Nowy nabytek rozdziewiczony ;)

Data: 2011-04-06 23:30:35
Autor: BartekK
Nowy nabytek rozdziewiczony ;)
W dniu 2011-04-06 18:54, Czarek Daniluk pisze:
Tak przy okazji - jak jeździć oszczędnie silnikiem 2,5 litra z
automatycznÄ… skrzyniÄ… biegĂłw ? cyfra na komputerze oscylujÄ…ca w
okolicach 13 jakoś nie nastraja do głębszego wciskania gazu :)
Dynamicznie. Jak przyspieszać, to przyspieszać a nie zamulać. Masz tam jakiś tryb "sport"? To włącz, wtedy hamowanie silnikiem (lock sprzęgła) będzie "dłuższe" (do niższych prędkości), wtedy dłużej będzie ci palił "nic na 100km" podczas nie-ciśnięcia.

Data: 2011-04-06 23:24:37
Autor: Czarek Daniluk
Nowy nabytek rozdziewiczony ;)
On 6 Kwi, 23:30, BartekK <s...@NOSPAMdrut.org> wrote:
W dniu 2011-04-06 18:54, Czarek Daniluk pisze:> Tak przy okazji - jak jeĽdzić oszczędnie silnikiem 2,5 litra z
> automatyczn± skrzyni± biegów ? cyfra na komputerze oscyluj±ca w
> okolicach 13 jako¶ nie nastraja do głębszego wciskania gazu :)

Dynamicznie. Jak przyspieszać, to przyspieszać a nie zamulać. Masz tam
jaki¶ tryb "sport"? To wł±cz, wtedy hamowanie silnikiem (lock sprzęgła)
będzie "dłuższe" (do niższych prędko¶ci), wtedy dłużej będzie ci palił
"nic na 100km" podczas nie-ci¶nięcia.

Trybu sport "ni ma" ;)
Za to skrzynia hamuje silnikiem prawie do zera.
Ino jeden problem - po DC nie da się praktycznie dynamicznie jechać ;)
w korku to ja zdejmuję tylko nogę z hamownika i jak trzeba to
delikatnie dodaję gazu ;)

Pozdrawiam !

Data: 2011-04-07 08:45:30
Autor: Grejon
Nowy nabytek rozdziewiczony ;)
W dniu 2011-04-07 08:24, Czarek Daniluk pisze:

Trybu sport "ni ma" ;)

A jak depniesz do oporu to nie ci±gnie wyżej do czerwonego?

Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-04-07 00:34:36
Autor: Czarek Daniluk
On 7 Kwi, 08:45, Grejon <grejo...@gmail.com> wrote:
W dniu 2011-04-07 08:24, Czarek Daniluk pisze:

> Trybu sport "ni ma" ;)

A jak depniesz do oporu to nie ci gnie wy ej do czerwonego?

--
Grzegorz Jo ca    GG: 7366919    JID:gre...@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

No idzie :)

Pozdrawiam !

Data: 2011-04-07 00:28:36
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2011-04-06 23:30, BartekK pisze:

Masz tam jakiś tryb "sport"? To włącz, wtedy hamowanie silnikiem
(lock sprzęgła) będzie "dłuższe" (do niższych prędkości), wtedy
dłużej będzie ci palił "nic na 100km" podczas nie-ciśnięcia.

Dobrze gada - polać mu.

W automacie w tdsie zaobserwowałem, że tryb "sport" który przy przyspieszaniu ciągnął do samego końca na najniższym biegu w globalnym rozliczeniu palił mniej, zwłaszcza w górzystym terenie. Przyspieszanie lepsze niż na "ECO", a i spalanie lepsze.

Naprawa skuterĂłw i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterĂłw   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli

Data: 2011-04-07 21:15:37
Autor: marvin
Nowy nabytek rozdziewiczony ;)
Uzytkownik "BartekK" napisal w wiadomosci...

[...]

Podobny efekt moglby uzyskac dajac wajche na pozycje np. "2". Taka jazda po
miescie z ograniczeniem do drugiego biegu ma sens? Bo sobie mysle, raz ze
mozna sporo wykorzystac hamowania silnikiem, dwa skrzynia nie wachluje tyle
biegami na odcinku od swiatel do swiatel.

Pozdrawiam
marvin

Nowy nabytek rozdziewiczony ;)