Nowy nabytek rozdziewiczony ;)

Data: 2011-04-06 18:54:49
Autor: Czarek Daniluk
Nowy nabytek rozdziewiczony ;)
W poniedzia艂ek przyprowadzi艂em z Olsztyna, a dzisiaj na Mo艣cie Grota (DC)w korku baba mi przy艂adowa艂a w ty艂 ;)
Upar艂a si臋 na Policj臋 ;) przyjechali panowie dosta艂a 300 i 6pkt, za spowodowanie kolizji :D

Jak kto艣 b臋dzie widzia艂 dumnie sun膮ce srebrne Mondeo na Olszty艅skich blachach jeszcze przez jaki艣 tydzie艅 - to ja :D

Tak przy okazji - jak je藕dzi膰 oszcz臋dnie silnikiem 2,5 litra z automatyczn膮 skrzyni膮 bieg贸w ? cyfra na komputerze oscyluj膮ca w okolicach 13 jako艣 nie nastraja do g艂臋bszego wciskania gazu :)

Pozdrawiam !

Data: 2011-04-06 19:03:15
Autor: Grzegorz
Nowy nabytek rozdziewiczony ;)
Hello Czarek Daniluk !:

Tak przy okazji - jak je藕dzi膰 oszcz臋dnie silnikiem 2,5 litra z
automatyczn膮 skrzyni膮 bieg贸w ? cyfra na komputerze oscyluj膮ca w
okolicach 13 jako艣 nie nastraja do g艂臋bszego wciskania gazu :)

Mam Scorpio Cossa - 2,9 automat.

Minimalne spalanie jest zaraz po w艂膮czeniu si臋 najwy偶szego biegu .... raz nawet uda艂o mi si臋 zej艣膰 do 8/100 - ale by艂a szklanka idealna :-D !

Po mie艣cie - nie ma szans na ma艂e spalanie ... Mo偶na pr贸bowa膰 delikatnie przyspiesza膰, unika膰 hamowania, ale - przecie po to masz te konie, 偶eby mie膰 kopa ;-) ! Ale - zagazuj, to b臋dzie ta艅sza frajda ! BRC dobrze si臋 w tym silniku sprawuje.

Jak chcesz oszcz臋dnie, kup Ticolota :-P !

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2011-04-06 19:13:12
Autor: Czarek Daniluk
W dniu 2011-04-06 19:03, Grzegorz pisze:

[...]

He he, proponuj膮 Stag 300 Premium, z wtryskami Hana ;)
Koszt kole 4kz艂 :)
Kalkulatory pokazuj膮 stop臋 zwrotu po oko艂o 8 miesi膮cach :)

Zdaj臋 sobie spraw臋, 偶e to nie b臋dzie pali艂o 8 litr贸w po mie艣cie, 8 litr贸w benzyny to mo偶e spali w trasie przy naprawd臋 delikatnym operowaniu gazem :)

Pozdrawiam !

Data: 2011-04-06 20:53:27
Autor: ..:maniek:..
Nowy nabytek rozdziewiczony ;)
He he, proponuj Stag 300 Premium, z wtryskami Hana ;)
Koszt kole 4kz :)
Kalkulatory pokazuj stop zwrotu po oko硂 8 miesi眂ach :)

ja w jednym mam instalke DTgas a w drugiej Prinsa - jedna droga , druga tania..roznic pomiedzy LPG a Pb w zadnym wozie nie widze :-)
u mnie gaz sie zwrocil po 8kkm - czyli jakis 3 miesiacach :-)
PS. jak chcesz oszczednie jezdzic to unikaj gawltownego przyspieszania, ale tez nie przyspieszaj zbyt powoli! musisz sie poprostu nauczyc jezdzic automatem (jesli chcesz oszczednie:).
U mnie na kompie bardzo czesto wskazania chwilowe oscyluja w granicach 30-70l (wiekszosc to jazda po miescie+jakies przedmiescia), ale srednio przy tankowaniu wychodzi 15LPG

_______________________________
pozdrawienia ..:Maniek:.. gg:841630
American dream 3,5V6 + 3,8V6=7300ccm w garazu :-)

Data: 2011-04-06 21:29:37
Autor: Czarek Daniluk
Nowy nabytek rozdziewiczony ;)
W dniu 2011-04-06 20:53, ..:maniek:.. pisze:
He he, proponuj锟 Stag 300 Premium, z wtryskami Hana ;)
Koszt kole 4kz锟 :)
Kalkulatory pokazuj锟 stop锟 zwrotu po oko锟給 8 miesi锟絚ach :)

[...]

Poma艂u, poma艂u mam nadziej臋 偶e si臋 naucz臋 ;)
Na razie to je偶d偶臋 jak dieslem, biegi zmienia przy ~2krpm :D pewnie za ma艂o... z drugiej strony jak narazie to po DC idzie wyrabia膰 motogodziny a nie kilometry i st膮d spore spalania ...

Pozdrawiam !

Data: 2011-04-06 21:35:07
Autor: Artur Ma艣l膮g
Nowy nabytek rozdziewiczony ;)
W dniu 2011-04-06 21:29, Czarek Daniluk pisze:
(...)
Na razie to je偶d偶臋 jak dieslem, biegi zmienia przy ~2krpm :D pewnie za
ma艂o... z drugiej strony jak narazie to po DC idzie wyrabia膰 motogodziny
a nie kilometry i st膮d spore spalania ...

Motorki 1.1 pal膮 po 10 litr贸w w sto艂ecznych korkach, a Ty si臋
spodziewasz oszcz臋dno艣ci w 2,5? ;)

Data: 2011-04-06 21:37:52
Autor: Grejon
W dniu 2011-04-06 21:35, Artur Ma秎眊 pisze:
W dniu 2011-04-06 21:29, Czarek Daniluk pisze:
(...)
Na razie to je縟筷 jak dieslem, biegi zmienia przy ~2krpm :D pewnie za
ma硂... z drugiej strony jak narazie to po DC idzie wyrabia motogodziny
a nie kilometry i st眃 spore spalania ...

Motorki 1.1 pal po 10 litr體 w sto砮cznych korkach, a Ty si
spodziewasz oszcz阣no禼i w 2,5? ;)

Mi 2,5 "w automacie" pali 9,5 :).

No dobra - dCi.

--
Grzegorz Jo馽a    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-04-07 22:17:17
Autor: jerzu
Nowy nabytek rozdziewiczony ;)
On Wed, 06 Apr 2011 21:37:52 +0200, Grejon <grejon83@gmail.com> wrote:

Mi 2,5 "w automacie" pali 9,5 :).

U mnie bywa r罂nie - od 9 do nawet 12.

No dobra - dCi.

J.w. ;P

Benzyna 2.0T - 9,5 do nawet 15.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczy駍ki  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-04-07 22:59:40
Autor: Grejon
W dniu 2011-04-07 22:17, jerzu pisze:
On Wed, 06 Apr 2011 21:37:52 +0200, Grejon<grejon83@gmail.com>  wrote:

Mi 2,5 "w automacie" pali 9,5 :).

U mnie bywa r罂nie - od 9 do nawet 12.

U mnie te by硂 12 - jak gna砮m A2 z gazem w pod硂dze. Wysoko舵 robi swoje ;)

Data: 2011-04-07 06:43:21
Autor: Piotr Klimek
Nowy nabytek rozdziewiczony ;)
Dnia (Wed, 6 Apr 2011 20:53:27 +0200) ktos podajacy sie za ..:maniek:..
wyklawiaturowal co nastepuje:

U mnie na kompie bardzo czesto wskazania chwilowe oscyluja w granicach 30-70l (wiekszosc to jazda po miescie+jakies przedmiescia), ale srednio przy tankowaniu wychodzi 15LPG

Nowe instalacje gazowe maja wskaznik chwilowego spalania czy tez w jakis
sposob mozna je podpiac do wyswietlacza w samochodzie?

Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

Data: 2011-04-07 22:02:33
Autor: ..:maniek:..
Nowy nabytek rozdziewiczony ;)
Nowe instalacje gazowe maja wskaznik chwilowego spalania czy tez w jakis
sposob mozna je podpiac do wyswietlacza w samochodzie?

troche zle sie wyrazilem..w samochodzie mam fabrycznego kompa wskazujacego chwilowe spalanie Pb ktore to oscyluje w granicach...a rzeczywiste spalanie zawsze obliczam tankujac LPG do pelna i kasujac licznik dzienny..dokladniej spalania LPG nie zmierzysz bo za kazdym razem do butli wchodzi inaczej ;/

Data: 2011-04-06 19:40:35
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2011-04-06 18:54, Czarek Daniluk pisze:
W poniedzia艂ek przyprowadzi艂em z Olsztyna, a dzisiaj na Mo艣cie Grota
(DC)w korku baba mi przy艂adowa艂a w ty艂 ;)
Upar艂a si臋 na Policj臋 ;) przyjechali panowie dosta艂a 300 i 6pkt, za
spowodowanie kolizji :D

Z ciekawo艣ci: umotywowa艂a jako艣 sw贸j up贸r? :>

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc艂aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-04-06 20:05:34
Autor: Czarek Daniluk
[...]

Tak - twierdzi艂a 偶e ja wjecha艂em w 1,5m luk臋 przed ni膮 i wymusi艂em na niej pierwsze艅stwo przejazdu, znaczy wjecha艂em przed ni膮 i zahamowa艂em nie zostawiaj膮c jej miejsca na hamowanie ;)

Policaj jej wyt艂umaczy艂 偶e nie mia艂em mo偶liwo艣ci wjechania 5metrowym Mondeo w 1,5 metrow膮 luk臋 przed ni膮 :D

Pierwsze jej s艂owa po przyjechaniu Policjant贸w to to 偶e ma m臋偶a te偶 Policjanta i pr贸ba wr臋czenia im telefonu 偶eby porozmawiali niby z m臋偶em ;)

Pozdrawiam !

PS:
Przyj臋艂a mandat ;)

Data: 2011-04-06 20:08:42
Autor: kml
Nowy nabytek rozdziewiczony ;)

U偶ytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:inia19$jhe$1news.onet.pl...

[...]

Zajebista baba :/

kml

Data: 2011-04-06 21:52:48
Autor: MariuszM
Nowy nabytek rozdziewiczony ;)
W dniu 6-04-2011 20:05, Czarek Daniluk pisze:

Pierwsze jej s硂wa po przyjechaniu Policjant體 to to 縠 ma m昕a te
Policjanta i pr骲a wr阠zenia im telefonu 縠by porozmawiali niby z m昕em ;)

Takie numery to si robi w 4 oczy a nie przy 秝iadkach:)

Mi kiedy w dup wjecha stra縜k po縜rny. Ci背 zacnym BMW zreszt...
Policjantom jak przyjechali na hulajnogach sugerowa, 縠 te jest z resortu i 縠by wzi阬i to pod uwag przy ocenie kto jest winny. W sumie nie wiem na co liczy, bo ja sta砮m na 秝iat砤ch w czasie gdy on wymachiwa pi甓ci jakiemu "frajerowi" kt髍y jecha "nie tak" zamiast hamowa.
--
M.

Data: 2011-04-06 23:18:51
Autor: Mateusz
On 6 Kwi, 20:05, Czarek Daniluk <cza...@nospamcedaniluk.com> wrote:
Pierwsze jej s硂wa po przyjechaniu Policjant體 to to 縠 ma m昕a te
Policjanta i pr骲a wr阠zenia im telefonu 縠by porozmawiali niby z m昕em ;)

No to w sumie dobrze, 縠 wezwa砤 t policj ;) ja bym si bardzo
szeroko u秏iechn背 gdyby mi kobitka poda砤 tak argumentacj -
zw砤szcza przy panach policjantach ;)

Co do spalania: mo縠 sko馽z z tym toczeniem si (widz to po sobie, to
wcale nie pomaga) i osi眊aj docelowy bieg jak najszybciej a potem ju
hamowanie silnikiem - tak jak przedm體cy powiedzieli zreszt (je縠li
oczywi禼ie w tych korkach masz takie warunki ;))

Data: 2011-04-06 23:29:32
Autor: Czarek Daniluk
On 7 Kwi, 08:18, Mateusz <mateusz.chmurzyn...@gmail.com> wrote:
> [...]

No to w sumie dobrze, 縠 wezwa砤 t policj ;) ja bym si bardzo
szeroko u秏iechn背 gdyby mi kobitka poda砤 tak argumentacj -

:) Oni te si u秏iechn阬i ;)
Ja z ni nie zamierza砮m dyskutowa, tylko czeka砮m grzecznie na pan體
w niebieskich mundurach :)
Wcze秐iej jeszcze dzwoni砤 do swojego ubezpieczyciela, i chcia砤 ode
mnie moje dane - pewnie do zg硂szenia szkody - stwierdzi砮m tylko ze
spokojem, 縠 podam jak przyjedzie Policja :)

[...]

Tia ;) szczeg髄nie w korku - na Krakowskiej od 17Stycznia do
Szyszkowej, - cholera a za Szyszkow korek cudownie si urywa :D
godzina 12:30 a korek na 20 minut stania.

Pozdrawiam !

Data: 2011-04-06 23:30:35
Autor: BartekK
[...]
Dynamicznie. Jak przyspiesza膰, to przyspiesza膰 a nie zamula膰. Masz tam jaki艣 tryb "sport"? To w艂膮cz, wtedy hamowanie silnikiem (lock sprz臋g艂a) b臋dzie "d艂u偶sze" (do ni偶szych pr臋dko艣ci), wtedy d艂u偶ej b臋dzie ci pali艂 "nic na 100km" podczas nie-ci艣ni臋cia.

Data: 2011-04-06 23:24:37
Autor: Czarek Daniluk
Nowy nabytek rozdziewiczony ;)
On 6 Kwi, 23:30, BartekK <s...@NOSPAMdrut.org> wrote:
W dniu 2011-04-06 18:54, Czarek Daniluk pisze:> Tak przy okazji - jak je糳zi oszcz阣nie silnikiem 2,5 litra z
> automatyczn skrzyni bieg體 ? cyfra na komputerze oscyluj眂a w
> okolicach 13 jako nie nastraja do g酬bszego wciskania gazu :)

Dynamicznie. Jak przyspiesza, to przyspiesza a nie zamula. Masz tam
jaki tryb "sport"? To w潮cz, wtedy hamowanie silnikiem (lock sprz阦砤)
b阣zie "d硊縮ze" (do ni縮zych pr阣ko禼i), wtedy d硊縠j b阣zie ci pali
"nic na 100km" podczas nie-ci秐i阠ia.

Trybu sport "ni ma" ;)
Za to skrzynia hamuje silnikiem prawie do zera.
Ino jeden problem - po DC nie da si praktycznie dynamicznie jecha ;)
w korku to ja zdejmuj tylko nog z hamownika i jak trzeba to
delikatnie dodaj gazu ;)

Pozdrawiam !

Data: 2011-04-07 08:45:30
Autor: Grejon
Nowy nabytek rozdziewiczony ;)
W dniu 2011-04-07 08:24, Czarek Daniluk pisze:

Trybu sport "ni ma" ;)

A jak depniesz do oporu to nie ci眊nie wy縠j do czerwonego?

Data: 2011-04-07 00:34:36
Autor: Czarek Daniluk
On 7 Kwi, 08:45, Grejon <grejo...@gmail.com> wrote:
W dniu 2011-04-07 08:24, Czarek Daniluk pisze:

> Trybu sport "ni ma" ;)

A jak depniesz do oporu to nie ci gnie wy ej do czerwonego?

--
Grzegorz Jo ca 燝G: 7366919 燡ID:gre...@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

No idzie :)

Pozdrawiam !

Data: 2011-04-07 00:28:36
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
W dniu 2011-04-06 23:30, BartekK pisze:

Masz tam jaki艣 tryb "sport"? To w艂膮cz, wtedy hamowanie silnikiem
(lock sprz臋g艂a) b臋dzie "d艂u偶sze" (do ni偶szych pr臋dko艣ci), wtedy
d艂u偶ej b臋dzie ci pali艂 "nic na 100km" podczas nie-ci艣ni臋cia.

Dobrze gada - pola膰 mu.

W automacie w tdsie zaobserwowa艂em, 偶e tryb "sport" kt贸ry przy przyspieszaniu ci膮gn膮艂 do samego ko艅ca na najni偶szym biegu w globalnym rozliczeniu pali艂 mniej, zw艂aszcza w g贸rzystym terenie. Przyspieszanie lepsze ni偶 na "ECO", a i spalanie lepsze.

--
Rafa艂 "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuter贸w i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/

Data: 2011-04-07 21:15:37
Autor: marvin
Nowy nabytek rozdziewiczony ;)
Uzytkownik "BartekK" napisal w wiadomosci...

[...]

Podobny efekt moglby uzyskac dajac wajche na pozycje np. "2". Taka jazda po
miescie z ograniczeniem do drugiego biegu ma sens? Bo sobie mysle, raz ze
mozna sporo wykorzystac hamowania silnikiem, dwa skrzynia nie wachluje tyle
biegami na odcinku od swiatel do swiatel.

Pozdrawiam
marvin

Data: 2011-04-07 08:05:42
Autor: Andrzej 艁awa
W dniu 06.04.2011 18:54, Czarek Daniluk pisze:
W poniedzia艂ek przyprowadzi艂em z Olsztyna, a dzisiaj na Mo艣cie Grota
(DC)w korku baba mi przy艂adowa艂a w ty艂 ;)
Upar艂a si臋 na Policj臋 ;) przyjechali panowie dosta艂a 300 i 6pkt, za
spowodowanie kolizji :D

ROTFL

Jaka艣 niedorozwini臋ta?

[ciach]

Tak przy okazji - jak je藕dzi膰 oszcz臋dnie silnikiem 2,5 litra z
automatyczn膮 skrzyni膮 bieg贸w ? cyfra na komputerze oscyluj膮ca w
okolicach 13 jako艣 nie nastraja do g艂臋bszego wciskania gazu :)

Aaaargh... Matury z polskiego zlikwidowali? To "liczba" a nie "cyfra" -
"13" to dwie cyfry sk艂adaj膮ce si臋 na liczb臋 trzyna艣cie.

A jak chcesz czym艣 takim je藕dzi膰 po mie艣cie oszcz臋dnie, to niestety bez
przerabiania na hybryd臋 si臋 nie da. Musia艂by艣 doczepi膰 jaki艣 nap臋d
elektryczny (na przyczepce ;-> ) a normalny bieg wrzuca膰 dopiero na trasie.

Techniki opisywane prze innych (np. BartkaK) pomog膮, ale automat 2,5l w
mie艣cie oszcz臋dny nigdy nie b臋dzie.

Szkoda 偶e nie mo偶na mie膰 艂atwych do wymiany dw贸ch zespo艂贸w nap臋dowych...
Je藕dzisz po mie艣cie - wstawiasz elektryczny z bateri膮 akumulator贸w.
Chcesz jecha膰 w tras臋 - wyjmujesz ten pakiet i wstawiasz wybrany nap臋d
spalinowy ;)

Data: 2011-04-07 08:29:41
Autor: Maciek
Nowy nabytek rozdziewiczony ;)
Dnia Thu, 07 Apr 2011 08:05:42 +0200, Andrzej wa napisa(a):

Szkoda 縠 nie mo縩a mie 砤twych do wymiany dw骳h zespo丑w nap阣owych...
Je糳zisz po mie禼ie - wstawiasz elektryczny z bateri akumulator體.
Chcesz jecha w tras - wyjmujesz ten pakiet i wstawiasz wybrany nap阣
spalinowy ;)

Sa za to silniki V6 i V8 z mozliwoscia odciecia polowy garow.

--
Maciek

Data: 2011-04-07 09:42:01
Autor: Andrzej wa
W dniu 07.04.2011 08:29, Maciek pisze:

[...]

W潮cznie z roz潮czeniem korbowodu?

Data: 2011-04-07 10:19:06
Autor: Maciek
Nowy nabytek rozdziewiczony ;)
Dnia Thu, 07 Apr 2011 09:42:01 +0200, Andrzej wa napisa(a):

W潮cznie z roz潮czeniem korbowodu?

Nie slyszalem o rozlaczanych korbowodach.

--
Maciek

Data: 2011-04-07 12:37:06
Autor: Andrzej wa
W dniu 07.04.2011 10:19, Maciek pisze:
Dnia Thu, 07 Apr 2011 09:42:01 +0200, Andrzej wa napisa(a):

W潮cznie z roz潮czeniem korbowodu?

Nie slyszalem o rozlaczanych korbowodach.

Czyli t硂ki nadal lataj po pr罂nicy. Zreszt - nadal wa勘. I pytanie:
czy chodziarz rozrz眃 ma mo縧iwo舵 ustawienia si na sta砮 w pozycji
"otwarte"? Bo inaczej jeszcze b阣zie marnowanie energii na spr昕anie bez
sensu.

Poza tym ca砤 masa zostaje, a nie znika, plus przy je縟縠niu w korkach
to nic nie da - najlepiej sprawdzaj si silniki elektryczne. No,
jeszcze ewentualnie jakie dobre przek砤dnie CVT.

Data: 2011-04-07 13:25:49
Autor: Mario
Nowy nabytek rozdziewiczony ;)

Poza tym ca砤 masa zostaje, a nie znika, plus przy je縟縠niu w korkach
to nic nie da - najlepiej sprawdzaj si silniki elektryczne.

Ta funkcja w潮cza si przy je糳zie ze sta潮 pr阣ko禼i, wi阠 nie w korkach. Niestety nie je糳zi砮m takim autkiem.

pozdrawiam
mario

Data: 2011-04-07 13:40:37
Autor: Andrzej wa
W dniu 07.04.2011 13:25, Mario pisze:

[...]

W trasie to i tak jest mniejsze zu縴cie paliwa.

Swoj szos tutaj te maj przewag silniki elektryczne - silnik
elektryczny mo縩a do舵 mocno przeci笨y na kilka sekund (do np.
przy秔ieszania) i w konsekwencji silnik elektryczny o mocy nominalnej
wystarczaj眂ej do utrzymania pr阣ko禼i pozwoli na przy秔ieszenia, do
kt髍ych spalinowy potrzebowa砨y mocy du縪 wy縮zej.

Tak na prawd silniki spalinowe nigdy nie mia砨y sensu i nigdy by nie
wesz硑 do masowego u縴cia, gdyby nie jeden malutki "haczyk" -
magazynowanie energii... Gdyby akumulatory by硑 tak wydajne, lekkie i
trwa砮 jak przeci阾ny zbiornik paliwa, silnik spalinowy szybko by znikn背 ;)

Data: 2011-04-07 16:52:49
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Nowy nabytek rozdziewiczony ;)
W dniu 2011-04-07 12:37, Andrzej 艁awa pisze:
czy chodziarz rozrz膮d

Czy co rozrz膮d? No, jak to z t膮 twoj膮 matur膮 z j臋zyka ojczystego? :P

Data: 2011-04-07 19:15:12
Autor: Andrzej Kubiak
Nowy nabytek rozdziewiczony ;)
Dnia Thu, 07 Apr 2011 16:52:49 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisa(a):

W dniu 2011-04-07 12:37, Andrzej wa pisze:
czy chodziarz rozrz眃

Czy co rozrz眃? No, jak to z t twoj matur z j陑yka ojczystego? :P

Chodziarz. Sportowiec taki, Korzeniowski na przyk砤d. Jakie zwi眤ki z
(roz)rz眃em mo縠 mie.

AK

Data: 2011-04-08 13:07:51
Autor: Andrzej 艁awa
W dniu 07.04.2011 16:52, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2011-04-07 12:37, Andrzej 艁awa pisze:
czy chodziarz rozrz膮d

Czy co rozrz膮d? No, jak to z t膮 twoj膮 matur膮 z j臋zyka ojczystego? :P

Z moj膮 w porz膮dku, gorzej z matur膮 nadgorliwego autokorektora, kt贸rego
niechc膮cy klikn膮艂em. Liter贸wka c->d zmieni艂a "chocia偶" w "chodziarz".

Data: 2011-04-07 09:04:29
Autor: Jack22
[...]

po co kupi艂e艣 2.5V6 z automatem, jak chcia艂e艣 oszcz臋dne auto??

Data: 2011-04-07 00:35:25
Autor: Czarek Daniluk
On 7 Kwi, 09:04, Jack22 <jack...@poczta.onet.pl> wrote:
> Tak przy okazji - jak je糳zi oszcz阣nie silnikiem 2,5 litra z
> automatyczn skrzyni bieg體 ? cyfra na komputerze oscyluj眂a w
> okolicach 13 jako nie nastraja do g酬bszego wciskania gazu :)

> Pozdrawiam !

po co kupi砮 2.5V6 z automatem, jak chcia砮 oszcz阣ne auto??

Po to 縠by si toczy dostojnie ;P Przecie wiedzia砮m 縠 V6 nie spali
tyle co DU Tico w kt髍e bym nie wsiad ;)

Pozdrawiam !

Data: 2011-04-07 10:05:18
Autor: Robert_J
Nowy nabytek rozdziewiczony ;)
Jak kto艣 b臋dzie widzia艂 dumnie sun膮ce srebrne Mondeo na Olszty艅skich blachach jeszcze przez jaki艣 tydzie艅 - to ja :D

A ta duma to z jakiego powodu? ;-)))))))))

Tak przy okazji - jak je藕dzi膰 oszcz臋dnie silnikiem 2,5 litra z automatyczn膮 skrzyni膮 bieg贸w ? cyfra na komputerze oscyluj膮ca w okolicach 13 jako艣 nie nastraja do g艂臋bszego wciskania gazu :)

To po co kupowa艂e艣 auto kt贸re tyle pali skoro cyfra nie nastraja Ci臋 do wciskania gazu? ;-))))))
Ale nie bierz sobie tego do serca, tak sobie dowcipkuj臋 przy porannej kawie ;-))))
PS.
A na bab臋 trafi艂e艣 niez艂膮, 偶eby upiera膰 si臋 na policj臋 je艣li samemu jest si臋 winnym to trzeba mie膰 du偶e poczucie humoru ;-))). Albo m臋偶a policjanta, co zreszt膮 na jedno wychodzi...
Pozdr.

Data: 2011-04-07 10:10:11
Autor: Tomek
Nowy nabytek rozdziewiczony ;)

U縴tkownik "Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.com> napisa w wiadomo禼i news:ini5sl$19s$1news.onet.pl...
W poniedzia砮k przyprowadzi砮m z Olsztyna, a dzisiaj na Mo禼ie Grota (DC)w korku baba mi przy砤dowa砤 w ty ;)
Upar砤 si na Policj ;) przyjechali panowie dosta砤 300 i 6pkt, za spowodowanie kolizji :D

Jak kto b阣zie widzia dumnie sun眂e srebrne Mondeo na Olszty駍kich blachach jeszcze przez jaki tydzie - to ja :D

Tak przy okazji - jak je糳zi oszcz阣nie silnikiem 2,5 litra z automatyczn skrzyni bieg體 ? cyfra na komputerze oscyluj眂a w okolicach 13 jako nie nastraja do g酬bszego wciskania gazu :)

Pozdrawiam !

Mam diesla 2.0 automat te Mondeo - w trasie potrafi spali 6,5-7, w mie禼ie - 9,5. Je縟筷 spokojnie, czasem wymuszam wcze秐iejsze prze砤czenie wy縮zego biegu przy nieco ni縮zych obrotach (diesel ma du縴 moment) przy je糳zie np. 70 km/godz, gdzie normalnie prze砤cza si przy 80.
Dbaj o termostat, sprawd, czy masz os硂n pod silnikiem - niedogrzany pali wi阠ej zim. Wymieniaj olej w silniku regularnie. W skrzyni zreszt te... Dbaj o gumy.
No i poprzegl眃aj posty na grupie http://www.mondeoklubpolska.pl/ :-)
Tomek

Data: 2011-04-07 01:45:47
Autor: Czarek Daniluk
Nowy nabytek rozdziewiczony ;)
On 7 Kwi, 10:10, "Tomek" <kuki...@wp.pl> wrote:
U ytkownik "Czarek Daniluk" <cza...@nospamcedaniluk.com> napisa w
wiadomo cinews:ini5sl$19s$1news.onet.pl...

> [...]
>korku baba mi przy adowa a w ty ;)
> Upar a si na Policj ;) przyjechali panowie dosta a 300 i 6pkt, za
> spowodowanie kolizji :D

> Jak kto b dzie widzia dumnie sun ce srebrne Mondeo na Olszty skich
> blachach jeszcze przez jaki tydzie - to ja :D

> Tak przy okazji - jak je dzi oszcz dnie silnikiem 2,5 litra z
> automatyczn skrzyni bieg w ? cyfra na komputerze oscyluj ca w okolicach
> 13 jako nie nastraja do g bszego wciskania gazu :)

> Pozdrawiam !

Mam diesla 2.0 automat te Mondeo - w trasie potrafi spali 6,5-7, w
mie cie - 9,5. Je d spokojnie, czasem wymuszam wcze niejsze prze aczenie
wy szego biegu przy nieco ni szych obrotach (diesel ma du y moment) przy
je dzie np. 70 km/godz, gdzie normalnie prze acza si przy 80.
Dbaj o termostat, sprawd , czy masz os on pod silnikiem - niedogrzany pali
wi cej zim . Wymieniaj olej w silniku regularnie. W skrzyni zreszt te ...
Dbaj o gumy.
No i poprzegl daj posty na grupiehttp://www.mondeoklubpolska.pl/:-)
Tomek

W Jatco co ile wymiania oliw - oczywi禼ie Ford Polska twierdzi 縠
si nie wymienia.
M骿 ma 137kkm rzeczywistego przebiegu, potwierdzone w ASO. Olej w
automacie zapewne niewymieniany :)

Pozdrawiam !

Data: 2011-04-07 09:38:45
Autor: Piotr Klimek
Nowy nabytek rozdziewiczony ;)
Dnia (Thu, 7 Apr 2011 01:45:47 -0700 (PDT)) ktos podajacy sie za Czarek Daniluk
[...]

Sprawdz jaka tam masz skrzynie i zobacz co zaleca producent skrzyni, a nie
samochodu. W Citroenie tez twierdza, ze sie nie wymienia tylko dolewa. Ja
wymienilem i byla zauwazalna poprawa. Koszt niewielki w porownaniu do
remontu skrzyni. Poza tym sprawdz tez jaki olej zaleca producent i zapytaj
w warsztacie w ktorym beda Ci go wymieniac jaki maja zamiar nalac, zly
olej zrobi wiecej klopotow niz zaniechanie wymiany.

Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

Data: 2011-04-07 10:56:24
Autor: Tomek
Nowy nabytek rozdziewiczony ;)

U縴tkownik "Czarek Daniluk" <czarek@cedaniluk.com> napisa w wiadomo禼i news:9c78f1e3-b8f7-46f7-8bfa-8ae06ddcb149p16g2000yqb.googlegroups.com...
> [...]

si nie wymienia.
M骿 ma 137kkm rzeczywistego przebiegu, potwierdzone w ASO. Olej w

Ja wymieni砮m, jak kupi砮m, bo skrzynia nieco szarpa潮 (nie pomog硂). 250 tys. km. Teraz, po kolejnych 60 i 3 latach - zamierzam wymieni zn體.
Tomek

Data: 2011-04-07 02:36:08
Autor: Czarek Daniluk
On 7 Kwi, 10:56, "Tomek" <kuki...@wp.pl> wrote:
U ytkownik "Czarek Daniluk" <cza...@cedaniluk.com> napisa w wiadomo cinews:9c78f1e3-b8f7-46f7-8bfa-8ae06ddcb149p16g2000yqb.googlegroups.com...
> [...]

> Tomek
>W Jatco co ile wymiania oliw - oczywi cie Ford Polska twierdzi e

si nie wymienia.
M j ma 137kkm rzeczywistego przebiegu, potwierdzone w ASO. Olej w
automacie zapewne niewymieniany :)

>Pozdrawiam !

Ja wymieni em, jak kupi em, bo skrzynia nieco szarpa (nie pomog o). 250
tys. km. Teraz, po kolejnych 60 i 3 latach - zamierzam wymieni zn w.
Tomek

Moja nie szarpie, zmienia biegi p硑nnie. Co mi tam - koszt oleju nie
jest wielki, manual do statycznej wymiany oleju znalaz砮m, i o ile mam
korek spustowy to przy wymianie oleju w silniku machn sobie wymian
oleju w jatco ;) nie zaszkodzi to jej, a przynajmniej b阣 widzia to
co si kr阠i硂 w 秗odku.

Pozdrawiam !

Data: 2011-04-07 22:26:19
Autor: ..:maniek:..
Nowy nabytek rozdziewiczony ;)
W Jatco co ile wymiania oliw - oczywi禼ie Ford Polska twierdzi 縠
si nie wymienia.

teraz takie czasy ze w dobie lotow kosmicznych i badan DNA producenci nie potrafia zrobic wiazki przewodow ktora by wytrzymala 15lat, jest moda na niewymienianie oleju w automacie, komputery montuje sie pod plastikowym nadkolem lub w aluminiowej "szufladzie" pod podloga...max 6-8lat lub 300kkm i auto ma isc na zlom!  takie w tej chwili robi sie samochody ;-) i dlatego takie tez zdanie o wymianie oleju ma ASO/producent

Data: 2011-04-07 22:39:40
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Nowy nabytek rozdziewiczony ;)
Dnia 07-04-2011 o 22:26:19 ..:maniek:.. <marian20@poczta.onet.pl>  napisa艂(a):

W Jatco co ile wymiania忙 oliw锚 - oczywi露cie Ford Polska twierdzi 驴e
si锚 nie wymienia.

[...]

Nie tyle "nie potrafi膮" - co nie op艂aca si臋 robi膰 takiej wi膮zki przewod贸w.
Kto kupowa艂 by now膮 ?

Ja kiedy艣 kupi艂em plecak turystyczny z do偶ywotni膮 gwarancj膮.
Ju偶 w domu doczyta艂em, 偶e producent szacuje czas "偶ycia plecaka" na 2  lata...

Pzdr
TG

Data: 2011-04-07 20:39:24
Autor: Marek Dyjor
Czarek Daniluk wrote:
[...]

sprzeda膰 i kupi膰 co艣 ekeonomicznego  :)

Data: 2011-04-07 23:28:22
Autor: Adam P砤szczyca
Nowy nabytek rozdziewiczony ;)
Dnia Wed, 06 Apr 2011 18:54:49 +0200, Czarek Daniluk napisa(a):

Tak przy okazji - jak je糳zi oszcz阣nie silnikiem 2,5 litra z automatyczn skrzyni bieg體 ? cyfra na komputerze oscyluj眂a w okolicach 13 jako nie nastraja do g酬bszego wciskania gazu :)

Jakto jak? TRAMWAJEM!

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P砤szczyca (+48 502) 122 688

Data: 2011-04-07 23:53:17
Autor: Czarek Daniluk
Nowy nabytek rozdziewiczony ;)
On 7 Kwi, 23:28, Adam P砤szczyca <trzyp...@oldfield.spamnie.org.pl>
wrote:
> [...]

> automatyczn skrzyni bieg w ? cyfra na komputerze oscyluj ca w
> okolicach 13 jako nie nastraja do g bszego wciskania gazu :)

Eeeee tam tramwajem - jeszcze chwila i b阣zie rowerem ;P na razie ciut
przy zimno rano na rower.

Pozdrawiam !

Nowy nabytek rozdziewiczony ;)