Nowy laptop pod XP dla medyka

Data: 2015-04-22 20:04:18
Autor: Doxent
Nowy laptop pod XP dla medyka
Czy jest obecnie na rynku coś co pociągnie starego XP tak aby dało się zainstalować wszystkie sterowniki lub przynajmniej grafikę i lan. Chodzi o obsługę aparatury medycznej w gabinecie okulistycznym dla której nie ma sterowników pod żaden nowszy system. Stacjonarny nie wchodzi w grę ze względu na brak miejsca a stary laptop dogorywa.

Data: 2015-04-22 20:11:48
Autor: Maciek
W dniu 2015-04-22 o 20:04, Doxent pisze:
[...]
Aparatura jak siÄ™ Å‚Ä…czy z komputerem? JakaÅ› specjalizowana karta, czy
coś prostszego? Może wystarczy maszyna wirtualna z XP?

Maciek

Data: 2015-04-22 22:37:55
Autor: \(c\)RaSz
Nowy laptop pod XP dla medyka
Użytkownik "Maciek" <maciek@nospam.pl> napisał w
:W dniu 2015-04-22 o 20:04, Doxent pisze:
: > Czy jest obecnie na rynku coÅ› co pociÄ…gnie starego XP
: > (...) stary laptop dogorywa.
:
: (...) Może wystarczy maszyna wirtualna z XP?
:

Ale ze słów "Doxent'a" wynika, że zbyt wielkich wymagań co do tego lap-pa to on nie ma, będzie robić to samo, co jego archaiczny poprzednik, i nic więcej. Po co w takim razie przepłacać za nowy, wypasiony sprzęt?
Najlepszym rozwiązaniem, jak sądzę, będzie kupno używanego, np. poleasingowego, albo nawet jeszcze starszego. Za 2 stówki nabędzie się coś, co w tej roli posłuży jeszcze ładne parę latek!

--

Socjaliści, jak wiadomo, swój program kierują do tych, którzy czują się
pokrzywdzeni, i wyzyskiwani. Kiedy więc socjaliści są u władzy - tak

Data: 2015-04-23 08:01:23
Autor: Maciek
W dniu 2015-04-22 o 22:37,  (c)RaSz pisze:
[...]
Posłuży, albo i nie. Zakładam, że to nie ma być sprzęt, na którym będzie
sobie od czasu do czasu oglądał filmik, tylko ma na siebie zarabiać.

Maciek

Data: 2015-04-23 17:22:41
Autor: JoteR
" (c)RaSz" napisał:

Najlepszym rozwiązaniem, jak sądzę, będzie kupno używanego, np. poleasingowego,
albo nawet jeszcze starszego. Za 2 stówki nabędzie się coś, co w tej roli
posłuży jeszcze ładne parę latek!

O ile pacjent, badany/leczony za pomocą - cytuję: "aparatury medycznej" podłączonej do złoma za "2 stówki" aż tak długo pożyje ;->

JoteR

Data: 2015-04-23 18:31:07
Autor: Irokez
W dniu 2015-04-23 o 17:22, JoteR pisze:
" (c)RaSz" napisał:

[...]

ale to jest maszynka w gabinecie okulistycznym jak dobrze przeczytałem, a nie rozrusznik serca.
Więc jaki problem z tym "złomem". Poza tym kiedyś to się robiło porządny sprzęt. Maszyna do rezonansu chodzi na SGI Octane i ma się dobrze, pacjenci się badają.
Kupić poleasingowego Della Latitude na ten przykład i tyle.
Stacjonarne Dell w obudowie desktop albo SFF też niewiele miejsca zajmują, taki Optiplex 780 niewielkie pieniądze kosztuje, postawić obok przy biurku, klawiatura bezprzewodowa do tego i jakiś fajny monitor i powinno być ok.

--
Irokez

Data: 2015-04-23 19:30:26
Autor: JoteR
"Irokez" napisał:

Więc jaki problem z tym "złomem".

Jak z każdym złomem. Zwłaszcza takim za - cytuję: "2 stówki".

Kupić poleasingowego Della Latitude na ten przykład i tyle.

I który z nich (dla ułatwienia - sprawny) kosztuje - cytuję: "2 stówki"?
Konkrety poproszÄ™.

JoteR

Data: 2015-04-24 15:55:29
Autor: Big Jack
Nowy laptop pod XP dla medyka
W wiadomo¶ci
*Irokez* napisa³(-a):

Maszyna do rezonansu chodzi na SGI Octane i ma siê
dobrze, pacjenci siê badaj±.

Ma³o tego, komputery pok³adowe nielataj±cych ju¿ wahad³owców zbudowane by³y na 386  :)

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2015-04-24 16:14:46
Autor: MadMan
Nowy laptop pod XP dla medyka
Dnia Fri, 24 Apr 2015 15:55:29 +0200, Big Jack napisał(a):

MaÅ‚o tego, komputery pokÅ‚adowe nielatajÄ…cych już wahadÅ‚owców zbudowane byÅ‚y na 386  :)

Na pewno nie od poczÄ…tku...

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2015-04-24 19:52:29
Autor: RadoslawF
Nowy laptop pod XP dla medyka
W dniu 2015-04-24 o 16:14, MadMan pisze:

Mało tego, komputery pokładowe nielatających już wahadłowców zbudowane
byÅ‚y na 386  :)

Na pewno nie od poczÄ…tku...

Gdzieś czytałem ciekawy artykuł na temat komputerów w kosmosie.
Najpierw były specjalnie wolne i robione w starych technologiach
bo to najskuteczniej zabezpieczało przed promieniowaniem.
Pod koniec amerykanie zaczęli latać z laptopami i okazało się
że jednak też działają.

Pozdrawiam

Data: 2015-04-24 21:56:25
Autor: MadMan
Dnia Fri, 24 Apr 2015 19:52:29 +0200, RadoslawF napisał(a):

[...]

Tak czy inaczej w 1981 roku 386 nie było, więc na pewno pierwsze
wahadłowce nie były w niego wyposażone. Być może przy konwersji na
szklany kokpit zmienili komputery?

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2015-04-23 09:55:23
Autor: PeJot
W dniu 2015-04-22 o 20:11, Maciek pisze:

Aparatura jak siÄ™ Å‚Ä…czy z komputerem? JakaÅ› specjalizowana karta, czy
coś prostszego? Może wystarczy maszyna wirtualna z XP?

Wirtualny XP *może* nie kupić specjalizowanych sterowników.

--
P.Jankisz

Data: 2015-04-23 10:11:38
Autor: marfi

Użytkownik "PeJot" <PeJot_@slepyadres.pl> napisał w wiadomości news:mha8hb$gna$1node1.news.atman.pl...
[...]

"przynajmniej grafikę i lan" obsłuży.

Skoro to były "specjalistyczne" sterowniki to do czego?
Do pcimcia? Co mozna innego włozyć do laptopa?

--
marfi

Data: 2015-04-24 23:07:16
Autor: m4rkiz
"marfi" <marfi @bb.onet.pl> wrote in message news:5538a943$0$8382
Wirtualny XP *może* nie kupić specjalizowanych sterowników.
"przynajmniej grafikę i lan" obsłuży.
Skoro to były "specjalistyczne" sterowniki to do czego?
Do pcimcia? Co mozna innego włozyć do laptopa?

chyba chodzi o to ze ten xp ma miec podlaczone do siebie cos
jeszcze - "obsługę aparatury medycznej w gabinecie okulistycznym"
i cytowany sterownik nie bedzie sie lubil ze zwirtualizowanym systemem

--
http://db.org.pl/

Data: 2015-04-25 09:00:23
Autor: Maciek
W dniu 2015-04-24 o 23:07, m4rkiz pisze:
chyba chodzi o to ze ten xp ma miec podlaczone do siebie cos
jeszcze - "obsługę aparatury medycznej w gabinecie okulistycznym"
i cytowany sterownik nie bedzie sie lubil ze zwirtualizowanym systemem
Ale nie będzie się lubił, bo są ku temu jakieś racjonalne przesłanki,
czy raczej dlatego, że pytający założył sobie, że zainstaluje XP na
współczesnym laptopie? Bo tak :->

Maciek

Data: 2015-04-23 08:50:21
Autor: Poldek
Doxent wrote:

[...]

A w takim gabinecie okulistycznym nie musi być przypadkiem legalnie - zgodnie z licencją na Windows? Raczej ciężko dziś nabyć licencję na XP.

Najprościej chyba będzie kupić jakiego polizingowca z systemem. Wybrać coś w dobrym stanie w rodzaju ThinkPada T60.

Data: 2015-04-23 08:54:46
Autor: Maciek
W dniu 2015-04-23 o 08:50, Poldek pisze:
[...]
Można jeszcze próbować kupić coś z Windows 7 Pro - tam była zdaje się
możliwość downgrade'u, albo używania maszyny wirtualnej z Windows XP (XP
gratis).

Maciek

Data: 2015-04-24 23:54:39
Autor: Doxent
Nowy laptop pod XP dla medyka

Najprościej chyba będzie kupić jakiego polizingowca z systemem. Wybrać
coÅ› w dobrym stanie w rodzaju ThinkPada T60.
Można jeszcze próbować kupić coś z Windows 7 Pro - tam była zdaje się
możliwość downgrade'u, albo używania maszyny wirtualnej z Windows XP (XP
gratis).

Chyba jednak faktycznie jedyne rozwiÄ…zanie to dobry poleasingowiec w tym przypadku. Wirtualka odpada niestety.

Data: 2015-04-25 00:06:06
Autor: Adam
Nowy laptop pod XP dla medyka
W dniu 2015-04-24 o 23:54, Doxent pisze:

Najpro¶ciej chyba bêdzie kupiæ jakiego polizingowca z systemem. Wybraæ
co¶ w dobrym stanie w rodzaju ThinkPada T60.
Mo¿na jeszcze próbowaæ kupiæ co¶ z Windows 7 Pro - tam by³a zdaje siê
mo¿liwo¶æ downgrade'u, albo u¿ywania maszyny wirtualnej z Windows XP (XP
gratis).

Chyba jednak faktycznie jedyne rozwi±zanie to dobry poleasingowiec w tym
przypadku. Wirtualka odpada niestety.

Czy s± jakie¶ racjonalne przes³anki przeciw wirtualce?

Ju¿ kilka razy zauwa¿y³em, ¿e wirtualizowany Win XP na w miarê przyzwoitym (i nie drogim) sprzêcie dzia³a wyra¼nie sprawniej od kilkulatków na Pentium M z natywnym XP.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-04-26 11:17:47
Autor: qwerty
Nowy laptop pod XP dla medyka
U¿ytkownik "Adam"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:mheeof$m7h$1@usenet.news.interia.pl...
Ju¿ kilka razy zauwa¿y³em, ¿e wirtualizowany Win XP na w miarê przyzwoitym (i nie drogim) sprzêcie dzia³a wyra¼nie sprawniej od kilkulatków na Pentium M z natywnym XP.

Tylko nie ka¿de urz±dzenie chce dzia³aæ na wirtualizowanym komputerze.

Data: 2015-04-26 13:49:04
Autor: Adam
W dniu 2015-04-26 o 11:17, qwerty pisze:
[...]

I tu mamy ma³y problem. Klasycznie: wró¿ka na urlopie ;)
Za ma³o danych.
W dniu 2015-04-22 o 20:04, Doxent pisze:
> Czy jest obecnie na rynku co¶ co poci±gnie starego XP tak aby da³o siê
> zainstalowaæ wszystkie sterowniki lub przynajmniej grafikê i lan. Chodzi
> o obs³ugê aparatury medycznej w gabinecie okulistycznym dla której nie
>(...)

Doxent nie napisa³, w jaki sposób aparatura jest pod³±czona. Stary laptop móg³ mieæ LPT i RS-232. Ró¿ne systemy przemys³owe, w tym medyczne, "gada³y" przez RS. Niektóre (m.in. domowe skanery) korzysta³y te¿ z LPT. By³y jeszcze (i s±) systemy z RS485, ale to ju¿ raczej nie domena laptopów.

Ale dobra wiadomo¶æ: starsze sterowniki raczej nie odró¿niaj± systemu natywnego od emulowanego. U klientów znakomit± wiêkszo¶æ starych "wynalazków" udaje mi siê uruchomiæ pod wirtualk±.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-04-26 15:54:34
Autor: qwerty
Nowy laptop pod XP dla medyka
U¿ytkownik "Adam"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:mhijbh$b42$1@usenet.news.interia.pl...
I tu mamy ma³y problem. Klasycznie: wró¿ka na urlopie ;)
Za ma³o danych.

Interfejs KKL na USB. Niby widzia³, a nie ³±czy³ siê.

Data: 2015-04-26 17:52:17
Autor: Adam
W dniu 2015-04-26 o 15:54, qwerty pisze:
U¿ytkownik "Adam"  napisa³ w wiadomo¶ci grup
I tu mamy ma³y problem. Klasycznie: wró¿ka na urlopie ;)
Za ma³o danych.

Interfejs KKL na USB. Niby widzia³, a nie ³±czy³ siê.

To nie Virtual PC tylko Virtual Box - powinno zaskoczyæ. W konfiguracji trzeba te¿ zobaczyæ i przetestowaæ prze³±czenie USB w tryb 1 lub 2.

S± jeszcze wiêksze komercyjne rozwi±zania wirtualizacji, ale w tym przypadku nie maj± zastosowania.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-04-27 20:55:03
Autor: qwerty
Nowy laptop pod XP dla medyka
U¿ytkownik "Adam"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:mhj1ji$9fi$1@usenet.news.interia.pl...
To nie Virtual PC tylko Virtual Box - powinno zaskoczyæ. W konfiguracji trzeba te¿ zobaczyæ i przetestowaæ prze³±czenie USB w tryb 1 lub 2.

Akurat u¿ywam tylko virtualbox. Z ciekawostek to PosReady 2009 nie obs³uguje przeci±ganie plików miêdzy pulpitami (mimo w³±czonej obs³ugi dwukierunkowej i zainstalowaniu guest additions

Data: 2015-04-27 03:29:57
Autor: 666
Nowy laptop pod XP dla medyka
No to przyk³adowo HP Compaq nc6320 (procesor Core2Duo) mia³ obydwa te z³±cza.
Do gniazda drukarkowego (LPT) m.in. pod³±cza³o siê klucz sprzêtowy.

-- -- -
Stary laptop móg³ mieæ LPT i RS-232.
Ró¿ne systemy przemys³owe, w tym medyczne, "gada³y" przez RS.
Niektóre korzysta³y te¿ z LPT.

Data: 2015-04-27 22:53:09
Autor: Adam
W dniu 2015-04-27 o 03:29,  666 pisze:
[...]

Ja pracujê na podrasowanym Lenovo R500. Fabrycznie nowe stacje dokuj±ce mo¿na kupiæ za kilkadziesi±t z³otych, poleasingowe za kilkana¶cie.

Pracujê na 2 monitorach, w stacji mam LPT i RS, dodatkowe USB, wyj¶cie cyfrowe d¼wiêku, wyj¶cie DVI, LAN i pewnie co¶ jeszcze.
Kupi³em kilka stacji. Mam w domu, u rodziców, w pracy i u znajomych.
Wygoda jak cholera. Tylko laptoka siê wyjmuje i nawet nie trzeba go otwieraæ, je¶li do stacji jest podpiêta mysz, klawiatura i monitor.

Natomiast do HP od kilku lat nie mam zaufania. Za bardzo s± "pro-ekologiczne" -  lubi± "znikaæ" cynê ;)

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-06-29 13:00:58
Autor: 666
Nowy laptop pod XP dla medyka
Dzia³a to wyj¶cie DVI ze stacji dokuj±cej?
Bo nie zawsze dzia³a (np. dla HP Compaq serii 63xx d... blada).

-- -- -
mhm7jm$og$1@usenet.news.interia.pl
w stacji mam LPT i RS, dodatkowe USB, wyj¶cie cyfrowe d¼wiêku, wyj¶cie DVI

Data: 2015-04-26 22:47:46
Autor: astro
Nowy laptop pod XP dla medyka
Maciek wrote in <news:mha4vs$q9$1node2.news.atman.pl>
Mo¿na jeszcze próbowaæ kupiæ co¶ z Windows 7 Pro - tam by³a zdaje siê
mo¿liwo¶æ downgrade'u, albo u¿ywania maszyny wirtualnej z Windows XP

Nie znam sie, wiec sie wypowiem ;-)
Kilka lat temu pod Linuxem i VirtualBox z obsluga USB uruchamialem Windowsa
XP. Niestety skaner UMAX Scanner Astra 4700 nie dzialal (chyba nawet nie
byl wykrywany).

Dodam, ze inne urzadzenia USB (w tym inny skaner) dzialaly pod
zwirtualizowanym systemem bez problemu.

Skaner oczywiscie sprawny - dzialajacy pod XP uruchomionym "standalone".

Nie szukalem specjalnie rozwiazania tego problemu, moze sprawa nie byla
beznadziejna.

Ostrzegam jedynie, ze wirtualizacja moze sprawiac problemy z obsluga
sprzetu USB.
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2015-04-23 12:09:09
Autor: miab
[...]

Raczej bym szukał wśród używanych:
c2d laptop xp

miab

Data: 2015-04-23 19:10:56
Autor: maX
Nowy laptop pod XP dla medyka

Użytkownik "Doxent" <doxent@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:5537e2a2$0$8371$65785112news.neostrada.pl...
lub przynajmniej grafikÄ™ i lan.

Lan to nie problem bo można wstawić jakąś starą sieciówkę 10/100 na USB.

Chodzi o obsługę aparatury medycznej w gabinecie okulistycznym dla której nie ma sterowników pod żaden nowszy system.

Może te od XP zadziałają pod Win7 (choć tu jest ryzyko bo biorąc pod uwagę zastosowanie sprzętu to nawet jak będzie działać w 99% sprawnie to ten ostatni 1% może być powodem spraw sądowych).

Stacjonarny nie wchodzi w grę ze względu na brak miejsca

To jakiÅ› mini-pc SFF.

Data: 2015-04-24 23:55:43
Autor: Doxent
Nowy laptop pod XP dla medyka

Stacjonarny nie wchodzi w grę ze względu na brak miejsca

To jakiÅ› mini-pc SFF.

Czasami istnieje potrzeba zabrania laptopa w inne miejsce. Ciąganie się z tym to trochę średnia przyjemność.

Data: 2015-04-25 20:35:38
Autor: BQB
W dniu 2015-04-24 o 23:55, Doxent pisze:

Stacjonarny nie wchodzi w grę ze względu na brak miejsca

To jakiÅ› mini-pc SFF.

Czasami istnieje potrzeba zabrania laptopa w inne miejsce. CiÄ…ganie siÄ™
z tym to trochę średnia przyjemność.

Razem z aparaturÄ… medycznÄ…? O.o
Powiedz lepiej, że chcesz mieć uniwersalnego laptopa, który będzie można używać w tym gabinecie i chcesz go zabierać na wycieczki.

IMO lepiej mieć dwa osobne sprzęty, jeden niech zajmuje się tym, co trzeba w gabinecie, a drugi na wycieczki.

Data: 2015-06-29 13:07:46
Autor: 666
Nowy laptop pod XP dla medyka
A dlaczego nie?
Mój kuzyn jeździ z przenośną aparaturą w bagażniku na dyżury do małomiasteczkowych przychodni.

-- -- -
553bde80$0$27523$65785112@news.neostrada.pl
Razem z aparaturÄ… medycznÄ…?

Nowy laptop pod XP dla medyka