Nowy piec czy poszukać wśród poleasingowych i wymienić graty?

Data: 2019-10-22 08:56:24
Autor: Jacek Maciejewski
Nowy piec czy poszukać wśród poleasingowych i wymienić graty?
Dnia Mon, 21 Oct 2019 22:39:33 +0200, Mateusz Bogusz napisał(a):

Generalnie to chciałbym żeby ~taki zestaw, działał pod biurkiem *bezgłośnie* cokolwiek bym tam na nim nie robił. Cena do ~2000zł bez akcesoriów podłączanych do obudowy oraz pamięci masowej. Da się?

Nie da się. Masz tam typowo 3 wiatraki - zasilacz, procek i grafika, bez
żadnego zastanowienia się nad ciszą. Ale jak sam złożysz, to jest
szansa. Dalsze wyjaśnienia jeśli wyrazisz zainteresowanie.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-10-22 09:41:31
Autor: z
[...]

Wyciszenie zasilacza może być trudne. Dlatego kupowałem nowy silentium czy jakoś tak. 200 zł

Wentylatory na procesorze możesz dobrać albo obniżyć ich obroty regulatorem za parę złotych. _Patrzysz na temperatury i kombinujesz_.
Dzisiejsze Intele bardzo mało się grzeją. To już inne czasy.

Co prawda nie gram ale zawsze udawało mi się zamontować do grafiki maksymalnie duży bezgłośny wentylator (zawsze mam w pogotowiu regulatory obrotów)

Najgłośniejszym urządzeniem w moim blaszaku jest HDD jako magazyn danych

Data: 2019-10-22 19:17:32
Autor: Mateusz Bogusz
On 22.10.2019 08:56, Jacek Maciejewski wrote:
Nie da się. Masz tam typowo 3 wiatraki - zasilacz, procek i grafika, bez
żadnego zastanowienia się nad ciszą. Ale jak sam złożysz, to jest
szansa. Dalsze wyjaśnienia jeśli wyrazisz zainteresowanie.

No ale pisanie na grupie, oglądanie filmów w FHD z youtube czy przeglądanie allegro chyba da się robić *cicho*, tak żeby inni domownicy nie przychodzili i nie zamykali mnie w pokoju?

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-10-22 19:52:01
Autor: wowa
[...]

Do takich rzeczy to i malinka wystarczy :)
Wojtek

Data: 2019-10-23 15:18:34
Autor: RadoslawF
W dniu 2019-10-22 o 19:52, wowa pisze:

[...]

A jak kupi tę nową to nawet podobnie będzie hałasować za jakiś czas.
:-)

Pozdrawiam

Data: 2019-10-26 11:36:26
Autor: Mateusz Bogusz
On 23.10.2019 15:18, RadoslawF wrote:

A jak kupi tę nową to nawet podobnie będzie hałasować za jakiś czas.
:-)

A taki zestaw w takiej obudowie będzie w miarę cicho chodził?

- https://allegro.pl/oferta/komputer-do-gier-gtx-660-ti-amd-8-gb-500-gb-8549058199

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-10-26 12:01:36
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sat, 26 Oct 2019 11:36:26 +0200, Mateusz Bogusz napisał(a):

[...]

Jasne, bierz. Szczególnie cichy będzie wiatrak na 125-watowym procku.
Nieznaczny akompaniament syreny na grafie i podkład rytmiczny od dysku.
A jakby było jednak za głośno to się pocieszysz migającymi światełkami.
LOL
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-10-26 12:23:44
Autor: RadoslawF

-
[...]

Jakby obudowa była dobra to sprzedający nie omieszkał by się tym
pochwalić podając jej nazwę.
Obudowa do kupienia za 209zł, raczej jest dla miłośników migających
w komputerze światełek niż dla miłośników ciszy.
Brak tam też cichego chłodzenia procesora.

Pozdrawiam

Data: 2019-10-26 20:47:04
Autor: Mateusz Bogusz
On 26.10.2019 12:23, RadoslawF wrote:
[...]

Wentylatory duże. Pisaliście żeby brać z dużymi wolnoobrotowymi (<1800rpm?). Skąd ja mam wiedzieć czy dany wentylator będzie wolnoobrotowy? Skąd wiedzieć czy dane chłodzenie ma np. płynne sterowanie prędkością? - tym zajmuje się płyta główna czy każdy podzespół osobno?

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-10-26 21:30:01
Autor: RadoslawF
[...]

Informacja o dużych wentylatorach dotyczyła głownie chłodzenia
procesora, w podanym linku brak informacji o chłodzeniu czyli
domyślnie jest standardowe gówno dodawane do procesora.
Duże i ciche wentylatory w samej obudowie nie wyeliminują hałasującego
małego wiatraka na małym radiatorze od procesora.

Skoro chcesz nowego sprzętu to przemyśl chłodzenie wodne.
Tylko jak ci sprzedawca cwaniak wciśnie małą chłodnicę na
jeden wentylator to będziesz miał poziom hałasu jak przy
chłodzeniu powietrzem.
Typowe rozmiary chłodnic to 120mm, 280mm i 360mm czyli
jedno, dwu i trzy wiatrakowe. Dla kogoś kto chce mieć cichy
komputer zalecał bym chłodnice 360mm z trzema wiatrakami.
Będzie to kosztować od 500zł w górę i trzeba mieć obudowę
mającą miejsce na taki zestaw.

Pozdrawiam

Data: 2019-10-28 00:31:08
Autor: Marcin Debowski
On 2019-10-26, RadoslawF <user@domain.invalid> wrote:
[...]

To jako p. odniesienia: mam Hydro Series(TM) H100i v2 (280mm) na FX-8350 i tak przy obciążeniach >70% słychać. Ale też oprogramowanie Corsaira umozliwia tworzenie własnych profili i można to poustawiać tak, że nie słychać, oczywiście kosztem pracy w nieco większej temperaturze.

Nb. tu też taka uwaga, że jak ktoś Linuksowiec, to lepiej sprawdzić jak takie chłodzenie jest sterowane bo to niekoniecznie muszą być urządzenia podpinane pod płytę o ile jakieś w ogóle są.

--
Marcin

Data: 2019-10-28 09:44:15
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Mon, 28 Oct 2019 00:31:08 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

[...]

No ale dalej masz 3 wiatraki + pompka. Ja chłodzę komp jednym
wiatrakiem. Procek o TDP=65 W, grafika on-board. Temp procka w idle to
35 st. w stress to 60 st a obroty odpowiednio 480 rpm i 710 rpm.
Wszystko przy temp. otoczenia 22 st. i obudowie mini.
Rozwiązanie jest wypróbowane przy TDP procka 85 W i grafice w PCIe ok.
25 W, pasywnie chłodzonej. I IMO można próbować obsłużyć nawet nieco
większe moce. Komp jest praktycznie niesłyszalny.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-10-28 17:05:47
Autor: RadoslawF
[...]

Dolicz wiatraki obudowy i karty graficznej.  :-)
Jak ktoś chce mieć bez wiatraków kupuje trzecią wersję malinki,
Jak z jednym wiatrakiem to jakieś Pentium G850 z TDP 65W.
Tyle że pytający chciał coś mocniejszego, przeczytaj jego post.

Pozdrawiam

Data: 2019-10-28 19:09:35
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Mon, 28 Oct 2019 17:05:47 +0100, RadoslawF napisał(a):

[...]

W moim rozwiązniu brak takich wiatraków. Co pytający chciał to nie
bardzo wiadomo ale *bezgłośnie* wytłuścił. Ja podałem granice
stosowalności. A 65 W TDP to ma względnie tani czterordzeniowiec
i5-4590S, takiego używam.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-10-22 20:04:49
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Tue, 22 Oct 2019 19:17:32 +0200, Mateusz Bogusz napisał(a):

[...]

Ja stosuję rozwiązanie które obywa się jednym wiatrakiem, wirującym przy
idle (czyli w większości przypadków) ok. 500 rpm a przy stresie 1200
rpm. I jest przez usytuowanie dosyć izolowany akustycznie. Jeśli cię
różnica między 3 wiatrakami  o obrotach rzędu 3000 rpm a jednym 1200
góra urządza, to jest rozwiązanie dla ciebie. Trudno organoleptycznie
określić poziom głośności ale w większości przypadków nie słyszę swojego
kompa choć stoi na biurku. Zywkły poziom głośności osiedla (nawet nocą)
maskuje ten cichy szum. Słychać w zasadzie tylko jak przyłożę ucho do
skrzynki.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-10-22 20:39:23
Autor: Andrzej P. Wozniak
Nowy piec czy poszukać wśród poleasingowych i wymienić graty?
Osoba podpisana jako Mateusz Bogusz <mabakay@o2.pl>

Takie rzeczy to można i na tablecie...

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)

Data: 2019-10-22 22:18:05
Autor: Mateusz Bogusz
On 22.10.2019 20:39, Andrzej P. Wozniak wrote:
Takie rzeczy to można i na tablecie...

No to super że można na tablecie. A pozostałe 5% czasu kiedy bym chciał zagrać w wieśka, to na czym?

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-10-22 23:07:57
Autor: Andrzej P. Wozniak
w artykule <news:qono5t$tbm$2dont-email.me> pisze:

On 22.10.2019 20:39, Andrzej P. Wozniak wrote:
Takie rzeczy to można i na tablecie...

No to super że można na tablecie. A pozostałe 5% czasu kiedy bym chciał zagrać w wieśka, to na czym?

Mnie wystarcza poleasingowy Lenovo ThinkCentreM79 z APU AMD K8-7600B, ale Windows 10 uruchamiam tylko do testów.

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)

Data: 2019-10-23 10:36:13
Autor: Mateusz Bogusz
On 22.10.2019 23:07, Andrzej P. Wozniak wrote:
Mnie wystarcza poleasingowy Lenovo ThinkCentreM79 z APU AMD K8-7600B, ale Windows 10 uruchamiam tylko do testów.

rPI 3+ już mam ale do czego innego i nie chce drugiego ;-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-10-23 13:03:30
Autor: Andrzej P. Wozniak
w artykule <news:qop3dv$b47$2dont-email.me> pisze:

On 22.10.2019 23:07, Andrzej P. Wozniak wrote:
Mnie wystarcza poleasingowy Lenovo ThinkCentreM79 z APU AMD K8-7600B, ale Windows 10 uruchamiam tylko do testów.

rPI 3+ już mam ale do czego innego i nie chce drugiego ;-)

To miał byc chyba komentarz do Bardzo Skrupulatnie Wyciętego tableta, a nie do peceta z zasilaczem 280 W. Dowcipy też trzeba umieć opowiadać.

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)
  I głupi, gdy milczy, wydaje się mądrym,

Data: 2019-10-23 20:56:33
Autor: Mateusz Bogusz
On 23.10.2019 13:03, Andrzej P. Wozniak wrote:
[...]

Jak zobaczyłem "APU AMD K8-7600B" to mnie się skojarzył Athlon nie wiedzieć czemu. Mea culpa

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-10-24 13:10:30
Autor: Andrzej P. Wozniak
w artykule <news:qoq7p4$8k2$1dont-email.me> pisze:

Jak zobaczyłem "APU AMD K8-7600B" to mnie się skojarzył Athlon nie
wiedzieć czemu.

Wiedzieć czemu. Napisałem ,,K8", widać też mi się skojarzyło. Procesor to APU
AMD A8-7600B (3,1/3,8 GHz, TDP 65 W). Ostatnio pojawił się A8-7680 w nowszej architekturze, trochę szybszy (3,5/3,8 GHz) i mocniejszy, za to z mniejszym TDP (45 W), ale nie mam pewności, czy zostanie dobrze wykryty, bo nie widziałem aż tak nowej aktualizacji BIOS-u. Gdyby zadziałał, mógłbym spokojnie dołożyć dwa moduły RAM (pecet wie, że zasilacz to podstawa).

Mea culpa

Też przepraszam.

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)

Data: 2019-10-24 14:12:32
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Thu, 24 Oct 2019 13:10:30 +0200, Andrzej P. Wozniak napisał(a):

(pecet wie, że zasilacz to podstawa)

Jeśli mogę wrącić 3 grosze - zasilacz tylko z wiatrakiem w dnie.
Uzasadnienie - wolniejsze obroty przy tym samym wydatku powietrza,
lepsza izolacja akustyczna niz w przypadku wiatraka na tylnej ściance,
brak zawirowań na tylnej kratce, możliwość wymiany na podobny lecz
cichszy i 4-przewodowy z przedłużeniem wystarczającym do gniazda CPU-Fan
(a w dalszej kolejności, zastosowanie mojego pomysłu usprawnienia
chłodzenia procka).
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-10-24 18:41:32
Autor: Andrzej P. Wozniak
Nowy piec czy poszukać wśród poleasingowych i wymienić graty?
Osoba podpisana jako Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>
w artykule <news:er0umwhlo8bc$.182uq7psaotvi.dlg40tude.net> pisze:

[...]

Jest dostarczony z kadłubkiem zasilacz 280 W (80+ Bronze) z małym wentylatorem na wylocie i w obudowie pod zasilaczem jest oddzielny duży wentylator. Wentylator zasilacza wyciąga powietrze znad modułów RAM, tylny wentylator dochładza procesor, więc na razie nie mam na co narzekać. Gdyby po rozbudowie (np. po dołożeniu drugiego dysku czy połączeniu zewnętrznych urządzeń do USB 3.0) zaczęło brakować mocy, wtedy oczywiście będę brał pod uwagę zasilacz z dużym wentylatorem.

O APU się nie martwię - obecny procesor ma mocniejsze chłodzenie niż przewidywany nowy, więc w razie udanej wymiany nowy procesor ze starym chłodzeniem na pewno nie będzie się przegrzewał. Większy problem może być z modułami DDR3/2133, które nieźle się grzeją mimo radiatorów - w tym przypadku musiałbym dokładać przedni wentylator.

Ale rozbudowa to dopiero w przyszłym roku...

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)

Data: 2019-10-24 19:24:25
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Thu, 24 Oct 2019 18:41:32 +0200, Andrzej P. Wozniak napisał(a):

Jest dostarczony z kadłubkiem zasilacz 280 W (80+ Bronze) z małym wentylatorem na wylocie
To go nie bierz. Zasilacze z wiatrakiem z tyłu szumią znacznie bardziej
od tych z wiatrakiem na spodzie. Na dodatek, przy małych mocach
zasilaczy konstruktorzy nie zadają sobie trudu dołożenia regulacji
obrotów w f. temp.

zaczęło brakować mocy, wtedy oczywiście będę brał pod uwagę zasilacz z dużym wentylatorem.
Robisz błąd utożsamiając dużą moc zasilacza z umiejscowieniem czy
rozmiarami wiatraka. Powinieneś ją wiązać z przepływem powietrza.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-10-25 02:46:54
Autor: Andrzej P. Wozniak
w artykule <news:13bj51cft0src$.hu4qpyx2h8tq$.dlg40tude.net> pisze:

[...]

Nie rozumiesz, co piszę czy zafiksowałeś się na swojej prawdzie trzeciego
rodzaju?

1. Kadłubek Lenovo już mam i nie zamierzam do niego w tym roku nic dokładać.
Poza tym interesuje mnie tylko to, czy A8-7680 ruszy na tej płycie.

2. Nie utożsamiam dużej mocy z wiatrakiem. Przeciwnie, zauważam, że po
rozbudowie zwiększy się pobór mocy i zmieni przepływ powietrza, co może
wymagać dodatkowej wentylacji.

3. Idź się przewietrz swoimi wiatrakami, bo przegrzewasz mózg. A nie
puszczaj bąków, bo tworzą zawirowania i zmieniają przepływ powietrza. ;-)

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)
  ja wszystko umiem zadawajcie pytania bo jestem nauczycielem od matematyki

Data: 2019-10-25 09:16:50
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Fri, 25 Oct 2019 02:46:54 +0200, Andrzej P. Wozniak napisał(a):

3. Idź się przewietrz swoimi wiatrakami, bo przegrzewasz mózg. A nie
puszczaj bąków, bo tworzą zawirowania i zmieniają przepływ powietrza. ;-)

Kij ci w d... Nie umiesz skorzystać z dobrej rady to się bujaj sam ze
swoim hałasem. I podkręć grzeczność, bo ci brakuje.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-10-25 22:52:45
Autor: Andrzej P. Wozniak
w artykule <news:1odlo46k3lzyl.bmql9mcmdjuw.dlg40tude.net> pisze:

[...]

Było cicho, dopóki nie zacząłeś hałasować, żebym wszystko powymieniał, kiedy wspomniałem o wątpliwościach w kwestii procesora.

I podkręć grzeczność, bo ci brakuje.

Najwyraźniej na starość zapomniałeś jak się liczy do trzech, ale wciąż próbujesz ojca uczyć dzieci robić. Zabieraj swoje śmierdzące trzy grosze, może przynajmniej tego się doliczysz...

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)
  Gdybym nie wiedział, że głupota, to bym pomyślał, że prowokacja.

Data: 2019-10-23 00:20:17
Autor: ąćęłńóśźż
Nowy piec czy poszukać wśród poleasingowych i wymienić graty?
W telefonach to rozwiązali, ale tam nie ma MS ;-)

-- -- -