Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Nowy/młody samochód na długie trasy

Nowy/młody samochód na długie trasy

Data: 2020-05-17 08:03:47
Autor: Q.
Nowy/młody samochód na długie trasy
Przyszedł czas na wymianę samochodu na nowszy, co byście polecali przy takich założeniach:
- priorytetem jest komfort, czyli dobrze wyciszone wnętrze, miękkie zawieszenie, wygodne siedzenia
- niska awaryjność
- silnik dobrze nadający się do spokojnej jazdy z w miarę przepisowymi prędkościami autostradowo/ekspresówkowymi na długich trasach. Czyli najchętniej jakiś benzyniak, z conajmniej 4 cylindrami, bez turbo. Fajnie jeśli z rozsądnym zużyciem paliwa, ale nie jest to priorytet, ważniejsza jest trwałość i niezawodność przy bardzo dużych przebiegach.
- marka, "prestiż", wielkość bagażnika etc. nieistotne
Do tej pory jeździłem Citroenami z hydropneumatyką i nieźle spełniały wymagania, ale jak zobaczyłem co teraz PSA sprzedaje jako nowe C5 to nasuwa się tylko jeden komentarz - jak można to było aż tak sp****ć :( Więc czas no coś z innej "stajni".

pozdrawiam

Data: 2020-05-17 08:46:42
Autor: JDX
Nowy/młody samochód na długie trasy
On 2020-05-17 08:03, Q. wrote:
[...]
- silnik dobrze nadający się do spokojnej jazdy z w miarę przepisowymi
prędkościami autostradowo/ekspresówkowymi na długich trasach. Czyli
najchętniej jakiś benzyniak, z conajmniej 4 cylindrami, bez turbo.
Fajnie jeśli z rozsądnym zużyciem paliwa, ale nie jest to priorytet,
ważniejsza jest trwałość i niezawodność przy bardzo dużych przebiegach.
Do jazdy na długich dystansach i do tego spokojnej to, nie
przypuszczałem, że kiedykolwiek to powiem, dizla bym sobie kupił. Przy
dużych przebiegach to nawet nie trzeba będzie sobie zapisywać w
kalendarzu, że DPF-a trzeba wypalić. :-D Benzynka to obowiązkowo do
miasta. Lub do jazdy niespokojnej. ;-)

Data: 2020-05-18 15:40:15
Autor: J.F.
Nowy/młody samochód na długie trasy
Użytkownik "JDX"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ec0ddd5$0$499$65785112@news.neostrada.pl...
On 2020-05-17 08:03, Q. wrote:
- silnik dobrze nadający się do spokojnej jazdy z w miarę przepisowymi
prędkościami autostradowo/ekspresówkowymi na długich trasach. Czyli
najchętniej jakiś benzyniak, z conajmniej 4 cylindrami, bez turbo.
Fajnie jeśli z rozsądnym zużyciem paliwa, ale nie jest to priorytet,
ważniejsza jest trwałość i niezawodność przy bardzo dużych przebiegach.
Do jazdy na długich dystansach i do tego spokojnej to, nie
przypuszczałem, że kiedykolwiek to powiem, dizla bym sobie kupił. Przy

A benzynak w trasie nie pali jakos porownywalnie z dieslem ?
No i zagazowac mozna

dużych przebiegach to nawet nie trzeba będzie sobie zapisywać w
kalendarzu, że DPF-a trzeba wypalić. :-D

Hm, moja vectra wypalala sobie filtr na drugi dzien po jezdzie autostrada ...

Benzynka to obowiązkowo do miasta.

Ekologiczne myslenie, czy inne powody ?

Lub do jazdy niespokojnej. ;-)

A dieslem to nie mozna niespokojnie ?

J.

Data: 2020-05-18 18:47:00
Autor: JDX
Nowy/młody samochód na długie trasy
On 2020-05-18 15:40, J.F. wrote:
[...]
A benzynak w trasie nie pali jakos porownywalnie z dieslem ?
Nie wiem, ale chyba nie. Myślę, że porównywalna benzynka tak z litra do
półtora więcej zasysa. Nie wiem czy to porównywalnie.

No i zagazowac mozna
Nie wiem, ale to dodatkowy koszt, i chyba niemały jeśli chce się
porządną instalację. No i dodatkowy kłopot, o ile przeglądu instalacji
nie można zrobić razem ze zwykłym przeglądem okresowym (a nie wiem czy
można).

dużych przebiegach to nawet nie trzeba będzie sobie zapisywać w
kalendarzu, że DPF-a trzeba wypalić. :-D

Hm, moja vectra wypalala sobie filtr na drugi dzien po jezdzie
autostrada ...

Nie bardzo rozumiem, ale wygląda mi na to, że to kompletnie do dupy
jest, o ile na drugi dzień również nie jedziesz w trasę. Bo jak będziesz
jechał tylko 5-10 km do roboty, to się przecież nie wypali. I trzeba
sobie zrobić wpis w kalendarza, aby wkrótce wyskoczyć na autostradę na
wypalanie. :-)

Benzynka to obowiązkowo do miasta.

Ekologiczne myslenie, czy inne powody ?
Przede wszystkim ekonomiczne, bo mityczne niskie spalanie dizli to przy
założeniu warunków miejskich traktuję właśnie w kategoriach mitu (tak na
prawdę elektryk wydaje się być najlepszy, ale to inna sprawa). Ale też
myślenie o wygodzie - krótkie przełożenia (aka wąski zakres obrotów),
telepanie i szarpanie, w starych do tego klekotanie - to moje wrażenie z
przejażdżek różnymi popspolitymi dupowozami w dizlu, nie miałem okazji
prowadzić dizla z wysokiej półki. W każdym razie myślenie ekologiczne w
jakims małym stopniu pewnie też.


Lub do jazdy niespokojnej. ;-)

A dieslem to nie mozna niespokojnie ?
Nie tak niespokojnie jak benzynką. :-) Nie bez powodu nie ma fajnych aut
w dizlu.

Data: 2020-05-19 09:30:32
Autor: ąćęłńóśźż
Nowy/młody samochód na długie trasy
Ale benzyna tańsza od ropy na stacjach.


-- -- -
Myślę, że porównywalna benzynka tak z litra do półtora więcej zasysa.

Data: 2020-05-19 16:45:12
Autor: ąćęłńóśźż
Nowy/młody samochód na długie trasy
Przy czym n lat temu to się kupowało ropniaka, bo ON był sporo tańszy za litr niż etylina, a różnica spalania była w drugiej kolejności nadrabiana droższym serwisem diesla (w przypadku osobowych).


-- -- -
Ale benzyna tańsza od ropy na stacjach.

Data: 2020-05-18 19:19:44
Autor: Cavallino
Nowy/młody samochód na długie trasy
W dniu 18-05-2020 o 15:40, J.F. pisze:
Użytkownik "JDX"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ec0ddd5$0$499$65785112@news.neostrada.pl...
On 2020-05-17 08:03, Q. wrote:
- silnik dobrze nadający się do spokojnej jazdy z w miarę przepisowymi
prędkościami autostradowo/ekspresówkowymi na długich trasach. Czyli
najchętniej jakiś benzyniak, z conajmniej 4 cylindrami, bez turbo.
Fajnie jeśli z rozsądnym zużyciem paliwa, ale nie jest to priorytet,
ważniejsza jest trwałość i niezawodność przy bardzo dużych przebiegach.
Do jazdy na długich dystansach i do tego spokojnej to, nie
przypuszczałem, że kiedykolwiek to powiem, dizla bym sobie kupił. Przy

A benzynak w trasie nie pali jakos porownywalnie z dieslem ?

Wiele zależy od modelu i silnika.
U mnie Duster z dieslem, w trasie palił więcej niż (dużo mocniejsze) Qashqai i Kona z benzyniakami, nawet gdy szybciej nimi jechać.....

Data: 2020-05-17 08:50:35
Autor: ąćęłńóśźż
Nowy/młody samochód na długie trasy
LPG?


-- -- -
na długich trasach.

Data: 2020-05-29 09:35:12
Autor: Q.
Nowy/młody samochód na długie trasy
W dniu 17.05.2020 o 08:50, ąćęłńóśźż pisze:
LPG?

Nie jest niezbędne.

Data: 2020-05-17 09:33:32
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Nowy/młody samochód na długie trasy
W dniu .05.2020 o 08:03 Q. <zapomnialem@gdziesnakoncuinternetu.gov.ru>  pisze:

Przyszedł czas na wymianę samochodu na nowszy, co byście polecali przy  takich założeniach:
- priorytetem jest komfort, czyli dobrze wyciszone wnętrze, miękkie  zawieszenie, wygodne siedzenia
- niska awaryjność
- silnik dobrze nadający się do spokojnej jazdy z w miarę przepisowymi  prędkościami autostradowo/ekspresówkowymi na długich trasach. Czyli  najchętniej jakiś benzyniak, z conajmniej 4 cylindrami, bez turbo.  Fajnie jeśli z rozsądnym zużyciem paliwa, ale nie jest to priorytet,  ważniejsza jest trwałość i niezawodność przy bardzo dużych przebiegach.
- marka, "prestiż", wielkość bagażnika etc. nieistotne
Do tej pory jeździłem Citroenami z hydropneumatyką i nieźle spełniały  wymagania, ale jak zobaczyłem co teraz PSA sprzedaje jako nowe C5 to  nasuwa się tylko jeden komentarz - jak można to było aż tak sp****ć :(  Więc czas no coś z innej "stajni".

pozdrawiam


Jak długie trasy to tylko długi, szeroki samochód.
Jak kupisz coś większego z klasy premium to bedziesz miał i cicho i  komfortowo.
Na długie trasy to wg mnie diesel lepszy, silnik 150KM+(jaki by nie był)  oczywiście z automatem.

TG

Data: 2020-05-17 09:41:08
Autor: ąćęłńóśźż
Nowy/młody samochód na długie trasy
Z przyczyny?


-- -- -
oczywiście z automatem.

Data: 2020-05-17 09:42:56
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Nowy/młody samochód na długie trasy
W dniu .05.2020 o 09:41 ąćęłńóśźż <a@e.pl> pisze:

Z przyczyny?


-- -- -
oczywiście z automatem.


"- priorytetem jest komfort"


TG


--
Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

Data: 2020-05-17 12:57:33
Autor: Adam
Nowy/młody samochód na długie trasy
W dniu 2020-05-17 o 09:42, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu .05.2020 o 09:41 ąćęłńóśźż <a@e.pl> pisze:

Z przyczyny?


-- -- -
oczywiście z automatem.


"- priorytetem jest komfort"


Do tego aktywny tempomat.


--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-05-17 23:55:52
Autor: ąćęłńóśźż
Nowy/młody samochód na długie trasy
W sensie że na długich trasach co 150 km sama zmieni bieg?
A manual wg Ciebie do miasta?


-- -- -
"- priorytetem jest komfort"

Data: 2020-05-18 06:42:07
Autor: Shrek
Nowy/młody samochód na długie trasy
W dniu 17.05.2020 o 23:55, ąćęłńóśźż pisze:
W sensie że na długich trasach co 150 km sama zmieni bieg?
A manual wg Ciebie do miasta?

Automat jest wygodny i w mieście i w trasie (nie trzeba redukować przy wyprzedzaniu). Inna sprawa, że ja wolę manual bo tak, ale nie o to pytał op.


--
Shrek

Data: 2020-05-18 08:12:05
Autor: ąćęłńóśźż
Nowy/młody samochód na długie trasy
Wiem co to jest automat i oczywiście on zwykle redukuje przy wyprzedzaniu - wolisz jak za Ciebie wybiera, akurat przy wyprzedzaniu?
Bo przy wzniesieniach i lekkich zjazdach to jeszcze rozumiem, choć posiadanie automata skutecznie zniechęciło mnie do kolejnego.
W ostrych górach też automat?
Najwygodniejszy jest przy trzymaniu w ręce fona i pisaniu prawa ręką SMS-ów przy skręcaniu w mieście ;-)
Skoro "konieczny na długie trasy", to kiedy niekonieczny?


-- -- -
Automat jest wygodny i w mieście i w trasie (nie trzeba redukować przy wyprzedzaniu).

Data: 2020-05-18 09:31:45
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Nowy/młody samochód na długie trasy
W dniu .05.2020 o 08:12 ąćęłńóśźż <a@e.pl> pisze:

Wiem co to jest automat i oczywiście on zwykle redukuje przy  wyprzedzaniu - wolisz jak za Ciebie wybiera, akurat przy wyprzedzaniu?
Wszystkie którymi jeżdzę robią to dobrze - tzn w zalezności od szybkości  wcisnięcia gazu redukują o 1,2 lub 3 biegi.
Są takie co tego nie potrafią?

Bo przy wzniesieniach i lekkich zjazdach to jeszcze rozumiem, choć  posiadanie automata skutecznie zniechęciło mnie do kolejnego..
W ostrych górach też automat?
Przede wszystkim w górach :-) - ale są rózne automaty i nie każdy daje  radę, wtedy przechodzisz na tryb "ręczny" i zmieniasz jak manualem.


Najwygodniejszy jest przy trzymaniu w ręce fona i pisaniu prawa ręką  SMS-ów przy skręcaniu w mieście ;-)
Skoro "konieczny na długie trasy", to kiedy niekonieczny?
Automat jest wszędzie wygodny, zwykła skrzynia to masochizm.
Co kto lubi.

TG

Data: 2020-05-18 10:09:12
Autor: ąćęłńóśźż
Nowy/młody samochód na długie trasy
Myślałem, że kierownica to masochizm.


-- -- -
Automat jest wszędzie wygodny, zwykła skrzynia to masochizm.

Data: 2020-05-18 17:52:27
Autor: Shrek
Nowy/młody samochód na długie trasy
W dniu 18.05.2020 o 08:12, ąćęłńóśźż pisze:
Wiem co to jest automat i oczywiście on zwykle redukuje przy wyprzedzaniu - wolisz jak za Ciebie wybiera, akurat przy wyprzedzaniu?

Akurat jak pisałem wole manual. Ogólnie. Ale największą zaletą automatów jest właśnie automatyczna redukcja.

Bo przy wzniesieniach i lekkich zjazdach to jeszcze rozumiem, choć posiadanie automata skutecznie zniechęciło mnie do kolejnego.
W ostrych górach też automat?

Pisałem - ogólnie wole manual. A w górach - pewnie daje radę - w ostateczności jest jakiś tiptronic.

--
Shrek

Data: 2020-05-29 09:33:53
Autor: Q.
Nowy/młody samochód na długie trasy
W dniu 17.05.2020 o 09:42, Tomasz Gorbaczuk pisze:

Z przyczyny?

oczywiście z automatem.


"- priorytetem jest komfort"


Automat jest zbędny, zwykły tempomat wystarczy. Jako komfort mam na myśli wyciszenie, ilość miejsca wewnątrz, "miękkie" zawieszenie.

Data: 2020-05-17 10:00:11
Autor: Budzik
Nowy/młody samochód na długie trasy
Użytkownik Q. zapomnialem@gdziesnakoncuinternetu.gov.ru ...

Przyszedł czas na wymianę samochodu na nowszy, co byście polecali przy takich założeniach:
- priorytetem jest komfort, czyli dobrze wyciszone wnętrze, miękkie zawieszenie, wygodne siedzenia
- niska awaryjność
- silnik dobrze nadający się do spokojnej jazdy z w miarę przepisowymi prędkościami autostradowo/ekspresówkowymi na długich trasach. Czyli najchętniej jakiś benzyniak, z conajmniej 4 cylindrami, bez turbo. Fajnie jeśli z rozsądnym zużyciem paliwa, ale nie jest to priorytet, ważniejsza jest trwałość i niezawodność przy bardzo dużych przebiegach.
- marka, "prestiż", wielkość bagażnika etc. nieistotne
Do tej pory jeździłem Citroenami z hydropneumatyką i nieźle spełniały wymagania, ale jak zobaczyłem co teraz PSA sprzedaje jako nowe C5 to nasuwa się tylko jeden komentarz - jak można to było aż tak sp****ć :( Więc czas no coś z innej "stajni".

Moze Cayenne?
Moze coś z amerykanców z jakas benzynka v6?
Przy takich wymaganiach  wybór jest praktycznie nieograniczony.

Nowe q7 jest podobno fajne. ;-DDD

(P.S.  Tak, smieje sie ze nie pdoałes widełek cenowych)

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,
ale cóż - jestem w tym najlepszy."  Szymon Majewski

Data: 2020-05-17 12:48:10
Autor: JDX
Nowy/młody samochód na długie trasy
On 2020-05-17 12:00, Budzik wrote:
[...]
Moze coś z amerykanców z jakas benzynka v6?
Ale V6 to jakaś bieda wersja. Standard to przecież V8. W każdym razie,
tak zupełnie poważnie, aby było komfortowo, to silnik musi być min. 6
cylindrowy - zwłaszcza przy dizlu, aby autem mniej telepało przy
ruszaniu czy na wolnych obrotach.

Data: 2020-05-17 12:00:10
Autor: Budzik
Nowy/młody samochód na długie trasy
UĹźytkownik JDX jdx@onet.pl ...

Moze coś z amerykanców z jakas benzynka v6?

Ale V6 to jakaś bieda wersja. Standard to przecież V8. W każdym razie,
tak zupełnie poważnie, aby było komfortowo, to silnik musi być min. 6
cylindrowy – zwłaszcza przy dizlu, aby autem mniej telepało przy
ruszaniu czy na wolnych obrotach.

:)
Bez kozery powiem pincet! (V12!)

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę
zmienić,  odwagi, abym zmieniał to, co mogę zmienić,  i szczęścia,
aby mi się jedno z drugim nie popieprzyło."  Stephen King

Data: 2020-05-17 11:44:06
Autor: Irek.N.
Nowy/młody samochód na długie trasy
Q. pisze:
Przyszedł czas na wymianę samochodu na nowszy, co byście polecali przy takich założeniach:
- priorytetem jest komfort, czyli dobrze wyciszone wnętrze, miękkie zawieszenie, wygodne siedzenia
- niska awaryjność
- silnik dobrze nadający się do spokojnej jazdy z w miarę przepisowymi prędkościami autostradowo/ekspresówkowymi na długich trasach. Czyli najchętniej jakiś benzyniak, z conajmniej 4 cylindrami, bez turbo. Fajnie jeśli z rozsądnym zużyciem paliwa, ale nie jest to priorytet, ważniejsza jest trwałość i niezawodność przy bardzo dużych przebiegach.
- marka, "prestiż", wielkość bagażnika etc. nieistotne

Twoje wymagania dobrze spełnia mój stary XC70 Volvo. Tyle że to diesel, ale za to trwały (0.5Mkm, z ważnych rzeczy, raz wtryski wymienione, raz rozrusznik, intercooler wymieniony, jeden remont skrzyni i w zasadzie tyle, acha turbo nietykane!).
Niestety to bardzo stary samochód i nie wiem jak dawna trwałość przekłada się na obecne modele. Obawiam się, że słabo :( Jeżeli to jednak prawidłowość dla wszystkich marek, to nadal jest atrakcyjny :)

Co do samej jazdy. Trzeba się przyzwyczaić do specyficznego prowadzenia, ale jak się już to zrobi, to bardzo miło się nim podróżuje.

Miłego.
Irek.N.

Data: 2020-05-18 22:08:03
Autor: ToMasz
Nowy/młody samochód na długie trasy
Twoje wymagania dobrze spełnia mój stary XC70 Volvo. Tyle że to diesel, ale za to trwały (0.5Mkm,
szacun, dużo. ja do tej pory dojechałem do prawie 300 tyś xsarę z silnikiem hdi rhy. z poważnych napraw... pompa paliwa. poszła na złom z powodu kolizji. Teraz mam kojeną xsarę 270tyś, z poważnych napraw... taka elekronika za 15zł która steruje pompą paliwa . te pompy mnie kochają.
szkoda ze pytający nie lubi już citroenów
z ważnych rzeczy, raz wtryski wymienione, raz rozrusznik, intercooler wymieniony, jeden remont skrzyni i w zasadzie tyle, acha turbo nietykane!).

TYLE?! Toż to trzeba było złomować i kupić kolejne auto. taniej wyjdzie.

ToMasz

Data: 2020-05-18 21:00:01
Autor: Budzik
Nowy/młody samochód na długie trasy
Użytkownik ToMasz tomasz@poczta.fm.com.pl ...

z ważnych rzeczy, raz wtryski wymienione, raz rozrusznik, intercooler wymieniony, jeden remont skrzyni i w
zasadzie tyle, acha turbo nietykane!).

TYLE?! Toż to trzeba było złomować i kupić kolejne auto. taniej
wyjdzie.

serio?
Mysle ze te naprawy to sie w dyszce zamkneły.
Gdzie mozna kupic nowe volvo za dyszke?
Bo jak kupi uzywane to moze sie okazac ze tez trzeba bedzie to i owo zrobic...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,
a każdy geniusz dzieckiem."  Artur Schopenhauer

Data: 2020-05-21 22:56:29
Autor: Irek.N.
Nowy/młody samochód na długie trasy

serio?
Mysle ze te naprawy to sie w dyszce zamkneły.
Gdzie mozna kupic nowe volvo za dyszke?
Bo jak kupi uzywane to moze sie okazac ze tez trzeba bedzie to i owo zrobic...


Tyle przez te wszystkie lata (zaraz będzie pełnoletni). Moim zdaniem rozsądnie awaryjny.

Miłego.
Irek.N.

Data: 2020-05-17 17:12:32
Autor: PiteR
Nowy/młody samochód na długie trasy
in <news:5ec0d3c4$0$505$65785112news.neostrada.pl>
user Q. pisze tak:

Przyszedł czas na wymianę samochodu na nowszy, co byście polecali
przy takich założeniach:

Jak chcę kupić samochód, dobry i tani a nie bardzo wiem jaki to w niedzielę po mszy idę pod dom sołtysa (jak jest śwagier sołtysa w gościach) i jak widzę na podwórku dwa jednakowe wozy to już wiem

Honda Accord


--
Piter

#ZawszeGratem

Data: 2020-05-17 19:19:22
Autor: Shrek
Nowy/młody samochód na długie trasy
W dniu 17.05.2020 o 18:12, PiteR pisze:

Jak chcę kupić samochód, dobry i tani a nie bardzo wiem jaki to w
niedzielę po mszy idę pod dom sołtysa (jak jest śwagier sołtysa w
gościach) i jak widzę na podwórku dwa jednakowe wozy to już wiem

Honda Accord

Fajny wózek, nie wiem jak nowe wersje, ale stare nie do zajebania;) Przesiadłem się z accorda 1.8 do volvo s60 2,5t i prawdę mówiąc więcej frajdy było z accorda. Ale zdecydowanie volvo wygrywa w rankingu tego czego szuka op.

--
Shrek

Nowy/młody samochód na długie trasy

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona