Nowy laptop pod XP dla medyka

Data: 2015-04-23 08:50:21
Autor: Poldek
Nowy laptop pod XP dla medyka
Doxent wrote:

Czy jest obecnie na rynku coś co pociągnie starego XP tak aby dało się
zainstalować wszystkie sterowniki lub przynajmniej grafikę i lan. Chodzi
o obsługę aparatury medycznej w gabinecie okulistycznym dla której nie
ma sterowników pod żaden nowszy system. Stacjonarny nie wchodzi w grę ze
względu na brak miejsca a stary laptop dogorywa.

A w takim gabinecie okulistycznym nie musi być przypadkiem legalnie - zgodnie z licencją na Windows? Raczej ciężko dziś nabyć licencję na XP.

Najprościej chyba będzie kupić jakiego polizingowca z systemem. Wybrać coś w dobrym stanie w rodzaju ThinkPada T60.

Data: 2015-04-23 08:54:46
Autor: Maciek
W dniu 2015-04-23 o 08:50, Poldek pisze:
[...]
Można jeszcze próbować kupić coś z Windows 7 Pro - tam była zdaje się
możliwość downgrade'u, albo używania maszyny wirtualnej z Windows XP (XP
gratis).

Maciek

Data: 2015-04-24 23:54:39
Autor: Doxent
[...]

Chyba jednak faktycznie jedyne rozwiązanie to dobry poleasingowiec w tym przypadku. Wirtualka odpada niestety.

Data: 2015-04-25 00:06:06
Autor: Adam
W dniu 2015-04-24 o 23:54, Doxent pisze:

[...]

Czy są jakieś racjonalne przesłanki przeciw wirtualce?

Już kilka razy zauważyłem, że wirtualizowany Win XP na w miarę przyzwoitym (i nie drogim) sprzęcie działa wyraźnie sprawniej od kilkulatków na Pentium M z natywnym XP.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-04-26 11:17:47
Autor: qwerty
Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mheeof$m7h$1@usenet.news.interia.pl...
Już kilka razy zauważyłem, że wirtualizowany Win XP na w miarę przyzwoitym (i nie drogim) sprzęcie działa wyraźnie sprawniej od kilkulatków na Pentium M z natywnym XP.

Tylko nie każde urządzenie chce działać na wirtualizowanym komputerze.

Data: 2015-04-26 13:49:04
Autor: Adam
W dniu 2015-04-26 o 11:17, qwerty pisze:
[...]

I tu mamy mały problem. Klasycznie: wróżka na urlopie ;)
Za mało danych.
W dniu 2015-04-22 o 20:04, Doxent pisze:
> [...]
> zainstalować wszystkie sterowniki lub przynajmniej grafikę i lan. Chodzi
> o obsługę aparatury medycznej w gabinecie okulistycznym dla której nie

Doxent nie napisał, w jaki sposób aparatura jest podłączona. Stary laptop mógł mieć LPT i RS-232. Różne systemy przemysłowe, w tym medyczne, "gadały" przez RS. Niektóre (m.in. domowe skanery) korzystały też z LPT. Były jeszcze (i są) systemy z RS485, ale to już raczej nie domena laptopów.

Ale dobra wiadomość: starsze sterowniki raczej nie odróżniają systemu natywnego od emulowanego. U klientów znakomitą większość starych "wynalazków" udaje mi się uruchomić pod wirtualką.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-04-26 15:54:34
Autor: qwerty
Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mhijbh$b42$1@usenet.news.interia.pl...
I tu mamy mały problem. Klasycznie: wróżka na urlopie ;)
Za mało danych.

Interfejs KKL na USB. Niby widział, a nie łączył się.

Data: 2015-04-26 17:52:17
Autor: Adam
W dniu 2015-04-26 o 15:54, qwerty pisze:
Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomości grup
I tu mamy mały problem. Klasycznie: wróżka na urlopie ;)
Za mało danych.

Interfejs KKL na USB. Niby widział, a nie łączył się.

To nie Virtual PC tylko Virtual Box - powinno zaskoczyć. W konfiguracji trzeba też zobaczyć i przetestować przełączenie USB w tryb 1 lub 2.

Są jeszcze większe komercyjne rozwiązania wirtualizacji, ale w tym przypadku nie mają zastosowania.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-04-27 20:55:03
Autor: qwerty
Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mhj1ji$9fi$1@usenet.news.interia.pl...
To nie Virtual PC tylko Virtual Box - powinno zaskoczyć. W konfiguracji trzeba też zobaczyć i przetestować przełączenie USB w tryb 1 lub 2.

Akurat używam tylko virtualbox. Z ciekawostek to PosReady 2009 nie obsługuje przeciąganie plików między pulpitami (mimo włączonej obsługi dwukierunkowej i zainstalowaniu guest additions

Data: 2015-04-27 03:29:57
Autor: 666
Nowy laptop pod XP dla medyka
No to przykładowo HP Compaq nc6320 (procesor Core2Duo) miał obydwa te złącza.
Do gniazda drukarkowego (LPT) m.in. podłączało się klucz sprzętowy.

-- -- -
Stary laptop mógł mieć LPT i RS-232.
Różne systemy przemysłowe, w tym medyczne, "gadały" przez RS.
Niektóre korzystały też z LPT.

Data: 2015-04-27 22:53:09
Autor: Adam
W dniu 2015-04-27 o 03:29,  666 pisze:
[...]

Ja pracuję na podrasowanym Lenovo R500. Fabrycznie nowe stacje dokujące można kupić za kilkadziesiąt złotych, poleasingowe za kilkanaście.

Pracuję na 2 monitorach, w stacji mam LPT i RS, dodatkowe USB, wyjście cyfrowe dźwięku, wyjście DVI, LAN i pewnie coś jeszcze.
Kupiłem kilka stacji. Mam w domu, u rodziców, w pracy i u znajomych.
Wygoda jak cholera. Tylko laptoka się wyjmuje i nawet nie trzeba go otwierać, jeśli do stacji jest podpięta mysz, klawiatura i monitor.

Natomiast do HP od kilku lat nie mam zaufania. Za bardzo są "pro-ekologiczne" -  lubią "znikać" cynę ;)

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-06-29 13:00:58
Autor: 666
Nowy laptop pod XP dla medyka
Działa to wyjście DVI ze stacji dokującej?
Bo nie zawsze działa (np. dla HP Compaq serii 63xx d... blada).

-- -- -
mhm7jm$og$1@usenet.news.interia.pl
w stacji mam LPT i RS, dodatkowe USB, wyjście cyfrowe dźwięku, wyjście DVI

Data: 2015-04-26 22:47:46
Autor: astro
Nowy laptop pod XP dla medyka
Maciek wrote in <news:mha4vs$q9$1node2.news.atman.pl>
Można jeszcze próbować kupić coś z Windows 7 Pro - tam była zdaje się
możliwość downgrade'u, albo używania maszyny wirtualnej z Windows XP

Nie znam sie, wiec sie wypowiem ;-)
Kilka lat temu pod Linuxem i VirtualBox z obsluga USB uruchamialem Windowsa
XP. Niestety skaner UMAX Scanner Astra 4700 nie dzialal (chyba nawet nie
byl wykrywany).

Dodam, ze inne urzadzenia USB (w tym inny skaner) dzialaly pod
zwirtualizowanym systemem bez problemu.

Skaner oczywiscie sprawny - dzialajacy pod XP uruchomionym "standalone".

Nie szukalem specjalnie rozwiazania tego problemu, moze sprawa nie byla
beznadziejna.

Ostrzegam jedynie, ze wirtualizacja moze sprawiac problemy z obsluga
sprzetu USB.
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Nowy laptop pod XP dla medyka