Nowy punkt - potrzebna kasa fiskalna czy nie ?

Data: 2009-08-20 08:44:07
Autor: Grzes
Nowy punkt - potrzebna kasa fiskalna czy nie ?
Witam,

Mam pytanie dotyczące kasy fiskalne.
Działalność to sprzedaż przez internet (allegro).
Brak kasy wynikający ze zwolnienia (przelewy tylko na konto, z opisem za co).

Mam pytanie czy otwierająć teraz punkt stacjonarny w inny miejscu,
potrzebuję od razu kasę fiskalną, czy obowiązuje zwolnie do 20 tyś.
w tym nowym punkcie ?

Szukam odpowiedzi w Dz. U. - Kasy rejestrujące - lecz nie bardzo mogę
znaleść odpowiedź na pytanie.

Pan w okienku w urzedzie skarbowym powiedział, że nie trzeba, że nowy punkt
w nowym miejscu liczy się od początku.

Gdyby ktoś mógł pokierować na odpowiedź lub wiedział jak to jest będę wdzieczny.

pozdrawiam
Grzesiek

Data: 2009-08-20 06:49:50
Autor: jureq
Nowy punkt - potrzebna kasa fiskalna czy nie ?
Dnia Thu, 20 Aug 2009 08:44:07 +0200, Grzes napisał(a):

Mam pytanie czy otwieraj¹Ì teraz punkt stacjonarny w inny miejscu,
potrzebujĂŞ od razu kasĂŞ fiskalnÂą, czy obowiÂązuje zwolnie do 20 tyÂś. w
tym nowym punkcie ?

Limit jest na podatnika a nie na miejsce sprzedaży. Liczy się do niego także ta sprzedaż "internetowa". Więc jeśli to nie jest pierwszy rok, to limit wynosi 40 kzł. I pamiętaj, że na niektóre towary kasa jest potrzebna zawsze.

Data: 2009-08-20 02:53:32
Autor: Jarek Andrzejewski
On Aug 20, 8:49 am, jureq <ju...@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> wrote:
> [...]

także ta sprzedaż "internetowa". Więc jeśli to nie jest pierwszy rok, to
limit wynosi 40 kzł. I pamiętaj, że na niektóre towary kasa jest

Są róni i równiejsi...
Kiedyś bez powodzenia drążyłem, dlaczego nie ma kas na poczcie. Jakoś
nie wydaje mi się, żeby 40k/rok na towarach nie zarabiali... :-)

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2009-08-20 09:23:34
Autor: Grzes

Użytkownik "jureq" <jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> napisał w wiadomości news:h6irme$7a7$1news.onet.pl...

[...]

Dziękuję za odpowiedź.
Tak właśnie mi się wydawało, że nowy punkt nie ma tu za wiele do rzeczy
i "interpretacja" osoby w urzędzie była niewłaściwa.

W związku z tym mam jeszcze jedno pytanie, czy w takim razie
potrzebna byłaby jedna kasa (w nowym punckie na start), czy dwie
- druga do sklepu internetowego (jako, że wpływy na osobę prowadzącą
działalność, nie byłby już tylko w formie przelewów na konto) ?

Co do towarów, które musza mieć już kase na start to wiem.
Tu jest akrurat odzież wieć jej to nie do tyczy.

pozdrawiam i dziękuję
Grzesiek

Data: 2009-08-20 21:39:30
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 20 Aug 2009, Grzes wrote:

[...]

  Zajrzyj do rozporządzenia - zwolnienie z rejestracji obrotu
"wysyłkowego", opłacanego identyfikowalnymi przelewami jest
*przedmiotowe*.
  Znaczy nie podlegają pod obowiązek kasowy te sprzedaże
(a nie "nie podlega podatnik"), zatem również w przypadku
kiedy *ma* kasę (podlega, on podlega), same "wysyłkowe
identyfikowalne" nie podlegają.
BTW: rozumiem że w "identyfikacji" masz również adresy?

pzdr, Gotfryd

Nowy punkt - potrzebna kasa fiskalna czy nie ?