Nowy, piekny stadion? Po co?

Data: 2010-11-28 11:40:45
Autor: Danpe
Nowy, piekny stadion? Po co?
Na przykladzie Cracovii widac, ze nowy stadion (wg niektorych z
zewnatrz piekny, wg innych - delikatesy) nie wystarczy, aby widowisko
bylo lepsze, oraz, co wazniejsze, aby zapelnic trybuny.
Fekwencja 4000 na meczu z przeciwnikiem z gornej czesci tabeli
wrazenia nie robi. Fortuna pewnie siedzi gleboko w swojej norze i sie
wstydzi, za swoje zapowiedzi odnosnie frekwencji w ekstraklasie.
Zapewne taka frekwencja jest dla niektorych klubow z czolowki 1 ligi
spokojnie do przeskoczenia.

Sprawa jest prosta, pikniki oleja mecze, jak tylko druzyna bedzie grac
slabo, te 4 000 na meczu z GKS to te same 4 000, ktore caly czas
chodzily na  Cracovie. Bez wzgledu na stadion i wyniki, ktore sa
wyznacznikiem przyjsc/ nie przyjsc na mecz dla parowkozercow.
Obojetnie co niektorzy na tej grupie proboja wmowic innym, pikniki to
zaden skarb dla klubu, szczegolnie w momentach gorszej postawy
pilkarzy.
Bez tych 4 000 wiernych kibicow, wsrod ktorych znajdziemy z pewnoscia
grupe 100, Cracovia pewnie gralaby w 3 albo 4 lidze na starym
stadionie. To oni pzyczynili sie do tego, ze o Cracovii zaczeto mowic
w mediach, oraz do  zainteresowania klubem Filipiaka.
--
pozdrawiam, danpe
gg:827748

Data: 2010-11-28 05:06:46
Autor: PB
Nowy, piekny stadion? Po co?
On 28 Lis, 11:40, Danpe <dan...@poczta.onet.pl> wrote:
Na przykladzie Cracovii widac, ze nowy stadion (wg niektorych z
zewnatrz piekny, wg innych - delikatesy) nie wystarczy, aby widowisko
bylo lepsze, oraz, co wazniejsze, aby zapelnic trybuny.

oczywiście, że tak. Niemniej, kiedy dysponuje się dobrym stadionem, z
dobrym zapleczem treningowym ponadto, łatwiej jest ściągnąć graczy
wzmacniających zespół.

Fekwencja 4000 na meczu z przeciwnikiem z gornej czesci tabeli
wrazenia nie robi.

dzielenie obecnej tabeli na głórną czy dolną połowę to w sumie zabawa,
bo róznicre punktowe są takie, jakby ich nie było.....

Sprawa jest prosta, pikniki oleja mecze, jak tylko druzyna bedzie grac
slabo, te 4 000 na meczu z GKS to te same 4 000, ktore caly czas
chodzily na  Cracovie.

bywało mniej.

Obojetnie co niektorzy na tej grupie proboja wmowic innym, pikniki to
zaden skarb dla klubu, szczegolnie w momentach gorszej postawy
pilkarzy.

taaa? No to funkcjonuj w ekstraklasie o tych 4 tys biletów i ani
jednego więcej. Życzę powodzenia w roli takiego menadżera.

[...]

zwłaszcza jak tłukli szyby na Basztowej....

Klub z taką historią, z dużego miasta, zawsze znajdzie inwestora.

Data: 2010-11-28 14:13:55
Autor: Cavallino
Nowy, piekny stadion? Po co?
Użytkownik "PB" <batoczir@gmail.com> napisał w wiadomości news:

kiedy dysponuje się dobrym stadionem, z
dobrym zapleczem treningowym ponadto, łatwiej jest ściągnąć graczy
wzmacniających zespół.

To mit jakiś jest.
Łatwiej to jest przyciągnąć kibiców, jak się dobrze gra.
Ale kopacz pójdzie tam, gdzie więcej zapłacą - to pierwsza kategoria i będzie więcej grał mniej się męczac na treningach - to drugach.
Jakość stadionu i kibiców występuje wyłącznie w bajeczkach na użytek kibiców, wiara w nie jest cokolwiek naiwna.

[...]

Jaką frekwencję ma Polonia W-wa?

Klub z taką historią, z dużego miasta, zawsze znajdzie inwestora.

Powiedz to działaczom Warty Poznań.

Data: 2010-11-28 06:22:52
Autor: PB
Nowy, piekny stadion? Po co?
On 28 Lis, 14:13, "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SP...@konto.pl>
wrote:
Jak frekwencj ma Polonia W-wa?

okolo 4,5-5 tys, w mweczu z Legią chyba komplet, w meczu z Ruchem 3,5,
ale stadion zdaje się jest max na 7 tys. To i tak niezłe wyniki.

>Klub z tak histori , z du ego miasta, zawsze znajdzie inwestora.

Powiedz to dzia aczom Warty Pozna .

przy całym szacunku dla Warty i Poznania - to jednak nie to samo. W
przypadku Cracovii dochodzi ta dodatkowa otoczka najstrarszego
polskiego klubu, pasiastych koszulek, ktore zna każdy kibic (a często
nie tylko kibic), etc, etc . Reprezentantów też chyba więcej Cracovia
historycznie dała.

No i Kraków trochę większy niż Poznań, o te jakieś 200 tys mieszkańców
chyba.

Data: 2010-11-28 15:43:24
Autor: Cavallino
Nowy, piekny stadion? Po co?
wrote:
Jak frekwencj ma Polonia W-wa?

okolo 4,5-5 tys, w mweczu z Legią chyba komplet, w meczu z Ruchem 3,5,
ale stadion zdaje się jest max na 7 tys. To i tak niezłe wyniki.

Ano właśnie.
Czyli z grubsza na 4 tys frekwencji bazują.

> [...]

przypadku Cracovii dochodzi ta dodatkowa otoczka najstrarszego
polskiego klubu, pasiastych koszulek, ktore zna każdy kibic

Zdecydowanie przeceniasz znaczenie krakowskiego futbolu.
Dla poznaniaków jakieś tam krakowskie klubiki, grające od raptem kilku lat w lidze niewiel znaczą, dla reszty Polski również, więc gdyby zasada o której mówisz działała, to Warta już dawno miałaby sponsora.
A wygląda na to że prędzej się rozpadnie.

[...]

Zdecyduj się może, bo zarówno Warta spełnia Twoje kryteria klubu z tradycjami, jak i Poznań dużego miasta, więc nie rozumiem co Ci się nie podoba.
Jeśli chciałeś napisać konkretnie o Cracovii, to nie trzeba było ubierać tej wypowiedzi w inne przymiotniki, które jak się okazuje nic nie znaczą.

Data: 2010-11-28 16:25:30
Autor: Danpe
Nowy, piekny stadion? Po co?

wrote:
> [...]

Dla poznaniaków jakieś tam krakowskie klubiki, grające od raptem kilku lat w lidze niewiel znaczą,

hahaha "kilku lat"
Ponad 100 lat.

--
pozdrawiam, danpe
gg:827748

Data: 2010-11-28 20:46:38
Autor: Cavallino
Nowy, piekny stadion? Po co?
Użytkownik "Danpe" <danpe_@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

[...]

Z iloma latami przerwy?
I kiedy w ogóle Cracovia się liczyła w czymkolwiek?
Już mało kto pamietający podobne okoliczności ostał się na tym świecie.

Data: 2010-11-28 21:09:27
Autor: maciej
Nowy, piekny stadion? Po co?
?Cavallino napisał:

I kiedy w ogóle Cracovia się liczyła w czymkolwiek?

W hokeja dają radę :-)

Data: 2010-11-28 21:21:54
Autor: Danpe
Nowy, piekny stadion? Po co?
On Sun, 28 Nov 2010 20:46:38 +0100, "Cavallino"
[...]

Dosc regularnie patrzac na MP Wisly.

I kiedy w ogóle Cracovia się liczyła w czymkolwiek?

Jesli chodzi o pilke, to dosc dawno. Choc ja uwazam, ze sam pobyt w
ekstraklasie jest liczeniem sie w czymkolwiek, klazdy zespol liczy sie
w walce o MP, komus oddaje punkty, komus zabiera.

Już mało kto pamietający podobne okoliczności ostał się na tym świecie.

Co za roznica? Piszesz, ze klubiki graja kilka lat w Ekstraklasie.
Sorry ale kilka lat to gral, ale Radzionkow, nie obrazajac Mariana.
A pisanie "klubiki" o zasluzonych isznaowanych klubach majacych ponad
100 lat samemu bedac kibicem klubiku istniejacego de facto od ja wiem?
kilku lat? kiedy to Amica zmienila nazwe jest co najmniej smieszne,
choc ja uwazam to za skrajny idiotyzm.

--
pozdrawiam, danpe
gg:827748

Data: 2010-11-29 00:27:39
Autor: Cavallino
Nowy, piekny stadion? Po co?
Użytkownik "Danpe" <danpe_@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:39e5f65krldse77bqa0bcbhbpa2pdjgf1i4ax.com...
[...]

Nie wiem kiedy straciłeś wątek, ale cały czas mowa o Cracovii, a nie Wiśle.

I kiedy w ogóle Cracovia się liczyła w czymkolwiek?

Jesli chodzi o pilke, to dosc dawno.

No.
Mniej więcej tak samo dawno jak Warta.
Niewielu pamięta.

Co za roznica? Piszesz, ze klubiki graja kilka lat w Ekstraklasie.

Dokładnie.
Klubik.

Sorry ale kilka lat to gral, ale Radzionkow, nie obrazajac Mariana.
A pisanie "klubiki" o zasluzonych isznaowanych klubach majacych ponad
100 lat

Już to kiedyś słyszałem.
Mówi ci coś hasło "Fortuna"?

Jarzysz, że to iż brandzlowanie się pehistorią jest może trendy w Krakowie, wcale nie oznacza że gdziekolwiek indziej też jest taki obowiązek?
W każdym razie zachowaj podobne bzdety na dyskusje z pasiakami, mnie to nudzi.

Data: 2010-11-29 21:15:34
Autor: Koriat
Nowy, piekny stadion? Po co?
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:icuoha$e0u$1news.onet.pl...
[...]
Według wikipedii pierwszym mistrzem Anglii był niejaki Preston North End, ale nie wynika z tego, że ma abonament na miejsce w ekstraklasie, a władze lokalne mają łożyć na klub pieniądze tylko dlatego, że był pierwszym mistrzem Anglii. Grał wtedy dobrze? - i fajnie, ale teraz dobrze grają inne drużyny.
pozdrawiam
Koriat

Data: 2010-11-29 22:00:51
Autor: Danpe
Nowy, piekny stadion? Po co?
On Mon, 29 Nov 2010 00:27:39 +0100, "Cavallino"
[...]

to ile tych Cracovii w Krakowie jest, ze napisales "klubiki"?

[...]

Prehistoria to mezozoik, a nie kilkadziesiat lat wstecz.
Tak sobie mysle, ze w sumie nie pozostaje Ci nic innego, procz pisania
takich bzdur. Wszak kibicujesz klubikowi, ktory powstal kilka lat temu
w wyniku jakiegos dziwnego ukladu. Nie masz o jakiej historii pisac,
wiec tego nie rozumiesz, nie czujesz. Pomijajac ten fakt, ludzi, ktorzy nie szanuja swojej historii uwazam
za gowno wartych darmozjadow, ale rozne sa filozofie, mozesz miec
odmienna.

--
pozdrawiam, danpe
gg:827748

Data: 2010-11-29 23:25:13
Autor: Cavallino
Nowy, piekny stadion? Po co?
Użytkownik "Danpe" <danpe_@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

Nie wiem kiedy straciłeś wątek, ale cały czas mowa o Cracovii, a nie Wiśle.

to ile tych Cracovii w Krakowie jest, ze napisales "klubiki"?

Pewnie parę klubików jeszcze by się w Krakowie znalazło i nadal żaden to powód, żeby cała Polska się nimi brandzlowała bardziej niż innymi zapchajdziurami ligowymi.

A o tym pisał Przemek, że niby ma obowiązek.

Prehistoria to mezozoik, a nie kilkadziesiat lat wstecz.

W piłce to nawet 25 lat wstecz.

Data: 2010-11-28 15:44:08
Autor: Danpe
Nowy, piekny stadion? Po co?

wrote:
> [...]

historycznie dała.

No i Kraków trochę większy niż Poznań, o te jakieś 200 tys mieszkańców

Ale Krakow ma kilka klubow.
A Warta start mniala troche wczesniej od Lecha i nawet sukcesy
odnosila, o ile mnie pamiec nie myli. Zreszta co  tu duzo mowic,
jakbys mnie zapytal jakies 15 lat temu jaki znam klub z Poznania to
bym powiedzial Warta, Olimpia, Lech. W tej kolejosci.
--
pozdrawiam, danpe
gg:827748

Data: 2010-11-28 15:51:36
Autor: Cavallino
Nowy, piekny stadion? Po co?
[...]

Ja podobnie jeśli chodzi o Kraków: Hutnik, Cracovia i Wisła.
Wszystkie balansujące koło II ligi.

Data: 2010-11-28 16:25:05
Autor: Danpe
Nowy, piekny stadion? Po co?
On Sun, 28 Nov 2010 15:51:36 +0100, "Cavallino"
[...]

Hutnik ~15 lat temu kolo 2 ligi?
Z tego co pamietam to gral w Pucharach, pozniej spadl w wyniku knowan
zapewne poczatkujacego Fryzjera. Wisla roznie, o Cracovii nic mi nie
wiadomo bo mialem ich wtedy w (_!_)

--
pozdrawiam, danpe
gg:827748

Data: 2010-11-28 14:18:31
Autor: Fidelio
Nowy, piekny stadion? Po co?
[...]

Jakośc stadionu to jakośc warunków pracy, także na pewno nie jest całkiem bez znaczenia.
Poza tym, piłkarz piłkarzowi nierówny, każdy może mieć różne priorytety. Inne miał Brożek, inne Lewy np., dlatego ciężko generalizować.

PS. Dlaczego mistrz Polski grał ostatnie 30 minut meczu z Koroną bez napastnika :-)?

Data: 2010-11-28 14:22:15
Autor: Cavallino
Nowy, piekny stadion? Po co?
Użytkownik "Fidelio" <tmackowiak@onet.eu> napisał w wiadomości news:

[...]

Taka to różnica, po czym się biega?
Zresztą biega się po płycie, a nie po stadionie. ;-)
1 zł więcej w kontrakcie ma większe znaczenie.

Poza tym, piłkarz piłkarzowi nierówny, każdy może mieć różne priorytety. Inne miał Brożek, inne Lewy

Brożek w wieku Lewego pewnie priorytety miał te same, tylko umiejętności inne.

PS. Dlaczego mistrz Polski grał ostatnie 30 minut meczu z Koroną bez napastnika :-)?

W końcu gra o utrzymanie, to trzeba było 0-0 bronić.
Zawsze to lepsze niż kolejna porażka na wyjeździe.
Zresztą gdyby sędzia nie oszukał, to 3 punkty zostałyby zdobyte.

Data: 2010-11-28 14:26:41
Autor: Fidelio
Nowy, piekny stadion? Po co?
Taka to różnica, po czym się biega?
Zresztą biega się po płycie, a nie po stadionie. ;-)
1 zł więcej w kontrakcie ma większe znaczenie.

Ej, ej, przecież stadion to cała infrastruktura, nie tylko płyta.
Myślę, że lepiej biegać po równej murawie niż kartoflisku.

tym, piłkarz piłkarzowi nierówny, każdy może mieć różne priorytety.
Inne miał Brożek, inne Lewy

Brożek w wieku Lewego pewnie priorytety miał te same, tylko umiejętności inne.

Podobno był moment, że go chcieli to on nie chciał, a jak już chciał to go nie chcieli.

[...]

On pewnie po prostu nie widział, bo pobiegł do liniowego, a liniowy też miał daleko żeby dostrzec, że stopa trafiła na stopę a nie gdzieś obok.
Z przebiegu gry to nawet im się nie należało zwycięstwo ;-)

Data: 2010-11-28 14:30:36
Autor: Cavallino
Nowy, piekny stadion? Po co?
Użytkownik "Fidelio" <tmackowiak@onet.eu> napisał w wiadomości news:

Ej, ej, przecież stadion to cała infrastruktura, nie tylko płyta.

Odwrotnie.
Dobry stadion wcale nie oznacza dobrej płyty.

Myślę, że lepiej biegać po równej murawie niż kartoflisku.

Na pewno, ale wtedy szuka się dobrej płyty, a nie dobrego stadionu.
Można spokojnie założyć, że na dużych stadionach murawa będzie gorsza.

On pewnie po prostu nie widział, bo pobiegł do liniowego, a liniowy też miał daleko żeby dostrzec, że stopa trafiła na stopę a nie gdzieś obok.

Co i tak nic nie zmienia, kolejny raz czarna mafia odebrała nam punkty tylko dlatego, że tak chcieli (nie oglądali powtórek).

Z przebiegu gry to nawet im się nie należało zwycięstwo ;-)

Legii się nie należało już ze 4 razy, Wiśle ze 3, a wygrywali.
Im się gwiżdże wydumane faule, a Lechowi nie gwiżdże się 1 ewidentnego i 1 kontrowersyjnego w jednym meczu.
Ten drugi to faul Hernaniego na Rudnevsie przy główce (popchnięcie), po której Artjoms naruszył kolano.

Data: 2010-11-28 13:07:11
Autor: Fidelio
Nowy, piekny stadion? Po co?
Uzytkownik "Danpe" <danpe_@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:4vb4f6h9g6jnu9vr8djvn5evoqejomopms4ax.com...
Na przykladzie Cracovii widac, ze nowy stadion (wg niektorych z
zewnatrz piekny, wg innych - delikatesy) nie wystarczy, aby widowisko
bylo lepsze, oraz, co wazniejsze, aby zapelnic trybuny.

Zeby bylo lepsze niz bylo na starym stadionie wystarczy, ale na pewno byloby lepsze gdyby stadion byl pelen.

[...]

Spróbuj zapelnic stadion bez pikników.
Owszem, na poziomie 3 i 4 ligi to Ci najwierniejsi moga decydowac o przetrwaniu, natomiast im wyzej tym bardziej klubowi potrzebna kasa ergo trzeba przyciagnac na stadion pikników.

To samo co powyzej.

Data: 2010-11-28 13:56:36
Autor: Danpe
Nowy, piekny stadion? Po co?
On Sun, 28 Nov 2010 13:07:11 +0100, "Fidelio" <tmackowiak@onet.eu>
wrote:

[...]

Zalezy, czy patrzysz na boisko, czy na trybuny ;)
Mnie nie przeszkadzal stadion-kurnik, jak Wisla lala Saragosse.

[...]

Momentami decydujacymi dla byc/ nie byc dla klubu sa wlasnie te
momenty spadku, czy pustej kasy. Jak widac Cracovia takich kibicow
miala, z tego, co slysze Hutnik tez ma.
Taka Olimpia nie miala tyle szczescia, Wawelowi Krakow tez nie wroze
dobrze.

Ale nie o to chodzi.
Zastanawia mnie fakt, ze na pierwszych meczach po otwarciu stadionu
Cracovii byl prawie komplet, a pozniej coraz gorzej. Podobnie bylo po
awansie. Zastanawia mnie, czy przyczyna tego jest tylko slaba postawa druzyny,
czy wystepuje wplyw innych faktow: marne albo brak opraw, oraz duzo
wulgaryzmow podczas dopingu: WTSK ale nie tylko. Mnie dwa ostatnie
fakty wystepujace rownoczesnie potrafilyby skutecznie odstraszyc od
chodzenia na mecze.
--
pozdrawiam, danpe
gg:827748

Data: 2010-11-28 05:12:28
Autor: PB
Nowy, piekny stadion? Po co?
On 28 Lis, 13:56, Danpe <dan...@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

po awansie przyciągają kibiców lepsze drużyny rywali.

A stadion.....trochę ludzi przyszło na zasadzie jak się jeździ po raz
pierwszy do centrum handlowego :) żeby zobaczyć jak wygląda :) albo
jak ja ostatnio poszedłem do Starbucksa, żeby posmakować kawy :).
Wyzwiska mogą zniechęcić, zwłaszcza w takiej ilości, jak przy Kałuży.

Jeśli w Wiśle nie pojawią się nowi, lepsi gracze, po jakimś czasie
zaobserwujesz podobne zjawisko. Poziom sportowy jest najważniejszy.

Data: 2010-11-28 14:13:21
Autor: Fidelio
Nowy, piekny stadion? Po co?
wrote:

[...]

Jasne, ale na fajnym stadionie widowisko zyskuje z automatu.
Podobnie jak polska liga zyskuje kiedy relacje robi C+.

[...]

Kibice odegrali pewnie ważną rolę w przypadku Cracovii, ale gdyby w odpowiednim momencie nie włączył się Filipiak, to też nie wiadomo jakby się to skończyło. Na pewno nie ekstraklasą.

[...]

To są w Polsce stadiony, na których brak wulgaryzmów :-)? Nie wiedziałem :-)

Data: 2010-11-28 15:39:44
Autor: Danpe
Nowy, piekny stadion? Po co?
On Sun, 28 Nov 2010 14:13:21 +0100, "Fidelio" <tmackowiak@onet.eu>
wrote:

To są w Polsce stadiony, na których brak wulgaryzmów :-)? Nie wiedziałem :-)

Zapewne nie ma,  istotna jest ich ilosc.
Watpie, czy na Legii, Lechu czy Wisle ich ilosc jest taka sama jak
przy ul. Kaluzy.
--
pozdrawiam, danpe
gg:827748

Data: 2010-11-29 22:28:51
Autor: Roberto
Nowy, piekny stadion? Po co?
On 28 Lis, 13:56, Danpe <dan...@poczta.onet.pl> wrote:
On Sun, 28 Nov 2010 13:07:11 +0100, "Fidelio" <tmackow...@onet.eu>
wrote:

> [...]

wulgaryzmow podczas dopingu: WTSK ale nie tylko. Mnie dwa ostatnie
fakty wystepujace rownoczesnie potrafilyby skutecznie odstraszyc od

Słaba gra

Data: 2010-11-30 17:04:20
Autor: Doomin
Nowy, piekny stadion? Po co?
W dniu 2010-11-28 13:56, Danpe pisze:
[...]

Zimno jest, tylko psycho-piknik pojdzie w takim
momencie...

Data: 2010-11-29 23:01:28
Autor: Andrzej Zbierzchowski
Nowy, piekny stadion? Po co?
W dniu 2010-11-28 11:40, Danpe pisze:
[...]

Drużyna jest na teraz, za pół roku może być zupełnie inna. Stadion zaś jest także na później. I nie słychać o jakichś rażących niedoróbkach w przeciwieństwie do bubla z drugiej strony błoń. Więc nie bądź zazdrosny.
--
"Komunizm to ustrój, w którym lud pracujący miast i wsi będzie zjadał
owoce swojej pracy ustami swoich przedstawicieli"

Data: 2010-11-30 17:11:58
Autor: Koriat
Nowy, piekny stadion? Po co?
Użytkownik "Andrzej Zbierzchowski" <a@vp.pl> napisał w wiadomości news:id1818$v45$1news.onet.pl...

Drużyna jest na teraz, za pół roku może być zupełnie inna. Stadion zaś jest także na później. I nie słychać o jakichś rażących niedoróbkach w przeciwieństwie do bubla z drugiej strony błoń. Więc nie bądź zazdrosny.
Byłeś? Widziałeś? Co Ci się w nim nie podoba?

Data: 2010-11-30 22:58:07
Autor: Danpe
Nowy, piekny stadion? Po co?
On Tue, 30 Nov 2010 17:11:58 +0100, "Koriat" <koriat_WYTNIJ_@vp.pl>
wrote:

[...]

Wlasnie, przylaczam sie.
Bo na forum polskich wiezowcow paru odszczekiwalo swoje posty :)
Ja bylem kilka razy (BTW jutro wszyscy na hale ;) ) i mnie sie podoba.
A gatunek betonu mam gleboko w (_!_), ja tam chodze dopingowac a nie
gryzc sciany.

--
pozdrawiam, danpe
gg:827748

Data: 2010-12-02 20:17:57
Autor: Andrzej Zbierzchowski
Nowy, piekny stadion? Po co?
W dniu 2010-11-30 17:11, Koriat pisze:
[...]

http://krakow.naszemiasto.pl/artykul/537128,stadion-wisly-krakow-czyli-jak-wywalic-w-bloto-ciezkie,id,t.html

Oni też odszczekali?

Data: 2010-12-02 21:57:41
Autor: Koriat
Nowy, piekny stadion? Po co?
Użytkownik "Andrzej Zbierzchowski" <a@vp.pl> napisał w wiadomości news:id8rip$al$1news.onet.pl...
[...]

Czyli jednak nie byłeś. Moje pytanie nie było ani konfrontacyjnne ani ironizujące. Miało natomiast swoją przyczynę. Ja też najpierw się naczytałem jaki to jest bubel i jak jest skopany. Samej inwestycji też można wiele zarzucić - z punktu widzenia jej prowadzenia. Nie twierdzę, że za te pieniądze nie dało się wybudować lepiej i ładniej. Kibice Wisły cały czas pokazywali co jest robione źle i co można zrobić lepiej. Ale oddzielmy od siebie dwie kwestie: efektywność wydawania pieniędzy, prawidłowość prowadzenia budowy jako pewnej inwestycji - to wszystko z jednej strony, a z drugiej strony ocenę obiektu, który powstał. Rozumiem, że rozmawiamy nie o ekonomicznych uwarunkowaniach prowadzenia inwestycji, tylko o tym, co jest ważne dla nas - kibiców. Ja faktycznie nie jestem najlepszą osobą do oceny klasy stadionu z tej prostej przyczyny, że nie widziałem zbyt wielu stadionów na żywo - więc trudno mi porównać. Wręcz, powiedziałbym, że mógłbym siebie porównać do kierowcy, który całe życie jeździł syrenką i wreszcie zdecydował się na _każdy przeciętny typowy nowy samochód_ (żeby nie zastanawiać się nad konkretnym przykładem). Dla kogoś kto jeździł całe życie syrenką jest to kosmiczny awans technologiczny. I tak się poczułem na R22 na meczu z Koroną. Podałeś link do gazety krakowskiej, ale np. na interii był jeszcze bardziej prześmiewczy artykuł.
http://sport.interia.pl/pilka-nozna/ekstraklasa/news/rolnicy-gokarty-czy-palmy-na-wisle-zdecyduj-sam,1529191
Więc starałem się ocenić stadion w miarę obiektywnie - czyli oceniać to, o czym czytałem, że jest wadą. Np. wadą jest 17,5 m pomiędzy pierwszym rzędem krzesełek, a murawą. Nie wydaje  mi się wzrokowo, żeby to była aż taka odległość. Jak to jest na Legii?
Zwracano uwagę na barierki pomiędzy rzędami (w zasadzie za oparciami danych rzędów). Podobno było to spowodowane zbyt dużą (o 1 cm) różnicą poziomów pomiędzy poszczególnymi rzędami. Ja osobiście nic złego w tych barierkach nie widzę. Może jest to nieekonomiczne, ale z punktu widzenia estetyki i funkcjonalności obiektu nie zauważam żadnych negatywnych konsekwencji.
I tak mógłbym wymieniać poszczególne elementy.
Podsumowując - nie uważam, żeby inwestycja była prowadzona prawidłowo, mogę się nawet zgodzić z tymi, którzy twierdzą, że była prowadzona źle. Nie twierdzę, że te 0,5 mld zostało wydane w sposób efektywny. Być może można było mieć za te pieniądze zdecydowanie lepszy obiekt. Ale nie zgadzam się z tym, że jest to bubel. Natomiast zauważyłem, że czasem robi się moda - na chwalenie czegoś, albo przeciwnie - na ganienie czegoś, niezależnie od tego jak naprawdę jest. Jeżeli chodzi o stadion Wisły to modne jest ganić. Dlatego byłem ciekawy, czy byłeś na stadionie i możesz coś dodać od siebie, porównując stadion Wisły z innym stadionem.
Dodam też, że ostatnio Majchrowski odnosząc się do porównania stadionów Cracovii i Wisły - w takim mniej więcej kontekście, że stadion C.był budowany prawidłowo i wyszedł i tanio i ładnie,, a stadion W.i drogo i z problemami odpowiedział, że to porównanie jest bez sensu bo to tak jakby porównyać seicento i mercedesa. Im mniejsza inwestycja tym łatwiej ją przeprowadzić. Im większa tym więcej generuje problemów.
Poza tym nie zapominaj, że stadion W. jest ciągle w budowie. To też ma wpływ na jego wygląd  i funkcjonalność. To tak jakbyś oceniał niewykończony dom bez tynków i wykończonego piętra, do którego wprowadziła się rodzina, żeby ciąć koszty np. wynajmu mieszkania.
Pozdrawiam
Koriat

Data: 2010-12-04 10:17:30
Autor: ..Aldi..Romek..
Nowy, piekny stadion? Po co?
?Użytkownik "Koriat"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:id917s$r80$1@node1.news.atman.pl...

Byłeś? Widziałeś? Co Ci się w nim nie podoba?

http://krakow.naszemiasto.pl/artykul/537128,stadion-wisly-krakow-czyli-jak-wywalic-w-bloto-ciezkie,id,t.html

Czyli jednak nie byłeś.

No to ja mam pytanie, choć w żadnym razie nie z tych prześmiewczych czy konfrontacyjnych. Jako kibic Wisły chciałbym wreszcie pójść i zobaczyć sobie mecz na żywo, bo na nowym stadionie nie byłem, a i na starym daaaaaaawno temu byłem ostatnio.

No i tu pytanie: jak ja, nie mieszkający w Krakowie, mógłbym kupić bilet na mecz i z niego skorzystać? Co muszę mieć, jak mogę kupić, zapłacić i wejść?

Data: 2010-12-04 14:10:54
Autor: Fafek
Nowy, piekny stadion? Po co?
W dniu 2010-12-04 10:17, ..Aldi..Romek.. pisze:

No i tu pytanie: jak ja, nie mieszkający w Krakowie, mógłbym kupić bilet
na mecz i z niego skorzystać? Co muszę mieć, jak mogę kupić, zapłacić i
wejść?

Przyjść do kasy pod stadionem z dokumentem tożsamości i gotówką.
Była zapowiedź, że od wiosny będzie funkcjonować sprzedaż przez net,
ale nic na ten temat jeszcze nie wiadomo.

Maciek

Data: 2010-12-05 16:33:51
Autor: Koriat
Nowy, piekny stadion? Po co?
Użytkownik "..Aldi..Romek.." <romek1@poczta.fm> napisał w wiadomości news:idd0vf$d9i$1usenet.news.interia.pl...
[...]

Chyba nic nadzwyczajnego - tzn. nic co sprawia, że kupienie biletu przekształca się w poważną operację. Jeżeli masz kartę kibica to ją okazujesz, ale jej brak nie jest problemem, wtedy musisz okazać dokument tożsamości. Jeż.masz kartę to jesteś w systemie i odpada wklepywanie danych i PESELU. No i musisz mieć przy sobie bilety NBP - w tym wypadku niestety nie wystarczy ich okazać :(. Część z nich zabiorą Ci i już nie oddadzą.
Poza tym, nie ma raczej problemów z dostaniem biletów. W tym roku to chyba tylko na Legię brakło biletów. Na pozostałe mecze bilety były do końca - tzn. można je było kupić bezpośrednio przed meczem.
Pozdrawiam
Koriat

Data: 2010-11-30 01:52:39
Autor: JC
Nowy, piekny stadion? Po co?
[...]

Myślę, że kluby o większym potencjale niż Cracovia odnoszą wymierne
korzyści z pikników właśnie. Jak frekwencja wędruje powyżej 15000, to
chyba nie robią jej sami przekumaci.
Cracovia jest klubem specyficznym, podobnie jak Poloniogroclin żyjący
legendą o Kopciuszku, co to wychowywał się w cieniu dokarmianego przez
komunę lokalnego rywala, itd.
Nie każdemu musi pasować specyficzny układ bycia w pierwszej
kolejności antywiślakiem, niż kibicem swojego klubu. Piknik na mecz
przyjdzie, o ile będzie tam miał fajne warunki do spędzania czasu.
Miejscowa drużyna nie musi super grać-wystarczy, że drużyna przyjezdna
prezentuje jakiś poziom.

pzdr
JC

Nowy, piekny stadion? Po co?