABS, EBD, ESP, BA,
6x poduszka powietrzna i koniecznie filtr cząstek stałych oraz kamera
aby w czasie kontroli policjant sprawdził jak kierownik zachowywał
się na drodze i za jakie przekroczenia prędkości wypisać mandat.

No.
Tylko po co kontrole? Modul viaBezpieczneDrogi ktory ma GPS i raportuje
po GPRS slad kierowcy wraz z predkoscia. W ITD maszynka drukujaca i pakujaca
w koperty.

A tak naprawde to bedziesz sie smial jak ZSRE w pewnym momencie wprowadzi
boczne kolka tak jak wprowadzilo wymog ABS ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-10-26 01:08:51
Autor: RadoslawF
Nowy egzamin na prawko - jaja z butami
Dnia 2012-10-25 14:13, U¿ytkownik AZ napisa³:

A tak naprawde to bedziesz sie smial jak ZSRE w pewnym momencie wprowadzi
boczne kolka tak jak wprowadzilo wymog ABS ;-)

Stary jestem i mam nadziejê ¿e tych ulepszeñ nie doczekam.

Pozdrawiam

Data: 2012-10-25 15:39:56
Autor: Monster
wrote:
[...]

No!Kolega zaparkowa³,wraca moto le¿y, facet z mord± skacze jak on parkuje bo dzieciak wsiad³ i siê pozdziera³.Oczywi¶cie za kierunek te¿ zap³aciæ nie chcia³.
--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2012-10-25 13:49:08
Autor: AZ
On 2012-10-25, Monster <alpy2@op.pl> wrote:

No!Kolega zaparkował,wraca moto leży, facet z mordą skacze jak on parkuje bo dzieciak wsiadł i się pozdzierał.Oczywiście za kierunek też zapłacić nie chciał.

Lali go czy nie?

Do pojebow nigdy nie dotrze, ze moto nie jest elementem krajobrazu jak lawka
w parku. Po prostu trzeba takiemu wejsc na dach samochod to moze zrozumie.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-10-25 15:58:08
Autor: Monster
W dniu 2012-10-25 15:49, AZ pisze:

Lali go czy nie?

Do pojebow nigdy nie dotrze, ze moto nie jest elementem krajobrazu jak lawka
w parku. Po prostu trzeba takiemu wejsc na dach samochod to moze zrozumie.
Nie,przy dzieciach odpuścili.
Do koszowca prawie zawsze jakaś łajza się mi pcha,gdy zwracam uwagę-nie on tylko ogląda,oczywiście włażąc,naciskając co się da.
Więc zazwyczaj się pytam czy mogę tak samo jego żonę obejrzeć,wtedy dociera:-)
Innym razem jakiś gnojek odparł daj 2zł to zejdę:-)

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2012-10-25 14:04:53
Autor: AZ
On 2012-10-25, Monster <alpy2@op.pl> wrote:

Do koszowca prawie zawsze jakaś łajza się mi pcha,gdy zwracam uwagę-nie on tylko ogląda,oczywiście włażąc,naciskając co się da.

Zaloz pastucha ;-)

Więc zazwyczaj się pytam czy mogę tak samo jego żonę obejrzeć,wtedy dociera:-)

Ale po co sie pytasz? On nie pytal to i Ty nie pytaj tylko ogladaj ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-10-25 17:21:42
Autor: Monster

Do koszowca prawie zawsze jakaÅ› Å‚ajza siÄ™ mi pcha,gdy zwracam uwagÄ™-nie

Nie nie,nie gustujÄ™ w kaszalotach.

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2012-10-25 18:00:37
Autor: Marcin N
W dniu 2012-10-25 17:21, Monster pisze:

Ale po co sie pytasz? On nie pytal to i Ty nie pytaj tylko ogladaj ;-)

Nie nie,nie gustujÄ™ w kaszalotach.

Twój nick sugeruje coś innego.

--
MN

Data: 2012-10-25 18:05:41
Autor: Monster
W dniu 2012-10-25 18:00, Marcin N pisze:
W dniu 2012-10-25 17:21, Monster pisze:

Ale po co sie pytasz? On nie pytal to i Ty nie pytaj tylko ogladaj ;-)

Nie nie,nie gustujÄ™ w kaszalotach.

Twój nick sugeruje coś innego.

Mój nick sugeruje mój poprzedni motocykl.

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2012-10-30 18:38:08
Autor: WIADRO
W dniu 2012-10-25 15:39, Monster pisze:

No!Kolega zaparkowa³,wraca moto le¿y, facet z mord± skacze jak on
parkuje bo dzieciak wsiad³ i siê pozdziera³.Oczywi¶cie za kierunek te¿
zap³aciæ nie chcia³.

hahaha trzeba by³o faceta popie¶ciæ pr±dem z paralizatora i zapytaæ czemu ma tak± hu..w± oporno¶æ. :o)

Data: 2012-10-25 08:38:01
Autor: Roman Niewiarowski
Nowy egzamin na prawko - jaja z butami
W dniu 2012-10-24 12:46, Mikolaj Jopczynski pisze:

Nie, ale od urazow wywolanych nieusztywniona noga tak....
Ja mialem to szczescie, ze przy kazdej z 2 gleb mialem buty - wysokie.

A ja przy kazdej z kilku asfaltowych mialem nieusztywnione i ciagle mam wiazadla oraz sznurowadla.
a kolega wywinal figure w butach enduro i mu sie noga popsula.

Dzieki temu mam *tylko* skrecona kostke, a nie wyrwana stope...i cale
palce u stopy.

Grunt to w cos wierzyc :)

pozdr
newrom
PS. przepis jest durny, kazdy se powinien jezdzic na egzaminie i pozniej w czym mu sie podoba. Buty dziekiboku nie sa jeszcze obowiazkowym wyposazeniem motocyklisty

Data: 2012-10-25 13:52:40
Autor: Marcin N
Nowy egzamin na prawko - jaja z butami

PS. przepis jest durny, kazdy se powinien jezdzic na egzaminie i pozniej
w czym mu sie podoba. Buty dziekiboku nie sa jeszcze obowiazkowym
wyposazeniem motocyklisty

Ale rozumiesz, ¿e przepis zabrania stosowania butów motocyklowych? Znêcamy siê w³a¶nie nad tym paragrafem.

--
MN

Data: 2012-10-25 11:54:36
Autor: AZ
On 2012-10-25, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:

PS. przepis jest durny, kazdy se powinien jezdzic na egzaminie i pozniej
w czym mu sie podoba. Buty dziekiboku nie sa jeszcze obowiazkowym
wyposazeniem motocyklisty

Ale rozumiesz, że przepis zabrania stosowania butów motocyklowych? Znęcamy się właśnie nad tym paragrafem.

Marcinie podziwiam Cie za ten upor, ze jeszcze cokolwiek probujesz w tym
kraju zrozumiec!

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-10-25 14:15:33
Autor: Bartłomiej Kacprzak

Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:k6b99s$g9l$4node2.news.atman.pl...

Ale rozumiesz, że przepis zabrania stosowania butów motocyklowych?
Znęcamy się właśnie nad tym paragrafem.

Marcinie podziwiam Cie za ten upor, ze jeszcze cokolwiek probujesz w tym
kraju zrozumiec!
10/10

Bartek
Niebieska9'99
Ave1,8
EL

Data: 2012-10-26 08:39:10
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2012-10-25 13:52, Marcin N pisze:

Ale rozumiesz, ¿e przepis zabrania stosowania butów motocyklowych?
Znêcamy siê w³a¶nie nad tym paragrafem.

A co odpowiedzial 'twoj' posel ? A ministerstwo transoprtu czy kto tam odpowiada za takie przepisy ?

pozdr
newrom

Data: 2012-10-26 08:43:46
Autor: Marcin N
[...]

Powiedzia³, ¿e nie ma dla mnie czasu.

--
MN

Data: 2012-10-29 10:52:11
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2012-10-26 08:43, Marcin N pisze:

Powiedzia³, ¿e nie ma dla mnie czasu.

Chlopaku, to juz masz naglowek!
Fakt to da na pierwszej stronie!

pozdr
newrom

Data: 2012-10-25 09:07:27
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Nowy egzamin na prawko - jaja z butami
Mikolaj Jopczynski napisa³(a):
Dzieki temu mam *tylko* skrecona kostke, a nie wyrwana stope...i cale palce u stopy.

A skad wiesz co by sie stalo jakbys jechal w trampkach? Tak to tylko pitolenie. W teori poza tym usztywniona kostka powoduje ze kolejny staw dostanie w dupe i jest to kolano, ktore jest duuuzo trudniej naprawialne. I niestety sprawdza sie to, chociazby w enduro, gdzie ma sie buty jak narciarskie.

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Nowy egzamin na prawko - jaja z butami