[spamik] Nowy program do faktur itp.

Data: 2009-04-28 13:32:21
Autor: autor
[spamik] Nowy program do faktur itp.
Witam!
Jako skrzywdzony użytkownik (opisywałem niedawno sprawę) ifirma.pl nie mogący
wystawić faktury zaliczka, postanowiłem zrobic programik ktory mi to umożliwi, wyszło z tego to co widać na stronie http://dumpingowiec.pl, troszke go
rozbudowałem o więcej niż tylko faktury zaliczkowe i postanowilem sprzedawac.
Cena 29, 99 brutto.  Co funkcje oferuje program DUMPINGOWIEC:

    * Wystawianie: Faktur VAT (w tym MP, Zaliczki), Faktur ProForma,
Rachunków, Paragonów imiennych oraz fiskalnych (drukarki POSNET, dojdą inne),
WZ, PZ, MM, RW, PW a także Zamówień do dostawcy, dokumentów KP, KW, BP, BW
    * automatycznie generowanie dokumentów PZ do zamówienia do dostawcy, oraz
dokumentów WZ do faktur/paragonów/rachunków
    * Długie opisy towarów/usług na dokumentach sprzedaży, DO 500 znaków ! I
wszystko miesci się na dokumencie! A wygląd dokumentów jest po prostu
rewelacyjny co widać na zdjęciach poniżej!
    * Inwigilacja, każdy dokument, czy towar jest oznaczony datą dodania,
modyfikacji a także tym który użytkownik go dodał. Użytkowników można tworzyć,
dostęp do programu jest umożliwiony dopiero po podaniu hasła więc nikt
wscibski podczas naszej nieobecnosci nie zajrzy do naszej dokumentacji.
    * Kartoteki klientów oraz dystrybutorów, są one podzielone na 4 zakładki,
na szczegóły, na kontakty (można dopisywać historię kontaktów), na transakcje
(wystawione dokumenty sprzedaży) wraz z mozliwocią wygenerowania dokumentów
wpłat dla transakcji, oraz na zakładkę z listą dokumentów wpłat/wypłat oraz
saldem. W przypadku dystrybutora (dostawcy) w zakładce transakcje jest lista
faktur zakupów.
    * Rejestry VAT sprzedaży (faktury vat + faktury vat zaliczkowe), Rejestry
vat zakupów, zestawienia dokumentów sprzedaży, magazynowych, wpłat/wypłat
    * Możliwosc dodania wielu magazynów (jeden zawsze robi funkcję domyslnego)
    * Ceny liczone od ceny BRUTTO lub od ceny NETTO, możliwosc ustawienia
programu by nie zwracał uwagi na ilosc ujemną w stanach magazynowych przy
wystawianiu WZ, RW (domyslnie ustawione i często przez użytkowników pożadane)
    * Okno zwrot paragonów, umożliwiające wpisanie numeru systemowego paragonu
(który jest automatycznie przekazywany przez program przy drukowaniu na
drukarce fiskalnej), oraz wyszukanie w ten sposób pożądanego paragonu i w
błyskawiczny sposób wygenerowanie dla niego faktury VAT
    * Przeprowadzanie remanentu, w tym drukowanie pomocniczego spisu z natury
z iloscia towarów według programu oraz iloscia faktyczną pustą do wpisania,
drukowanie spisu właciwego, a także automatycznie wyrównywanie różnic
wykazanych spisem poprzez automatyczne generowanie wyrównawczych dokumentów RW
i PW

zachecam do pobierania demo oraz wyrazania opinii.
Ewentulane bledy prosze zglaszac na mail podany w pliku z krotka instrukcja. pozdrawiam

Data: 2009-04-29 10:19:55
Autor: jaxa-lotka
autor pisze:
[...]

brak opcji wystawiania faktur eksportowych i do wewnatrzunijnej dostawy towarow + specyfikacji do tych dokumentow. chyba, ze nie zauwazylam:)
z mojego punktu widzenia (90% sprzedazy to eksport) - rzecz bezuzyteczna.

jaxa-LOTKA

Data: 2009-04-29 08:27:42
Autor: autor
[...]

dojdzie wszystko. Jak na połtora miesiaca to i tak duzo zrobilem :) Mozesz wiecej napisac o tych fakturach i sposobie ich ksiegowania w rejestrach
vatowskich ? --

Data: 2009-04-29 10:36:57
Autor: jaxa-lotka
  autor pisze:
[...]

vatowskich ? Sposobie ksiegowania... no 0% stawka Vat.

jaxa-LOTKA

Data: 2009-04-29 08:59:41
Autor: autor
jaxa-lotka <niewazny@adres.com> napisał(a):
  autor pisze:
> vatowskich ? > > > Sposobie ksiegowania... no 0% stawka Vat.

faktury z 0% stawka vat mozna wystawiac :)  --

Data: 2009-04-29 09:12:53
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-04-29,  autor <niestety_to_konto_jest_zajete@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

[...]

faktury z 0% stawka vat mozna wystawiac :)

A faktury NP (Nie-Podlega)?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-04-29 09:20:35
Autor: autor
On 2009-04-29,  autor <niestety_to_konto_jest_zajete@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

[...]

> faktury z 0% stawka vat mozna wystawiac :)  A faktury NP (Nie-Podlega)?

Nie gdyz nie mialem okazji takiej wystawiac wiec nie wiem w praktyce jak to
wyglada, mozesz opisac łpoatologicznie roznice pomiedzy normalna a np ,
procz zmian slowa VAT-> NP i stawek bat (zapewne) np ?

Data: 2009-04-29 09:44:06
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-04-29,  autor <niestety_to_konto_jest_zajete@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

[...]

Nie gdyz nie mialem okazji takiej wystawiac wiec nie wiem w praktyce jak to
wyglada, mozesz opisac łpoatologicznie roznice pomiedzy normalna a np ,
procz zmian slowa VAT-> NP i stawek bat (zapewne) np ?

Nie ma "NP". To normalna faktura VAT, tylko zamiast części tabelki z obliczeniami VATowskimi masz informację "VAT płacony przez nabywcę".

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-04-29 10:15:16
Autor: autor
On 2009-04-29,  autor <niestety_to_konto_jest_zajete@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

[...]

> [...]

Nie ma "NP". To normalna faktura VAT, tylko zamiast części tabelki z obliczeniami VATowskimi masz informację "VAT płacony przez nabywcę".

no to za 2 tygodnie zrobie to i wewnetrzna

Data: 2009-04-29 12:15:53
Autor: jaxa-lotka
  autor pisze:

Sposobie ksiegowania... no 0% stawka Vat.

faktury z 0% stawka vat mozna wystawiac :)

????? ....:))) no wyobraz sobie, ze mozna:) wszystkie faktury w przypadku exportu towarow to wlasnie Fv z zerowa stawka VAT.

jaxa-LOTKA

Data: 2009-04-29 10:26:19
Autor:
  autor pisze:

> [...]

to bylo zdanie twierdzace a nie pytajace :)

Data: 2009-04-29 10:21:43
Autor: autor
[spamik] Nowy program do faktur itp.
na marginesie, Wlasnie na serwer idzie nowa wersja gdzie wywalilem z druku
date platnosci w fakturze zaliczkowej (zalozylem wczesniej ze skoro jest ta
sama co data sprzedazy to nie ma problemu tym bardziej ze moge przeciez
narysowac nawet kwiatki na fakturze, niezbedne sa dane wynione w rozporzadzeniach)

Data: 2009-04-29 12:25:09
Autor: jaxa-lotka
  autor pisze:
[...]

BTW: wyslij mi na priva - jaxa20(......)gmail.com swoj kontakt e-mail.
potestuje sobie program i byc moze bede zainteresowana dostosowaniem go do konkretnego profilu dzialalnosci.

jaxa-LOTKA

Data: 2009-04-29 10:31:06
Autor: autor
  autor pisze:
> [...]
potestuje sobie program i byc moze bede zainteresowana dostosowaniem go do konkretnego profilu dzialalnosci.

pisz na biuro  malpeczka szacuneczek.org.pl pozdrawiam ps.
dodatki staraj sie opisywac tak zeby mozna bylo uniwerslanie to zrobic , uwzglednie wszystko i za dwa tygodnie bede przygotowywac druga wersje, juz
mi wlasnie zgloszono zapotrzebowanie na obrazek przy towarze wiec juz mowie ze
to dojdzie

Data: 2009-04-29 12:58:23
Autor: Tomek
[spamik] Nowy program do faktur itp.
Z ciekawości - jak rozliczasz przychody ze sprzedaży dumpingowca - wpisujesz je do KPiR ?

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-04-29 11:07:28
Autor: autor
[spamik] Nowy program do faktur itp.
Tomek <tomekziel@op.pl> napisał(a):
Z ciekawoĹ&#65533;ci - jak rozliczasz przychody ze sprzedaĹźy dumpingowca - wpisujesz je do KPiR ?

-> ewidnecja vat -> KPIR  --

Data: 2009-04-29 13:28:20
Autor: ajt
  autor pisze:
Tomek <tomekziel@op.pl> napisał(a):
Z ciekawoĹ&#65533;ci - jak rozliczasz przychody ze sprzedaĹźy dumpingowca - wpisujesz je do KPiR ?

-> ewidnecja vat -> KPIR
:)
Andrzej
www.album.radom.pl

Data: 2009-04-29 11:41:31
Autor: autor
ajt <ajt@usunajt.com.pl> napisał(a):
  autor pisze:
> Tomek <tomekziel@op.pl> napisał(a): > >> Z ciekawoĹ&#65533;ci - jak rozliczasz przychody ze sprzedaĹźy dumpingowca - wpisujesz >> je do KPiR ?

moze inaczej napisze
 -> ewidnecja vat 29,99
 -> KPIR (faktura ) 24,58 - liczone w tyl,

usmieszek co oznacza? --

Data: 2009-04-29 14:02:21
Autor: ajt
  autor pisze:
[...]

Zajrzyj do zeszłotygodniowego wątku pod tytułem "Moge miec 50% kosztow uzyskania przychodu ?"
Andrzej
www.album.radom.pl

Data: 2009-04-29 12:12:17
Autor: autor
  autor pisze:

>  -> ewidnecja vat 29,99
>  -> KPIR (faktura ) 24,58 - liczone w tyl,

Ktory z 80 postow ? :)

Chodzi ci o pomysl z zamknieciem dg i robieniem na umowy ? Toz bym sie
zblaznil w oczach potencjalnych klientow.

czy o to :
"A szczególnie warto zauważyć, że przychody z przekazania praw majątkowych, w przypadku kiedy nie są zaewidencjonowane jako wartości niematerialne i prawne, nie zalicza się do przychodów z DG!
"

ja nie przekazuje praw tylko udzielam licencji. Nie moge teraz wszystkich postow czytac, nakieruj troche --

Data: 2009-04-29 12:41:09
Autor: autor
[spamik] Nowy program do faktur itp.
> Zajrzyj do zeszłotygodniowego wątku pod tytułem "Moge miec 50% kosztow > uzyskania przychodu ?"

o to chodzi chyba:

Zdaje się że umknął nam tutaj jeden szczegół.
Art. 14.2.1.c updof mówi tylko o zbyciu WNiP.
Czyli udzielanie licencji na soft który mamy w ESTiWNiP
też podpada pod art. 18 i przychody z praw majątkowych!?

Na to wychodzi :)

Czyli w przypadku robienia softu na licencje wynagrodzenia 10 podwykonawców będą stratą z DG,
za to z praw autorskich będzie piękny przychód z 50% KUP :-)

wyjasnilbys na chlopski rozum w jaki sposob lopatologiczni emialbym to
ksiegowac i czy aby na 1000% jest to sprawdzone i nikt sie nie przyczepi

Data: 2009-04-29 15:22:45
Autor: Tomek
Dnia 29-04-2009 o 14:41:09  autor <niestety_to_konto_jest_zajete@wytnij.gazeta.pl> napisał(a):

> Zajrzyj do zeszłotygodniowego wątku pod tytułem "Moge miec 50% kosztow
> uzyskania przychodu ?"

o to chodzi chyba:

Zdaje się że umknął nam tutaj jeden szczegół.
Art. 14.2.1.c updof mĂłwi tylko o zbyciu WNiP.
Czyli udzielanie licencji na soft ktĂłry mamy w ESTiWNiP
[...]

Tak, o to chodziło

wyjasnilbys na chlopski rozum w jaki sposob lopatologiczni emialbym to
ksiegowac i czy aby na 1000% jest to sprawdzone i nikt sie nie przyczepi

Wg grupowych ustaleń masz przychód z praw autorskich a nie z DG,
Natomiast jakoś nie słychać o pogromie firemek informatycznych,
więc alb o coś przeoczyliśmy, albo nikt się tego nie czepia.

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-04-29 13:41:33
Autor: autor
[spamik] Nowy program do faktur itp.

Tak, o to chodziĹ&#65533;o

> wyjasnilbys na chlopski rozum w jaki sposob lopatologiczni emialbym to
> ksiegowac i czy aby na 1000% jest to sprawdzone i nikt sie nie przyczepi

Wg grupowych ustaleĹ&#65533; masz przychĂłd z praw autorskich a nie z DG,
Natomiast jakoĹ&#65533; nie sĹ&#65533;ychaÄ&#65533; o pogromie firemek informatycznych,
wiÄ&#65533;c alb o coĹ&#65533; przeoczyliĹ&#65533;my, albo nikt siÄ&#65533; tego nie czepia.

pamietam jak pytalem sie o podobna rzecz w kontekscie kwoty vat to gorlfryd mi mowil co innego. (wlasnie do praw autorskich ma
zastosowanie nizsza stawka) Wiec nie jestem przekonany do konca..

Data: 2009-04-29 16:07:44
Autor: ajt
Tomek pisze:
Wg grupowych ustaleń masz przychód z praw autorskich a nie z DG,
Natomiast jakoś nie słychać o pogromie firemek informatycznych,
więc alb o coś przeoczyliśmy, albo nikt się tego nie czepia.

Może czepianie się bądź nie zależy od tego, która opcja w danym przypadku będzie korzystniejsza dla budżetu :)

W tym tekście:
http://podatki.gazetaprawna.pl/porady/31456,obrot_licencjami_nie_stanowi_przychodu.html
kluczowe jest ostatnie zdanie. Ja nadal twierdzę, że nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wpisać do ewidencji wnip wytworzone w ramach dg prawa majątkowe, co najwyżej z wartością zero, więc bez prawa do amortyzacji.
Andrzej

Data: 2009-04-29 16:27:54
Autor: Tomek
Dnia 29-04-2009 o 16:07:44 ajt <ajt@usunajt.com.pl> napisał(a):

Tomek pisze:
[...]

PrzychĂłd z *obrotu prawami* moĹźe i tak (chociaĹź mi Twoja wersja nie pasuje),
ale przychĂłd *z praw* to juĹź inna broszka i nie ma go w art. 14 updof,
więc zostaje art. 18.

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-04-29 13:29:37
Autor: Tomek
Dnia 29-04-2009 o 13:28:20 ajt <ajt@usunajt.com.pl> napisał(a):

  autor pisze:
Tomek <tomekziel@op.pl> napisał(a):

Z ciekawoĚ&#65533;ci - jak rozliczasz przychody ze sprzedaĚźy dumpingowca - wpisujesz
je do KPiR ?

-> ewidnecja vat -> KPIR

:)

Ładnie to tak się podśmiewywać z nieświadomości kolegi autora :) ?

--
Pozdrawiam,
Tomek

[spamik] Nowy program do faktur itp.