Nowy gabinet stomatologiczny..pytanie.

1 Data: Listopad 24 2009 12:17:38
Autor: CHlorek
Nowy gabinet stomatologiczny..pytanie.
Witam
Planuję jak wyżej.Co prawda to jeszcze tylko plan ale realny.
Pytanie dotyczy - otwierając taki gabinet należy dostosowac się do
okreslonych przepisów dotyczących pomieszczeń, wody itp.
Czy dostosowując lokal musze wziąc architekta czy moge tak po prostu wskazać
hydraulikowi że tu ma być kran ..itp.
Pozdrawiam

2 Data: Listopad 24 2009 18:57:28
Autor: games
Re: Nowy gabinet stomatologiczny..pytanie.
CHlorek pisze:
[...]

Wybacz ale zadajesz pytania na poziomie szkoly spoecjalnej a chyba stomatolog ma wyzsze wyksztalcenie.  Moge sie myli moze teraz ucza w szkolach zawodowych po gimnazjum fachustomatologa.

3 Data: Listopad 24 2009 21:08:17
Autor: SDD

Użytkownik "games" <games@games.home.pl> napisał w wiadomości

Wybacz ale zadajesz pytania na poziomie szkoly spoecjalnej a chyba
stomatolog ma wyzsze wyksztalcenie.  Moge sie myli moze teraz ucza w
szkolach zawodowych po gimnazjum fachustomatologa.

A czy trzeba byc koniecznie stomatologiem, zeby otworzyc taki gabinet?
Moze wystarczy zatrudnic tylko stomatologow?

Pozdrawiam
SDD

4 Data: Listopad 25 2009 09:18:38
Autor: CHlorek
[...]
Wybacz ale nie to było treścią pytania. Jak nie znasz odpowiedzi to
proponuje sie nie odzywać, a jad skierować w inną stronę
Nie jestem stomatologiem...ale wiem że taka możliwość może byc trudna do
odgadnięcia.

5 Data: Listopad 25 2009 17:10:13
Autor: games
CHlorek pisze:
[...]

Domyslam sie ze nie jestes bo zaden stomatolog nie zadal by tak idiotycznego pytania.

6 Data: Listopad 25 2009 23:35:33
Autor: Feromon

Użytkownik "CHlorek" <stach3d@interia.pl> napisał w wiadomości news:hegg0t$h0v$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

NALEŻY się dostosować do przepisów.
Czy zrobi to pan Franek czy architekt to nieistotne.
Przepisów jest tyle, że jeśli zadajesz to pytanie, to zapomnij.
I tak jak przyjdzie sanepid to zapłacisz karę - od tego są.
Pamiętaj o windzie dla niepełnosprawnych.
I o zgodzie współlokatorów budynku.
I o 1000 spraw, o których jeszcze nie wiesz.

Kasę włóż na lokatę i ciesz się świętym spokojem

Feromon

7 Data: Listopad 26 2009 03:31:52
Autor: games
Feromon pisze:

[...]

O i to jest dobra rada jestes glupi to wloz kase do banku daj zarobic "rekinom byznesu".

:):):)

8 Data: Listopad 26 2009 08:22:42
Autor: CHlorek
Re: Nowy gabinet stomatologiczny..pytanie.
O i to jest dobra rada jestes glupi to wloz kase do banku daj zarobic
"rekinom byznesu".

:):):)

Nie zaglądam na ta grupę ale na kazdej jest zawsze jakiś trol. Czy u Was ta
funkcję pełni "games"? Nic nie wnosi do dyskusji za to ubliża. Frustratów i
zakomplesionych jest na internecie sporo...

9 Data: Listopad 26 2009 21:26:08
Autor: games
CHlorek pisze:
[...]

Ty no ja ci powaznei odpowiadam baranie a ty mnie od chlorow wyzywasz.

10 Data: Listopad 29 2009 16:18:59
Autor: Robert
Re: Nowy gabinet stomatologiczny..pytanie.

O i to jest dobra rada jestes glupi to wloz kase do banku daj zarobic "rekinom byznesu".

Faktycznie niezły poziom odpowiedzi.

A merytorycznie: w zeszłym roku pomagałem założyć gabinet stom. dla mojej Żony.

Koniecznie musisz wziąć architekta i to najlepiej architekta, który coś   wie n/t gabinetów stomatologicznych. I z sanepidem sprawa jest minimalnie ciężka nawet przy architekcie, który się zna bo SANEPID rozkład pomieszczenia może Ci zakwestionować jak tylko chce.
Jeden z przykładów: w NZOZ'ie musi być specjalne okienko "Pankracego" do   podawania sterylnie zapakowanych narzędzi bo nie możesz nosić ich przez ciąg komunikacyjny dla pacjentów. Przez okienko pankracego nikt żadnego narzędzia nie podał ale dla sanepidu musi byc i koniec. Znam gabinet jak już wszystko było wykończone musiał takie okienko wykuwać w ścianie :)

Chcesz to się z nimi sądź latami i czekaj na odbiór. Przepisy ogólne są ogólne, powiedzą Ci, że toaleta dla personelu jest za blisko sterylizatorni albo   100 innych rzeczy.

Powodzenia

11 Data: Listopad 30 2009 02:43:02
Autor: Feromon

Użytkownik "Robert" <bob@list.pl> napisał w wiadomości news:4b1290e6$1news.home.net.pl...
O i to jest dobra rada jestes glupi to wloz kase do banku daj zarobic "rekinom byznesu".
Faktycznie niezły poziom odpowiedzi.

Ten cytat to chyba nie dosłownie z mojej wypowiedzi?
Nie pisałem GŁUPI. Mądrość to w tym przypadku za mało.  To hardcore.
A odpowiedź jest jasna - skoro zadajesz takie pytania, to nie baw sie w gabinet,
bo jest to wojna na przepisy i pieniądze z KAŻDYM: od lokalu począwszy
do sanepidu prawie skończywszy. A i tak na czymś dostaniesz cios w plecy.
Trzeba to wliczyć w koszty. Pacjent zapłaci...

Tak uważam - tego się nie można nauczyć - więc nie można szukać odpowiedzi
na grupach.. To jak u kucharza - taki PRAWDZIWY nie szuka przepisów w internecie...

Feromon
PS. Mam kolegęw tym biznesie więc nie jestem "lajkonikiem".  On sobie radzi,
ale mimo, że mógłbym mieć tę wiedzę, brakuje mi cech charakteru, które
są niezbędne w tym biznesie. To nie tylko wiedza o tym "jak święci garnki lepią"...

12 Data: Listopad 26 2009 09:52:47
Autor: Marek
Re: Nowy gabinet stomatologiczny..pytanie.
Pamiętaj o windzie dla niepełnosprawnych.

winda dla niepelnosprawnych chyba nie musi byc obowiazkowo chyba ze lokal
bedzie na pietrze to musi byc winda wogule
 w tym temacie gabinet  nie jest az takim problemem problem widze  w
stomatologu i sposobie rozliczania sie  z nim  bo moze ci zabraknac potem
kasy na zysk  a nawet mozesz poplynac

to mialo by sens gdyby było wielu stomatologow na  1 gabinet =generalnie
jest taka tendencja ze stomatolodzy maja swoje gabinety.
marek

13 Data: Listopad 26 2009 15:12:54
Autor: SDD

Użytkownik "Marek" <jbarski16@wp.pl> napisał w wiadomości

to mialo by sens gdyby było wielu stomatologow na  1 gabinet =generalnie
jest taka tendencja ze stomatolodzy maja swoje gabinety.

Dokaldnie. A jesli juz pracuja, to w gabinetach , ktorych wlascicielami sa
takze stomatolodzy, czynnie w nich wykonujacy swoj zawod. Dzieki temu
przewazajaca czesc ich zarobkow pochodzi z przychodu z tytulu osobiscie
swiadczonych przez nich uslug, a marza od uslug swiadczonych przez
zatrudnionych w tych gabinetach kolegow po fachu jest niewielka :)
Poza tym najlepiej prace i fachowosc stomatologow oceni tylko inny
stomatolog.

Pozdrawiam
SDD

14 Data: Listopad 29 2009 16:21:46
Autor: Robert
Re: Nowy gabinet stomatologiczny..pytanie.

winda dla niepelnosprawnych chyba nie musi byc obowiazkowo chyba ze lokal bedzie na pietrze to musi byc winda wogule

Nie do końca kolego. Dostęp da niepełnosprawnych  musi być jeżeli chcesz mieć kontrakt z NFZem  i (chyba) jeżeli to ma być NZOZ. Jeżeli robisz prywatną indywidualną praktykę stomatologiczną winda raczej nie musi być.

15 Data: Grudzień 14 2009 12:57:41
Autor: arch bartek
Re: Nowy gabinet stomatologiczny..pytanie.

Polecamy swoje usługi na terenie Wrocławia.
Jesteśmy na bierząco z dostosowaniem lokalu do potrzeb gabinetu dentystycznego. Koordynujemy sprawe z SANEPIDEM, dbamy o wszelkie formalnosci i funkcjonalność wnętrza.
Polecam współpracę.
biuro@b2architekci.pl

16 Data: Grudzień 20 2009 19:41:51
Autor: Ranger
[...]