Nowy rodzaj składaka

Data: 2011-12-21 15:28:50
Autor: Tomasz Minkiewicz
Nowy rodzaj składaka
On Wed, 21 Dec 2011 15:01:20 +0100
z <zch280672@gazeta.pl> wrote:

Genialne w swojej prostocie?
http://tech.wp.pl/kat,1009659,title,Nagrody-dla-mlodych-polskich-wynalazcow,wid,14098346,wiadomosc.html

Nadałby się taki sprzęt do miasta. Jakieś przeciw? :-)
Duże koła i składany.

Ładnie załatwił przeniesienie sterowania. W ogóle mam wrażenie, że
gość zaczął od wykombinowania jak zrobić rower z napędem przednim,
a składalność mu wyszła serendypnie.
Czy ja dobrze sobie wyobrażam, że złożenie tego rowerka nie wymaga
żadnego zwalniania blokad, tylko się go po prostu łamie w pół (i czy
wtedy kierownica automagicznie ułoży się w osi roweru?).

Ale do miasta (ani niczego innego) się nie nada. Idzie wbrew nurtowi
rozwojowemu rowerów – wymaga dostosowania człowieka do zastosowanych
rozwiązań technicznych, zamiast odwrotnie. Ciekawe jednakowoż jest. :)

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-12-21 15:39:36
Autor: z
Nowy rodzaj składaka
Tomasz Minkiewicz pisze:

Ale do miasta (ani niczego innego) się nie nada. Idzie wbrew nurtowi
rozwojowemu rowerów – wymaga dostosowania człowieka do zastosowanych
rozwiązań technicznych, zamiast odwrotnie. Ciekawe jednakowoż jest. :)

Pozycja za kierownicą miejsko-pozioma, większa moc na pedałach :-) Może dałoby się żyć bez przełożeń. Może jest to kompromis warty zaakceptowania :-)

Data: 2011-12-21 17:12:49
Autor: RadoslawF
Nowy rodzaj składaka
Dnia 2011-12-21 15:39, Użytkownik z napisał:
Tomasz Minkiewicz pisze:

[...]

Mało prawdopodobne. Przy jeździe po łuku czyli z lekko skręconym
kołem moc będzie raczej niższa a stopu mogą się ześlizgiwać
z pedałów.

Pozdrawiam

Data: 2011-12-21 17:02:45
Autor: rmikke
Nowy rodzaj składaka
Dnia Wed, 21 Dec 2011 17:12:49 +0100, RadoslawF nasrkoba/a:

Tomasz Minkiewicz pisze:

[...]

I tu mam fajny pomys, tylko brak mi srodkw i/lub umiejetnoci, eby go
zrealizowa...

--
rmikke                       Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/

Data: 2011-12-21 18:36:32
Autor: ToMasz
Nowy rodzaj skadaka

I tu mam fajny pomys, tylko brak mi srodkw i/lub umiejetnoci, eby go
zrealizowa...

Dawaj, sprbuje to zrealizowa. Dostp do uywanych czci mam niegoraniczony, spawark te mam :)
ToMasz

Data: 2011-12-21 17:55:57
Autor: rmikke
Nowy rodzaj skadaka
Dnia Wed, 21 Dec 2011 18:36:32 +0100, ToMasz naskroba/a:

I tu mam fajny pomys, tylko brak mi srodkw i/lub umiejetnoci, eby go
zrealizowa...

Dawaj, sprbuje to zrealizowa. Dostp do uywanych czci mam niegoraniczony, spawark te mam :)

Jak jeszcze napiszesz, e jestes w DC, lub w polu bezposredniego raenia, to
jestem u Ciebie zaraz po Nowym Roku z bardziej skonkretyzowan wersj pomysu.

A jak dalej, to bdziemy kombinowa przez internet. Chyba, e okolice Lublina.

Data: 2011-12-21 21:58:37
Autor: ToMasz
Nowy rodzaj skadaka
W dniu 21.12.2011 18:55, rmikke pisze:
[...]

lsk....
Narazie przerobiem 16 i wigraka na rowery 2 osobowe. Tak mi atwiej byo dziecko nauczy jedzi, a potem dowozi do szkoy

ToMasz

Data: 2011-12-21 22:14:25
Autor: Tomasz Minkiewicz
Nowy rodzaj składaka
On Wed, 21 Dec 2011 21:58:37 +0100
ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:

W dniu 21.12.2011 18:55, rmikke pisze:
> Dnia Wed, 21 Dec 2011 18:36:32 +0100, ToMasz naskrobał/a:

> Jak jeszcze napiszesz, że jestes w DC, lub w polu bezposredniego
> rażenia, to jestem u Ciebie zaraz po Nowym Roku z bardziej
> skonkretyzowaną wersją pomysłu.
>
> A jak dalej, to będziemy kombinować przez internet. Chyba, że
> okolice Lublina.

Śląsk....
Narazie przerobiłem 16 i wigraka na rowery 2 osobowe. Tak mi łatwiej było dziecko nauczyć jeździć, a potem dowozić do szkoły

Poka fotki.

--
Tomasz Minkiewicz
tommink@gmail.com

Data: 2011-12-21 22:17:30
Autor: Tomasz Minkiewicz
Nowy rodzaj składaka

Data: 2011-12-21 17:20:33
Autor: z
Nowy rodzaj składaka
RadoslawF pisze:
Mało prawdopodobne. Przy jeździe po łuku czyli z lekko skręconym
kołem moc będzie raczej niższa a stopu mogą się ześlizgiwać
z pedałów.

Myślę że to nie aż taki problem bo ten rower łamie się w połowie. Za tym idzie całkiem inne ułożenie ciała. Kurde bez przejechania się możemy wróżyć z fusów. :-)

Data: 2011-12-21 17:30:00
Autor: Tomasz Minkiewicz
Nowy rodzaj składaka
On Wed, 21 Dec 2011 17:20:33 +0100
z <zch280672@gazeta.pl> wrote:

RadoslawF pisze:
> [...]
> z pedałów.
> Myślę że to nie aż taki problem bo ten rower łamie się w połowie. Za tym idzie całkiem inne ułożenie ciała.

W sumie chyba dałoby się tę tylną rurkę skrętną połączyć z rurą
podsiodłową. Tak, żeby siodło skręcało się razem z całą przednią
częścią roweru, co by zupełnie wyeliminowało problemy ze zmianą
położenia przedniego koła względem rowerzysty…

Kurde bez przejechania się możemy wróżyć z fusów. :-)

… tylko ni cholery nie potrafię sobie wyobrazić, czy by to było
korzystne dla wygody i stabilności jazdy, czy wręcz przeciwnie. :)

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-12-21 17:08:51
Autor: rmikke
Nowy rodzaj składaka
Dnia Wed, 21 Dec 2011 17:30:00 +0100, Tomasz Minkiewicz nasrkoba/a:

z <zch280672@gazeta.pl> wrote:

RadoslawF pisze:
> [...]

… tylko ni cholery nie potrafię sobie wyobrazić, czy by to było
korzystne dla wygody i stabilności jazdy, czy wręcz przeciwnie. :)

Mona przeduy przedni cz ramy za o skrtn, umocowa na niej siodeko i
wtedy zawsze pedaowaoby si w pozycji na wprost. A kierownica byaby na
sztywno przymocowana do tylnej czci ramy tak, eby uchwyty byy pionowo po obu
stronach siodeka. Taka jest moja idea poziomki z przednim napdem i sterowaniem
na ty i uwaam, e to by dziaao. Chcesi kto pobawi w pospawanie czego
takiego?

Data: 2011-12-21 18:29:07
Autor: Tomasz Minkiewicz
Nowy rodzaj składaka
On 21 Dec 2011 09:08:51 -0800
rmikke <Ryszard.Mikke@gmail.com> wrote:

Dnia Wed, 21 Dec 2011 17:30:00 +0100, Tomasz Minkiewicz nasrkoba³/a:

Nie wiem, czy mi się podoba, co tu sugerujesz. Ja nigdzie nie
nasr…ałem. :-/

Mo¿na przed³u¿yæ przedni± czê¶æ ramy za o¶ skrêtn±, umocowaæ na niej siode³ko i
wtedy zawsze peda³owa³oby siê w pozycji na wprost.

Aaaa… tak to widzisz? Tyż sprytne. Ale czy to by nie przeszkadzało
rowerowi w kładzeniu się na zakrętach, że wyrzucisz rowerzystę (razem
z całym jego ciężarem) na zewnętrzną?

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-12-21 17:51:12
Autor: rmikke
Nowy rodzaj składaka
Dnia Wed, 21 Dec 2011 18:29:07 +0100, Tomasz Minkiewicz naskroba/a:

[...]

Widzimisi, e nie bardziej, ni na innych poziomkach. Rowerzysta kadby si z
ca przedni czci ramy. Ale nie miaem okazji tego sprawdzi.

Data: 2011-12-21 17:50:21
Autor: z
Nowy rodzaj składaka
Tomasz Minkiewicz pisze:
> [...]
częścią roweru, co by zupełnie wyeliminowało problemy ze zmianą
położenia przedniego koła względem rowerzysty…

Ucierpiałoby składanie. Ja bym tego problemu nie demonizował
Na tym filmie jest gracja, lekkość i komfort :-)

Data: 2011-12-22 09:38:29
Autor: cytawa
Nowy rodzaj składaka
z pisze:

Pozycja za kierownicą miejsko-pozioma, większa moc na pedałach :-) Może
dałoby się żyć bez przełożeń. Może jest to kompromis warty
zaakceptowania :-)

Bez przelozen nie da sie zyc w miescie. Musi byc jakies bo inaczej masz przelozenie 1:1. Cos musi byc w tej piascie, co zwieksza predkosc kola wzgledem pedalow.

Jan Cytawa

Data: 2011-12-22 17:18:14
Autor: PeJot
Nowy rodzaj skadaka
W dniu 2011-12-22 09:38, cytawa pisze:
Cos musi byc w tej piascie, co zwieksza predkosc kola
wzgledem pedalow.

Przed momentem pokazany by w Teleexpresie. Wida byo e koo obraca si szybciej ni korby.

--
P. Jankisz
"Dopki nie skorzystaem z Internetu, nie wiedziaem, e na wiecie jest

Data: 2011-12-21 15:42:56
Autor: ...::QRT::...
Nowy rodzaj składaka

z <zch280672@gazeta.pl> wrote:

[...]

mysle ze nie jest to problem - siodło można by dać tak jak w Giantcie
Revive a z kierownicą też na bank dało by sie coś wymyśleć.

Data: 2011-12-21 15:45:10
Autor: Tomasz Minkiewicz
Nowy rodzaj składaka
On Wed, 21 Dec 2011 15:42:56 +0100
"...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> wrote:

> [...]

mysle ze nie jest to problem - siodło można by dać tak jak w Giantcie
Revive a z kierownicą też na bank dało by sie coś wymyśleć.

Jasne, że by się dało. Trzeba tylko rowerzyście zamienić nogi łamane
w kolanach na teleskopowe i już ją można śmiało obniżać. ;)