Nowy/młody samochód na długie trasy

Data: 2020-05-17 09:33:32
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Nowy/młody samochód na długie trasy
W dniu .05.2020 o 08:03 Q. <zapomnialem@gdziesnakoncuinternetu.gov.ru>  pisze:

Przyszedł czas na wymianę samochodu na nowszy, co by¶cie polecali przy  takich założeniach:
- priorytetem jest komfort, czyli dobrze wyciszone wnętrze, miękkie  zawieszenie, wygodne siedzenia
- niska awaryjno¶ć
- silnik dobrze nadaj±cy się do spokojnej jazdy z w miarę przepisowymi  prędko¶ciami autostradowo/ekspresówkowymi na długich trasach. Czyli  najchętniej jaki¶ benzyniak, z conajmniej 4 cylindrami, bez turbo.  Fajnie je¶li z rozs±dnym zużyciem paliwa, ale nie jest to priorytet,  ważniejsza jest trwało¶ć i niezawodno¶ć przy bardzo dużych przebiegach.
- marka, "prestiż", wielko¶ć bagażnika etc. nieistotne
Do tej pory jeĽdziłem Citroenami z hydropneumatyk± i nieĽle spełniały  wymagania, ale jak zobaczyłem co teraz PSA sprzedaje jako nowe C5 to  nasuwa się tylko jeden komentarz - jak można to było aż tak sp****ć :(  Więc czas no co¶ z innej "stajni".

pozdrawiam

Jak długie trasy to tylko długi, szeroki samochód.
Jak kupisz co¶ większego z klasy premium to bedziesz miał i cicho i  komfortowo.
Na długie trasy to wg mnie diesel lepszy, silnik 150KM+(jaki by nie był)  oczywi¶cie z automatem.

TG

Data: 2020-05-17 09:41:08
Autor: ąćęłńóśźż
Nowy/młody samochód na długie trasy
Z przyczyny?

-- -- -
oczywi¶cie z automatem.

Data: 2020-05-17 09:42:56
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Nowy/młody samochód na długie trasy
W dniu .05.2020 o 09:41 ±ćęłń󶼿 <a@e.pl> pisze:

Z przyczyny?

-- -- -
oczywi¶cie z automatem.

"- priorytetem jest komfort"

TG

Data: 2020-05-17 12:57:33
Autor: Adam
[...]

Do tego aktywny tempomat.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-05-17 23:55:52
Autor: ąćęłńóśźż
Nowy/młody samochód na długie trasy
W sensie że na długich trasach co 150 km sama zmieni bieg?
A manual wg Ciebie do miasta?

-- -- -
"- priorytetem jest komfort"

Data: 2020-05-18 06:42:07
Autor: Shrek
W dniu 17.05.2020 o 23:55, ±ćęłń󶼿 pisze:
W sensie że na długich trasach co 150 km sama zmieni bieg?
A manual wg Ciebie do miasta?

Automat jest wygodny i w mie¶cie i w trasie (nie trzeba redukować przy wyprzedzaniu). Inna sprawa, że ja wolę manual bo tak, ale nie o to pytał op.

--
Shrek

Data: 2020-05-18 08:12:05
Autor: ąćęłńóśźż
Nowy/młody samochód na długie trasy
Wiem co to jest automat i oczywi¶cie on zwykle redukuje przy wyprzedzaniu - wolisz jak za Ciebie wybiera, akurat przy wyprzedzaniu?
Bo przy wzniesieniach i lekkich zjazdach to jeszcze rozumiem, choć posiadanie automata skutecznie zniechęciło mnie do kolejnego.
W ostrych górach też automat?
Najwygodniejszy jest przy trzymaniu w ręce fona i pisaniu prawa ręk± SMS-ów przy skręcaniu w mie¶cie ;-)
Skoro "konieczny na długie trasy", to kiedy niekonieczny?

-- -- -
Automat jest wygodny i w mie¶cie i w trasie (nie trzeba redukować przy wyprzedzaniu).

Data: 2020-05-18 09:31:45
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .05.2020 o 08:12 ±ćęłń󶼿 <a@e.pl> pisze:

Wiem co to jest automat i oczywi¶cie on zwykle redukuje przy  wyprzedzaniu - wolisz jak za Ciebie wybiera, akurat przy wyprzedzaniu?
Wszystkie którymi jeżdzę robi± to dobrze - tzn w zalezno¶ci od szybko¶ci  wcisnięcia gazu redukuj± o 1,2 lub 3 biegi.
S± takie co tego nie potrafi±?

Bo przy wzniesieniach i lekkich zjazdach to jeszcze rozumiem, choć  posiadanie automata skutecznie zniechęciło mnie do kolejnego..
W ostrych górach też automat?
Przede wszystkim w górach :-) - ale s± rózne automaty i nie każdy daje  radę, wtedy przechodzisz na tryb "ręczny" i zmieniasz jak manualem.

Najwygodniejszy jest przy trzymaniu w ręce fona i pisaniu prawa ręk±  SMS-ów przy skręcaniu w mie¶cie ;-)
Skoro "konieczny na długie trasy", to kiedy niekonieczny?
Automat jest wszędzie wygodny, zwykła skrzynia to masochizm.
Co kto lubi.

TG

Data: 2020-05-18 10:09:12
Autor: ąćęłńóśźż
Nowy/młody samochód na długie trasy
My¶lałem, że kierownica to masochizm.

-- -- -
Automat jest wszędzie wygodny, zwykła skrzynia to masochizm.

Data: 2020-05-18 17:52:27
Autor: Shrek
W dniu 18.05.2020 o 08:12, ±ćęłń󶼿 pisze:
Wiem co to jest automat i oczywi¶cie on zwykle redukuje przy wyprzedzaniu - wolisz jak za Ciebie wybiera, akurat przy wyprzedzaniu?

Akurat jak pisałem wole manual. Ogólnie. Ale największ± zalet± automatów jest wła¶nie automatyczna redukcja.

Bo przy wzniesieniach i lekkich zjazdach to jeszcze rozumiem, choć posiadanie automata skutecznie zniechęciło mnie do kolejnego.
W ostrych górach też automat?

Pisałem - ogólnie wole manual. A w górach - pewnie daje radę - w ostateczno¶ci jest jaki¶ tiptronic.

--
Shrek

Data: 2020-05-29 09:33:53
Autor: Q.
Nowy/młody samochód na długie trasy

Z przyczyny?

oczywi¶cie z automatem.

"- priorytetem jest komfort"

Automat jest zbędny, zwykły tempomat wystarczy. Jako komfort mam na my¶li wyciszenie, ilo¶ć miejsca wewn±trz, "miękkie" zawieszenie.

Nowy/młody samochód na długie trasy