Nowy monitor vs UPS.

Data: 2015-05-22 11:35:48
Autor: neelix
Nowy monitor vs UPS.
Kupiłem monitor LG z TV. Monitor niestety ma zasilanie tylko z zasilacza sieciowego. Mam UPS Trust 1000VA. Niestety wszystkie gniazda UPSa s± starego typu, które pasuj± tylko do starego monitora z odpowiedni± wtyczk±. Komputer też jest poł±czony z UPsem standardowym kablem starego typu. Widzieli¶cie może gdzie¶ jak±¶ przej¶ciówkę do UPSa na zwykłe gniazdo sieciowe?

neelix

Data: 2015-05-22 12:18:20
Autor: Nathan
Nowy monitor vs UPS.
W dniu 2015-05-22 o 11:35, neelix pisze:
Kupiłem monitor LG z TV. Monitor niestety ma zasilanie tylko z zasilacza
sieciowego. Mam UPS Trust 1000VA. Niestety wszystkie gniazda UPSa sÄ…
starego typu, ktĂłre pasujÄ… tylko do starego monitora z odpowiedniÄ…
wtyczką. Komputer też jest połączony z UPsem standardowym kablem starego
typu. Widzieliście może gdzieś jakąś przejściówkę do UPSa na zwykłe
gniazdo sieciowe?

neelix

A nie możesz sam takiej przelotki poskładać? Ze starego kabla + klasyczne gniazdko. W sumie 15 min roboty, łącznie w wygrzebaniem kombinerek i śrubokręta czy lutownicy.

--
Pozdrawiam Nathan
"Spadochroniarze to ludzie, ktĂłrzy schodzÄ… z drzew,  na ktĂłre nie wchodzili" Charles Lindbergh

Data: 2015-05-22 12:45:52
Autor: m
Nowy monitor vs UPS.
W dniu 22.05.2015 o 12:18, Nathan pisze:
> [...]

A nie możesz sam takiej przelotki poskładać? Ze starego kabla + klasyczne gniazdko. W sumie 15 min roboty, łącznie w wygrzebaniem kombinerek i śrubokręta czy lutownicy.

Jeden może drugi nie może. Jak ja zacząłem sobie takie składać to na
szczęście na tyle przytomny byłem że najpierw sprawdziłem "świetlówką"
czy nie mam fazy nie tam gdzie trzeba. Miałem na wszystkich 3 bolcach.

p. m.

Data: 2015-05-22 13:33:30
Autor: neelix
Nowy monitor vs UPS.

Użytkownik "Nathan" <some@wh.ere> napisał w wiadomości news:mjmvpe$gbd$1srv13.cyf-kr.edu.pl...
[...]

Mogę, ale chciałbym by to jakoś wyglądało. Rozważałem taką ewentualność.

neelix

Data: 2015-05-22 16:41:06
Autor: 666
Nowy monitor vs UPS.
Kabel zasilania 230 V jest nieodłączalny od Twojego monitora?

-- -- -
Mogę, ale chciałbym by to jakoś wyglądało.

Data: 2015-05-22 16:49:27
Autor: Michal Lukasik
Nowy monitor vs UPS.
On 22/05/2015 15:41,  666 wrote:
Kabel zasilania 230 V jest nieodł±czalny od Twojego monitora?

Przecież napisał, że ma zewnętrzny zasilacz.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-05-22 18:01:37
Autor: 666
Nowy monitor vs UPS.
Kable do zewnętrznych zasilaczy maj± zwykle końcówki IEC (no chyba, ze się trafi "ósemka"), więc w ogóle nie byłoby problemu.

-- -- -
Przecież napisał, że ma zewnętrzny zasilacz.

Data: 2015-05-22 17:31:29
Autor: Michal Lukasik
Nowy monitor vs UPS.
On 22/05/2015 17:01,  666 wrote:
Kable do zewnętrznych zasilaczy maj± zwykle końcówki IEC (no chyba, ze
się trafi "ósemka"), więc w ogóle nie byłoby problemu.

Miały (faktycznie byłoby łatwiej). Teraz to przeważnie jak to napisałe¶ "ósemka", rzadziej z uziemieniem jak w laptopach.
Najwidoczniej najwygodniej będzie mu użyć przej¶ciówki o jak± pytał. Zakładam, że zauważyłby możliwo¶ć użycia kabla zasilaj±cego od starego monitora by podł±czyć nowy zasilacz - już nie przesadzajmy i nie bierzmy ludzi za idiotów.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-05-22 21:33:22
Autor: neelix
Nowy monitor vs UPS.

Użytkownik "Michal Lukasik" <michu_l@tlenCUT.pl> napisał w wiadomo¶ci news:mjnllo$f5l$1news.mixmin.net...
On 22/05/2015 17:01,  666 wrote:
[...]

Też tak uważam. :-)

neelix

Data: 2015-05-22 21:31:58
Autor: neelix
Nowy monitor vs UPS.

Użytkownik " 666" <6@6.6> napisał w wiadomości news:mjnisb$r5e$1news.supermedia.pl...
Kabel zasilania 230 V jest nieodłączalny od Twojego monitora?

-- -- -- -- -- --
Jest luzem.

neelix

Data: 2015-05-22 13:21:20
Autor: Michał Jankowski
Nowy monitor vs UPS.
W dniu 22.05.2015 11:35, neelix pisze:
[...]

Takie?

http://allegro.pl/kabel-zasilajacy-iec-320-c14-schuko-f-do-ups-i5276348759.html
http://www.komputronik.pl/product/250960/Elektronika/Akcesoria/Kabel_zasilaj%C4%85cy_dla_UPS_IEC_320_C14_SCHUKO.html

   MJ

Data: 2015-05-22 13:50:06
Autor: neelix
Nowy monitor vs UPS.

Użytkownik "Michał Jankowski" <michalj@fuw.edu.pl> napisał w wiadomo¶ci news:mjn3ff$ric$1news.agh.edu.pl...
[...]

No kurde, takie! :-) Dzięki.

neelix

Data: 2015-05-22 16:01:34
Autor: JDX
Nowy monitor vs UPS.
On 2015-05-22 13:50, neelix wrote:
[...]
No kurde, takie! :-) Dzięki.
A ja proponuję kupić lub zrobić samemu co¶ takiego:
http://allegro.pl/listwa-zasilajaca-6-gniazd-wtyk-iec320-c14-6081-i5274511062.html.
Przydaje się do popdpięcia pod UPS różnej drobnicy.

Data: 2015-05-22 16:47:52
Autor: neelix
Nowy monitor vs UPS.

Użytkownik "JDX" <jdx@onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:555f36bd$0$8389$65785112news.neostrada.pl...
On 2015-05-22 13:50, neelix wrote:
[...]
[...]

Też dobry pomysł. To już można samemu zrobić i całkiem estetycznie bo kabel wejdzie w listwę zasilaj±c±.

neelix

Data: 2015-05-22 20:07:13
Autor: BQB
Nowy monitor vs UPS.

On 2015-05-22 13:50, neelix wrote:
[...]
[...]

Przecież tak± przej¶ciówkę też można zrobić estetycznie - przewód komputerowy, obci±ć przy złej końcówce i zamontować gniazdo montowane na przewód.

Data: 2015-05-23 12:33:14
Autor: 666
Nowy monitor vs UPS.
Kabelek "od radia" (z "ósemk±"), obci±ć przy wtyczce (płaskiej zapewne), założyć wtyczkę IEC.
BTW ten system wtyczek IEC mnie zdrowo wq..a, przeszkadza w czym może (też mam 2x UPS Tripp-Lite wyj¶cia 6x IEC).
A to przej¶ciówka na "ósemkę" potrzebna, a to przej¶ciówka na "koniczynkę" (do laptopów) potrzebna, ...
S± UPS z normalnymi gniazdami uniwersalnymi "europejskimi" (np. APC) i żałuję, że takiego APC nie kupiłem.

-- -- -

Data: 2015-05-24 09:03:42
Autor: 666
Laptop vs UPS.
To może polecisz mi jeszcze kabel maj±cy na jednym końcu wtyczke IEC (do UPS-a), a na drugim "koniczynkę" (do laptopowego zasilacza, powinien być długi, co najmniej 3 mb - 5 mb.

-- -- -
Takie?

Data: 2015-05-22 16:53:40
Autor: Michal Lukasik
Nowy monitor vs UPS.
On 22/05/2015 10:35, neelix wrote:

Mam UPS Trust 1000VA.

Mam pytanko. Jak z oprogramowaniem do monitorowania tego sprzętu? Domy¶lam się, żę bod Windows nie ma z tym problemów, ale jak jest z Linuxem? Czy np. jakie¶ live-dystrybucje "gadaj±" z nim?
W jaki sposób monitorujesz i ustawiasz zachowanie tego UPSa?
Nie widzę go na listach kompatybilno¶ci żadnego z NASów (z którymi mam do czynienia) a czasem możnaby użyć co¶ tańszego niż APC.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-05-22 22:01:13
Autor: neelix
Nowy monitor vs UPS.

Użytkownik "Michal Lukasik" <michu_l@tlenCUT.pl> napisał w wiadomo¶ci news:mjnjei$aor$1news.mixmin.net...
[...]

W pudełku nie ma nic poza skrzynk±, 2 kablami i instrukcj±. Był tylko problem braku współpracy z komputerem. Nie podtrzymywał wcale. Sprawdzałem na zasadzie wymiany na inny droższy model ale wszystkie te Trusty miały t± sam± przyadło¶ć. Wróciłem do pierwszej najtańszej wersji i adaptowałem komputer.

neelix

Data: 2015-05-23 19:32:10
Autor: Michal Lukasik
Nowy monitor vs UPS.
On 22/05/2015 21:01, neelix wrote:

[...]

Tzn. co? Active PFC w PSU przeszkadzał? Zmieniłe¶ PSU? Na jaki?
Fakt, że NASów ten problem raczej nie dotyczy.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-05-25 17:42:49
Autor: neelix
Nowy monitor vs UPS.

Użytkownik "Michal Lukasik" <michu_l@tlenCUT.pl> napisał w wiadomo¶ci news:mjqh3l$le7$2news.mixmin.net...
[...]

Przeszkadzał. Przeróbka.

neelix

Data: 2015-05-23 01:50:30
Autor: Krystek
Nowy monitor vs UPS.
W dniu 2015-05-22 17:53, Michal Lukasik pisze:
On 22/05/2015 10:35, neelix wrote:

Mam UPS Trust 1000VA.

Mam pytanko. Jak z oprogramowaniem do monitorowania tego sprzętu?
Domyślam się, żę bod Windows nie ma z tym problemów, ale jak jest z
Linuxem? Czy np. jakieĹ› live-dystrybucje "gadajÄ…" z nim?
W jaki sposĂłb monitorujesz i ustawiasz zachowanie tego UPSa?
Nie widzę go na listach kompatybilności żadnego z NASów (z którymi mam
do czynienia) a czasem możnaby użyć coś tańszego niż APC.

Kompatybilność UPS-ów z Linuksem sprawdź tutaj -
<http://www.networkupstools.org/stable-hcl.html>

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2015-05-23 19:28:42
Autor: Michal Lukasik
Nowy monitor vs UPS.
On 23/05/2015 00:50, Krystek wrote:

Kompatybilno¶ć UPS-ów z Linuksem sprawdĽ tutaj -
<http://www.networkupstools.org/stable-hcl.html>

Dzięki.
--

Nowy monitor vs UPS.