Nowy nabytek, oczekiwanie :) Partner 1.6HDI

Data: 2011-04-20 10:37:33
Autor: Nex@pl
Nowy nabytek, oczekiwanie :) Partner 1.6HDI
Cóż, nie wiem jeszcze czy się chwalić czy się żalić, ale niedługo przybędzie nowy Partner 1.6HDI, w zasadzie oprócz tego że to pierwsze nowe auto w rodzinie to auto jak każde inne.

Ktoś takiego użytkuje, na coś zwrócić uwagę przy odbiorze, może trochę za późno, ale auto będzie robiło same trasy po około 60-200km dziennie. Nie w kraju. Liczę, że 4-5 lat przejeździ w miarę ok. ...co wy na to? :)

Data: 2011-04-20 01:59:09
Autor: Alex81
Nowy nabytek, oczekiwanie :) Partner 1.6HDI
On 20 Kwi, 10:37, "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> wrote:
Kto¶ takiego u¿ytkuje, na co¶ zwróciæ uwagê przy odbiorze, mo¿e trochê
za pó¼no, ale auto bêdzie robi³o same trasy po oko³o 60-200km dziennie.
Nie w kraju. Liczê, ¿e 4-5 lat przeje¼dzi w miarê ok. ...co wy na to? :)

Mam nieco inne auto ale z takim samym zespolem napedowym (Focus
1.6TDCI). W 2.5 roku zrobil niemal 190kkm. Nie mial wymienianej
dwumasy i nie czuc zeby jej koniec byl bliski, podobnie jest z
wtryskiwaczami - zeby odniesc sie do legend o dieslach. Z
udokumentowanych awarii silnika to tylko wymiana przepustnicy w
okolicy 160kkm. Zapewne rowniez Tobie bedzie palic absurdalnie
malo ;-)

IMHO powinien bezproblemowo przetrwac zakladany przebieg, czego
szczerze zycze :-)

--
pzdr
Alex

Data: 2011-04-20 03:48:11
Autor: Adam Adamaszek
On 20 Kwi, 10:59, Alex81 <a13...@gmail.com> wrote:
> [...]

dwumasy i nie czuc zeby jej koniec byl bliski, podobnie jest z
wtryskiwaczami - zeby odniesc sie do legend o dieslach. Z

Bo legendy o dieslach biora sie z diesli sprowadzanych, ktore rzeczone
190kkm maja na liczniku, a przejechane pewnie z 2-3x tyle.

pozdr
AA

Data: 2011-04-20 14:23:43
Autor: Agent
Nowy nabytek, oczekiwanie :) Partner 1.6HDI

U¿ytkownik "Adam Adamaszek" <cabecao1@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:65d05a8e-1d2e-4766-8e8f-665d4c5c9a11m23g2000prl.googlegroups.com...
> [...]

Bo legendy o dieslach biora sie z diesli sprowadzanych, ktore rzeczone
190kkm maja na liczniku, a przejechane pewnie z 2-3x tyle.
-- -- -- -- -- -- --
Mam to samo zdanie. Ja narazie testuje 3 diesla w tym 2 na common rail i nie popsu³o sie kompletnie nic.

Data: 2011-04-20 15:58:27
Autor: Robert_J
Nowy nabytek, oczekiwanie :) Partner 1.6HDI
Bo legendy o dieslach biora sie z diesli sprowadzanych, ktore rzeczone
190kkm maja na liczniku, a przejechane pewnie z 2-3x tyle.

Dok³adnie :-))).

Data: 2011-04-21 14:39:35
Autor: komar
W dniu 2011-04-20 10:59, Alex81 pisze:
. Z
udokumentowanych awarii silnika to tylko wymiana przepustnicy w
okolicy 160kkm.

a jaka tam jest przepustnica? serio pytam. W dieslach zwykle nie ma przepustnicy powietrza.

Data: 2011-04-21 07:17:06
Autor: Alex81
On 21 Kwi, 14:39, komar <ko...@125.cc> wrote:
> [...]
> okolicy 160kkm.

a jaka tam jest przepustnica? serio pytam. W dieslach zwykle nie ma przepustnicy powietrza.

Skrot myslowy (moj oraz mechanikow ktorzy to robili - w ksiazce
wpisali wprost "przepustnica") ;-) Poprawna nazwa to "klapa gaszaca
powietrza doladowujacego".

--
pzdr
Alex

Data: 2011-04-20 09:37:06
Autor:
Nowy nabytek, oczekiwanie :) Partner 1.6HDI
Nex@pl <nex[wytnij_to]@o2.pl> napisa³(a):
Cóż, nie wiem jeszcze czy siÄ&#65533; chwaliÄ&#65533; czy siÄ&#65533; żaliÄ&#65533;, ale niedÅ&#65533;ugo przybÄ&#65533;dzie nowy Partner 1.6HDI, w zasadzie oprócz tego że to pierwsze nowe auto w rodzinie to auto jak każde inne.

KtoÅ&#65533; takiego użytkuje, na coÅ&#65533; zwróciÄ&#65533; uwagÄ&#65533; przy odbiorze, może trochÄ&#65533; za późno, ale auto bÄ&#65533;dzie robiÅ&#65533;o same trasy po okoÅ&#65533;o 60-200km dziennie. Nie w kraju. LiczÄ&#65533;, że 4-5 lat przejeździ w miarÄ&#65533; ok. ...co wy na to? :)

Moj znajomy ma jakias lepsza wersje 1.6 HDi 7-osob. Dla niego super, ja pojezdzilem chwile i mysle ze jak na 1.6 zbiera sie super,
przy mrazach szybko sie nagrzewa, ba powiem ze mega szybsko.

Ale z tego co sie orierntuje na szczescie nie ma dwumasy ani DPF'a. Narazie przez pol roku zrobil ca. 25 kkm i w zasadzie poza wymina szyby
czolowej nic nie robil (kamien).

Bedzie dobrze.

Data: 2011-04-20 16:00:50
Autor: Robert_J
Nowy nabytek, oczekiwanie :) Partner 1.6HDI
Narazie przez pol roku zrobil ca. 25 kkm i w zasadzie poza wymina szyby
czolowej nic nie robil (kamien).

Nie, no sorry, ale je¶li po 25.000 auto by mi siê popsu³o to zaraz po naprawie bym je opchn±³ ;-). Takie przebiegi bez awarii to polonezy mia³y, a mamy ju¿ jakby trochê lepsze czasy ;-)))

Data: 2011-04-20 19:01:34
Autor: Adam Szewczak
Nowy nabytek, oczekiwanie :) Partner 1.6HDI

U¿ytkownik "Robert_J" <dzidekszcz@onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:iomovg$3qj$1news.onet.pl...
[...]

    W firmie sa dwa, wlasnie Partner i Bipper. Bipper po 20.000 mial wymieniane jakies przeciwwagi na drazku zmiany biegow czy cos tam takiego bo terkotalo strasznie, potem 23.000 wymiany lozysk mcpersona, a teraz 36.000 wymiana lozysk mcpersona ponownie, do wymiany laczniki stabilizatora bo poschodzily oslony, oraz do wymiany jakas uszczelka odmy czy cos takiego. O ;)

A partner wyglada na znacznie bardziej odpornego.

PZDr
Adam

Data: 2011-04-20 10:51:04
Autor: Agent

Użytkownik "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> napisał w wiadomości news:4dae9b4d$0$2461$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Cóż można dodać. Szerokości chyba :)

Data: 2011-04-20 11:58:37
Autor: mirek
[...]

Mamy Partnera Tepee 1.6HDI. Jeśli jest to wersja 100 konna, to ma DPF. Nasz w maju będzie miał 2 lata. Póki co odpukać nic się nie dzieje, aczkolwiek mam wrażenie, że w pewnym zakresie obrotów silnik inaczej pracuje niż na początku, ale może to być objaw dotarcia się(?). Kołpaki lubią odpadać - ja już zgubiłem dwa. Poza tym jak dla mnie troszkę mało miejsca na prawą nogę - na dłuższych trasach odgniata mi się kolano o konsolę środkową. Na niskich biegach ma odejście i fajnie idzie, problem jest przy prędkościach 120-140km, trzeba mieszać biegami. Niby ma 110 koni, ale auto jest wielkie, ciężkie i ma aerodynamikę cegły. Po rozbujaniu się licznikowe 190 idzie:). Ponadto, jak za tą kasę całkiem sensowne rozwiązanie - nasz jest w wersji vtc, kosztował (z kosztem kredytu 50/50) około 74 tys, ale rocznikowo starszy na przełomie roku można już kupić za 60 tys.

--
Mirek

Data: 2011-04-20 11:59:23
Autor: mirek
Użytkownik "mirek" <mirek_lucky@onet.pl> napisał w wiadomości news:iomaob$31i$1news.onet.pl...
Użytkownik "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> napisał w wiadomości news:4dae9b4d$0$2461$65785112news.neostrada.pl...

Mamy Partnera Tepee 1.6HDI. Jeśli jest to wersja 100 konna, to ma DPF. Nasz w

errata - 1,6 110 koni.

--
Mirek

Data: 2011-04-20 19:27:59
Autor: Adam P³aszczyca
Nowy nabytek, oczekiwanie :) Partner 1.6HDI
Dnia Wed, 20 Apr 2011 11:58:37 +0200, mirek napisa³(a):

odej¶cie i fajnie idzie, problem jest przy prêdko¶ciach 120-140km, trzeba mieszaæ biegami. Niby ma 110 koni, ale auto jest wielkie, ciê¿kie i ma
??? Ja mam 90KM i jako¶ nie mieszam. Inna sporawa, ¿e ja nie u¿ywam niemal
hamulca - trzeba planowaæ manewry z wyprzedzeniem. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/

Data: 2011-04-20 19:35:22
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2011-04-20 19:27, Adam PÅ‚aszczyca pisze:
Dnia Wed, 20 Apr 2011 11:58:37 +0200, mirek napisał(a):

odejście i fajnie idzie, problem jest przy prędkościach 120-140km, trzeba
mieszać biegami. Niby ma 110 koni, ale auto jest wielkie, ciężkie i ma
??? Ja mam 90KM i jakoś nie mieszam. Inna sporawa, że ja nie używam niemal
hamulca - trzeba planować manewry z wyprzedzeniem.

Ty masz skrzynie 5-tkÄ™. W wersji 110KM jest chyba 6-tka.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-04-20 19:55:03
Autor: Czarek Daniluk
Nowy nabytek, oczekiwanie :) Partner 1.6HDI

Ty masz skrzynie 5-tkÄ™. W wersji 110KM jest chyba 6-tka.

Apropo skrzyń 6 - przejechałem się jeden dzień Mondeo 6 speed TDCi 130KM - po DC porażka, trzeba machać i machać tą wajchą ;)

Pozdrawiam !

Data: 2011-04-20 20:18:08
Autor: Adam P³aszczyca
Nowy nabytek, oczekiwanie :) Partner 1.6HDI
Dnia Wed, 20 Apr 2011 19:55:03 +0200, Czarek Daniluk napisa³(a):

Ty masz skrzynie 5-tkê. W wersji 110KM jest chyba 6-tka.

Apropo skrzyñ 6 - przejecha³em siê jeden dzieñ Mondeo 6 speed TDCi 130KM - po DC pora¿ka, trzeba machaæ i machaæ t± wajch± ;)

Zawsze mia³em takie wra¿enie, ¿e zamiast do skrzyni ta wajcha jest podpiêta
do wykorbionej pó³osi napêdowej ;)

Data: 2011-04-20 23:00:04
Autor: Nex@pl
W dniu 2011-04-20 11:58, mirek pisze:

[...]

Nie ma DPF, tam na to FAP chyba mówią. sprzedajawca w salonie okazał się ponoć miłośnikiem aut, więc sobie z nim sporo pogadałem :) auto z racji ograniczeń ni ebędzie przekraczało 110km/h, tam gdzie jeździ za 10km to jest jakieś 1000zł mandacik ;-)

Też mi się spodobał, aczkolwiek ma tylko tylne drzwi, ale wyszedłem z założenia, że to lepiej, nie ma szyn, nie ma co sie psuć i urywać jeśli chodzi o klamki. Troche tak pogrzebowo, ale ponad 30% rabatu. I do tego dywanik na wymiar do paki :)

Data: 2011-04-20 12:04:42
Autor: =Marcos=
[...]

Nie wiem jak te nowe, ale my mamy Partnera od nowości, 11 lat, przebieg 280kkm. Z napraw praktycznie tylko tylna belka (niedawno) i sprzęgło przy 190kkm. Więc myślę, że będziesz zadowolony :)

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

Data: 2011-04-20 19:04:50
Autor: Adam Szewczak
[...]

    W pracy dostalem we wrzesniu zeszlego roku nowego Partnera tego dlugiego, narazie zrobione 18.000km, nie dzieje sie nic (czego nie mozna powiedziec o Bipperze).
Silnik 1.6Hdi 90KM, srednie spalanie 6.7l/100. Jezdzi sie bardzo przyzwoicie, fabryczne opony sa dosc glosne.

Bardzo zacne autko, w wersji osobowej to juz lux.

PZDr
Adam

Data: 2011-04-20 19:26:01
Autor: Adam P³aszczyca
Nowy nabytek, oczekiwanie :) Partner 1.6HDI
Dnia Wed, 20 Apr 2011 10:37:33 +0200, Nex@pl napisa³(a):

Kto¶ takiego u¿ytkuje, na co¶ zwróciæ uwagê przy odbiorze, mo¿e trochê za pó¼no, ale auto bêdzie robi³o same trasy po oko³o 60-200km dziennie. Nie w kraju. Liczê, ¿e 4-5 lat przeje¼dzi w miarê ok. ...co wy na to? :)

Berlingo 1.6HDI, czyli braciszek bli¼niak - aktualnie 110 000km, z usterek
to spali³ siê g³o¶niczek wysokotonowy. Je¶li nie zmienili producenta tarcz na pierwszy monta¿, to siê szykuj na
ich wymianê po 20 000 km. --

Data: 2011-04-20 19:28:41
Autor: kamil/Endurorider.pl
[...]

Wersja 90km nie ma dwumasy - a przynajmniej nie ma berlingo 1.6 hdi 90km :)

kml

Data: 2011-04-20 19:29:58
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "kamil/Endurorider.pl" <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomości news:ion549$q0s$1inews.gazeta.pl...

[...]

Ani DPF'a :) Tak jak pisał Adam po 20-30tys komplet tarcz hamulcowych do wymiany.

kml

Data: 2011-04-20 20:19:40
Autor: Adam P³aszczyca
Nowy nabytek, oczekiwanie :) Partner 1.6HDI
Dnia Wed, 20 Apr 2011 19:29:58 +0200, kamil/Endurorider.pl napisa³(a):

Wersja 90km nie ma dwumasy - a przynajmniej nie ma berlingo 1.6 hdi 90km :)

Ani DPF'a :) Tak jak pisa³ Adam po 20-30tys komplet tarcz hamulcowych do wymiany.

I DOBRZE :>

Z drugiej strony - przy ¶redniej (z 5000km) 71km/h zu¿ycie paliwa
6,9l/100km - IMO ca³kiem zacnie jak na takie auto. --

Data: 2011-04-20 22:10:10
Autor: Jacek
Użytkownik "kamil/Endurorider.pl" <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomości news:ion56m$q64$1inews.gazeta.pl...
[...]

nie ma reguły.
mam 2 berlinga z tym silnikiem, nowe (juz 2-letnie) i starszy model ok 3 lat.
w nowym przy pierwszym przeglądzie była akcja serwisowa pt: uszczelnianie miski olejowej, bo ciekło.
Na przeglądzie 40 tyś. wymieniono rozrząd, bo rolka hałasowała bardzo wyraźnie. Na gwrancji.
Akcja dotyczyła prawie wszystkich tych aut, mamy flote tych berlingo z 2009r.

Jacek

Data: 2011-04-20 22:17:19
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "Jacek" <stoout@o2.pl> napisał w wiadomości news:ioneii$sl0$1inews.gazeta.pl...

[...]

To o którym piszÄ™ (2 latek w tej chwili) też miaÅ‚ wymieniony rozrzÄ…d ponieważ zardzewiaÅ‚a rolka - bez gadania wszystko zostaÅ‚o wymienione na nowe. RozmawiaÅ‚em z wÅ‚aÅ›cicielem i do tej pory byÅ‚ na akcji wymiany poduszek pod amortyzatorami z przodu oraz siÅ‚owników od otwieranej szyby. W miÄ™dzyczasie wymieniono rezystor w wiatraku na chÅ‚odnicy. Ostatnio BT siÄ™ spieprzyÅ‚ i zostaÅ‚ nieco poprawiony, ale nie do koÅ„ca - rozÅ‚acza w czasie gadania przez zestaw gÅ‚oÅ›nomówiÄ…cy kiedy dzwoni ktoÅ› inny :)  Dzisiaj kierownik powiedziaÅ‚, że Å‚ożysko oporowe coÅ› szumi i tez bÄ™dzie to zgÅ‚aszaÅ‚.

To wszystko w ciągu niespełna dwóch lat i ~50 tys km. Według mnie nie jest źle. Poza tym samochód w bogatej wersji osobowej jest naprawdę fajny, bardzo sprytne autko.

kml

Data: 2011-04-20 22:50:50
Autor: Jacek
Użytkownik "kamil/Endurorider.pl" <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomości news:ionf0f$vf$1inews.gazeta.pl...
To wszystko w ciągu niespełna dwóch lat i ~50 tys km. Według mnie nie jest źle. Poza tym samochód w bogatej wersji osobowej jest naprawdę fajny, bardzo sprytne autko.

nie jest źle?
jeżdze oboma berlingami regularnie, o ile starsze (80tyś km) poza kapciem i samonapinaczem linki sprzęgła niczym nie zaskoczyło, to nowe miało przed 50tyś km rozrząd i uszczelnienie miski. To jest róznica moim zdaniem.
Oba mam z motorami 1.6 hdi 90km. Nowy jest cięższy o 200kg (oba blaszaki-furgony) i to czuć. Oba wyciągają 150-160km, tyloko ze ten starszy ma krótszą skrzynie biegów i robi to dużo szybciej od nowego.
Nowym wyprzedzanie bez redukcji jest mało wykonalne, a na niektóre wiejskie OSy nawet nie wbijam 5-tego biegu.
I uważaj na boczne podmuchy wiatru, dwa nowe berlinga przekoziołkowały sobie na prostej drodze jak dostały bocznego wiatru zza lasu. Najpierw był długi uślizg tylnej osi, skontrowany w miare odpowiednio, ale asfalt wkońcu sie skończył i pojawił rów itd... Może osobówki są lepiej dociążone z tyłu, ale uważaj ;)

Jacek

Data: 2011-04-20 23:07:28
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "Jacek" <stoout@o2.pl> napisał w wiadomości news:iongup$7q7$1inews.gazeta.pl...
[...]

Moim zdaniem nie jest. Znam wÅ‚aÅ›ciciela i samochód od pierwszego dnia kiedy je z placu odebraÅ‚ wiÄ™c nie ma żadnej Å›ciemy. Wszystkie usterki zostaÅ‚y usuniÄ™te w ramach gwarancji a i tak żadna  z nich nie sprowadzaÅ‚a niebezpieczeÅ„stwa dla kierownika. Jak na legendarnÄ… awaryjność samochodów na F to jest w porzÄ…dku, prawda ;)

kml

Data: 2011-04-21 00:39:59
Autor: Adam P³aszczyca
Nowy nabytek, oczekiwanie :) Partner 1.6HDI
Dnia Wed, 20 Apr 2011 22:50:50 +0200, Jacek napisa³(a):

I uwa¿aj na boczne podmuchy wiatru, dwa nowe berlinga przekozio³kowa³y sobie na prostej drodze jak dosta³y bocznego wiatru zza lasu. Najpierw by³ d³ugi u¶lizg tylnej osi, skontrowany w miare odpowiednio, ale asfalt wkoñcu sie skoñczy³ i pojawi³ rów itd... Mo¿e osobówki s± lepiej doci±¿one z ty³u, ale uwa¿aj ;)

???? Je¼dzi³em przy wiatrach, które przestawia³y bydlaka o metr na bok, ale
jako¶ nigdy po¶lizgu nie za³apa³em. A paka pusta....

Data: 2011-04-21 22:55:16
Autor: Jacek
Nowy nabytek, oczekiwanie :) Partner 1.6HDI
U¿ytkownik "Adam P³aszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
???? Je¼dzi³em przy wiatrach, które przestawia³y bydlaka o metr na bok, ale
jako¶ nigdy po¶lizgu nie za³apa³em. A paka pusta....

ile aut, ile dróg, tyle mo¿liwo¶ci.
Mia³em gdzie¶ zdjêcia z tego wypadku, najpierw d³ugi ¶lad na asfalcie po prawym tylnym kole (wiatr z lewej), potem dosz³y dwa ¶lady równoleg³e po przedniej osi, gdy ju¿ straci³ ca³kiem kontrole nad autem.
Auto bokiem, prawie równolegle do jezdni zlecia³o z metrowego nasypu i krótko bokiem sune³o na ko³ach po polu, a¿ ko³o prawe tylne sie zapad³o w ziemie i ca³e auto po³o¿y³o na boku.
To by³a pó¼na jesieñ, sezon na wichury, cie¿ko mi by³o ustaæ pionowo.

Jacek

Data: 2011-04-22 17:11:46
Autor: Adam P³aszczyca
Nowy nabytek, oczekiwanie :) Partner 1.6HDI
Dnia Thu, 21 Apr 2011 22:55:16 +0200, Jacek napisa³(a):

[...]

Wybacz, ale to d... nie kierowca by³. Jak mi ty³ek zaczyna jechac, to
kontra, wyprostowanie i hamowanie

[...]

Niedawno te¿ mocno wia³o, a do tego jeszcze ¶nieg le¿a³...