Nowy komputer - jak przygotowac

Data: 2010-06-22 21:11:57
Autor: Henmi
Nowy komputer - jak przygotowac
Siostra kupila nowy laptop samsung a w nim , 320 gb hdd, win7 (dopiero bede istalowal ale ponoc 32 bity), jakis program producenta do odzysku systemu w razie awarii, lokalizowania komputera w razie kradziezy etc.

Jak przygotowac taki komp do normalnej pracy?
Podzielic hdd na partycje? Czym to ew. zrobic?
Zrzucic system i to co jest na komputerze na jakis dvd tak zeby czysty system?

Generalnie prosze o pomoc jak przygotowac taki komp aby na przyszlosc bylo wiecej frajdy niz klopotow.z jego uzytkowania.

Data: 2010-06-22 21:15:38
Autor: Czarek
W dniu 2010-06-22 21:11, Henmi napisał/a:
[...]

System nie jest już zainstalowany na dysku a jego kopia na partycji recorvery? Jeśli tak to nie masz wielkiego wpływu na podział na partycje, jeśli będziesz instalował z płyty to robisz podział na początku instalacji.

--
Cz.

Data: 2010-06-23 13:32:56
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Nowy komputer - jak przygotowac
On Tue, 22 Jun 2010 21:15:38 +0200, Czarek <czarek1@nospampoczta.fm>
wrote:

System nie jest już zainstalowany na dysku a jego kopia na partycji recorvery? Jeśli tak to nie masz wielkiego wpływu na podział na partycje

A to zależy od producenta czy masz wybór czy nie. Np. nasz Adax w
swoich nettopach z XP przy pierwszy starcie odpala skrypt który
pozwala ustalić dowolnie wielkość partycji startowej a raeszt ajest
formatowana jako kolejna.

Zdrówko

Data: 2010-06-23 14:28:58
Autor: Mich@l
W dniu 2010-06-23 13:32, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:

[...]

W Samsungach (a już na pewno w moim N150) jest tak samo. Jako że wątek tyczy się właśnie Samsunga to nie powinno być problemów.

Michał "Willy" Olszewski
GG: 2903798 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2010-06-22 21:34:28
Autor: ApanasBudriszko
W dniu 2010-06-22 21:11, Henmi pisze:

Generalnie prosze o pomoc jak przygotowac taki komp aby na przyszlosc bylo
wiecej frajdy niz klopotow.z jego uzytkowania.

Generalnie to po takim pytaniu odpowiadam zostaw i nie kombinuj bo jeśli nie wiesz co to nie ma sensu, więcej kłopotów niż korzyści.
system zapewne jest zainstalowany i jest pewnie ukryta partycja recovery - zaczniesz kombinować z partycjami to za pół raku napiszesz tu "słyszałem że można odzyskać system ale u mnie nie działa - pomocy"

Data: 2010-06-23 09:39:50
Autor: gebi
Użytkownik "ApanasBudriszko" <cicior@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hvr384$pt4$1inews.gazeta.pl...
[...]

Osobiście mam stacjonarkę i delikatną alergię na laptopy ;-) ale widziałem ostatnio u znajomej takiego lapka z dyskiem 320GB gdzie były dwie partycje widoczna i recovery. Główna z systemem zajmowała większość dysku, druga ledwie 40-50GB.
Czy to znaczy, że to przywracanie systemu z partycji recovery ma jakieś ograniczenia i jeśli zmniejszy się ten (zbyt duży jak dla mnie) dysk "C" to nie będzie można później wrzucić na niego systemu z tej partycji? Byłoby to co najmniej dziwne, ale wolę się zapytać z racji istnienia powiedzenia o filozofach :-)

Data: 2010-06-22 22:08:48
Autor: diabolini
Nowy komputer - jak przygotowac
gwarancja obejmuje zmiane systemu na inny?
jesli tak to podaruj sobie 7 i wez cos z CF.

najnowoczesniejszy i bardzo ladny.

a jesli sie upierasz przy 7 to partycje zrobisz P.magic normalnie po
ludzku(przesuwasz suwaczki i w taki sposob ustalasz nowe obszary)
a kopie zrob czystej windy tym programem od producenta :) pozdro --

Data: 2010-06-24 21:32:15
Autor: MAR
On Tue, 22 Jun 2010 22:08:48 +0200, diabolini@op.pl wrote:

gwarancja obejmuje zmiane systemu na inny?
jesli tak to podaruj sobie 7 i wez cos z CF.

CF ?

a jesli sie upierasz przy 7 to partycje zrobisz P.magic normalnie po

To partycje zrobi w W7. Od Visty jest takie narzędzie wbudowane.

--
Mar.

Data: 2010-06-22 23:19:31
Autor: Feromon

Użytkownik "Henmi" <Tregism@wp.pl> napisał w wiadomości news:4c210afe$0$2598$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Przypuszczam, że po włączeniu będziesz prowadzony za rączkę.
Przyszłość zależy od siostry.
Jeśli w instrukcji jest napisane, jak zrobić kopię systemu,
to należy postępować według "obstrukcji"....

Feromon

Data: 2010-07-13 09:21:42
Autor: Radosław Sokół
W dniu 22.06.2010 21:11, Henmi pisze:
Siostra kupila nowy laptop samsung a w nim , 320 gb hdd, win7 (dopiero bede
istalowal ale ponoc 32 bity), jakis program producenta do odzysku systemu w

Dlaczego 'dopiero będziesz instalował', skoro to jest komputer
przenośny, a więc powinien mieć już *zainstalowany* system?

Jak przygotowac taki komp do normalnej pracy?

Nie przygotowywać. Po prostu zaraz po kupnie komputer jest
już gotowy do pracy.

Podzielic hdd na partycje? Czym to ew. zrobic?

Ja osobiście jestem przeciwnikiem dzielenia dysków na par-
tycje, a tym bardziej w komputerze przenośnym, który nie
służy z definicji do poważnej pracy, a jedynie jako do-
rywczy substytut normalnego komputera w terenie.

Generalnie prosze o pomoc jak przygotowac taki komp aby na przyszlosc bylo
wiecej frajdy niz klopotow.z jego uzytkowania.

Komputery to zawsze kłopot, poniekąd ;) Największa frajda
jest jak nie trzeba ich używać tylko można porobić cokolwiek
innego, nie wymagającego ich używania ;)

Data: 2010-07-13 09:40:16
Autor: zly
Dnia Tue, 13 Jul 2010 09:21:42 +0200, Radosław Sokół napisał(a):

Jak przygotowac taki komp do normalnej pracy?
Nie przygotowywać. Po prostu zaraz po kupnie komputer jest
już gotowy do pracy.

To ciekawe, bo ja zazwyczaj muszę poświęcić ze dwie godziny na
odinstalowanie różnych śmieci i ze 30 min na instalację potrzebnych
programów

--
marcin

Data: 2010-07-20 10:32:47
Autor: Radosław Sokół
W dniu 13.07.2010 09:40, zly pisze:
To ciekawe, bo ja zazwyczaj muszę poświęcić ze dwie godziny na
odinstalowanie różnych śmieci i ze 30 min na instalację potrzebnych
programów

Ale nie *musisz* tego robić. To Twój wybór. Komputer po
dostarczeniu jest gotowy do pracy i można go równie dobrze
używać, powoli usuwając przy okazji ewentualne zbędne pro-
gramy.

Poza tym nie wszyscy producenci ładują śmieci do systemu.
Na przykład obydwa notebooki F-S jakie miałem nie miały
*nic* zbędnego zainstalowanego -- wszystko zostało dostar-
czone na płycie i mogłem sobie to zainstalować lub nie.

Data: 2010-07-13 17:42:08
Autor: JoteR
"Radosław Sokół" napisał:

[...]

I właśnie dlatego, że w terenie, druga partycja z obrazem systemowej może uratować życie ;-)

JoteR

Data: 2010-07-25 10:33:34
Autor: Radosław Sokół
W dniu 13.07.2010 17:42, JoteR pisze:
[...]

Piszę o dzieleniu na partycje użytkowe (na potrzeby użytkow-
nika). Partycja z obrazem systemu to obecnie najczęściej ele-
ment standardowego "wyposażenia" komputera przenośnego.

Data: 2010-07-25 11:03:42
Autor: JoteR
"Radosław Sokół" napisał:

[...]

Ja również.

Partycja z obrazem systemu to obecnie najczęściej ele-
ment standardowego "wyposażenia" komputera przenośnego.

Masz na myśli "Recovery partition", po skorzystaniu z której użytkownik zostaje z systemem pozbawionym oprogramowania użytkowego, za to z kupą trialowego śmiecia? Dla mnie jako użytkownika netbooka pracującego często w tzw. terenie możliwość przywrócenia w kilkanaście minut systemu operacyjnego do pełnej użytkowej sprawności jest nie do przecenienia. Dlatego zawsze trzymam obraz partycji systemowej z zainstalowanym oprogramowaniem narzędziowym na drugiej partycji. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że w razie sprzętowej awarii dysku zda się to psu na budę, ale taką samą wartość ma wtedy owa "Recovery partition".

JoteR

Data: 2010-08-04 11:34:01
Autor: Radosław Sokół
W dniu 25.07.2010 11:03, JoteR pisze:
trialowego śmiecia? Dla mnie jako użytkownika netbooka pracującego
często w tzw. terenie możliwość przywrócenia w kilkanaście minut systemu
operacyjnego do pełnej użytkowej sprawności jest nie do przecenienia.

Jak często udało Ci się zepsuć system w terenie? Jeżeli w
ogóle Ci się to zdarzyło, to powinieneś się zastanowić, co
robisz źle i zmienić swój sposób wykorzystania komputera.
Bo mnie jeszcze nigdy system nie nawalił -- a tym bardziej
"w terenie" kiedy to *specjalnie* nie robi się na kompute-
rze nic, co może rozwalić system i spowodować stratę czasu.

Data: 2010-08-04 17:01:11
Autor: JoteR
"Radosław Sokół" napisał:

Jak często udało Ci się zepsuć system w terenie?

Nigdy, ale to nie ma nic do rzeczy. Wystarczy, że istnieje taka możliwość, aby uzasadnić potrzebę "mania" takiego zabezpieczenia. Uprzedzając - o pendrajwach i kartach pamięci słyszałem, a nawet jakieś ratunkowe za sobą wożę.

powinieneś się zastanowić, co robisz źle.

Źle robię wdając się w dyskusję o wyższości posiadania drugiej partycji nad jej brakiem. Zresztą robię tak samo na komputerach stacjonarnych i uważam, że dobrze robię. Takie jest moje zdanie i ja całkowicie się z nim zgadzam.

JoteR

Data: 2010-08-15 17:11:36
Autor: Radosław Sokół
W dniu 04.08.2010 17:01, JoteR pisze:
Jak często udało Ci się zepsuć system w terenie?

Nigdy, ale to nie ma nic do rzeczy. Wystarczy, że istnieje taka
możliwość, aby uzasadnić potrzebę "mania" takiego zabezpieczenia.

Nie uważasz, że to zbytnie asekuranctwo? Bo ja tak uważam.
To tak, jakby idąc na spacer zabierać apteczkę i kartę ubez-
pieczeniową, a samochodem jechać co najwyżej 15 km/h, by po-
tencjalna ofiara zderzenia nie odniosła zbytnich obrażeń.

Niektóre środki ostrożności po prostu nie są warte poświęco-
nego czasu i środków w stosunku do potencjalnego, rzadkiego
zysku. Należy robić kopie zapasowe danych i -- to wszystko.

Nowy komputer - jak przygotowac