Nowy lancuch i... przeskakuje.

Data: 2010-10-23 23:00:38
Autor: solar
Nowy lancuch i... przeskakuje.
W dniu 2010-10-23 17:42, j666@WYTNIJ.gazeta.pl pisze:
Rower przejechał 2 tysie z hakiem, całorocznie.
Kłopotów z napędem nie było, poza zgrzytaniem od piachu czy soli, oraz
zamarzaniem w zimie ;-)
Ale właśnie kierując się wiekopomną mądrością ludową p.r.r zmieniłem mu
łańcuch na nówkę sztukę, identyczny model co oryginalny.
Piękny, śliczny, błyszczący, oko cieszy, po płaskim idealnie, pierwsze
podjazdy/mocniejsze depnięcia i ... przeskakuje z tyłu :-((
Długo trzeba będzie czekać, aż się "ułoży" ?

Albo zmieniasz częściej (zmieniasz, znaczy zakładasz na zmianę, a nie wyrzucasz), albo nie zmieniasz w ogóle. Bo przy takiej częstotliwości będzie ci skakać pewnie za każdym razem. I coraz dłużej się układać.

"Niezdolność klęczenia uznać trzeba za istotę elementu diabolicznego."
                                      kardynał Ratzinger

Data: 2010-10-23 21:34:16
Autor:
Nowy lancuch i... przeskakuje.
Taki był zamiar :-)
Ale się trochę przeciagnęło, trudności logistyczne ;-)

Zresztą bez przesady, nie wymieniamy kaset co 2kkm po mieście.

Na marginesie:
Nowy łańcuch w oryginalnym opakowaniu detalicznym kosztuje taniej wliczając wysyłkę w kopercie prosto z Chin, niż w polskim sklepie...

-- -- -

Albo zmieniasz czesciej, albo nie zmieniasz w ogole.
Bo przy takiej czestotliwosci bedzie ci skakac pewnie za kazdym razem.
I coraz dluzej sie ukladal.

Data: 2010-10-24 10:26:21
Autor: Kosu
Nowy lancuch i... przeskakuje.
On 2010-10-23 23:34, j666@NOSPAM.gazeta.pl wrote:
Zresztą bez przesady, nie wymieniamy kaset co 2kkm po mieście.

Łańcuchów też nie.

pozdrawiam,
PK

Data: 2010-10-24 13:32:24
Autor: AL
Nowy lancuch i... przeskakuje.
j666@NOSPAM.gazeta.pl pisze:
[...]

do j666:
Dlaczego nie odpisujesz pod wypowiedziami?

Strasznie ciężko się czyta Twoje posty.

Czy to takie trudne, nie chche Ci sie, czy po prostu nie potrafisz skonfigurować poprawnie czytnika?

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2010-10-24 12:09:12
Autor:
Nowy lancuch i... przeskakuje.
Umiesz wyluzować, czy od rana i przed snem modlisz się do Tuska i jego dziadka z Wehrmachtu??
Rzeczywiście, tam "Ordnung muss sein"!!

Data: 2010-10-24 14:42:54
Autor: Wojtas
Nowy lancuch i... przeskakuje.
W dniu 2010-10-24 14:09, j666@NOSPAM.gazeta.pl pisze:

Umiesz wyluzować, czy od rana i przed snem modlisz się do Tuska i jego
dziadka z Wehrmachtu??

Pryszczku, to podskakiwanie powyżej, i tak nie zmienia faktu, że kasetę masz do wymiany :)

PS. Odpisuj idioto pod cytowanym tekstem.

--
Tęskno i nudno jest na tym naszym świecie, proszę państwa.

Data: 2010-10-24 14:55:23
Autor: MadMan
Nowy lancuch i... przeskakuje.
Dnia Sun, 24 Oct 2010 12:09:12 +0000 (UTC), j666@NOSPAM.gazeta.pl
napisał(a):

Umiesz wyluzować, czy od rana i przed snem modlisz się do Tuska i jego dziadka z Wehrmachtu??
Rzeczywiście, tam "Ordnung muss sein"!!

Tłumaczenie dla tych którzy nie zrozumieli: "mam was wszystkich w
dupie". --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-10-24 14:59:02
Autor: Mariusz
Nowy lancuch i... przeskakuje.
Użytkownik <j666@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ia17l8$30l$1inews.gazeta.pl...
Umiesz wyluzować, czy od rana i przed snem modlisz się do Tuska i jego
dziadka z Wehrmachtu??

Jak wychodzisz do ludzi, to powinieneś jakichś tam zasad przestrzegać... mogą być dobre także dla Ciebie.

Mariusz

Data: 2010-10-23 23:05:11
Autor: Ignac
Nowy lancuch i... przeskakuje.

"Tradycyjnie" najbardziej zużyte są środkowe zębatki, a skrajne prawie wcale.

  ...bo szanowni koledzy (przynajmniej niektórzy) nie wiedzieć czemu mają   jakieś takie nawyki zapominąjc że takie same przełożenia znajdują się
  na pozostałych tarczach korb w skojarzeniu oczywiście ze stosowną zębatką
  kasety.Dla tych co nie wiedzą jakie przełożenia sa w ich napędach to podaję
  że liczbę ząbków poszczególnej tarczy dzieli się kolejno przez liczbę ząbków
  kolenych zębatek kasety...w wyniku tego okaże sie że prawie takie samo   typowe przełożenie powtarza się w napędzie 3 razy...to powoduje że o tyle   razy wydłuża sie przebieg całego napędu...no czyż nie proste.
  Co jakiś czas np.przy czyszczeniu napędu sprawdzamy czy któreś zębatki kasety
  lub tarcze korb nie są "przejechane) i pilnujemy aby wszystkie zęby były
  równo zużyte to gwarantuje maxymalne przebiegi na zestawie łańcuch kaseta
  aż do zużycia łańcucha bo to jest najsłabszy element napędu.
  Jazdą po asalcie powinno się osiągnąć przebieg od 10-12kkm.    A taka wiedza ma oczywiście bezpośrednie przełożenie na kieszeń jeżdzącego.
    Ignac

Data: 2010-10-23 21:24:24
Autor:
Nowy lancuch i... przeskakuje.
Masz rację, ale dzieje się to przy większym przekoszeniu łańcucha na napędzie i nie wiadomo, co jest bardziej szkodliwe.

-- -- -

...bo szanowni koledzy nie wiedzieć czemu mają jakieś takie nawyki
zapominając że takie same przełożenia znajdują się na pozostałych tarczach korb w skojarzeniu oczywiście ze stosowną zębatką kasety.

Data: 2010-10-24 12:20:35
Autor: Ignac
Nowy lancuch i... przeskakuje.

  > Masz rację, ale dzieje się to przy większym przekoszeniu łańcucha na  napędzie i nie wiadomo, co jest bardziej szkodliwe.

  Za przekoszenie łańcucha odpowiedzialna jest linia łańcucha korb i wtedy
  jest właściwa jeżeli na każdej z tarcz możliwe jest położenie łańcucha na
  każdej zębatce kasety...jeżeli kupujecie zwłaszcza nowy rower a taki zabieg
  jak powyżej jest niemożliwy radzę zrezygnować z zakupu odrazu...bo producent
  pcha do montażu wszystko co ma pod ręką.
  Jeżeli eksploatujemy napęd jak poprzednio opisałem to w miarę równomiernego
  zużywania się włączanie biegów góra-dół to czysta poezja a dodatkowo cały
  napęd jest prawie bezgłośny.
  I tak jak koledzy ci doradzają kasetę należy wymienić bo łańcuch na     zużytych zębatkach przekakiwał będzie coraz bardziej.
    Ignac

Data: 2010-10-24 12:05:45
Autor:
Nowy lancuch i... przeskakuje.
Jasne, i kierownice, i najlepiej ramę, eeehhh, czy Ty aby nie pracusjesz wsklepie rowerowym ?
;-)
Napisałem przecież, że przed wymianą łańcucha na nowy, stary zestaw pracował IDEALNIE bez żadnych zastrzeżeń.
Poobserwuj jeszcze przez chwile i co najwyżej wróce do poprzedniego łańcucha.
Bo przyczyny mogą być jeszcze dość prozaiczne:

Smar konserwujący na nowym łańcuchu (niektórzy doradzają wymycie nowego łańcucha od razu przed założeniem i nasmarowanie własnym smarem do łańcuchów);
Skucie ogniwa (może jest minimalnie za sztywne);
Liczba ogniw (nie liczyłem, a powinienem).

Co do przełożeń "każda tarcza z każdą zębatką" nie zgadzam się z Tobą.
Choć przyznam, że czasem tak pojadę.
Pierwsza protestuje przednia przerzutka.
Ale chrobot słychać z całości.
Być może hałas jest mniejszy, gdy na 8-biegowym zestawie masz łańcuch 9-
biegowy, ale tego nie próbowałem.

-- -- -

Data: 2010-10-24 18:22:21
Autor: Ignac
Nowy lancuch i... przeskakuje.
    ...no to wróć do starego zestawu i "dojeździj" go.
  ...ponadto wszystko co napisałem to są moje osobiste doświadczenia.
  Natomiast wracając do wyliczanek odnośnie przełożeń na jakich każdy jeździ
  to w oporciu o wczesniej przedstawiony tok można samemu modyfikiwać na
  przyszłość swój napęd na bardziej miększe lub twardsze przełożenia... o tym
  byla już kiedyś mowa na grupie.Ja tak zamieniłem np.kasetę 11-32 na 11-30.

  Ignac

Data: 2010-10-24 16:43:28
Autor:
Nowy lancuch i... przeskakuje.
No widzisz, lubisz twarde.
A w innej ramie właśnie zmieniam w drugim kierunku na 12-36.

-- -- -

Data: 2010-10-24 21:14:38
Autor: Ignac
Nowy lancuch i... przeskakuje.
No widzisz, lubisz twarde.
A w innej ramie właśnie zmieniam w drugim kierunku na 12-36.

> byla już kiedyś mowa na grupie.Ja tak zamieniłem np.kasetę 11-32 na 11-30.

  ...to minimalna różnica na rzecz twardości a zamiany dokonałem tylko
  dlatego że nie dojeżdzałem 32.
  A ty dojedź stary napęd a do nowego łańcuch już masz dokupisz za jakis czas
  tylko kasetę i znowu bedziesz miał nowiutki napęd...mam nadzieje że ci na
  dłużej wystarczy.
  Podaj gdzie to wysyłkowo kupujesz tak tanio "szpeja".

  Ignac

Data: 2010-10-24 19:32:15
Autor:
Nowy lancuch i... przeskakuje.
Np. na ebaju, ale trzeba się naszukać, rzadko u jednego sprzedawcy masz parę z rzeczy, które szukasz.
Zresztą przy przesyłkach z Hongkongu itp. jak mi Chinole tłumaczyli i tak cena jest ponoć proporcjonalna do masy, a nie do liczby przesyłek, taką "liniową" taryfę tam mają.

-- -- -

Data: 2010-10-24 19:32:41
Autor:
Nowy lancuch i... przeskakuje.
Data: 2010-10-25 13:33:35
Autor: Jan Cytawa
Nowy lancuch i... przeskakuje.
  napisał:

Masz rację, ale dzieje się to przy większym przekoszeniu łańcucha na napędzie i nie wiadomo, co jest bardziej szkodliwe.

Najnowsze badania wykazuja, ze przekoszenie praktycznie nie ma wplywu na
zuzycie lancucha. Za to jazda na malych trybach z przodu wielki.

Jan Cytawa

Data: 2010-10-25 14:53:27
Autor: ąćęłńóśźż
Nowy lancuch i... przeskakuje.