Nowy rodzaj blendy - to będzie hit sezonu

Data: 2011-04-14 23:23:55
Autor: morghul
Nowy rodzaj blendy - to będzie hit sezonu
http://moto.allegro.pl/czarny-matowy-bezpieczny-kask-helmet-dwie-szyby-i1546537516.html
Technologia w państwie środka idzie do przodu i badania wykazały ze blanda to przeżytek, teraz dual visor jest na topie ;)
A swoją droga te badziewne kaski po 12zł idą jak woda na allegro http://moto.allegro.pl/kaski-i-odziez-kaski-4075?order=bd&change_view=1 więc pewnie markowe potanieją przy takiej konkurencji ;)

--

morghul

Data: 2011-04-14 22:43:36
Autor: nightwatch77
Nowy rodzaj blendy - to będzie hit sezonu
a czy byle owiewka do yamahy to musi kosztować 1000 złotych? Rozumiem
że tak zaawansowany technologicznie kawałek plastiku musi być drogi,
to nic że są robione w Chinach i produkcja kosztuje 5 złotych -
pozostałe 995 jest po to żeby właściciel mógł twierdzić że płaci za
bezpieczeństwo i tu nie ma kompromisów. Najdroższy najbezpieczniejszy.
Pokombinuj chwilę: jeśli chińczyk jest w stanie zrobić kask za 5
złotych to zgadnij gdzie jest produkowany Twój kask za tysiaka?

Data: 2011-04-15 08:33:32
Autor: kocyk
nightwatch77 wrote:
[...]

Pytanie nie brzmi gdzie. Pytanie brzmi jak i z czego. Zycze szczescia.
K.

Data: 2011-04-15 09:44:26
Autor: Marcin N
Użytkownik "kocyk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:io8omo$l5e$1@news.onet.pl...

nightwatch77 wrote:
[...]

=========

Ciekawe. Powiedzmy, że z najwyższej jakości elementów. To ile one kosztują? 50 zł? 100?
Niech będzie, że łączny koszt kasku to 100 zł - tych sprzedawanych za 2500.
Wiadomo, testy, marka, kontrola jakości - to też kosztuje, ale nie ma co ukrywać, że te motocyklowe gadżety mają niezwykle wyśrubowane ceny.

Data: 2011-04-15 11:29:28
Autor: Jasio
Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości news:io8t09$706$1news.onet.pl...

Ciekawe. Powiedzmy, że z najwyższej jakości elementów. To ile one kosztują? 50 zł? 100?
Niech będzie, że łączny koszt kasku to 100 zł - tych sprzedawanych za 2500.

Ale zapomniałeś napisać, że koszt produkcji kasku oszacowałeś na podstawie własnej firmy produkującej kaski.

Wiadomo, testy, marka, kontrola jakości - to też kosztuje, ale nie ma co ukrywać, że te motocyklowe gadżety mają niezwykle wyśrubowane ceny.

Na tvn.turbo był swego czasu w serii "Polak potrafi" pokazany cykl produkcyjny kasków Bella w zakładzie pod Warszawą.
Myślę, że ilość roboczogodzin dla produkcji pojedynczego kasku można bezpiecznie założyć powyżej 3. A koszt wyprodukowania kasku to również koszt zdobycia atestów i uwaga: zaprojektowania.
Tak, te fikuśne malowania, choć mi się osobiście nie podobają, również są czyjąś odpłatną twórczością.

Więc cena obejmuje nie tylko bezpośredni koszt produkcji.

Chińczycy nie przejmują się ani jakością czy rodzajem użytego materiału, ani atestem, ani projektem (przecież można odlać formę z gotowego kasku innej firmy) ani płaceniem ZUSów, srusów i innych składek za swoich pracowników.
Ten produkt kaskopodobny ma na zdjęciu na allegro wyglądać jak kask. Ot, całe wymagania.

--
Jasio
etz vfr

Data: 2011-04-15 20:18:47
Autor: kocyk

nightwatch77 wrote:
[...]

Oceniam na 500zl. Wiesz jak sa budowane kaski arai np? Nie. Wiesz jakie sa koszty testowania co ktoregos kasku? Jakie sa koszty R&D? Gowno wiesz. Dla was kosz wyprodukowania to koszt materialu i chinczyka, nic bardziej mylnego. Laczny koszt produkcji oscyluje okolo 1/3 ceny sklepowej netto.

Niech będzie, że łączny koszt kasku to 100 zł - tych sprzedawanych za 2500.
Wiadomo, testy, marka, kontrola jakości - to też kosztuje, ale nie ma co ukrywać, że te motocyklowe gadżety mają niezwykle wyśrubowane ceny.

Przymusu kupowania nie ma. Mozna latac w chinczyku za 20, albo za 100, i sie cieszyc, ze sie nie przeplaca. Tylko radze pamietac, ze kask za 100zl w produkcji kosztuje jakies 25.
K.

Data: 2011-04-15 23:22:42
Autor: Tytus
Nowy rodzaj blendy - to będzie hit sezonu
Siemka

*** "kocyk"
[...]

Kolega moze nieco przyblizy nam jak i z jakich kosmicznych materialow sa zrobione kaski Arai co usprawiedliwialoby ich cene - bo ja nie zauwazylem roznicy (oprocz ksztaltu) od tanszych o 40% Shoei - ktore IHMO rowniez sa o polowe za drogie.
Owszem dla potrzeb skarbowych koszta sa windowane do horendalnych poziomow ale nijak nie ma sie to do rzeczywistosci.
Nie slyszalem rowniez zeby w wieloseryjnej produkcji kazdy kask przechodzil tak kosztowne testy - owszem pomysl kosztuje ale to przesuwanie kasy bo przeciez duze firmy maja swoje biura projektowe a tam dyma sie stazystow co chca sie zalapac, korzystajac z ich projektow i nazywajac je potem "projektem biura". Ale byc moze jestem w bledzie. Byc moze w tym przemysle jest inaczej niz w innych.
Za to pewien dealer proponowal mi n.p. takie cus jak szukalem kolejnego garnka  :
  http://www.atm-motocykle.pl/product-pol-64-Kask-Caberg-Uno-Jet-Perlowy.html
za 500 pln co daje nie jakie pojecie o marzach sprzedawcow.

--
         Tytus
żółta motorynka

Data: 2011-04-16 07:37:55
Autor: kocyk
Nowy rodzaj blendy - to będzie hit sezonu
Tytus wrote:
Siemka

*** "kocyk"
[...]

Kolega nie przyblizy, bo sie koledze nie chce. Siegnij to biezacej prasy motocyklowej, byl na ten temat artykul.

Owszem dla potrzeb skarbowych koszta sa windowane do horendalnych poziomow ale nijak nie ma sie to do rzeczywistosci.
Nie slyszalem rowniez zeby w wieloseryjnej produkcji kazdy kask przechodzil tak kosztowne testy

Nie napisalem kazdy. Napisalem co ktorys.

[...]

No jesli wg ciebie w kazdym przemysle jest tak, ze projektuja stazysci za darmo, to sie dziwie, ze motocyklem sie nie boisz jezdzic. W moim swiecie projektuja inzynierowie i stylisci, za ciezkie pieniadze.

Za to pewien dealer proponowal mi n.p. takie cus jak szukalem kolejnego garnka  :
 http://www.atm-motocykle.pl/product-pol-64-Kask-Caberg-Uno-Jet-Perlowy.html za 500 pln co daje nie jakie pojecie o marzach sprzedawcow.

Marze nie sa zadna tajemnica. Srednie upusty importera to 40-55%. Odejmij od tego koszty dzialalnosci, transport, i podziel na czesc importera i dealera. Jesli ktos importuje bezposrednio ma duze mozliwosci rabatowania, co jest normalne. Nienormalne jest, ze tych rabatow udziela, bo sam sobie psuje rynek. I jak pisalem, koszty produkcji to jakies 1/3 ceny netto. Reszta miedzy cena zakupu importera a kosztem produkcji to zysk producenta i ew. cla.
K.

Data: 2011-04-16 03:16:53
Autor: Tytus
[...]

To moze choc jakies tytuly???
Bo chyba nie chodzi o te kolorowe odpowiedniki "Pani Domu" dla
katalogboysow pelne kryptoreklam
w ktorych "redaktory" pisza na zamowienie i za kase tych co maja
dobrze wypasc...

*** Nie napisalem kazdy. Napisalem co ktorys.

I ten coktorys test jest taki drogi???
Na czym on polega ten test???

[...]

Zyjemy w innych swiatach - w moim pojazdy projektuja i stylizuja
maszyny pod nadzorem
zespolu ludzi. W tym zespole ktos musi miec nazwisko i styka. I watpie
czy praca w takich zespolach rozni sie w sensie stosunkow spolecznych
od pracy w biedronce czy tesko ba nawet z racje na swoja "niezwyklosc"
zapewne latwiej w nich o wyscig szczurow bo jest o co sie bic.
Giugiaro na 100% nie stworzyl takiego potworka jak nasz Polonez a
jednak to jego nazwisko
widnieje pod tym projektem.
Mysle ze rowniez Pininfarine latwiej bylo spotkac ze szklaneczka
skocza w reku niz z olowkiem.
Poza tym po co sie za mocno wysilac jak i tak trzeba zatrudnic agencje
reklamowa a ta wypromuje kazde gowno.

Ale wiem o czym piszesz - niestety czasem z racji obowiazkow
sluzbowych musze zapoznac sie z jakims folderem reklamowym
I tam wlasnie kroluja zwroty typu "naszy wysoko wykwalifikowany
personel"  "nasz nowoczesny produkt" etc...
Podobnymi zwrotami zaczynaly sie rowniez instrukcje obslugi WFM i
Syreny 105

*** Marze nie sa zadna tajemnica. Srednie upusty importera to 40-55%.

Chwila - kask za 990 pln (cena u dealera) moge miec za 500 czyli 1/2
ceny.
Nie jest to akcja calkowicie charytatywna a jedyne wymiana uprzejmosci
- mysle ze w tym przypadku marza to ok 20%
czyli cena zakupu to ok 400 pln
Od tego trzeba odjac cla podatki transport...
fabryka za free rowniez nie dziala
IHMO - produkcja to max 50 pln

Data: 2011-04-16 14:18:47
Autor: kocyk
Tytus wrote:
[...]

Bodaj w motormanii. Czyli akurat w periodyku bunczucznym.

*** Nie napisalem kazdy. Napisalem co ktorys.

I ten coktorys test jest taki drogi???
Na czym on polega ten test???

Na kasacji kasku.

[...]

Mysle, ze tak nie jest do konca. Powazne biura sie przykladaja. Zespoly konstrukcyjne tym bardziej. I nie posilkuja sie stazystami, nie do projektowania.

[...]

Nie, nie o tym pisze.

[...]

A imho mowimy o jakims wycofywanym modelu, prywatnym imporcie itp. Ja handluje od lat, cos o tym wiem. Z taka przebitka moga sprzedawac tylko giganci, jak adidas.
K.

Data: 2011-04-18 08:16:29
Autor: Jasio
Użytkownik "kocyk" napisał w wiadomości news:ioc1a2$ccb$1news.onet.pl...
Tytus wrote:
[...]

Potwierdzam.
Artykuł ten znajduje się w kwietniowym numerze 4(16) Motormanii.

--
Jasio
vfr etz

Data: 2011-04-19 02:33:03
Autor: Wieca
W dniu 2011-04-16 07:37, kocyk pisze:

No jesli wg ciebie w kazdym przemysle jest tak, ze projektuja stazysci
za darmo, to sie dziwie, ze motocyklem sie nie boisz jezdzic. W moim
swiecie projektuja inzynierowie i stylisci, za ciezkie pieniadze.

LOL.

Kocu. To nie są ciężkie pieniądze. Technologia jest prosta i znana od lat. Tu nic się nie zmienia. Mało tego - nawet jak pojawia się coś nowego to z reguły jest adaptacja z innego przemysłu - choćby kosmicznego. A projektant na etacie zarabia grosze. Podobnie grafik czy stylista. I uwierz - wiem co mówię.

--
Pozdr
Wieca

DL-1000 V-Strom Zjadacz wróbli

Data: 2011-04-15 09:01:36
Autor: Tytus
Nowy rodzaj blendy - to będzie hit sezonu
Siemka

***"nightwatch77" .
Pokombinuj chwilę: jeśli chińczyk jest w stanie zrobić kask za 5
złotych to zgadnij gdzie jest produkowany Twój kask za tysiaka?

W tej samej fabryce - tyle ze w innej jej czesci
z nieco lepszych materialow -  majacych super-duper zastrzezone nazwy.
I chinol ktory je robi dostaje dwie miski ryzu zamiast jednej
Potem pracuja troche nad malunkiem.
A potem marketing marketing marketing...
Jak widac leszczy nie brakuje :)

--
         Tytus
żółta motorynka

Data: 2011-04-15 10:30:35
Autor: Glub
On 2011-04-15 09:01:36 +0200, Tytus said:
[...]

Trzeba ten markieting z czegoś opłacić- a najlepiej chyba z naszej kieszeni, nie?
--
Glub
SWT-400

Data: 2011-04-15 03:31:24
Autor: Lisciasty
On 2011-04-15 09:01:36 +0200, Tytus said:
> A potem marketing marketing marketing...

Trzeba ten markieting z czego op aci - a najlepiej chyba z naszej
kieszeni, nie?

Na początku kariery motocyklowej kupiłem niemarketingowy kask Tiger za
120 zeta, miesiąc po kupnie ptak obesrał mi szybkę i gówno wżarło się
tak, że nie szło tego wyczyścić, kupiłem więc nową szybkę. Długo
niestety nie pojeździłem bo podczas tankowania padaki zostawiłem
skorupę na siedzeniu, wiatr zawiał, garnek spadł na glebę i się
rozpękł.
Kupiłem marketingowego Shoeia który kosztował więcej niż moja Jawa,
służy mi do tej pory, raz wymieniłem szybkę bo się zużyła nieco.

A Wy możecie jeździć z chinolem na głowie, w zasadzie nie moja
sprawa ;P

Pozdrawiam
Lisciasty      /Jelcz-Laskowice. Zadupie Wroclawia/
--
Kawidło GPZ 550 '82
Tygrys '05

Data: 2011-04-15 10:32:21
Autor: AZ
On 2011-04-15, Lisciasty <lisciasty@post.pl> wrote:

Na początku kariery motocyklowej kupiłem niemarketingowy kask Tiger za
120 zeta,
Przeplaciles chlopie, ja kupilem za 60.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-04-15 03:35:19
Autor: Lisciasty
On 2011-04-15, Lisciasty <liscia...@post.pl> wrote:
Przeplaciles chlopie, ja kupilem za 60.

To było ze 12 lat temu, wtedy to był wypas więc musiał kosztować ;)

Pozdrawiam
Lisciasty      /Jelcz-Laskowice. Zadupie Wrocławia/
--
Kawidło GPZ 550 '82
Tygrys '05

Data: 2011-04-15 09:04:16
Autor: morghul
Nowy rodzaj blendy - to będzie hit sezonu
Pokombinuj chwilę: jeśli chińczyk jest w stanie zrobić kask za 5
złotych to zgadnij gdzie jest produkowany Twój kask za tysiaka?

Akurat mam kask za 200zl ;) a wymienię napewno nie na taki za tysiaka. Chinol może i jest w stanie zrobić za 5zł ale o jakieś testy, kontrolę jakości i porządne materiały bym ich nie posądzał. Jasną sprawą jest że tysiak czy dwa za kask nie odzwierciedla realnego kosztu produkcji ale 5zł też abstrakcyjnie niskie.

--

morghul

Data: 2011-04-15 11:25:01
Autor: kapec
Nowy rodzaj blendy - to będzie hit sezonu
A ja mam taki za 2 tysie i nie byl robiony w chinach ale w germanii. Czasem przejezdzam kolo tej fabryki. Mialem juz pare roznych kaskow, zdecydowanie ten za 2 tysie jest najlepszy jezeli chodzi o wygluszenie, jakosc, starannosc wykonania. A imie jedo Schuberth C3.
Kapec

Data: 2011-04-15 12:29:26
Autor: morghul
Nowy rodzaj blendy - to będzie hit sezonu
A ja mam taki za 2 tysie i nie byl robiony w chinach ale w germanii. Czasem
przejezdzam kolo tej fabryki.

Ja też, widać po fabryce że drogie kaski produkują ;)

--

morghul

Data: 2011-04-15 12:59:52
Autor: Jasio
Użytkownik "morghul" napisał w wiadomości news:io96m1$jj3$1news.onet.pl...
>A ja mam taki za 2 tysie i nie byl robiony w chinach ale w germanii. >Czasem
przejezdzam kolo tej fabryki.

Ja też, widać po fabryce że drogie kaski produkują ;)

Po samej autobahnie widać, że drogie kaski produkują.

--
Jasio
etz vfr

Data: 2011-04-15 20:23:12
Autor: Grzybol
Użytkownik "morghul" <morghul@tlen.pl> napisał w wiadomości
testy, kontrolę jakości i porządne materiały bym ich nie posądzał. Jasną sprawą jest że tysiak czy dwa za kask nie odzwierciedla realnego kosztu produkcji ale 5zł też abstrakcyjnie niskie.

Po jebnięciu z reguły łeb zawsze zostaje w całości. Niezależnie od tego, czy jest obuty w kask za 20 czy 2000 pln. Problem przewaznie jest z dopasowaniem reszty mięsa do całego łba... tak żeby to jakoś wyglądało.

--
Grzybol

Data: 2011-04-15 19:02:56
Autor: Niby Nic
Nowy rodzaj blendy - to będzie hit sezonu

Pokombinuj chwilę: jeśli chińczyk jest w stanie zrobić kask za 5
złotych to zgadnij gdzie jest produkowany Twój kask za tysiaka?

Jak kask na allegro kosztuje 12zł to produkcja nie kosztuje 5zł tylko 50gr.
Trzeba doliczyć: zysk chińczyka, transport, cło, podatek vat, magazynowanie, opłatę do allegro i oczywiście własny zysk z którego jeszcze kilka opłat trzeba zrobić. Myślę że 50gr to max jaki jest koszt produkcji.
Teraz idź do sklepu i kup dwie śrubki którymi jest przykręcona szyba do kasku. Ile zapłacisz?
Ale za to jakie to będą śrubki !!!

Jacek

Data: 2011-04-15 09:57:05
Autor: SkiMir
W dniu 2011-04-14 23:23, morghul pisze:

Technologia w państwie środka idzie do przodu i badania wykazały
ze blanda to przeżytek, teraz dual visor jest na topie ;)

Fajne. Może do spawania warto by to kupić. Ochrona głowy i przyłbica w jednym.
Może trzeba by chińczykom podpowiedzieć aby jeszcze tą szybę zrobili samościemnającą.

--
M.

Data: 2011-04-15 12:13:47
Autor: Ryback
On 14 Kwi, 23:23, "morghul" <morg...@tlen.pl> wrote:
http://moto.allegro.pl/czarny-matowy-bezpieczny-kask-helmet-dwie-szyb...
Technologia w pa stwie rodka idzie do przodu i badania wykaza y
ze blanda to prze ytek, teraz dual visor jest na topie ;)
A swoj droga te badziewne kaski po 12z id jak woda na allegrohttp://moto.allegro.pl/kaski-i-odziez-kaski-4075?order=bd&change_view=1
wi c pewnie markowe potaniej przy takiej konkurencji ;)

--

morghul

Wkurwia mnie ta dzisiejsza byle jakość. A Niemcy się wycfanili: choc
przenoszą produkcję do Chin to jednocześnie chińskiego badziewia nie
sprowadzają do siebie w niebotycznych ilościach tak jak Polska.
Wkurwia mnie nie to że można teraz kupić skuterek za 1499 zł w tesko
przed bramkami ale to że idzie to wszystko jak świeże bułeczki a
tatusiowie kupują swoim "łepkom" te tanie skuterki, które pojeżdża pół
może rok a potem jak zużyta lalka wędrują gdzieś do komórki i nie
wiadomo nawet jak to naprawić, a do skuterka tatuś kupi temu samemu
"łepkowi" kask za 19,99, bo po co "łepkowi" droższy. "Kask to kask"
niee,..

Data: 2011-04-15 23:09:43
Autor: Michał V-R
W dniu 2011-04-15 21:13, Ryback pisze:

[...]

Ja mysle, ze wantkotfurcy chodzilo nie o cene ale o budowe kasku, sprobuj tym jechac szybciej w zachmurzony, albo deszczowy dzien lub po zmierzchu, jak podniesiesz ciemna szybe leb ci urwie przy wiekszej predkosci
Michal V-R
gg 9409047
żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy

Data: 2011-04-16 10:06:46
Autor: morghul
[...]

Sam jesteś tfurca :P

Cena jak cena, chinol u siebie sprzedaje to pewnie za dolca ;) ale faktycznie, innowacja jest porażająca. Widziałem już kaski sprzedawane z dwoma szybkami ale nie zamontowanym jednocześnie ;)

--

morghul

Data: 2011-04-16 10:23:17
Autor: Michał V-R
Nowy rodzaj blendy - to będzie hit sezonu

Sam jesteś tfurca :P
W jednym przypadku nawet stfurca :-P

Cena jak cena, chinol u siebie sprzedaje to pewnie za dolca ;)
ale faktycznie, innowacja jest porażająca. Widziałem już kaski
sprzedawane z dwoma szybkami ale nie zamontowanym jednocześnie ;)

Sa, a najwiecej tego, to chyba na kazdym motobajzlu jest - tam mnogo tego zjawiska :-)

Data: 2011-04-15 23:40:50
Autor: jeDrASS
Nowy rodzaj blendy - to bĂŞdzie hit sezonu
On 2011-04-14 23:23, morghul wrote:
http://moto.allegro.pl/czarny-matowy-bezpieczny-kask-helmet-dwie-szyby-i1546537516.html

prawie jak Blender z Futuramy :-D
piękne..

--
jeDrASS

Nowy rodzaj blendy - to będzie hit sezonu