Nowy lancuch i... przeskakuje.

Data: 2010-10-23 15:42:25
Autor:
Nowy lancuch i... przeskakuje.
Rower przejechał 2 tysie z hakiem, całorocznie.
Kłopotów z napędem nie było, poza zgrzytaniem od piachu czy soli, oraz zamarzaniem w zimie ;-)
Ale właśnie kierując się wiekopomną mądrością ludową p.r.r zmieniłem mu łańcuch na nówkę sztukę, identyczny model co oryginalny.
Piękny, śliczny, błyszczący, oko cieszy, po płaskim idealnie, pierwsze podjazdy/mocniejsze depnięcia i ... przeskakuje z tyłu :-((
Długo trzeba będzie czekać, aż się "ułoży" ?

Data: 2010-10-23 18:05:08
Autor: ToMasz
Nowy lancuch i... przeskakuje.
j666@WYTNIJ.gazeta.pl pisze:
[...]

sam łańcuch wymieniłeś? no to teraz wymień tylne zębatki...

ToMasz

Data: 2010-10-24 11:48:19
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Nowy lancuch i... przeskakuje.
W dniu 2010-10-23 18:05, ToMasz pisze:
j666@WYTNIJ.gazeta.pl pisze:
[...]

Kolejna kara za topposting i ogĂłlne "wdupiemanie" i pewnych zasad i ludzi, z ktĂłrymi dyskutuje. :P

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-10-24 14:40:51
Autor:
Nowy lancuch i... przeskakuje.
piko65
Feb 6 2008
Zapalony wędrowiec
Grupa: Odyseusze

"Ja jeżdżę na trzech łańcuchach.
Na każdym po 1500-2000 tysiące.
Po trzecim zakładam z powrotem pierwszy i tym sposobem kaseta (9) wystarcza mi na kilkanaście tysięcy.
To nie mój patent tylko starych doświadczonych turystów oraz moich mechaników (byłych kolarzy).
Raz troszeczkę przeciągnąłem i trzeba było szlifować kasetę."

frumfellwrobel Jun 20 2008
Zapalony wędrowiec
Grupa: Odyseusze
Postów: 106

"piko65, robię dokładnie to co Ty, to moim zdaniem najlepszy sposob, nawet z moim Deore."

www.odyssei.com/forum/index.php?showtopic=90963

-- -- -

Data: 2010-10-24 07:52:28
Autor: sufa
Nowy lancuch i... przeskakuje.
On 24 Paź, 16:40, " " <j...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

Po trzecim zakładam z powrotem pierwszy

A nie logiczniej byłoby na trzecim zrobić zakładany przebieg x2 i
wymieniać w odwrotnej kolejności dochodząc do pierwszego, zrobić na
nim zakładany przebieg x2.. i tak dalej?
Mniej zachodu z wymienianiem, a efekt ten sam.

Jacek

--
sig under construction
http://jacek.sufin.org

Data: 2010-10-25 13:42:25
Autor: jacyn
Nowy lancuch i... przeskakuje.
sufa pisze:
> [...]
nim zakładany przebieg x2.. i tak dalej?
Mniej zachodu z wymienianiem, a efekt ten sam.

Według metody opisanej powyżej różnica w przebiegu między łańcuchem 1 a kasetą po jednym cyklu to max 4000km (drugi raz zakładamy łańcuch 1 przy przebiegu kasety 6000 km). Wg tego co Ty sugerujesz różnica po jednym cyklu (przy zakładaniu drugi raz 1) byłaby o 2000km większa (czyli drugi raz zakładamy łańcuch 1 przy przebiegu kasety 8000 km).
Nie wychodzi na to samo.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2010-10-25 09:09:04
Autor: sufa
Nowy lancuch i... przeskakuje.
On 25 Paź, 13:42, jacyn <ja...@oDWA.pl> wrote:

[...]

Jeżdżę stosując tę metodę od kilku sezonów i kaseta dojeżdża do około
12kkm.
Tyle, że trochę mniej na każdym łańcuchu, niż piszesz powyżej..

1 łańcuch 0 -1000km
2 łańcuch 1000 - 2000km
3 łańcuch 2000 - 4000km
2 łańcuch 4000 - 5000km
1 łańcuch 5000 - 7000km
2 łańcuch 7000 - 8000km

itd...

Po prostu wygodniej, kiedyś robiłem tak, jak inni, czyli 1-2-3 1-2-3
etc... jeśli są jakieś różnice to w teorii, w obu przypadkach kaseta
zaczynała szwankować pomiędzy 12 a 14 kkm. Oczywiście wpływ na owo
zużycie mają także dodatkowe czynniki... warunki pogodowe,
przewyższenia, styl jazdy... ale dla samej teorii postanowiłem aż tak
nie utrudniać sobie żywota :)

--
sig under construction
http://jacek.sufin.org

Data: 2010-10-26 11:08:58
Autor: Ignac
Nowy lancuch i... przeskakuje.
[...]

       Chciałem zapytać to ile kaset "wyjeżdzasz" na tych 3 łańcuchach.

    Ignac

Data: 2010-10-26 06:07:26
Autor: sufa
Nowy lancuch i... przeskakuje.

    Chciałem zapytać to ile kaset "wyjeżdzasz" na tych 3 łańcuchach.

Jedną.
Ale, jak wspomniałem, w warunkach hmm... różnych.
Czasem w takich:

http://goo.gl/m7Wa

Jacek

--
sig under construction
http://jacek.sufin.org

Data: 2010-10-26 11:24:17
Autor: granat
Nowy lancuch i... przeskakuje.
sufa pisze:

Po prostu wygodniej, kiedyś robiłem tak, jak inni, czyli 1-2-3 1-2-3

inni robia zle. sens tej metody jest taki ze zawsze zaklada sie najkrotszy lancuch.

granat
(kaseta sora + 3*ig90, aktualnie 10779km i konca nie widac)

Data: 2010-10-25 14:55:38
Autor: ąćęłńóśźż
Nowy lancuch i... przeskakuje.
Pytanie, czy łańcuchy wyciągają się liniowo, a jeśli nie, to jak ?

-- -- -

Data: 2010-10-25 13:48:05
Autor: Michoo
Nowy lancuch i... przeskakuje.
W dniu 24.10.2010 16:52, sufa pisze:
[...]

Hmmm...
Mniej zachodu z wymienianiem, a efekt ten sam.
Huh?

Twierdzisz iż ten sam efekt jest czy się zakłada ponownie ten sam łańcuch co 4Mm czy co 8Mm? Przecież tu nie chodzi o to ile "wykręcił" łańcuch a o wzajemne dopasowanie łańcuch-kaseta.

Michoo

Data: 2010-10-23 18:06:17
Autor: Kosu
Nowy lancuch i... przeskakuje.
On 2010-10-23 17:42, j666@WYTNIJ.gazeta.pl wrote:
Ale właśnie kierując się wiekopomną mądrością ludową p.r.r zmieniłem mu
łańcuch na nówkę sztukę, identyczny model co oryginalny.

Jeśli jeździsz na jednym łańcuchu, to mądrość ludowa prr dla Ciebie brzmi:
"wymieniaj łańcuch razem z kasetą"

pozdrawiam,
PK

Data: 2010-10-27 19:59:23
Autor: 666
Nowy lancuch i... przeskakuje.
Ciekawy artykuł:
http://fagan.co.za/Bikes/Csuck
THX

-- -- -

Jeśli jeździsz na jednym łańcuchu, to mądrość ludowa p.r.r brzmi:

Data: 2010-10-23 19:03:26
Autor: BoDro
Nowy lancuch i... przeskakuje.
j666@WYTNIJ.gazeta.pl pisze:

Piękny, śliczny, błyszczący, oko cieszy, po płaskim idealnie, pierwsze podjazdy/mocniejsze depnięcia i ... przeskakuje z tyłu :-((
Długo trzeba będzie czekać, aż się "ułoży" ?

czasami kikadziesiąt, czasami kilkaset, a czasami...:-). Ale deptaj spokojnie, na łatwych drogach, na lżejszych przełożeniach - z jazdy na jazdę ciut mocniej. Sam zauważysz, czy przeskakuje rzadziej, czy coś z tego będzie - czy jednak kaseta też do wymiany.

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2010-10-23 17:21:05
Autor:
Nowy lancuch i... przeskakuje.
Kaseta nie jest do wymiany, nie miałem z tym napędem żadnych absolutnie żadnych problemów.
Uległem legendzie, że łańcuch szybciej się zużywa, niż kaseta ;-)
Trochę przeciągnąłem w przebiegu, bo schodziło z zakupem nowego.
Co najwyżej mogę znów przekuć na stary łańcuch.
Może to kwestia zestawu PG830 + IG51.
Może w takim zestawie kaseta wcale się wolniej nie zużywa niż łańcuch.
Ale na razie właśnie spokojnie pojeżdżę, może się trochę powyciaga i ułoży.
Poobserwuję też, na których przełożeniach najbardziej chce przeskakiwać.
"Tradycyjnie" najbardziej zużyte są środkowe zębatki, a skrajne prawie wcale.
I na wszelki wypadek przeliczę liczbę ogniw w starym łańcuchu, czy się zgadza z nowym 114.

-- -- -

Data: 2010-10-23 22:33:09
Autor: Michał Pysz
Nowy lancuch i... przeskakuje.
W dniu 2010-10-23 19:21, j666@NOSPAM.gazeta.pl pisze:
[...]

No to kiepski interes robisz - dobry nowiutki łańcuch próbujesz naciągnąć i dostosować do zużytej kasety.

mp.

Data: 2010-10-23 23:02:29
Autor: BoDro
Nowy lancuch i... przeskakuje.
Michał Pysz pisze:

No to kiepski interes robisz - dobry nowiutki łańcuch próbujesz naciągnąć i dostosować do zużytej kasety.

no nie przesadzaj... Nic nowemu łańcuchowi się nie stanie po tych stu - czy nawet więcej - kilometrach. Jeśli po tym czasie nadal będzie skakał, to wymieni kasetę albo zapnie stary łańcuch i zajeździ napęd...:-)

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2010-10-26 09:24:48
Autor: 666
Nowy lancuch i... przeskakuje.
Na płaskim jest super, juz nawet myślałem, że się łańcuch ułożył, niezależnie od przełożenia, ale trochę mocniej pod górkę i... tył przeskakuje, na środkowych najbardziej używanych zębatkach.

No cóż, na jakiś czas zmienię technikę i będę więcej jeździł na skrajnych ;-)

-- -- -

Data: 2010-10-23 23:00:38
Autor: solar
Nowy lancuch i... przeskakuje.
W dniu 2010-10-23 17:42, j666@WYTNIJ.gazeta.pl pisze:
[...]

Albo zmieniasz częściej (zmieniasz, znaczy zakładasz na zmianę, a nie wyrzucasz), albo nie zmieniasz w ogóle. Bo przy takiej częstotliwości będzie ci skakać pewnie za każdym razem. I coraz dłużej się układać.

"Niezdolność klęczenia uznać trzeba za istotę elementu diabolicznego."
                                      kardynał Ratzinger

Data: 2010-10-23 21:34:16
Autor:
Nowy lancuch i... przeskakuje.
Taki był zamiar :-)
Ale się trochę przeciagnęło, trudności logistyczne ;-)

Zresztą bez przesady, nie wymieniamy kaset co 2kkm po mieście.

Na marginesie:
Nowy łańcuch w oryginalnym opakowaniu detalicznym kosztuje taniej wliczając wysyłkę w kopercie prosto z Chin, niż w polskim sklepie...

-- -- -

Albo zmieniasz czesciej, albo nie zmieniasz w ogole.
Bo przy takiej czestotliwosci bedzie ci skakac pewnie za kazdym razem.
I coraz dluzej sie ukladal.

Data: 2010-10-24 10:26:21
Autor: Kosu
Nowy lancuch i... przeskakuje.
On 2010-10-23 23:34, j666@NOSPAM.gazeta.pl wrote:
Zresztą bez przesady, nie wymieniamy kaset co 2kkm po mieście.

Łańcuchów też nie.

pozdrawiam,
PK

Data: 2010-10-24 13:32:24
Autor: AL
Nowy lancuch i... przeskakuje.
j666@NOSPAM.gazeta.pl pisze:
[...]

do j666:
Dlaczego nie odpisujesz pod wypowiedziami?

Strasznie ciężko się czyta Twoje posty.

Czy to takie trudne, nie chche Ci sie, czy po prostu nie potrafisz skonfigurować poprawnie czytnika?

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2010-10-24 12:09:12
Autor:
Nowy lancuch i... przeskakuje.
Umiesz wyluzować, czy od rana i przed snem modlisz się do Tuska i jego dziadka z Wehrmachtu??
Rzeczywiście, tam "Ordnung muss sein"!!

Data: 2010-10-24 14:42:54
Autor: Wojtas
Nowy lancuch i... przeskakuje.
W dniu 2010-10-24 14:09, j666@NOSPAM.gazeta.pl pisze:

Umiesz wyluzować, czy od rana i przed snem modlisz się do Tuska i jego
dziadka z Wehrmachtu??

Pryszczku, to podskakiwanie powyżej, i tak nie zmienia faktu, że kasetę masz do wymiany :)

PS. Odpisuj idioto pod cytowanym tekstem.

--
Tęskno i nudno jest na tym naszym świecie, proszę państwa.

Data: 2010-10-24 14:55:23
Autor: MadMan
Nowy lancuch i... przeskakuje.
Dnia Sun, 24 Oct 2010 12:09:12 +0000 (UTC), j666@NOSPAM.gazeta.pl
napisał(a):

Umiesz wyluzować, czy od rana i przed snem modlisz się do Tuska i jego dziadka z Wehrmachtu??
Rzeczywiście, tam "Ordnung muss sein"!!

Tłumaczenie dla tych którzy nie zrozumieli: "mam was wszystkich w
dupie". --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-10-24 14:59:02
Autor: Mariusz
Nowy lancuch i... przeskakuje.
Użytkownik <j666@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ia17l8$30l$1inews.gazeta.pl...
Umiesz wyluzować, czy od rana i przed snem modlisz się do Tuska i jego
dziadka z Wehrmachtu??

Jak wychodzisz do ludzi, to powinieneś jakichś tam zasad przestrzegać... mogą być dobre także dla Ciebie.

Mariusz

Data: 2010-10-23 23:05:11
Autor: Ignac
Nowy lancuch i... przeskakuje.

"Tradycyjnie" najbardziej zużyte są środkowe zębatki, a skrajne prawie wcale.

  ...bo szanowni koledzy (przynajmniej niektórzy) nie wiedzieć czemu mają   jakieś takie nawyki zapominąjc że takie same przełożenia znajdują się
  na pozostałych tarczach korb w skojarzeniu oczywiście ze stosowną zębatką
  kasety.Dla tych co nie wiedzą jakie przełożenia sa w ich napędach to podaję
  że liczbę ząbków poszczególnej tarczy dzieli się kolejno przez liczbę ząbków
  kolenych zębatek kasety...w wyniku tego okaże sie że prawie takie samo   typowe przełożenie powtarza się w napędzie 3 razy...to powoduje że o tyle   razy wydłuża sie przebieg całego napędu...no czyż nie proste.
  Co jakiś czas np.przy czyszczeniu napędu sprawdzamy czy któreś zębatki kasety
  lub tarcze korb nie są "przejechane) i pilnujemy aby wszystkie zęby były
  równo zużyte to gwarantuje maxymalne przebiegi na zestawie łańcuch kaseta
  aż do zużycia łańcucha bo to jest najsłabszy element napędu.
  Jazdą po asalcie powinno się osiągnąć przebieg od 10-12kkm.    A taka wiedza ma oczywiście bezpośrednie przełożenie na kieszeń jeżdzącego.
    Ignac

Data: 2010-10-23 21:24:24
Autor:
Nowy lancuch i... przeskakuje.
Masz rację, ale dzieje się to przy większym przekoszeniu łańcucha na napędzie i nie wiadomo, co jest bardziej szkodliwe.

-- -- -

...bo szanowni koledzy nie wiedzieć czemu mają jakieś takie nawyki
zapominając że takie same przełożenia znajdują się na pozostałych tarczach korb w skojarzeniu oczywiście ze stosowną zębatką kasety.

Data: 2010-10-24 12:20:35
Autor: Ignac
Nowy lancuch i... przeskakuje.

  > Masz rację, ale dzieje się to przy większym przekoszeniu łańcucha na  napędzie i nie wiadomo, co jest bardziej szkodliwe.

  Za przekoszenie łańcucha odpowiedzialna jest linia łańcucha korb i wtedy
  jest właściwa jeżeli na każdej z tarcz możliwe jest położenie łańcucha na
  każdej zębatce kasety...jeżeli kupujecie zwłaszcza nowy rower a taki zabieg
  jak powyżej jest niemożliwy radzę zrezygnować z zakupu odrazu...bo producent
  pcha do montażu wszystko co ma pod ręką.
  Jeżeli eksploatujemy napęd jak poprzednio opisałem to w miarę równomiernego
  zużywania się włączanie biegów góra-dół to czysta poezja a dodatkowo cały
  napęd jest prawie bezgłośny.
  I tak jak koledzy ci doradzają kasetę należy wymienić bo łańcuch na     zużytych zębatkach przekakiwał będzie coraz bardziej.
    Ignac

Data: 2010-10-24 12:05:45
Autor:
Nowy lancuch i... przeskakuje.
Jasne, i kierownice, i najlepiej ramę, eeehhh, czy Ty aby nie pracusjesz wsklepie rowerowym ?
;-)
Napisałem przecież, że przed wymianą łańcucha na nowy, stary zestaw pracował IDEALNIE bez żadnych zastrzeżeń.
Poobserwuj jeszcze przez chwile i co najwyżej wróce do poprzedniego łańcucha.
Bo przyczyny mogą być jeszcze dość prozaiczne:

Smar konserwujący na nowym łańcuchu (niektórzy doradzają wymycie nowego łańcucha od razu przed założeniem i nasmarowanie własnym smarem do łańcuchów);
Skucie ogniwa (może jest minimalnie za sztywne);
Liczba ogniw (nie liczyłem, a powinienem).

Co do przełożeń "każda tarcza z każdą zębatką" nie zgadzam się z Tobą.
Choć przyznam, że czasem tak pojadę.
Pierwsza protestuje przednia przerzutka.
Ale chrobot słychać z całości.
Być może hałas jest mniejszy, gdy na 8-biegowym zestawie masz łańcuch 9-
biegowy, ale tego nie próbowałem.

-- -- -

Data: 2010-10-24 18:22:21
Autor: Ignac
Nowy lancuch i... przeskakuje.
    ...no to wróć do starego zestawu i "dojeździj" go.
  ...ponadto wszystko co napisałem to są moje osobiste doświadczenia.
  Natomiast wracając do wyliczanek odnośnie przełożeń na jakich każdy jeździ
  to w oporciu o wczesniej przedstawiony tok można samemu modyfikiwać na
  przyszłość swój napęd na bardziej miększe lub twardsze przełożenia... o tym
  byla już kiedyś mowa na grupie.Ja tak zamieniłem np.kasetę 11-32 na 11-30.

  Ignac

Data: 2010-10-24 16:43:28
Autor:
Nowy lancuch i... przeskakuje.
No widzisz, lubisz twarde.
A w innej ramie właśnie zmieniam w drugim kierunku na 12-36.

-- -- -

Data: 2010-10-24 21:14:38
Autor: Ignac
Nowy lancuch i... przeskakuje.
No widzisz, lubisz twarde.
A w innej ramie właśnie zmieniam w drugim kierunku na 12-36.

> byla już kiedyś mowa na grupie.Ja tak zamieniłem np.kasetę 11-32 na 11-30.

  ...to minimalna różnica na rzecz twardości a zamiany dokonałem tylko
  dlatego że nie dojeżdzałem 32.
  A ty dojedź stary napęd a do nowego łańcuch już masz dokupisz za jakis czas
  tylko kasetę i znowu bedziesz miał nowiutki napęd...mam nadzieje że ci na
  dłużej wystarczy.
  Podaj gdzie to wysyłkowo kupujesz tak tanio "szpeja".

  Ignac

Data: 2010-10-24 19:32:15
Autor:
Nowy lancuch i... przeskakuje.
Np. na ebaju, ale trzeba się naszukać, rzadko u jednego sprzedawcy masz parę z rzeczy, które szukasz.
Zresztą przy przesyłkach z Hongkongu itp. jak mi Chinole tłumaczyli i tak cena jest ponoć proporcjonalna do masy, a nie do liczby przesyłek, taką "liniową" taryfę tam mają.

-- -- -

Data: 2010-10-24 19:32:41
Autor:
Nowy lancuch i... przeskakuje.
Data: 2010-10-25 13:33:35
Autor: Jan Cytawa
Nowy lancuch i... przeskakuje.
  napisał:

Masz rację, ale dzieje się to przy większym przekoszeniu łańcucha na napędzie i nie wiadomo, co jest bardziej szkodliwe.

Najnowsze badania wykazuja, ze przekoszenie praktycznie nie ma wplywu na
zuzycie lancucha. Za to jazda na malych trybach z przodu wielki.

Jan Cytawa

Data: 2010-10-25 14:53:27
Autor: ąćęłńóśźż
Nowy lancuch i... przeskakuje.