Nowy regulamin kart kredytowych Citi a Revolut

Data: 2018-08-17 20:00:02
Autor: Bogdan B.
Nowy regulamin kart kredytowych Citi a Revolut
Czy ktoś ma pewne informacje jak Citibank traktuje od 8 sierpnia doładowania Revolut? W nowym regulaminie jest taki zapis:

Transakcja szczególna
  - Transakcja podlegająca spłacie, oprocentowaniu oraz naliczeniu opłat lub prowizji na zasadach wskazanych w Regulaminie
oraz Tabeli Opłat i Prowizji dla Transakcji gotówkowych, tj.: (...)
- Transakcja u podmiotów świadczących usługi w zakresie wymiany walut, walut wirtualnych i środków płatniczych oraz pośredniczących w wymianie.

Zadałem pytanie w Citibank online, czy transakcja na rzecz podmiotu, który ma kod kategorii akceptanta MCC równy 6012 (kod opisany jako: instytucje finansowe - towary i usługi) jest transakcją szczególną czy nie. Ale zero odpowiedzi.

Bogdan B.

Data: 2018-08-17 13:20:49
Autor: Kris
W dniu piątek, 17 sierpnia 2018 20:00:07 UTC+2 użytkownik Bogdan B. napisał:

[...]

Godzine temu to pytanie zadałeś czy z dwie godziny może?

Data: 2018-08-18 02:15:06
Autor: Dawid Rutkowski
Nowy regulamin kart kredytowych Citi a Revolut
Doładuj złotówką i zobacz, co się stanie, wiele nie stracisz.
Z info w necie - citek traktuje doładowanie revolut z KK (chyba wszyscy, co sprawdzali, mielu MC, ale to raczej bez znaczenia) jako transakcję pół-gotówkową - nie daje GP, ale też nie pobiera prowizji.
A zapis nie jest nowy, tylko przeredagowany.
Jak chcesz KK do revoluta czy curve to polecam wbk lub db, sprawdzone, traktują jako bezgotówkowe.
W wbk jest promo - karta bezpłatna dożywotnio przy wnioskowaniu przez telefon albo net. Po założeniu konta każdy dostaje ofertę do 4k na klik.
W db dają do 4300 na oświadczenie o dochodach, karta darmowa przy obrocie 12k na rok - wlicza się w to doładowanie revoluta, wypłaty w bankomacie curve oraz płatności za rachunki domowe.
Ale chyba lepiej od razu celować w wbk, bo od Q4 przejmują db.

Data: 2018-08-18 11:30:56
Autor: Wojciech Bancer
On 2018-08-18, Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> wrote:
[...]

A to coś się zmieniło, bo ja kiedyś (3-4 miesiące temu) doładowywałem z Simplicity
i nie miałem żadnych odsetek, ani też prowizji. Transakcja była widoczna jako
bezgotówkowa.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2018-08-19 13:22:46
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu sobota, 18 sierpnia 2018 11:31:00 UTC+2 użytkownik Wojciech Bancer napisał:

A to coś się zmieniło, bo ja kiedyś (3-4 miesiące temu) doładowywałem z Simplicity i nie miałem żadnych odsetek, ani też prowizji.
Może zmieniło się to, że to w końcu poprawili. Albo miałeś szczęście i u Ciebie się ten głupi błąd nie pojawił (tak w citku bywa, żonie się kiedyś zawiesiło wysyłanie smsów 3d-secure i dopiero ręczna interwencja pomogła).

Transakcja była widoczna jako bezgotówkowa.
O, a po czym to w citku rozróżniasz?

Data: 2018-08-20 10:37:33
Autor: Pete
[...]

Ale to tylko Ty twierdzisz, że zasileniua revoluta są traktowane inaczej niż zakup.
Wiele osób pisało(*)  że jest jak pozostałe a Ty się upierasz że nie. Może sam coś kręcisz :P

Transakcja była widoczna jako bezgotówkowa.
O, a po czym to w citku rozróżniasz?

Zapewne po braku odsetek na wyciągu :P

(*)m.in. ja pisałem, że revolut jest bez odsetek.

--
Pete

Data: 2018-08-20 05:24:38
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu poniedziałek, 20 sierpnia 2018 10:37:34 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

Ale to tylko Ty twierdzisz, że zasileniua revoluta są traktowane inaczej niż zakup.
Wiele osób pisało(*)  że jest jak pozostałe a Ty się upierasz że nie. Może sam coś kręcisz :P

Ja jedynie powtarzam historie z drugiej ręki, ale usłyszane od dwóch w miarę godnych zaufania osób, datowane mniej więcej kwiecień-maj.
Być może byli to pionierzy, dzięki których reklamacjom - mimo, że załatwionym odmownie - citek w końcu to naprawił.
Sam revoluta nie mam (głupia apka nie chce się zainstalować ze sklepu play na tablecie, tak samo jak IKO - z IKO zhackowałem, z revolutem już mi się nie chce), a jeszcze się nie zdecydowałem dodać KK citka do curve, za bardzo mi na tej KK zależy.

> O, a po czym to w citku rozróżniasz?

Zapewne po braku odsetek na wyciągu :P

Hmm, jeśli na wyciągu w ogóle nie było odsetek, to można przyjąć, że wszystkie transakcje były bezgotówkowe.
Ale jak wygląda to wtedy, gdy jest jakaś transakcja gotówkowa?
Jako że przez 4 lata posiadania KK nie zrobiłem ani jednej (i również ani jednej bezgotówkowej spłacanej po GP), to nie wiem - czy odsetki pokazane są tylko sumarycznie, czy też dla każdej transakcji pokazane są odsetki osobno?
O to chodziło z tym pytaniem o rozróżnianie, w citku bowiem nie ma czegoś takiego, jak mam chociażby w db, że transakcja bezgotówkowa (w tym przelew opłat za rachunki domowe czy też wypłata z bankomatu za pośrednictwem karty curve) opisane są dodatkowo jako "zakup".

A tak a propos citka to od dzisiaj przestali pokazywać pełne numery kart w ST - teraz jest "XXXX XXXX XXXX nnnn". Na wyciągach chyba już od dawna nie było, za to numer jest w postaci "nnnn XXXX XXXX nnnn" - nie ma to jak jednorodność ;P
Coś im się też popsuło dziś z kodami SMS - i to na tyle, że przysłali mi kod sms do potwierdzenia logowania.

Data: 2018-08-20 16:19:42
Autor: Pete
[...]

raczej bezodsetkowe. Bo nadużyciem byłoby doładowanie revlouta nazwać bezgotówkowym, ;)

Ale jak wygląda to wtedy, gdy jest jakaś transakcja gotówkowa?

Nie mam pojęcia. Oprócz planów ratalnych komfort unikam jak ognia zakupów z odsetkami.

[...]

Jak pisałem wyżej, miałem tylko plan ratalny - tam każdy plan ma swoją osobną pozycję kapitał  oraz odsetki

[...]

Na wyciągu (w ST i apce podobnie) jest razem z innymi zakupami z opisem:
Revolut*2508* revolut.com GB

--
Pete

Data: 2018-08-20 08:09:20
Autor: Dawid Rutkowski
Nowy regulamin kart kredytowych Citi a Revolut
Ten "komfort" z citka to jest średnio opłacalny z uwagi na doliczaną "opłatę operacyjną" - chyba że masz taką ofertę jak ja, że ta opłata to 0zł i RRSO wychodzi 10,47% - wtedy rzeczywiście jest to jeden z najtańszych dostępnych kredytów nie-hipotecznych, a do tego pozwala dalej normalnie korzystać z KK.

Data: 2018-08-20 22:39:22
Autor: Pete
[...]

Mam tylko oprocentowanie 10%. Jeszcze lepiej jest w Mille - tam jest tylko opłata - 1%.

--
Pete

Data: 2018-08-20 22:37:05
Autor: Pete
On 2018-08-20, Pete <nobody@nowhere.com> wrote:

[...]

[...]

Mówisz? A gdzie tam gotówka się pojawiła? :P

Tymi ręcami wyciągłem ze ściany :D

A odpowiadając: tak, uznałem że transakcja jest bezgotówkowa,
bo nie było prowizji oraz nie było żadnych odsetek.

Nie bój niebój. I tak Ci zabiorą(*)

(*)Pierwsze kroki już poczynili - nie będą dawać punktów za to. Krok drugi będzie naliczaniem odsetek w GP.

--
Pete

Data: 2018-08-20 23:00:49
Autor: Wojciech Bancer
On 2018-08-20, Pete <nobody@nowhere.com> wrote:

[...]

Nie bój niebój. I tak Ci zabiorą(*)

(*)Pierwsze kroki już poczynili - nie będą dawać punktów za to. Krok drugi będzie naliczaniem odsetek w GP.

E tam, nie zabiorą. Ja tą kartę na dniach wypowiadam, 300 zł w bonach
niedawno zgarnąłem, to po co mi ona dalej. Nawet nie da się przypisać
do Apple Pay. ;)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2018-08-21 01:35:19
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu poniedziałek, 20 sierpnia 2018 23:00:51 UTC+2 użytkownik Wojciech Bancer napisał:

E tam, nie zabiorą. Ja tą kartę na dniach wypowiadam, 300 zł w bonach
niedawno zgarnąłem, to po co mi ona dalej. Nawet nie da się przypisać
do Apple Pay. ;)

To jeszcze przynajmniej stówkę możesz z tego wyciągnąć, jeśli co nieco tą kartą wydawałeś - kliknij wypowiedzenie w ST, tak mniej więcej po tygodniu powinni zadzwonić z propozycją moneybacku 10% - co prawda max. zwrot to 100zł do wypłaty za 3 miesiące - ale kto wie, czy tego numeru nie da się powtarzać co kwartał, sprawdzamy to właśnie z kartą simplicity żony, za którą dostaliśmy stówkę oraz telefon (choć nie taki, jaki myślałem, że będzie - w temacie reklamacja do reklamacji ze straszeniem Rzecznikiem Finansowym ;)

Data: 2018-08-19 21:53:12
Autor: Waldek
[...]

KK ING z Revolucją też bez opłat.
KK IMO dość tania, only 35zl opłata roczna,
i całkiem niedawno była promocja 200 zeta - nie wiem czy już wygasła

Pozdro

Data: 2018-08-19 13:18:35
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu niedziela, 19 sierpnia 2018 21:53:14 UTC+2 użytkownik Waldek napisał:

KK ING z Revolucją też bez opłat.
KK IMO dość tania, only 35zl opłata roczna,
i całkiem niedawno była promocja 200 zeta - nie wiem czy już wygasła

Niedawno to była 300zł, teraz do końca sierpnia jest 200zł oraz drugie 200zł za wyrobienie dodatkowej - też dla starych klientów, warunek to brak dodatkowej na 1 lipca.
Aha, ta "tania" to visa, mc jest droższy i ma większe warunki zwolnienia - dla visy wystarczy 2400 płatności rocznie.
Ja jednak wolę w pełni darmową niż "tanią" - choć promo ma zalety.

Data: 2018-08-20 22:20:59
Autor: Waldek
[...]

Może i 300 :) - tyle tych promocji że można się pogubić,
a jeszcze nie wypłacili ;)
Oczywiście z KK zawsze można zrezygnować, choć 2400 łatwo "wyrobić"
- np. revolutem - choć nie wiadomo jak długo :D

Ps. Citka "uwolnionego" mam od dawna, ale mało używam
traktuje jako zapasówke na wszelki wypadek ;)

Data: 2018-08-23 18:29:49
Autor: Bogdan B.
W dniu 2018-08-17 o 20:00, Bogdan B. pisze:
Czy ktoś ma pewne informacje jak Citibank traktuje od 8 sierpnia doładowania Revolut?

Doczekałem się odpowiedzi z Citibanku:

"(...)Informuję, że transakcja na rzecz usługodawcy oznaczonym MCC 6012 (np. revolut.com) to transakcja gotówkowa.(...)"

Z poważaniem
(...)
Starszy Specjalista ds. Usług Transakcyjnych
Biuro Obsługi Wyspecjalizowanych Produktów Detalicznych
Citi Handlowy

Nowy regulamin kart kredytowych Citi a Revolut