Nowy komp - prośba o fachowe porady

Data: 2009-03-24 15:30:54
Autor: Pedrosa
Nowy komp - prośba o fachowe porady
Witam,
Leciwy komp właśnie dogorywa, stąd pomysł o zakupie nowego. Warunki są następujące:
- cichy zasilacz,
- mocny RAM (2GB? ile Hz?),
- płyta powinna wystarczyć na ok. 2-3 lata,
- raczej Intel.

Komp pracuje sobie 24/7. Przede wszystkim net, czasem film, zabawa zdjęciami. W obecnej maszynie (2,4 Intel; 1,5GB, dysk SATA) do szewskiej pasji doprowadza mnie spowolnienie systemu przy równocześnie działajacych 3-4 aplikacjach. Tego chciałbym uniknąć w nowym kompie.

Mam jeszcze 2 pytania natury organizacyjnej:
- co kupić, aby w drugim pokoju również postawić komp (stacjonarny, bez WLAN/WIFI) z dostepem do netu. Router? Coś jeszcze?
- jakiego dysku przenośnego, podłączanego przez USB _NIE_ kupować. Potrzebuję kupić pewny hdd, na którym zarchiwizuję najważniejsze pliki (ok. 100 GB zdjęć, któych nie chce mi się zgrywać na DVD).

Dzięki.

Data: 2009-03-24 16:06:27
Autor: Pedrosa
Nowy komp - prośba o fachowe porady
Mam jeszcze 2 pytania natury organizacyjnej:

no i jeszcze kluczowe: na te potrzeby Core 2 Duo, czy Athlon 64 X2 (5400 lub 5600) wystarczy?

Data: 2009-03-24 16:51:09
Autor: Gil
Pedrosa <pedrosa@wp.pl> napisał(a):
> Mam jeszcze 2 pytania natury organizacyjnej:

no i jeszcze kluczowe: na te potrzeby Core 2 Duo, czy Athlon 64 X2 (5400 lub 5600) wystarczy?
Jak 24/7 to może jakiś oszczędniejszy proc jak AMD Athlon 64 x2 5050E.

Data: 2009-03-25 01:57:12
Autor: maX

Użytkownik "Pedrosa" <pedrosa@wp.pl> napisał w wiadomości news:gqaqqu$sg6$1achot.icm.edu.pl...
Witam,
Leciwy komp właśnie dogorywa, stąd pomysł o zakupie nowego. Warunki są następujące:
- cichy zasilacz,
- mocny RAM (2GB? ile Hz?),

2GB zwykłych 800-ek (róznica wydajnościowa między 667, a 1066 to kilka %)

- płyta powinna wystarczyć na ok. 2-3 lata,
- raczej Intel.

Jak na 2-3 lata to raczej tylko i7.

[...]

Dlaczego nie wymieniłeś procesora na szybszy / dwurdzeniowy ?

Tego chciałbym uniknąć w nowym kompie.

Mam jeszcze 2 pytania natury organizacyjnej:
- co kupić, aby w drugim pokoju również postawić komp (stacjonarny, bez WLAN/WIFI) z dostepem do netu. Router? Coś jeszcze?

Skoro komp główny chodzi 24/7, to nie trzeba routera wystarczy windowsowy, softwarowy router ICS. Do tego drugiego kompa dokup sieciówkęWifi na PCI / USB.

Nowy komp - prośba o fachowe porady