Nowy holender,

Data: 2018-06-04 13:53:38
Autor: andrzej.ozieblo
Nowy holender,
Jak pisałem w innym wątku, składak padł i to w groźny i paskudny sposób. Zdecydowałem się na holendra mało obsługowego. I niedrogiego, by nie kusił i w razie kradzieży strata była niewielka. Kupiłem więc Batavus Traffic, ok. 20 letni, z 3-biegowym Sachsem (taki z łańcuszkiem, biegi zmienia się w "spoczynku", hamulcami bębnowymi, solidną osłoną łańcucha (o dziwo, w dobrym stanie). Koła 28". Raczej mało jeżdżony, w dość dobrym stanie.

Ale. Pomimo że rower kupiłem od handlarza, który go na pewno trochę przyspospobił znalazłem takie usterki:

- tylko 2 biegi. 3-ci musiałem dopiero wydobyć regulacją i Balistolem (coś jak WD40, ale bardziej oleisty),

- scentrowane koła. Z tyłu są szprychy 2.3 mm i oczywiście nie mam klucza do centrowania, muszę dokupić. Z przodu są 2.0 mm, ale jedna szprycha jest 2.3 z nyplem 2.0. :) Jakiś przedni fachowiec to zakładał. Oczywiście szprycha luźna bo nypel nie da się wkręcić. Odłożyłem więc centrowanie aż do wymiany szprychy,

- jedna opona nadaje się do wymiany,

- kilka przyrdzewiałych śrub.

W sumie więc nieźle. Pierwsze wrażenia (jakieś 30 km po mieście) z jazdy bardzo pozytywne. Da się tym zgrabnie jechać po chodniku. Na pewno jeździ się na tym lżej i szybciej niż na składaku. Ten stary 3-biegowy Sachs jest mniej wygodny i precyzyjny niż Shimano Nexus 3. Ale rozstaw biegów OK. Pamiętam, że w składaku z Nexusem 3 musiałem wymieniać tylna zębatkę na mniejszą, bo biegi były zbyt miękkie. Tu jest jak trzeba.

Ogólnie jest OK. Młodsi koledzy w pracy mi zazdroszą i też chcą taki mieć. :)

Data: 2018-06-05 07:27:40
Autor: ń
Nowy holender,
Kupiłem fajny kluczyk w sklepie Szurkowskiego, nie pamiętam marki sprawdź na ich stronie co to za producent kluczyk dobry a jeszcze nie tak drogi.
Tanimi uniwersalnymi można poharatać nyple.

-- -- -
nie mam klucza do centrowania, muszę dokupić

Data: 2018-06-05 11:12:29
Autor: Yeti
Nowy holender,
On Monday, June 4, 2018 at 1:53:40 PM UTC-7, andrzej...@gmail.com wrote:

- tylko 2 biegi. 3-ci musiałem dopiero wydobyć regulacją i Balistolem (coś jak WD40, ale bardziej oleisty),

Bardzo mozliwe ze ta piasta nigdy nie byla konserwowana. W przyplywie dobrej energii rozbierz ja i przesmaruj. Trzybiegowe Sachsy sa pancerne ale ladniej dzialaja na nowym smarze a nie na czyms o konsystencji smoly :). Gratuluje nowego roweru!

Yeti

Data: 2018-06-06 09:32:12
Autor: Andrzej Ozieblo
Nowy holender,
W dniu 2018-06-05 o 20:12, Yeti pisze:

[...]

I tak pewnie zrobię. Na razie walczę z kołami. :)

Data: 2018-06-13 20:25:54
Autor: Andrzej Ozieblo
Nowy holender,
Właśnie stuknęło pierwsze 100 km. :) Coraz bardziej go lubię. Nawet po chodniku da sie tym manewrować. Koła wycentrowane i choć niczego to nie zmienia (bicia opon i tak są większe), w głowie spokój. Podobny efekt do tego, gdy po zmianie oleju w samochodzie, ten lepiej się zbiera. :) Szkoda, że wcześniej nie wpadłem, że na czymś takim dobrze się po mieście jeździ.

Nowy holender,