Nowy łańcuch 9rz do kasety 8rz

Data: 2009-09-22 19:26:47
Autor: piecia aka dracorp
Nowy łańcuch 9rz do kasety 8rz
Witam
Takie szybkie pytanie: czy łańcuch 9 rzędowy będzie pasował do napędu/
kasety 8 rzędowej? Stary muszę się pozbyć bo jest za gruby pomimo że dedykowany jest do napędów 8rz. Po prostu spinki do niego nie pasują a i wizualnie wygląda na zdeka grubszego i pewnie z tego powodu tak lubi trzeć o przednią prowadnicę.
Co najgorsze gdzieś zapodziało mi się pudełko i nie pamiętam co wcześniej kupowałem coby przez przypadek nie kupić takiego samego.

--
piecia aka dracorp

Data: 2009-09-22 21:29:56
Autor: MadMan
Nowy łańcuch 9rz do kasety 8rz
Dnia Tue, 22 Sep 2009 19:26:47 +0000 (UTC), piecia aka dracorp
napisał(a):

Takie szybkie pytanie: czy łańcuch 9 rzędowy będzie pasował do napędu/
kasety 8 rzędowej?

Nie. --
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-09-22 21:53:51
Autor: arturbac
napisał(a):

Takie szybkie pytanie: czy łańcuch 9 rzędowy będzie pasował do napędu/
kasety 8 rzędowej?

Nie.

Taka ciekawostka:

Mialem ja MTB z kaseta 8 i łancuchem do niej oryginalnym 8 rzędowym.

Kupilem nową kasete 9 rzędową i tyla, jeżdze od paru miesięcy bez problemów i wszystko pasuje a gdzie nie czytam to w teori nie powinno.

Data: 2009-09-22 23:01:35
Autor: MichałG
napisał(a):

[...]

to jakby na odwrót.... ;)

Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-09-22 23:51:05
Autor: arturbac
MichałG pisze:
napisał(a):

[...]

No właśnie i coby nie czytać to nie ma prawa działać, powinien się klinować, a tymczasem jest luz.
Co chińskie to chińskie ... ;-)

Data: 2009-09-23 08:18:53
Autor: PeJot
napisał(a):

[...]

Może dlatego, że łańcuch był już cokolwiek wytarty ? Szerokości koronek w kasecie 8 i 9 praktycznie się nie różną, różnią się dystanse między koronkami. Łańcuch nieco ściera się na szerokości ( od klatki przedniej przerzutki ).

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-09-23 09:00:32
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Wed, 23 Sep 2009 08:18:53 +0200, PeJot napisał(a):

[...]
Wątpię, jak wszystko jest w porządku to rzadko kiedy trze.

--
piecia aka dracorp

Data: 2009-09-23 12:28:58
Autor: arturbac
piecia aka dracorp pisze:
[...]

A dystans miedzy zębatkami na 9 rzędowej jest jeden standard czy są węższe i szersze ?

Data: 2009-09-23 04:02:04
Autor: Kuba Abuk
Nowy łańcuch 9rz do kasety 8rz
On Sep 23, 12:28 pm, arturbac <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl>
wrote:

A dystans miedzy zębatkami na 9 rzędowej jest jeden standard czy są
węższe i szersze ?

http://www.sheldonbrown.com/k7.html

Zdravim,
Kuba

Data: 2009-09-23 13:13:56
Autor: PeJot
wrote:

A dystans miedzy zębatkami na 9 rzędowej jest jeden standard czy są
węższe i szersze ?

http://www.sheldonbrown.com/k7.html

Suwmiarka trwierdzi inaczej.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-09-23 04:16:56
Autor: Kuba Abuk
On Sep 23, 1:13 pm, PeJot <Pe...@02.pl> wrote:

Suwmiarka trwierdzi inaczej.

Jej problem.

Zdravim,
Kuba

Data: 2009-09-23 13:20:12
Autor: PeJot
Kuba Abuk pisze:
On Sep 23, 1:13 pm, PeJot <Pe...@02.pl> wrote:

Suwmiarka trwierdzi inaczej.

Jej problem.

Może. Niestety, dane na stronie Sheldona są powielane w wielu miejscach,   mimo iż są błędne.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-09-25 00:36:44
Autor: arturbac
arturbac pisze:
piecia aka dracorp pisze:
[...]

Dzis przypomnialem sobie o policzeniu zebatek w kasecie.
Przepraszam za dezinformacje miałem kiedyś kasete z 6 zebatkami a teaz mam 7 i w tym zestawie nie zmienialem lancuacha a nie w 9 rzedowym.

Data: 2009-09-24 11:59:56
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 23.09.2009 08:18 użytkownik PeJot napisał :
Łańcuch nieco ściera się na szerokości ( od klatki przedniej przerzutki ).

Niezły żart. :-D

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-09-24 12:26:18
Autor: click
Mikołaj "Miki" Menke pisze:
Dnia 23.09.2009 08:18 użytkownik PeJot napisał :
Łańcuch nieco ściera się na szerokości ( od klatki przedniej przerzutki ).

Niezły żart. :-D

a skad
ja widzialem 8 rzedowy lancuch na 9 rzedowej kasecie
wycieral sie na szerokosci na najmniejszej koronce
;)
--
c l i c k 'n' r i d e   | kto nie pije, ten nie jedzie
"Who wants to pedal bike uphill?

Data: 2009-09-22 22:10:44
Autor: nemo
W dniu 2009-09-22 21:26, piecia aka dracorp pisze:

Takie szybkie pytanie: czy łańcuch 9 rzędowy będzie pasował do napędu/
kasety 8 rzędowej?

Oczywiście, że będzie. Przejeździłem tam ze 20000 km stosując łańcuchy "9" SRAM i Shimano (m.in. PC-971, HG-93) na napędzie z kasetą ośmiorzędową. Żadnych problemów.

pozdrawiam,
nemo

Data: 2009-09-23 16:50:22
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Tue, 22 Sep 2009 22:10:44 +0200, nemo napisał(a):

Oczywiście, że będzie. Przejeździłem tam ze 20000 km stosując łańcuchy
"9" SRAM i Shimano (m.in. PC-971, HG-93) na napędzie z kasetą
ośmiorzędową. Żadnych problemów.

Zapomniałem że został mi stary łańcuch z szosówki. Nie pozostaje nic innego jak tylko sprawdzić jak będzie działać a potem ewentualnie kupić nowy nie rozciągnięty.

--
piecia aka dracorp

Data: 2009-09-24 10:02:36
Autor: granat
piecia aka dracorp pisze:

[...]

lancuchy shimano IG sa ok. 0,2-0,3mm wezsze od HG. spinki sram pasuja do nich. problem w tym ze nie sa juz produkowane ale mozna je jeszcze trafic w sklepach netowych.
haslo do poszukiwan: ig-70 (8rzedowy lx) albo ig-90 (xt).

granat

Data: 2009-09-24 10:02:52
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Thu, 24 Sep 2009 10:02:36 +0200, granat napisał(a):

[...]

No właśnie mam łańcuch Sh HG Narrow. Dzięki za info o spinkach.

--
piecia aka dracorp

Nowy łańcuch 9rz do kasety 8rz