Nowy mBank a hasła jednorazowe

Data: 2013-06-08 11:24:44
Autor: Imka
Nowy mBank a hasła jednorazowe
Mam, używam i jestem z tego dumna ;)
No dobra, może niekoniecznie od razu dumna, ale naprawdę wolę od SMSów.

Pytanie: czy w nowym mBanku istnieje w ogóle takie pojęcie jak lista
haseł jednorazowych?

Napomknę tylko, że nie jestem jedyna. Znajomy, zakładaj±c sobie konto w mBanku (x lat temu, w dodatku twierdzi
że to ja mu kazałam ;) w ogóle nie podał numeru telefonu komórkowego.

Zajrzał do mnie wczoraj z sardonicznym u¶miechem, zapytał się czy mBank
zhakowali czy "oni może tak na poważnie" i rzucił we mnie pytaniem o
hasła.

Pytanie #2 - czy sam proces uzyskania dostępu do nowego mBanku nie
wymusza przypadkiem "dobrowolnej rezygnacji" z haseł jednorazowych
i bye, bye moja kolekcja papierków bezpłatnych i po 5 zł i przymusowa
przesiadka na telefon?

Może kto¶ co¶ wie i się podzieli? :)

--
Imka

Data: 2013-06-08 12:24:08
Autor: Duke
Nowy mBank a hasła jednorazowe
W dniu 2013-06-08 11:24, Imka pisze:
Mam, uĹĽywam i jestem z tego dumna ;)
No dobra, moĹĽe niekoniecznie od razu dumna, ale naprawdÄ™ wolÄ™ od SMSĂłw.

Trudno mi to zrozumieć... Ale OK. :-) Może mieszkasz poza zasięgiem telefonii komórkowej.

Pytanie: czy w nowym mBanku istnieje w ogóle takie pojęcie jak lista
haseł jednorazowych?

Sam ich nie używam od wielu lat. Ale w nowej wersji serwisu znalazłem opcje dotyczące listy haseł jednorazowych (tj. możliwość zamówienia nowej, usunięcia... itd.)

Data: 2013-06-08 12:34:43
Autor: Imka
Dnia Sat, 08 Jun 2013 12:24:08 +0200, Duke napisał(a):

Mam, używam i jestem z tego dumna ;)
No dobra, może niekoniecznie od razu dumna, ale naprawdę wolę od SMSów.

Trudno mi to zrozumieć... Ale OK. :-) Może mieszkasz poza zasięgiem telefonii komórkowej.

To jest trochę jak dyskusja o wyższo¶ci ¶wi±t Bożego Narodzenia nad
¶więtami wielkanocnymi ;)
Argumenty swoje mam, ale tutaj nie o nie chodzi.

Pytanie: czy w nowym mBanku istnieje w ogóle takie pojęcie jak lista
haseł jednorazowych?

Sam ich nie używam od wielu lat. Ale w nowej wersji serwisu znalazłem opcje dotycz±ce listy haseł jednorazowych (tj. możliwo¶ć zamówienia nowej, usunięcia... itd.)

O, dobry news, bo już pakowałam walizki... Bardzo Ci dziękuję :)

--
Imka

Data: 2013-06-09 15:58:58
Autor: xbartx
Nowy mBank a hasła jednorazowe
Dnia Sat, 08 Jun 2013 12:24:08 +0200, Duke napisał(a):

Trudno mi to zrozumieć... Ale OK. :-) Może mieszkasz poza zasięgiem
telefonii komĂłrkowej.

Jest dużo specyficznych sytuacji i drugie tyle można sobie wymyślić, nie mieszając w to w ogóle zasięgu sieci GSM.

--
xbartx

Data: 2013-06-09 15:57:45
Autor: xbartx
Dnia Sat, 08 Jun 2013 11:24:44 +0200, Imka napisał(a):

Pytanie: czy w nowym mBanku istnieje w ogóle takie pojęcie jak lista
haseł jednorazowych?

Z tego co było na grupie to wcale na nowe przenosić się nie trzeba, więc wnioskuję, że listy powinny być i w nowej wizji lepszego bankowego jutra ;)

--
xbartx

Data: 2013-06-09 18:15:09
Autor: J.F.
Dnia Sun, 9 Jun 2013 15:57:45 +0000 (UTC), xbartx napisał(a):
[...]

Nie calkiem - oni chyba chca wszystkich przestawic na sms, wiele
operacji bez sms nie dziala.

J.

Data: 2013-06-09 11:37:07
Autor: A.L.
Nowy mBank a hasła jednorazowe
On Sun, 9 Jun 2013 18:15:09 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Nie calkiem - oni chyba chca wszystkich przestawic na sms, wiele
operacji bez sms nie dziala.

J.

To w Polsce jest obowiazek posiadanai telefonu komorkowego?

A.L.

Data: 2013-06-09 18:44:18
Autor: J.F.
Dnia Sun, 09 Jun 2013 11:37:07 -0500, A.L. napisał(a):
On Sun, 9 Jun 2013 18:15:09 +0200, "J.F."
Nie calkiem - oni chyba chca wszystkich przestawic na sms, wiele
operacji bez sms nie dziala.

To w Polsce jest obowiazek posiadanai telefonu komorkowego?

Internet tez jeszcze nie jest obowiazkowy. Zawsze mozesz zalozyc konto
w "marmurowym banku" i sie cieszyc ze to tylko 5 przystankow tramwajem

J.

Data: 2013-06-09 18:46:36
Autor: J.F.
[...]

P.S. A w USA daje sie konto zalozyc bez numeru telefonu ? J.

Data: 2013-06-09 12:43:25
Autor: A.L.
Nowy mBank a hasła jednorazowe
On Sun, 9 Jun 2013 18:46:36 +0200, "J.F."

Daje. Bez internetu tez

A.L.

Data: 2013-06-09 19:49:24
Autor: J.F.
Dnia Sun, 09 Jun 2013 12:43:25 -0500, A.L. napisał(a):
On Sun, 9 Jun 2013 18:46:36 +0200, "J.F."
To w Polsce jest obowiazek posiadanai telefonu komorkowego?
P.S. A w USA daje sie konto zalozyc bez numeru telefonu ?

Daje. Bez internetu tez

A bez telefonu i internetu ?

bo tak sobie przypominam artykul z lat 70 - polski naukowiec na
stypendium "bez telefonu zyc sie tutaj nie da, nawet na formularzu
bibliotecznym trzeba wpisac. Wiec w koncu odzalowalem te 29$ i kazalem
sobie zalozyc".

Oczywiscie chwalil tamten ustroj, w ktorym telefon zalozyli w trzy dni
(a i tak o dwa za dlugo).

O potwierdzaniu tozsamosci rachunkiem za telefob i prad tez cos
slyszalem ...

J.

Data: 2013-06-09 13:45:18
Autor: A.L.
Nowy mBank a hasła jednorazowe
On Sun, 9 Jun 2013 19:49:24 +0200, "J.F."
[...]

Pierwsze slysze. O telefonie w 3 dni, a nawet w jeden dzien. Na ogol
trwa to kilka - kilkanascie minut jezeli druty juz sa. Telefonuje sie
do firmy, podaje adres i pani mowi: twoj mumer jest XXX. A na ogol
druty sa, bo nie sluszalem zeby ktos budowal nie odrutowane domy. Jak
sie chce wiecej linii niz drutow, to oczywiscie musi potrwac, bo
technik musi zalozyc druty

Tozsamosci nie potwierdza sie rachunkiem telefonicznym. Potwierdza sie
ADRES. Ale to nie musi byc rachunek telefoniczny. To moze byc dowolne
urzedowe pismo na ktorym figuruje nazwisko klienta i adres. Dokumentow ktore moga byc uzyte do potwierdzenai tozsamosc jest multum
bo nie ma w USA dowodu osobistego. Mozliwosci udowodnienia tozsamosci podane sa nizej

http://en.wikipedia.org/wiki/Identity_documents_in_the_United_States

A.L.

Data: 2013-06-10 23:00:41
Autor: J.F.
Dnia Sun, 09 Jun 2013 13:45:18 -0500, A.L. napisał(a):
[...]

Czyli podlacza sie do gniazdka w domu telefon, albo podnosi sluchawke
tego co jest i prosi o wlaczenie uslugi ? Przyznaje, brzmi rozsadnie.
Czy zadzwonic trzeba z innego aparatu ? w tamtym przypadku jednak cos bylo inaczej, bo trwalo to 3 dni, za co
zreszta udzielono klientowi bonifikaty, bo powinno trwac 1 dzien.

O potwierdzaniu tozsamosci rachunkiem za telefob i prad tez cos
slyszalem ...
Tozsamosci nie potwierdza sie rachunkiem telefonicznym. Potwierdza sie
ADRES.

A konto w banku bez adresu zalozyc mozna ? :-)

Ale to nie musi byc rachunek telefoniczny. To moze byc dowolne
urzedowe pismo na ktorym figuruje nazwisko klienta i adres.

to juz AT&T awansowalo do roli Urzedu ? J.

Data: 2013-06-09 20:12:39
Autor: Wojciech Bancer
On 2013-06-09, A.L <alewando@aol.com> wrote:

[...]

To w Polsce jest obowiazek posiadanai telefonu komorkowego?

Nie ma. Nie ma też obowi±zku posiadania konta *w tym* banku. :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Nowy mBank a hasła jednorazowe