[spamik] Nowy program do faktur itp.

Data: 2009-04-29 12:58:23
Autor: Tomek
[spamik] Nowy program do faktur itp.
Z ciekawości - jak rozliczasz przychody ze sprzedaży dumpingowca - wpisujesz je do KPiR ?

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-04-29 11:07:28
Autor: autor
[spamik] Nowy program do faktur itp.
Tomek <tomekziel@op.pl> napisa(a):
Z ciekawo&#65533;ci - jak rozliczasz przychody ze sprzedaży dumpingowca - wpisujesz je do KPiR ?

-> ewidnecja vat -> KPIR  --

Data: 2009-04-29 13:28:20
Autor: ajt
  autor pisze:
Tomek <tomekziel@op.pl> napisa(a):
Z ciekawo&#65533;ci - jak rozliczasz przychody ze sprzedaży dumpingowca - wpisujesz je do KPiR ?

-> ewidnecja vat -> KPIR
:)
Andrzej
www.album.radom.pl

Data: 2009-04-29 11:41:31
Autor: autor
[spamik] Nowy program do faktur itp.
ajt <ajt@usunajt.com.pl> napisa(a):
  autor pisze:
> Tomek <tomekziel@op.pl> napisa(a): > >> Z ciekawo&#65533;ci - jak rozliczasz przychody ze sprzedaży dumpingowca - wpisujesz >> je do KPiR ?

moze inaczej napisze
 -> ewidnecja vat 29,99
 -> KPIR (faktura ) 24,58 - liczone w tyl,

usmieszek co oznacza? --

Data: 2009-04-29 14:02:21
Autor: ajt
  autor pisze:
[...]

Zajrzyj do zeszotygodniowego wtku pod tytuem "Moge miec 50% kosztow uzyskania przychodu ?"
Andrzej
www.album.radom.pl

Data: 2009-04-29 12:12:17
Autor: autor
  autor pisze:

>  -> ewidnecja vat 29,99
>  -> KPIR (faktura ) 24,58 - liczone w tyl,

Ktory z 80 postow ? :)

Chodzi ci o pomysl z zamknieciem dg i robieniem na umowy ? Toz bym sie
zblaznil w oczach potencjalnych klientow.

czy o to :
"A szczeglnie warto zauway, e przychody z przekazania praw majtkowych, w przypadku kiedy nie s zaewidencjonowane jako wartoci niematerialne i prawne, nie zalicza si do przychodw z DG!
"

ja nie przekazuje praw tylko udzielam licencji. Nie moge teraz wszystkich postow czytac, nakieruj troche --

Data: 2009-04-29 12:41:09
Autor: autor
[spamik] Nowy program do faktur itp.
> Zajrzyj do zeszotygodniowego wtku pod tytuem "Moge miec 50% kosztow > uzyskania przychodu ?"

o to chodzi chyba:

Zdaje si e umkn nam tutaj jeden szczeg.
Art. 14.2.1.c updof mwi tylko o zbyciu WNiP.
Czyli udzielanie licencji na soft ktry mamy w ESTiWNiP
te podpada pod art. 18 i przychody z praw majtkowych!?

Na to wychodzi :)

Czyli w przypadku robienia softu na licencje wynagrodzenia 10 podwykonawcw bd strat z DG,
za to z praw autorskich bdzie pikny przychd z 50% KUP :-)

wyjasnilbys na chlopski rozum w jaki sposob lopatologiczni emialbym to
ksiegowac i czy aby na 1000% jest to sprawdzone i nikt sie nie przyczepi

Data: 2009-04-29 15:22:45
Autor: Tomek
Dnia 29-04-2009 o 14:41:09  autor <niestety_to_konto_jest_zajete@wytnij.gazeta.pl> napisał(a):

> Zajrzyj do zeszłotygodniowego wątku pod tytułem "Moge miec 50% kosztow
> uzyskania przychodu ?"

o to chodzi chyba:

Zdaje się że umknął nam tutaj jeden szczegół.
Art. 14.2.1.c updof mówi tylko o zbyciu WNiP.
Czyli udzielanie licencji na soft który mamy w ESTiWNiP
też podpada pod art. 18 i przychody z praw majątkowych!?

Na to wychodzi :)

Czyli w przypadku robienia softu na licencje
wynagrodzenia 10 podwykonawców będą stratą z DG,
za to z praw autorskich będzie piękny przychód z 50% KUP :-)

Tak, o to chodziło

wyjasnilbys na chlopski rozum w jaki sposob lopatologiczni emialbym to
ksiegowac i czy aby na 1000% jest to sprawdzone i nikt sie nie przyczepi

Wg grupowych ustaleń masz przychód z praw autorskich a nie z DG,
Natomiast jakoś nie słychać o pogromie firemek informatycznych,
więc alb o coś przeoczyliśmy, albo nikt się tego nie czepia.

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-04-29 13:41:33
Autor: autor
[spamik] Nowy program do faktur itp.

Tak, o to chodzi&#65533;o

> wyjasnilbys na chlopski rozum w jaki sposob lopatologiczni emialbym to
> ksiegowac i czy aby na 1000% jest to sprawdzone i nikt sie nie przyczepi

Wg grupowych ustale&#65533; masz przychód z praw autorskich a nie z DG,
Natomiast jako&#65533; nie s&#65533;ycha&#65533; o pogromie firemek informatycznych,
wi&#65533;c alb o co&#65533; przeoczyli&#65533;my, albo nikt si&#65533; tego nie czepia.

pamietam jak pytalem sie o podobna rzecz w kontekscie kwoty vat to gorlfryd mi mowil co innego. (wlasnie do praw autorskich ma
zastosowanie nizsza stawka) Wiec nie jestem przekonany do konca..

Data: 2009-04-29 16:07:44
Autor: ajt
[spamik] Nowy program do faktur itp.
Tomek pisze:
Wg grupowych ustale masz przychd z praw autorskich a nie z DG,
Natomiast jako nie sycha o pogromie firemek informatycznych,
wic alb o co przeoczylimy, albo nikt si tego nie czepia.

Moe czepianie si bd nie zaley od tego, ktra opcja w danym przypadku bdzie korzystniejsza dla budetu :)

W tym tekcie:
http://podatki.gazetaprawna.pl/porady/31456,obrot_licencjami_nie_stanowi_przychodu.html
kluczowe jest ostatnie zdanie. Ja nadal twierdz, e nic nie stoi na przeszkodzie, eby wpisa do ewidencji wnip wytworzone w ramach dg prawa majtkowe, co najwyej z wartoci zero, wic bez prawa do amortyzacji.
Andrzej

Data: 2009-04-29 16:27:54
Autor: Tomek
Dnia 29-04-2009 o 16:07:44 ajt <ajt@usunajt.com.pl> napisał(a):

Tomek pisze:
Wg grupowych ustaleń masz przychód z praw autorskich a nie z DG,
Natomiast jakoś nie słychać o pogromie firemek informatycznych,
więc alb o coś przeoczyliśmy, albo nikt się tego nie czepia.

Może czepianie się bądź nie zależy od tego, która opcja w danym
przypadku będzie korzystniejsza dla budżetu :)

W tym tekście:
http://podatki.gazetaprawna.pl/porady/31456,obrot_licencjami_nie_stanowi_przychodu.html
kluczowe jest ostatnie zdanie. Ja nadal twierdzę, że nic nie stoi na
przeszkodzie, żeby wpisać do ewidencji wnip wytworzone w ramach dg prawa
majątkowe, co najwyżej z wartością zero, więc bez prawa do amortyzacji.

Przychód z *obrotu prawami* może i tak (chociaż mi Twoja wersja nie pasuje),
ale przychód *z praw* to już inna broszka i nie ma go w art. 14 updof,
więc zostaje art. 18.

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-04-29 13:29:37
Autor: Tomek
[spamik] Nowy program do faktur itp.
Dnia 29-04-2009 o 13:28:20 ajt <ajt@usunajt.com.pl> napisał(a):

  autor pisze:
Tomek <tomekziel@op.pl> napisał(a):

Z ciekawoĹ&#65533;ci - jak rozliczasz przychody ze sprzedaĹźy dumpingowca - wpisujesz
je do KPiR ?

-> ewidnecja vat -> KPIR

:)

Ładnie to tak się podśmiewywać z nieświadomości kolegi autora :) ?

--
Pozdrawiam,
Tomek

[spamik] Nowy program do faktur itp.