Nowy piec czy poszukać wśród poleasingowych i wymienić graty?

Data: 2019-10-21 22:39:33
Autor: Mateusz Bogusz
Nowy piec czy poszukać wśród poleasingowych i wymienić graty?
Potrzeba zamiany 12 letniego laptoka z Core 2 Duo na coś w stacjonarnej obudowie - główna przyczyna to w gruncie hałas.

Jeżeli mam zmieniać to wymagania raczej na jakiegoś średniaka z obecnych czasów. Żeby toto miało chociaż ze 4 rdzenie, dało się wsadzić 16 GB RAM, przyszłościowy interfejs na pamięć masową, a gry? Wydajność czegoś na poziomie Radeon RX 580 będzie dla mnie więcej niż satysfakcjonująca.

Lepiej szukać jakieś używki w dawnych zestawach, poleasingowy zostawić płytę i CPU a wymienić resztę czy kupować coś z gotowych zestawów w sklepach online? Na samodzielną konfigurację płyty głównej do tego, odpowiedniego zasilania i chłodzenia, to nie mam głowy.

Generalnie to chciałbym żeby ~taki zestaw, działał pod biurkiem *bezgłośnie* cokolwiek bym tam na nim nie robił. Cena do ~2000zł bez akcesoriów podłączanych do obudowy oraz pamięci masowej. Da się?

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-10-21 23:26:48
Autor: ToMasz
Nowy piec czy poszukać wśród poleasingowych i wymienić graty?
Potrzeba zamiany 12 letniego laptoka
zakładam ze ma dysk hdd, a procesor dość woolny jak na...

[...]
ale moment. Ty chcesz pcta, normalnego blaszanego czy laptopa?
Bo każdy współczesny poleasingowiec za 1000zł będzie zdecydowanie, zajebiście szybszy, szczególnie gdy dostanie ssd.

Lepiej szukać jakieś używki w dawnych zestawach, poleasingowy
kup poleasingowca, z najszybszym prockiem jaki wskaże passmark

Generalnie to chciałbym żeby ~taki zestaw, działał pod biurkiem *bezgłośnie* cokolwiek bym tam na nim nie robił.
nie. OBciążony wiedźminem radeon wraz z resztą bebechów będzie potrzebował minimum 300 (a moze i dużo więcej) watów mocy. trzeba to jakoś rozproszyć, a do tego jest potrzebne albo chłodzenie wodne, albo wentylatory. w super cichej obudowie, w zamkniętej szafce (z wentylacją) możesz dążyć do uzyskania ciszy, ale teraz o 23:25 to nawet wentylator z zasilacza i pracującą głowicę w hdd słyszę.

ToMasz

Data: 2019-10-22 02:32:59
Autor: RadoslawF
W dniu 2019-10-21 o 23:26, ToMasz pisze:

[...]

Duże objętościowo chłodzenie z dużym ale wolnoobrotowym wentylatorem.
I HD (jak intensywnie pracuje) słychać a wentylatora już nie.
Do tego wymuszony wlot i wylot powietrza z obudowy.
Jak słychać wentylator z zasilacza to wymienić lub w wersji dla
biedaka przesmarować.

Pozdrawiam

Data: 2019-10-22 18:16:08
Autor: ToMasz
W dniu 22.10.2019 o 02:32, RadoslawF pisze:
[...]

mam 12centymetrowe wiatraki, które działają od zera do 1800 obrotów.
I HD (jak intensywnie pracuje) słychać a wentylatora już nie.
masz racje, ale on nie to pytał. facet chce mieć bezgłośny komputer, cokolwiek by nie robił.
Do tego wymuszony wlot i wylot powietrza z obudowy.
oczywiście
Jak słychać wentylator z zasilacza to wymienić lub w wersji dla
biedaka przesmarować.
wentylator na zasilaczu kręci się wolno. na procesorze i karcie graficznej również. miałem przypadki, gdy któryś z wentylatorów się zatrzymywał do zera, bo czujniki temperatury wskazywały że jest zimno. niestety bios co kilka sekund "ruszał" wentyaltorem żeby sprawdzić czy jest sprawny. ten start, był głośniejszy niż wolna praca wentylatora. ale wróćmy do tematu. gość chce grać w wiedzmina3 i mieć cichy komputer. jak znasz jak to zrobić, taką obudowę, chłodzenie (całości nie procka) w rozsądnej cenie - pisz

ToMasz

Data: 2019-10-22 18:42:28
Autor: RadoslawF
W dniu 2019-10-22 o 18:16, ToMasz pisze:

[...]

Ja też. I to jest tania metoda na wyciszenie chłodzenia procesora.

I HD (jak intensywnie pracuje) słychać a wentylatora już nie.
masz racje, ale on nie to pytał. facet chce mieć bezgłośny komputer, cokolwiek by nie robił.

Ma wyciszyć wentylator na procesorze, na zasilaczu i na karcie GFX.
Wyciszenie karty będzie najdroższe i najbardziej skomplikowane.
HD jak rezonuje nie skręcać do metalowej obudowy a do miękkiego
(podkładki) lub plastikowego (plastikowe kieszenie).

[...]

W rozsądnej nie.
Najbardziej hałasującym elementem są lub za moment będą wiatraki na GFX.
Nawet jeśli na nowej jeszcze bardzo ne hałasują to po roku już będą.
I tutaj albo tanio wymieniać lub smarować albo wymienić na chłodzenie
wodne, drogie ale skuteczne.
Jak tanio jest wymogiem najważniejszym to trzeba zadbać o dużą obudowę
z dobrą wymianą powietrza. Jak w obudowie będzie 33 stopnie zamiast 53
to i wentylatory na GFX będą mniej hałasować.

I nikt nie zagwarantuje cichej pracy przy wymagającej grze.
Nikt tez nie poda jakie komponenty kupić, no chyba że trafi się
sprzedawca który zareklamuje to co sam sprzedaje.
Ale takiemu to bym nie wierzył.

Pozdrawiam

Data: 2019-10-22 20:29:25
Autor: Andrzej P. Wozniak
Nowy piec czy poszukać wśród poleasingowych i wymienić graty?
Osoba podpisana jako ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl>
w artykule <news:qona09$1ui$1dont-email.me> pisze:

ale wróćmy do tematu. gość chce grać w wiedzmina3 i mieć cichy komputer. jak znasz jak to zrobić, taką obudowę, chłodzenie (całości nie procka) w rozsądnej cenie - pisz

To proste: kupić dobre słuchawki.
;-P

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)

                   *** MUSK TFUi WRUK ***
                 (taki sobie napis na murze)

Data: 2019-10-22 19:26:45
Autor: Mateusz Bogusz
On 21.10.2019 23:26, ToMasz wrote:
Potrzeba zamiany 12 letniego laptoka
zakładam ze ma dysk hdd, a procesor dość woolny jak na...

SSD już dawno jest, inaczej nie szło się doczekać po instalacji W10. Procesor Core 2 Duo T8300, 4 GB RAM. Do poczty, youtube i filmów wystarcza, tylko hałasuje już niemiłosiernie. A jak mam coś kupować, to jakąś tam aktualną grę na średnich detalach w FHD mogłoby odpalić.

[...]

PC. Żona ma małego mobilnego nowszego jak coś, mnie nie potrzebny.

Bo każdy współczesny poleasingowiec za 1000zł będzie zdecydowanie, zajebiście szybszy, szczególnie gdy dostanie ssd.

O! Polecasz jakieś miejsce w sieci czy po prostu allegro?

nie. OBciążony wiedźminem radeon wraz z resztą bebechów będzie potrzebował minimum 300 (a moze i dużo więcej) watów mocy. trzeba to

Jak z tym AMD, te nowe CPU i Radeony to warto w nie wejść czy nadal pod względem wydajności i ciszy lepszy Intel?

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-10-23 00:27:36
Autor: ąćęłńóśźż
Nowy piec czy poszukać wśród poleasingowych i wymienić graty?
Problemem jest W10, nie sprzęt.

-- -- -
Do poczty, youtube i filmów wystarcza, tylko hałasuje już niemiłosiernie.

Data: 2019-10-21 23:44:38
Autor: heby
On 21/10/2019 22:39, Mateusz Bogusz wrote:
Potrzeba zamiany 12 letniego laptoka z Core 2 Duo na coś w stacjonarnej obudowie - główna przyczyna to w gruncie hałas.

Rada niepełna i czasami pozbawiona sensu:

- Wynieś na strych i graj stumieniując na byle czym.

Zastanawiająco dobrze to działa, choć nie na każdej z możliwych gier. Steam ma to w standardzie.

Rada bardziej sensowna:

- Kup xboxa/PS4.

A całkiem serio: grywam na i7 7700K i GTX1050. Oba mają wentylatory i oba mają je ciche. Może to jednak kwestia zadbania o lepsze chłodzenie i będzie miarę cicho.

Data: 2019-10-22 02:34:43
Autor: RadoslawF
W dniu 2019-10-21 o 23:44, heby pisze:

Potrzeba zamiany 12 letniego laptoka z Core 2 Duo na coś w stacjonarnej obudowie - główna przyczyna to w gruncie hałas.

Rada niepełna i czasami pozbawiona sensu:

- Wynieś na strych i graj stumieniując na byle czym.

A teraz się wysil i napisz poradę mieszkającemu w bloku.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2019-10-23 20:40:55
Autor: heby
On 22/10/2019 02:34, RadoslawF wrote:
- Wynieś na strych i graj stumieniując na byle czym.
A teraz się wysil i napisz poradę mieszkającemu w bloku.  :-)

Zanim to było modne trzymałem maszynkę do liczenia na balkonie.

Data: 2019-10-23 22:53:52
Autor: RadoslawF
W dniu 2019-10-23 o 20:40, heby pisze:

- Wynieś na strych i graj stumieniując na byle czym.
A teraz się wysil i napisz poradę mieszkającemu w bloku.  :-)

Zanim to było modne trzymałem maszynkę do liczenia na balkonie.

I ile wytrzymała? mrozy, wilgoć od mgły jak dzisiaj lub od zacinającego
deszczu a w lecie na słońcu cieplej niż w mieszkaniu.
Tego bym nikomu nie polecił.
Kiedyś były koncepcje chowania w szafach, sprawdzało się tylko
przy pasywnym chłodzeniu, do aktywnego za mała wymiana powietrza.

Pozdrawiam

Data: 2019-10-23 23:17:53
Autor: heby
On 23/10/2019 22:53, RadoslawF wrote:
Zanim to było modne trzymałem maszynkę do liczenia na balkonie.
I ile wytrzymała?

Jakieś 4 lata po czym się wyprowadziłem i siedziała jeszcze rok na strychu po czym zostałą zmieniona na wydajniejszą. Pytasz zapewne w jakim stanie była płyta? Fabrycznym za wyjątkiem kurzu z przewagą pajęczyn.

mrozy

Sam się grzeje. Dodatkowo umieszczony jest blisko ściany i osłonięty szafką. Z ciekawości sprawdziłęm, woda w butelce nie zamarzała mimo że był wyłaczony. Budynek oddaje ciepło.

, wilgoć od mgły

Ponieważ jest ciepły to się nie kondensowała. Brak śladów rdzy i wilgoci.

od zacinającego
deszczu

Balkon mówie, nie dach. Ponadto mówiąc balkon mam na myśli coś większego niż 1m2. Tak, wiem że są mniejsze, nie o takim mowa.

a w lecie na słońcu cieplej niż w mieszkaniu.

W cieniu jest zupełnie normalnie.

Tego bym nikomu nie polecił.

Ja zaś tak. Działało to jaki serwer obliczeniowy i działało znakomicie.

Kiedyś były koncepcje chowania w szafach, sprawdzało się tylko
przy pasywnym chłodzeniu, do aktywnego za mała wymiana powietrza.

Na wymianę powietrza bym w tym wypadku nie narzekał.

Data: 2019-10-24 10:28:38
Autor: Mateusz Bogusz
On 23.10.2019 23:17, heby wrote:
Balkon mówie, nie dach. Ponadto mówiąc balkon mam na myśli coś większego niż 1m2. Tak, wiem że są mniejsze, nie o takim mowa.

Chociaż na strychu u mnie deszcz by nie padał na sprzęt, to jednak w upalne dni tam potrafi być ze 30C. Do tego nie wiem jak zachowa się elektronika która przy -20C na zewnątrz, pewnie -10C na strychu będzie buchać 20C ciepła. Boję się że choćby płyta główna pokryła się rosą.

W kotłowni bym nie stawiał takiej szafki z oczywistych względów :-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-10-24 10:52:11
Autor: Adam
On 23.10.2019 23:17, heby wrote:
[...]

Miałem klientów z komputerami w chłodniach głębokiego mrożenia (bodajże poniżej -27°C). Komputery działały bez problemu pod jednym warunkiem: musiały działać non-stop. Dotyczyło to zwłaszcza dysków MFM, które już przy kilku stopniach mrozu po włączeniu nie były w stanie wystartować. W nowszych problem nie występował. Natomiast ostatniego takiego klienta miałem jakieś siedem lat temu, ale go przenosiłem ze zwykłego PC na komputer przemysłowy, dla którego żadne warunki nie są straszne.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-10-24 20:19:51
Autor: Mateusz Bogusz
On 24.10.2019 10:52, Adam wrote:
[...]

Ano jakby poza wentylatorem wywiewnym był też w obudowie np. duży wentylator nawiewny, to pewnie przewiew zabierał by wilgoć zanim by się wykropliła. Ale tak jak piszesz, do pierwszej awarii ;-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-10-24 22:30:44
Autor: Adam
On 24.10.2019 10:52, Adam wrote:
[...]

Kompy w chłodniach "zwykłych" (kilkanaście stopni) i "głębokich" (-27) stały i pracowały po kilka lat. Pierwsze, to jeszcze klony IBM-XT, ostatnie to jakieś dwurdzeniowce.
Jak wchodził nowy komp do chłodni, to zalecałem komuś, aby komputer włączyć w ciepłym pomieszczeniu na pewien czas, a potem szybko do chłodni i od razu ponownie włączyć do pracy.
Najgorzej miały terminale na "widlakach" - bo od kilku minut do godziny w mrozie i analogiczny czas na zewnątrz, czasem w upale. Niektóre widlaki pracowały non-stop, przez całą dobę. Ale nie było problemów z terminalami, tylko z kruszącymi się kablami zasilającymi i sygnałowymi. Trzeba je było wymieniać co kilka tygodni. Dopiero zamówienie jakichś lepszych, z miękką izolacją (silikon?) i z bardzo drobną linką rozwiązało problem. Kable dość drogie, z USA czy może Kanady, ale dla klienta opłaciło się.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-10-22 08:37:38
Autor: zhbick
Użytkownik "Mateusz Bogusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qol526$rq5$1@dont-email.me...

Generalnie to chciałbym żeby ~taki zestaw, działał pod biurkiem *bezgłośnie* cokolwiek bym tam na nim nie robił.

Jeśli koniecznie w każdym momencie *bezgłośnie*, to nie pomogę.
Jeśli natomiast wystarczy *bardzo cicho*, to sugeruję SSD bez HDD, wieżowe chłodzenie CPU od BeQuiet, tejże firmy zasilacz i cichy wentyl do wietrzenia obudowy. W wersji econo zamiast BeQuiet kup SilentiumPC

Data: 2019-10-22 19:14:59
Autor: Mateusz Bogusz
On 22.10.2019 08:37, zhbick wrote:
[...]

Nie musi być pasywnie. Określenie "cicho" też brzmi jak najbardziej akceptowalnie. W tej chwili piszę na T8300 z dyskiem SSD i otwarty Thunderbird oraz włączona przeglądarka z kilkoma kartami (dowolna przeglądarka) sprawia że ten laptop po prostu wyje. Z otwartymi drzwiami w pokoju, słychać go w całym domu.

Dzięki za konkretne nazwy firm. Coś tam będę szukał teraz.

*Ktoś tu pisał o graniu w Wiedźmina na tym... :-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-10-22 20:38:02
Autor: Andrzej P. Wozniak
Nowy piec czy poszukać wśród poleasingowych i wymienić graty?
Osoba podpisana jako Mateusz Bogusz <mabakay@o2.pl>
w artykule <news:qondem$oki$1dont-email.me> pisze:

W tej chwili piszę na T8300 z dyskiem SSD i otwarty Thunderbird oraz włączona przeglądarka z kilkoma kartami (dowolna przeglądarka) sprawia że ten laptop po prostu wyje.

Bo go trzeba rozebrać i odkurzyć. Meble w domu odkurzasz przynajmniej dwa razy w roku, a komputer to gorszy?

Rady bez rozkręcania: Wyłącz automatyczne odtwarzanie multimediów w przeglądarce, używaj jakiegoś adblockera - od razu będzie ciszej. Poza tym nie zostawiaj przeglądarki właczonej po próżnicy, bo obecnie prawie każda strona jest aktywna i co jakiś czas się odświeża, coś dociąga i bez opamiętania zżera zasoby, zwłaszcza przy wykonywaniu javascriptu.

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)

Data: 2019-10-22 22:16:11
Autor: Mateusz Bogusz
On 22.10.2019 20:38, Andrzej P. Wozniak wrote:
Bo go trzeba rozebrać i odkurzyć. Meble w domu odkurzasz przynajmniej dwa razy w roku, a komputer to gorszy?

Miał już smarowany cpu i gpu świeżą pastą, wymieniony wentylatorek (który ma średnicę 5 cm), ma zdjętą od spodu pokrywę - bo też trochę pomogło - ale teraz już po prostu wyje i nic nie pomaga. Może heat-pipe w środku zatkany, nie wiem nie znam się.

Rady bez rozkręcania: Wyłącz automatyczne odtwarzanie multimediów w przeglądarce, używaj jakiegoś adblockera - od razu będzie ciszej.

Wyłączone, ublock zainstalowany. Najlepiej ze wszystkich przeglądarek paradoksalnie chodził Edge od kiedy wyszedł W10. Ale teraz w miarę sensownie to Vivaldi jeszcze chodzi na tym sprzęcie.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-10-22 23:04:18
Autor: Andrzej P. Wozniak
w artykule <news:qono2b$tbm$1dont-email.me> pisze:

[...]

A podstawka chłodząca jest?

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)

Data: 2019-10-23 10:34:21
Autor: Mateusz Bogusz
Nowy piec czy poszukać wśród poleasingowych i wymienić graty?
On 22.10.2019 23:04, Andrzej P. Wozniak wrote:
A podstawka chłodząca jest?

Z modułem poltiera czy jak to tam zwał. Ale tylko stoi, bo włączona podstawka bardziej hałasuje od niego :-D

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-10-23 13:13:24
Autor: Andrzej P. Wozniak
w artykule <news:qop3ae$b47$1dont-email.me> pisze:

On 22.10.2019 23:04, Andrzej P. Wozniak wrote:
A podstawka chłodząca jest?

Z modułem poltiera czy jak to tam zwał. Ale tylko stoi, bo włączona podstawka bardziej hałasuje od niego :-D

Podstawka chłodząca _pod_ notebookiem z wentylatorami o średnicy 12-18 cm? A może masz na myśli nakładkę na procesor? Weź się ogarnij, nie trzymaj notebooka na kołdrze, tylko na podstawce na równym blacie, który nie wprowadza naprężeń ani nie zachowuje się jak pudło rezonansowe.

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)

Data: 2019-10-23 10:01:31
Autor: ąćęłńóśźż
Nowy piec czy poszukać wśród poleasingowych i wymienić graty?
Przypomnij, gdzie wyłączyć automatyczne odtwarzanie filmików z www w Operze i Chromie.
Szczególnie na stronach, które się nie otworzą przy włączonym adblokerze.

-- -- -
Wyłącz automatyczne odtwarzanie multimediów w przeglądarce

Data: 2019-10-23 13:17:12
Autor: Andrzej P. Wozniak
Nowy piec czy poszukać wśród poleasingowych i wymienić graty?
Osoba podpisana jako ąćęłńóśźż <a@e.pl>
w artykule <news:5db008db$1$536$65785112news.neostrada.pl> pisze:

[...]

Rozumiem, że z przyzwyczajenia do odwracania kota ogonem czytasz wiadomości w wątku od najnowszej.

Data: 2019-10-23 19:10:56
Autor: Animka
W dniu 2019-10-22 o 20:38, Andrzej P. Wozniak pisze:
[...]

W najnowszym FF jest opcja blokowania wideo i dżwięku na stronach, więc takie szczekające okienko sie samo nie włączy i nie ryknie :-)

--
animka

Data: 2019-10-22 22:45:33
Autor: Poldek
Nowy piec czy poszukać wśród poleasingowych i wymienić graty?

Dzięki za konkretne nazwy firm. Coś tam będę szukał teraz.

Poleasingowiec marki Fujitsu w obudowie minitower i oczywiście z SSD.
Do tego GTX 1050 z półpasywnym chłodzeniem. Podczas przeglądania internetu, pisania jest 0 dB. Podczas gry w rodzaju wiedźminowatych, to chyba jeszcze takiego pcta nie skonstruowano, żeby był całkiem bezgłośnym, ale na Fujitsu nie będzie dramatu.

Data: 2019-10-23 19:06:39
Autor: Animka
[...]

Mnie wyje jak sie włącza Windows Update lub Flash Player na stronach.
Dlatego to wyłączyłam.

--
animka

Data: 2019-10-22 08:56:24
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Mon, 21 Oct 2019 22:39:33 +0200, Mateusz Bogusz napisał(a):

Generalnie to chciałbym żeby ~taki zestaw, działał pod biurkiem *bezgłośnie* cokolwiek bym tam na nim nie robił. Cena do ~2000zł bez akcesoriów podłączanych do obudowy oraz pamięci masowej. Da się?

Nie da się. Masz tam typowo 3 wiatraki - zasilacz, procek i grafika, bez
żadnego zastanowienia się nad ciszą. Ale jak sam złożysz, to jest
szansa. Dalsze wyjaśnienia jeśli wyrazisz zainteresowanie.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-10-22 09:41:31
Autor: z
[...]

Wyciszenie zasilacza może być trudne. Dlatego kupowałem nowy silentium czy jakoś tak. 200 zł

Wentylatory na procesorze możesz dobrać albo obniżyć ich obroty regulatorem za parę złotych. _Patrzysz na temperatury i kombinujesz_.
Dzisiejsze Intele bardzo mało się grzeją. To już inne czasy.

Co prawda nie gram ale zawsze udawało mi się zamontować do grafiki maksymalnie duży bezgłośny wentylator (zawsze mam w pogotowiu regulatory obrotów)

Najgłośniejszym urządzeniem w moim blaszaku jest HDD jako magazyn danych

Data: 2019-10-22 19:17:32
Autor: Mateusz Bogusz
On 22.10.2019 08:56, Jacek Maciejewski wrote:
Nie da się. Masz tam typowo 3 wiatraki - zasilacz, procek i grafika, bez
żadnego zastanowienia się nad ciszą. Ale jak sam złożysz, to jest
szansa. Dalsze wyjaśnienia jeśli wyrazisz zainteresowanie.

No ale pisanie na grupie, oglądanie filmów w FHD z youtube czy przeglądanie allegro chyba da się robić *cicho*, tak żeby inni domownicy nie przychodzili i nie zamykali mnie w pokoju?

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-10-22 19:52:01
Autor: wowa
[...]

Do takich rzeczy to i malinka wystarczy :)
Wojtek

Data: 2019-10-23 15:18:34
Autor: RadoslawF
W dniu 2019-10-22 o 19:52, wowa pisze:

[...]

A jak kupi tę nową to nawet podobnie będzie hałasować za jakiś czas.
:-)

Pozdrawiam

Data: 2019-10-26 11:36:26
Autor: Mateusz Bogusz
On 23.10.2019 15:18, RadoslawF wrote:

A jak kupi tę nową to nawet podobnie będzie hałasować za jakiś czas.
:-)

A taki zestaw w takiej obudowie będzie w miarę cicho chodził?

- https://allegro.pl/oferta/komputer-do-gier-gtx-660-ti-amd-8-gb-500-gb-8549058199

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-10-26 12:01:36
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sat, 26 Oct 2019 11:36:26 +0200, Mateusz Bogusz napisał(a):

[...]

Jasne, bierz. Szczególnie cichy będzie wiatrak na 125-watowym procku.
Nieznaczny akompaniament syreny na grafie i podkład rytmiczny od dysku.
A jakby było jednak za głośno to się pocieszysz migającymi światełkami.
LOL
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-10-26 12:23:44
Autor: RadoslawF

-
[...]

Jakby obudowa była dobra to sprzedający nie omieszkał by się tym
pochwalić podając jej nazwę.
Obudowa do kupienia za 209zł, raczej jest dla miłośników migających
w komputerze światełek niż dla miłośników ciszy.
Brak tam też cichego chłodzenia procesora.

Pozdrawiam

Data: 2019-10-26 20:47:04
Autor: Mateusz Bogusz
On 26.10.2019 12:23, RadoslawF wrote:
[...]

Wentylatory duże. Pisaliście żeby brać z dużymi wolnoobrotowymi (<1800rpm?). Skąd ja mam wiedzieć czy dany wentylator będzie wolnoobrotowy? Skąd wiedzieć czy dane chłodzenie ma np. płynne sterowanie prędkością? - tym zajmuje się płyta główna czy każdy podzespół osobno?

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-10-26 21:30:01
Autor: RadoslawF
[...]

Informacja o dużych wentylatorach dotyczyła głownie chłodzenia
procesora, w podanym linku brak informacji o chłodzeniu czyli
domyślnie jest standardowe gówno dodawane do procesora.
Duże i ciche wentylatory w samej obudowie nie wyeliminują hałasującego
małego wiatraka na małym radiatorze od procesora.

Skoro chcesz nowego sprzętu to przemyśl chłodzenie wodne.
Tylko jak ci sprzedawca cwaniak wciśnie małą chłodnicę na
jeden wentylator to będziesz miał poziom hałasu jak przy
chłodzeniu powietrzem.
Typowe rozmiary chłodnic to 120mm, 280mm i 360mm czyli
jedno, dwu i trzy wiatrakowe. Dla kogoś kto chce mieć cichy
komputer zalecał bym chłodnice 360mm z trzema wiatrakami.
Będzie to kosztować od 500zł w górę i trzeba mieć obudowę
mającą miejsce na taki zestaw.

Pozdrawiam

Data: 2019-10-28 00:31:08
Autor: Marcin Debowski
On 2019-10-26, RadoslawF <user@domain.invalid> wrote:
[...]

To jako p. odniesienia: mam Hydro Series(TM) H100i v2 (280mm) na FX-8350 i tak przy obciążeniach >70% słychać. Ale też oprogramowanie Corsaira umozliwia tworzenie własnych profili i można to poustawiać tak, że nie słychać, oczywiście kosztem pracy w nieco większej temperaturze.

Nb. tu też taka uwaga, że jak ktoś Linuksowiec, to lepiej sprawdzić jak takie chłodzenie jest sterowane bo to niekoniecznie muszą być urządzenia podpinane pod płytę o ile jakieś w ogóle są.

--
Marcin

Data: 2019-10-28 09:44:15
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Mon, 28 Oct 2019 00:31:08 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

[...]

No ale dalej masz 3 wiatraki + pompka. Ja chłodzę komp jednym
wiatrakiem. Procek o TDP=65 W, grafika on-board. Temp procka w idle to
35 st. w stress to 60 st a obroty odpowiednio 480 rpm i 710 rpm.
Wszystko przy temp. otoczenia 22 st. i obudowie mini.
Rozwiązanie jest wypróbowane przy TDP procka 85 W i grafice w PCIe ok.
25 W, pasywnie chłodzonej. I IMO można próbować obsłużyć nawet nieco
większe moce. Komp jest praktycznie niesłyszalny.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-10-28 17:05:47
Autor: RadoslawF
[...]

Dolicz wiatraki obudowy i karty graficznej.  :-)
Jak ktoś chce mieć bez wiatraków kupuje trzecią wersję malinki,
Jak z jednym wiatrakiem to jakieś Pentium G850 z TDP 65W.
Tyle że pytający chciał coś mocniejszego, przeczytaj jego post.

Pozdrawiam

Data: 2019-10-28 19:09:35
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Mon, 28 Oct 2019 17:05:47 +0100, RadoslawF napisał(a):

[...]

W moim rozwiązniu brak takich wiatraków. Co pytający chciał to nie
bardzo wiadomo ale *bezgłośnie* wytłuścił. Ja podałem granice
stosowalności. A 65 W TDP to ma względnie tani czterordzeniowiec
i5-4590S, takiego używam.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-10-22 20:04:49
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Tue, 22 Oct 2019 19:17:32 +0200, Mateusz Bogusz napisał(a):

[...]

Ja stosuję rozwiązanie które obywa się jednym wiatrakiem, wirującym przy
idle (czyli w większości przypadków) ok. 500 rpm a przy stresie 1200
rpm. I jest przez usytuowanie dosyć izolowany akustycznie. Jeśli cię
różnica między 3 wiatrakami  o obrotach rzędu 3000 rpm a jednym 1200
góra urządza, to jest rozwiązanie dla ciebie. Trudno organoleptycznie
określić poziom głośności ale w większości przypadków nie słyszę swojego
kompa choć stoi na biurku. Zywkły poziom głośności osiedla (nawet nocą)
maskuje ten cichy szum. Słychać w zasadzie tylko jak przyłożę ucho do
skrzynki.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-10-22 20:39:23
Autor: Andrzej P. Wozniak
w artykule <news:qondje$oki$2dont-email.me> pisze:

[...]

Takie rzeczy to można i na tablecie...

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)

Data: 2019-10-22 22:18:05
Autor: Mateusz Bogusz
On 22.10.2019 20:39, Andrzej P. Wozniak wrote:
Takie rzeczy to można i na tablecie...

No to super że można na tablecie. A pozostałe 5% czasu kiedy bym chciał zagrać w wieśka, to na czym?

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-10-22 23:07:57
Autor: Andrzej P. Wozniak
w artykule <news:qono5t$tbm$2dont-email.me> pisze:

On 22.10.2019 20:39, Andrzej P. Wozniak wrote:
Takie rzeczy to można i na tablecie...

No to super że można na tablecie. A pozostałe 5% czasu kiedy bym chciał zagrać w wieśka, to na czym?

Mnie wystarcza poleasingowy Lenovo ThinkCentreM79 z APU AMD K8-7600B, ale Windows 10 uruchamiam tylko do testów.

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)

Data: 2019-10-23 10:36:13
Autor: Mateusz Bogusz
On 22.10.2019 23:07, Andrzej P. Wozniak wrote:
Mnie wystarcza poleasingowy Lenovo ThinkCentreM79 z APU AMD K8-7600B, ale Windows 10 uruchamiam tylko do testów.

rPI 3+ już mam ale do czego innego i nie chce drugiego ;-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-10-23 13:03:30
Autor: Andrzej P. Wozniak
w artykule <news:qop3dv$b47$2dont-email.me> pisze:

On 22.10.2019 23:07, Andrzej P. Wozniak wrote:
Mnie wystarcza poleasingowy Lenovo ThinkCentreM79 z APU AMD K8-7600B, ale Windows 10 uruchamiam tylko do testów.

rPI 3+ już mam ale do czego innego i nie chce drugiego ;-)

To miał byc chyba komentarz do Bardzo Skrupulatnie Wyciętego tableta, a nie do peceta z zasilaczem 280 W. Dowcipy też trzeba umieć opowiadać.

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)
  I głupi, gdy milczy, wydaje się mądrym,

Data: 2019-10-23 20:56:33
Autor: Mateusz Bogusz
On 23.10.2019 13:03, Andrzej P. Wozniak wrote:
[...]

Jak zobaczyłem "APU AMD K8-7600B" to mnie się skojarzył Athlon nie wiedzieć czemu. Mea culpa

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-10-24 13:10:30
Autor: Andrzej P. Wozniak
w artykule <news:qoq7p4$8k2$1dont-email.me> pisze:

Jak zobaczyłem "APU AMD K8-7600B" to mnie się skojarzył Athlon nie
wiedzieć czemu.

Wiedzieć czemu. Napisałem ,,K8", widać też mi się skojarzyło. Procesor to APU
AMD A8-7600B (3,1/3,8 GHz, TDP 65 W). Ostatnio pojawił się A8-7680 w nowszej architekturze, trochę szybszy (3,5/3,8 GHz) i mocniejszy, za to z mniejszym TDP (45 W), ale nie mam pewności, czy zostanie dobrze wykryty, bo nie widziałem aż tak nowej aktualizacji BIOS-u. Gdyby zadziałał, mógłbym spokojnie dołożyć dwa moduły RAM (pecet wie, że zasilacz to podstawa).

Mea culpa

Też przepraszam.

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)

Data: 2019-10-24 14:12:32
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Thu, 24 Oct 2019 13:10:30 +0200, Andrzej P. Wozniak napisał(a):

(pecet wie, że zasilacz to podstawa)

Jeśli mogę wrącić 3 grosze - zasilacz tylko z wiatrakiem w dnie.
Uzasadnienie - wolniejsze obroty przy tym samym wydatku powietrza,
lepsza izolacja akustyczna niz w przypadku wiatraka na tylnej ściance,
brak zawirowań na tylnej kratce, możliwość wymiany na podobny lecz
cichszy i 4-przewodowy z przedłużeniem wystarczającym do gniazda CPU-Fan
(a w dalszej kolejności, zastosowanie mojego pomysłu usprawnienia
chłodzenia procka).
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-10-24 18:41:32
Autor: Andrzej P. Wozniak
Nowy piec czy poszukać wśród poleasingowych i wymienić graty?
Osoba podpisana jako Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>
w artykule <news:er0umwhlo8bc$.182uq7psaotvi.dlg40tude.net> pisze:

[...]

Jest dostarczony z kadłubkiem zasilacz 280 W (80+ Bronze) z małym wentylatorem na wylocie i w obudowie pod zasilaczem jest oddzielny duży wentylator. Wentylator zasilacza wyciąga powietrze znad modułów RAM, tylny wentylator dochładza procesor, więc na razie nie mam na co narzekać. Gdyby po rozbudowie (np. po dołożeniu drugiego dysku czy połączeniu zewnętrznych urządzeń do USB 3.0) zaczęło brakować mocy, wtedy oczywiście będę brał pod uwagę zasilacz z dużym wentylatorem.

O APU się nie martwię - obecny procesor ma mocniejsze chłodzenie niż przewidywany nowy, więc w razie udanej wymiany nowy procesor ze starym chłodzeniem na pewno nie będzie się przegrzewał. Większy problem może być z modułami DDR3/2133, które nieźle się grzeją mimo radiatorów - w tym przypadku musiałbym dokładać przedni wentylator.

Ale rozbudowa to dopiero w przyszłym roku...

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)

Data: 2019-10-24 19:24:25
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Thu, 24 Oct 2019 18:41:32 +0200, Andrzej P. Wozniak napisał(a):

Jest dostarczony z kadłubkiem zasilacz 280 W (80+ Bronze) z małym wentylatorem na wylocie
To go nie bierz. Zasilacze z wiatrakiem z tyłu szumią znacznie bardziej
od tych z wiatrakiem na spodzie. Na dodatek, przy małych mocach
zasilaczy konstruktorzy nie zadają sobie trudu dołożenia regulacji
obrotów w f. temp.

zaczęło brakować mocy, wtedy oczywiście będę brał pod uwagę zasilacz z dużym wentylatorem.
Robisz błąd utożsamiając dużą moc zasilacza z umiejscowieniem czy
rozmiarami wiatraka. Powinieneś ją wiązać z przepływem powietrza.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-10-25 02:46:54
Autor: Andrzej P. Wozniak
w artykule <news:13bj51cft0src$.hu4qpyx2h8tq$.dlg40tude.net> pisze:

[...]

Nie rozumiesz, co piszę czy zafiksowałeś się na swojej prawdzie trzeciego
rodzaju?

1. Kadłubek Lenovo już mam i nie zamierzam do niego w tym roku nic dokładać.
Poza tym interesuje mnie tylko to, czy A8-7680 ruszy na tej płycie.

2. Nie utożsamiam dużej mocy z wiatrakiem. Przeciwnie, zauważam, że po
rozbudowie zwiększy się pobór mocy i zmieni przepływ powietrza, co może
wymagać dodatkowej wentylacji.

3. Idź się przewietrz swoimi wiatrakami, bo przegrzewasz mózg. A nie
puszczaj bąków, bo tworzą zawirowania i zmieniają przepływ powietrza. ;-)

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)
  ja wszystko umiem zadawajcie pytania bo jestem nauczycielem od matematyki

Data: 2019-10-25 09:16:50
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Fri, 25 Oct 2019 02:46:54 +0200, Andrzej P. Wozniak napisał(a):

3. Idź się przewietrz swoimi wiatrakami, bo przegrzewasz mózg. A nie
puszczaj bąków, bo tworzą zawirowania i zmieniają przepływ powietrza. ;-)

Kij ci w d... Nie umiesz skorzystać z dobrej rady to się bujaj sam ze
swoim hałasem. I podkręć grzeczność, bo ci brakuje.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-10-25 22:52:45
Autor: Andrzej P. Wozniak
w artykule <news:1odlo46k3lzyl.bmql9mcmdjuw.dlg40tude.net> pisze:

[...]

Było cicho, dopóki nie zacząłeś hałasować, żebym wszystko powymieniał, kiedy wspomniałem o wątpliwościach w kwestii procesora.

I podkręć grzeczność, bo ci brakuje.

Najwyraźniej na starość zapomniałeś jak się liczy do trzech, ale wciąż próbujesz ojca uczyć dzieci robić. Zabieraj swoje śmierdzące trzy grosze, może przynajmniej tego się doliczysz...

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)
  Gdybym nie wiedział, że głupota, to bym pomyślał, że prowokacja.

Data: 2019-10-23 00:20:17
Autor: ąćęłńóśźż
Nowy piec czy poszukać wśród poleasingowych i wymienić graty?
W telefonach to rozwiązali, ale tam nie ma MS ;-)

-- -- -