Nowy nabytek rozdziewiczony ;)

Data: 2011-04-07 10:10:11
Autor: Tomek
Nowy nabytek rozdziewiczony ;)

Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.com> napisał w wiadomości news:ini5sl$19s$1news.onet.pl...
W poniedziałek przyprowadziłem z Olsztyna, a dzisiaj na Moście Grota (DC)w korku baba mi przyładowała w tył ;)
Uparła się na Policję ;) przyjechali panowie dostała 300 i 6pkt, za spowodowanie kolizji :D

Jak ktoś będzie widział dumnie sunące srebrne Mondeo na Olsztyńskich blachach jeszcze przez jakiś tydzień - to ja :D

Tak przy okazji - jak jeździć oszczędnie silnikiem 2,5 litra z automatyczną skrzynią biegów ? cyfra na komputerze oscylująca w okolicach 13 jakoś nie nastraja do głębszego wciskania gazu :)

Pozdrawiam !

Mam diesla 2.0 automat też Mondeo - w trasie potrafi spalić 6,5-7, w mieście - 9,5. Jeżdżę spokojnie, czasem wymuszam wcześniejsze przełaczenie wyższego biegu przy nieco niższych obrotach (diesel ma duży moment) przy jeździe np. 70 km/godz, gdzie normalnie przełacza się przy 80.
Dbaj o termostat, sprawdź, czy masz osłonę pod silnikiem - niedogrzany pali więcej zimą. Wymieniaj olej w silniku regularnie. W skrzyni zresztą też... Dbaj o gumy.
No i poprzeglądaj posty na grupie http://www.mondeoklubpolska.pl/ :-)
Tomek

Data: 2011-04-07 01:45:47
Autor: Czarek Daniluk
Nowy nabytek rozdziewiczony ;)
On 7 Kwi, 10:10, "Tomek" <kuki...@wp.pl> wrote:
U ytkownik "Czarek Daniluk" <cza...@nospamcedaniluk.com> napisa w
wiadomo cinews:ini5sl$19s$1news.onet.pl...

>W poniedzia ek przyprowadzi em z Olsztyna, a dzisiaj na Mo cie Grota (DC)w
>korku baba mi przy adowa a w ty ;)
> Upar a si na Policj ;) przyjechali panowie dosta a 300 i 6pkt, za
> spowodowanie kolizji :D

> Jak kto b dzie widzia dumnie sun ce srebrne Mondeo na Olszty skich
> blachach jeszcze przez jaki tydzie - to ja :D

> Tak przy okazji - jak je dzi oszcz dnie silnikiem 2,5 litra z
> automatyczn skrzyni bieg w ? cyfra na komputerze oscyluj ca w okolicach
> 13 jako nie nastraja do g bszego wciskania gazu :)

> Pozdrawiam !

Mam diesla 2.0 automat te Mondeo - w trasie potrafi spali 6,5-7, w
mie cie - 9,5. Je d spokojnie, czasem wymuszam wcze niejsze prze aczenie
wy szego biegu przy nieco ni szych obrotach (diesel ma du y moment) przy
je dzie np. 70 km/godz, gdzie normalnie prze acza si przy 80.
Dbaj o termostat, sprawd , czy masz os on pod silnikiem - niedogrzany pali
wi cej zim . Wymieniaj olej w silniku regularnie. W skrzyni zreszt te ...
Dbaj o gumy.
No i poprzegl daj posty na grupiehttp://www.mondeoklubpolska.pl/:-)
Tomek

W Jatco co ile wymianiać oliwę - oczywiście Ford Polska twierdzi że
się nie wymienia.
Mój ma 137kkm rzeczywistego przebiegu, potwierdzone w ASO. Olej w
automacie zapewne niewymieniany :)

Pozdrawiam !

Data: 2011-04-07 09:38:45
Autor: Piotr Klimek
Nowy nabytek rozdziewiczony ;)
Dnia (Thu, 7 Apr 2011 01:45:47 -0700 (PDT)) ktos podajacy sie za Czarek Daniluk
wyklawiaturowal co nastepuje:

W Jatco co ile wymianiać oliwę - oczywiście Ford Polska twierdzi że
się nie wymienia.
Mój ma 137kkm rzeczywistego przebiegu, potwierdzone w ASO. Olej w
automacie zapewne niewymieniany :)

Sprawdz jaka tam masz skrzynie i zobacz co zaleca producent skrzyni, a nie
samochodu. W Citroenie tez twierdza, ze sie nie wymienia tylko dolewa. Ja
wymienilem i byla zauwazalna poprawa. Koszt niewielki w porownaniu do
remontu skrzyni. Poza tym sprawdz tez jaki olej zaleca producent i zapytaj
w warsztacie w ktorym beda Ci go wymieniac jaki maja zamiar nalac, zly
olej zrobi wiecej klopotow niz zaniechanie wymiany.

Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

Data: 2011-04-07 10:56:24
Autor: Tomek

Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@cedaniluk.com> napisał w wiadomości news:9c78f1e3-b8f7-46f7-8bfa-8ae06ddcb149p16g2000yqb.googlegroups.com...
> [...]

się nie wymienia.
Mój ma 137kkm rzeczywistego przebiegu, potwierdzone w ASO. Olej w

Ja wymieniłem, jak kupiłem, bo skrzynia nieco szarpałą (nie pomogło). 250 tys. km. Teraz, po kolejnych 60 i 3 latach - zamierzam wymienić znów.
Tomek

Data: 2011-04-07 02:36:08
Autor: Czarek Daniluk
On 7 Kwi, 10:56, "Tomek" <kuki...@wp.pl> wrote:
U ytkownik "Czarek Daniluk" <cza...@cedaniluk.com> napisa w wiadomo cinews:9c78f1e3-b8f7-46f7-8bfa-8ae06ddcb149p16g2000yqb.googlegroups.com...
> [...]

> Tomek
>W Jatco co ile wymiania oliw - oczywi cie Ford Polska twierdzi e

si nie wymienia.
M j ma 137kkm rzeczywistego przebiegu, potwierdzone w ASO. Olej w
automacie zapewne niewymieniany :)

>Pozdrawiam !

Ja wymieni em, jak kupi em, bo skrzynia nieco szarpa (nie pomog o). 250
tys. km. Teraz, po kolejnych 60 i 3 latach - zamierzam wymieni zn w.
Tomek

Moja nie szarpie, zmienia biegi płynnie. Co mi tam - koszt oleju nie
jest wielki, manual do statycznej wymiany oleju znalazłem, i o ile mam
korek spustowy to przy wymianie oleju w silniku machnę sobie wymianę
oleju w jatco ;) nie zaszkodzi to jej, a przynajmniej będę widział to
co się kręciło w środku.

Pozdrawiam !

Data: 2011-04-07 22:26:19
Autor: ..:maniek:..
Nowy nabytek rozdziewiczony ;)
W Jatco co ile wymianiać oliwę - oczywiście Ford Polska twierdzi że
się nie wymienia.

teraz takie czasy ze w dobie lotow kosmicznych i badan DNA producenci nie potrafia zrobic wiazki przewodow ktora by wytrzymala 15lat, jest moda na niewymienianie oleju w automacie, komputery montuje sie pod plastikowym nadkolem lub w aluminiowej "szufladzie" pod podloga...max 6-8lat lub 300kkm i auto ma isc na zlom!  takie w tej chwili robi sie samochody ;-) i dlatego takie tez zdanie o wymianie oleju ma ASO/producent

pozdrawienia ..:Maniek:.. gg:841630
American dream 3,5V6 + 3,8V6=7300ccm w garazu :-)

Data: 2011-04-07 22:39:40
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Nowy nabytek rozdziewiczony ;)
Dnia 07-04-2011 o 22:26:19 ..:maniek:.. <marian20@poczta.onet.pl>  napisał(a):

W Jatco co ile wymianiaĂŚ oliwĂŞ - oczywiÂście Ford Polska twierdzi Âże
siĂŞ nie wymienia.

[...]

Nie tyle "nie potrafią" - co nie opłaca się robić takiej wiązki przewodów.
Kto kupował by nową ?

Ja kiedyś kupiłem plecak turystyczny z dożywotnią gwarancją.
JuĹź w domu doczytałem, Ĺźe producent szacuje czas "Ĺźycia plecaka" na 2  lata...

Pzdr
TG

Nowy nabytek rozdziewiczony ;)