Data: 2012-01-03 14:32:06 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Nowy rodzaj składaka | |
On Wed, 21 Dec 2011 15:01:20 +0100
z <zch280672@gazeta.pl> wrote: Genialne w swojej prostocie? W dzisiejszej papierowej Wyborczej artykuł na temat tego roweru (może jest i w sieci, ale ja się na ichniej stronie nie umię odnaleźć). Kierownica rzeczywiście składa się ładnie wzdłuż (w zasadzie to piszą, że złożenia dokonuje się przez obrót kierownicy). Jest fotka złożonego, na której niestety widać, że jego składalność niekoniecznie powala – po złożeniu skraca się o jakieś 30 cm, kierownica przestaje wystawać ku górze i to właściwie tyle. Raczej się nie zmieści płasko do bagażnika większości aut. Wychwalają zwrotność (ja się nie dziwię, on ma bazę kół tak koło metra) i szybkość pozwalającą wyprzedzić prawie każdy inny rower (co prawdopodobnie oznacza, że za chwilę będziemy mieli działające perpetuum mobile, bo jeśli przy zupełnie antyaerodynamicznej pozycji rowerzysty jest taki szybki, to nie ma bata – generuje energię z niczego ;>). Prototyp waży ok. 12 kg, konstruktor twierdzi, że można ją obniżyć o 2-3 kilo. W przedniej piaście przekładnia planetarna 1:2.8 (no fakt, to powinno być oczywiste od początku, że musi tam taka być, ale jakoś do mnie nie dotarło – czyli niestety dodanie zmiennych przełożeń nie będzie tak trywialne, jak mi się wydawało). Artykuł mocno hurraoptymistyczny, trochę za bardzo żeby go całkiem poważnie traktować, ale… kurka, nabieram ochoty na przejechanie się tym wynalazkiem. :) -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2012-01-07 03:42:05 | |
Autor: tr | |
Nowy rodzaj składaka | |
Witam :)
Znalazłem jeszcze jeden interesuj±cy link do dyskusji o rowerze p. Marka Jurka - jedna z osób bior±cych w niej udział miała nawet okazję na tym rowerze pojeĽdzić, dokładnie go opisuje i zamieszcza przy tym trochę szczegółowych zdjęć. dyskusja - http://forum.masa.waw.pl/index.php?topic=1616.0 zdjęcia - http://bzaborow.org/galer/pg/show/1597?page=7 (od strony 7 do 8) Sam bym się chętnie przejechał tym cudem... A je¶li to rzeczywi¶cie taka ¶wietna konstrukcja (i nie kosztowała dużo powyżej 2k zł) to składak z normalnymi kołami zdecydowanie przydałby mi się w dojazdach "kombinowanych" (czyli z wykorzystaniem poci±gów i autobusów) do pracy... |
|
Data: 2012-01-07 07:58:58 | |
Autor: kaczor1 | |
Nowy rodzaj składaka | |
On 7 Sty, 12:42, tr <ru...@op.pl> wrote:
Witam :) W pomy¶le napędzania przedniego koła w sposób bezpo¶redni (bez łańcucha) nie ma niczego odkrywczego. Konstrukcji z napędem na przednie koło, zewnętrzn± przerzutk± i pedałami w osi koła, też jest kilka - wystarczy przeszukać rosyjskie forum rowerów poziomych. Zastosowana piasta, to też w zasadzie standardowe rozwi±zanie http://www.schlumpf.ch/hp/schlumpf/schlumpf_engl.htm Natomiast pomył na sposób sterowania, a konkretnie poł±czenie kierownicy cięgłami, co prawdopodobnie pomaga przy skręcaniu, jest z pewno¶ci± nowy, podobnie jak skrętnie pedały. Każdy kto miał okazje przejechać się rowerem typu MBB (z ruchomym suportem) wie, że skręca się głównie przy pomocy nóg, i trzeba się do tego przyzwyczaić/nauczyć, a tu można wsi±¶ć i od razu pojechać. |
|
Data: 2012-01-07 22:47:53 | |
Autor: z | |
Nowy rodzaj składaka | |
W dniu 2012-01-07 12:42, tr pisze:
Sam bym się chętnie przejechał tym cudem... A je¶li to rzeczywi¶cie Hm... Pojawiły się nowy minus "schlapane nogawki w deszczu" Do¶ć naci±gany. Jak się chce to i składakiem można się urz±dzić (dodać błotniki i jazda). Problem braku przełożeń - do zrobienia. Gabaryty. Co¶ za co¶. Winda chyba spoko. Pewnie normalnie do bagażnika by nie wszedł ale może bez półki by się dało. Zostaje przecież odkręcenie tylnego koła. To i tak bardzo szybkie składanie. z |
|
Data: 2012-01-09 10:04:41 | |
Autor: rmikke | |
[TrocheOT]Re: Re: Nowy rodzaj składaka | |
Dnia Sat, 7 Jan 2012 03:42:05 -0800 (PST), tr naskrobał/a:
Heh... "Z punktu widzenia marketingowego, to przed włascicielem patentu naprawdę długa droga. Co innego zrobić prototyp, nawet udany, a co innego przekonac ludzi, że to nie jest tylko ciekawostka dla wariatów, ale rower i to taki, który chcieliby kupić za te przykładowe 1300zł. Doskonale wiem jak wygl±da to w przypadku rowerów poziomych. Ludzi chętnych by zobaczyć co to, zapytać wła¶ciciela, albo nawet przejechać się jest masa. Ale żeby tak z własnej woli pój¶ć do sklepu i otworzyć portfel... a co ludzie powiedz±, przecież wszyscy jeżdż± na "normalnych". A tutaj będzie jeszcze trudniej, bo i konstrukcja jest jeszcze bardziej nietypowa niż np SLR Storma." Ja tam bym poszedl do sklepu i wydal 1300 zl, tylko gdzie ja poziomke za takie pieniadze w sklepie znajde? Dawno bym taka poziomka jezdzil, tyle ze poziomki do kupienia to albo jakies samorobki (i tu w koncu dopadlem cos, na czym udalo mi sie troche pojezdzic nie wydajac grubej kasy, ale teraz wymaga pewnej inwestycji, bo troche jej kierownice pogialem...), albo kosztuje to jednak jakies 3x wiecej. I o ile chetnych na poziomke ze sklepu za 1300 pewnie by sie troche znalazlo, to chetnych na taka za 3500 jest jakby mniej. -- rmikke Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/ | http://jolanta.korwin-mikke.pl/ |
|
Data: 2012-01-09 04:58:07 | |
Autor: kaczor1 | |
Nowy rodzaj składaka | |
On 9 Sty, 11:04, rmikke <Ryszard.Mi...@gmail.com> wrote:
Dnia Sat, 7 Jan 2012 03:42:05 -0800 (PST), tr naskrobał/a: W tej cenie, lub nawet niższej, fabryczne używane rowery, można kupić na zagranicznych portalach aukcyjnych - głównie Niemcy, Holandia. Te same poziomki pojawiaj± się na allegro, tyle że już z cen± 2000-2800. |
|
Data: 2012-01-09 13:29:42 | |
Autor: rmikke | |
Nowy rodzaj składaka | |
Dnia Mon, 9 Jan 2012 04:58:07 -0800 (PST), kaczor1 naskrobał/a:
Ale to nie jest opcja dla kogos, kto nie ma jeszcze wyobrazenia, co mu przypasuje. To jednak trzeba sobie pomacac, sprobowac... -- rmikke Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/ | http://jolanta.korwin-mikke.pl/ |
|
Data: 2012-01-14 10:06:23 | |
Autor: tr | |
Nowy rodzaj składaka | |
Jako, że mnie ten rower wybitnie zainteresował, to sprawdzam co jaki¶
czas w necie, czy co¶ nowego w tym temacie się nie pojawiło. I tak - do znanego już artykułu w GW, na portalu wyborczej dodano filmik ( http://www.gazeta.tv/plej/0,0.html#film=92065_10958049 ) w którym można zobaczyć - wyci±ganie składaka z bagażnika samochodowego :), wjechanie z rozpędu na skarpę (podjazd długi tak pi razy drzwi na około 30-40 m, wysoki na 4-5 m) i zjechanie z tejże skarpy na przełaj oraz pokonywanie małych, kilkucentymetrowych krawężników. Znalazłem też stronę na facebooku ( http://www.facebook.com/pages/Inventor/139085726104651 ) gdzie zamieszczono filmik z prezentacji roweru w telewizji Polonia. Wynalazca niestety nie jest zbyt medialny, mówił zbyt "technicznie" i nie potrafił zbyt dużo szczegółów przekazać (a i prezenterzy zbytnio nie pomagali w ukierunkowaniu rozmowy, a już facet z Inventora mieszał zupełnie). W każdym razie pan Marek Jurek twierdzi, że problem przerzutek nie istnieje - bo jest spokojnie miejsce na jeszcze 3 przełożenia (ale na razie przełożenie 1:2,8 wystarcza dzięki oparciu za siodełkiem, które pomaga pedałować z większ± sił± niż normalnie). Trwaj± poszukiwania producenta - między innymi w Wielkiej Brytanii i Holandii. Nie zrozumiałem fragmentu o 3 miesi±cach na znalezienie producenta - czy wynalazca daje sobie tyle czasu na jego znalezienie, czy też jest jako¶ zobligowany jak±¶ umow± aby to uczynić w ci±gu 3 miesięcy czy co? W każdym razie zabrzmiało to dosyć niejasno... W każdym razie wyniosłem z tej rozmowy wrażenie (to tylko moje wrażenie - nigdzie w wywiadzie takie zapewnienie nie pada!), że istnieje spore prawdopodobieństwo, że już w następnym roku ten rower będzie w produkcji gdzie¶ na ¶wiecie... |
|
Data: 2012-01-14 10:27:23 | |
Autor: tr | |
Nowy rodzaj składaka | |
Hmm... chwilę po tym jak napisałem poprzedniego posta, znalazłem
kolejny artykuł na wyborczej - http://next.gazeta.pl/next/1,114656,10958660,Polski_superrower__zobacz__jak_jezdzi__I_wszystko_.html Jest tam trochę odpowiedzi na pytania internautów z dyskusji nad poprzednim artykułem oraz dokładne wymiary roweru (rozstaw osi - 95 cm, ¶rednica kół - 29 cali, wysoko¶ć siodełka - 80 cm, przekładnia planetarna 2,8:1, sprzęgło jednokierunkowe, wymiary po złożeniu - 100x115x30 cm, masa - niecałe 12 kg). |
|
Data: 2012-01-15 13:38:40 | |
Autor: z | |
Nowy rodzaj składaka | |
W dniu 2012-01-14 19:27, tr pisze:
Hmm... chwilę po tym jak napisałem poprzedniego posta, znalazłem Po lekturze wiem na pewno że chcę go mieć :-) Gdzie można kupić przekładnie 3 biegow±? Ta jest do jenokołowca nie wiem jak z przełożeniami. Potrzebujemy 2,8:1 i okolice. http://www.schlumpf.ch/hp/schlumpf/schlumpf_engl.htm http://www.angelfire.com/film/unicycle/ Reszta to nie problem :-) z |
|
Data: 2012-02-01 11:42:26 | |
Autor: tr | |
Nowy rodzaj składaka | |
A dzisiaj znalazłem wideo zupełnie innego składaka z "normaln±" ram± i
kołami - patent na składanie genialny w swojej prostocie... Choć ciekawe czy po roku użytkowania nadal by tak gładko się go składało i rozkładało. http://vimeo.com/35845538 |
|
Data: 2012-02-02 08:52:54 | |
Autor: z | |
Nowy rodzaj składaka | |
W dniu 2012-02-01 20:42, tr pisze:
A dzisiaj znalazłem wideo zupełnie innego składaka z "normaln±" ram± i Dzięki. Takie co¶ idzie zrobić z marszu. Mam nadzieję że ACTA mi daruje :-) z |
|
Data: 2013-08-03 00:10:11 | |
Autor: antonijasny | |
Nowy rodzaj składaka | |
W dniu ¶roda, 1 lutego 2012 20:42:26 UTC+1 użytkownik tr napisał:
A dzisiaj znalazłem wideo zupełnie innego składaka z "normaln±" ram± i Czy kto¶ może wie co dalej z tym rowerem sie dzieje i kiedy i gdzie będzie go można kupić? |
|
Data: 2012-01-09 12:14:42 | |
Autor: cytawa | |
[TrocheOT]Re: Re: Nowy rodzaj składaka | |
rmikke pisze:
Ja tam bym poszedl do sklepu i wydal 1300 zl, tylko gdzie ja poziomke za takie Gzie ja bym taka poziomke trzymal. Juz nie mam miejsca. Jan Cytawa |
|
Data: 2012-01-07 23:25:47 | |
Autor: Marcin Hyła | |
Nowy rodzaj składaka | |
On 2012-01-03 14:32, Tomasz Minkiewicz wrote:
On Wed, 21 Dec 2011 15:01:20 +0100 IMHO _bardzo_ ciekawe, ale jakbym miał się przyczepić do wad _immamentnych_ (a nie wydumanych typu brak bagażnika czy błotnika) to prawdopodobnie (nie jeździłem tym rowerem) jest nią niemożność "poderwania" przedniego koła i zatem swobodnego wjazdu na różne przeszkody typu krawężnik itp. Drugi problem to układ półleżący, który IMHO utrudnia ochronę przed deszczem: proste i tanie patenty nie zadziałają, trzeba się przebierać. Zdaje się jest możliwe w tym ciekawym układzie konstrukcyjnym zrobić coś na kształt damki, a przynajmniej roweru z niskim przekrokiem - a to byłoby bardzo istotne w miejskich zastosowaniach, tu duży potencjał i plus. Intelektualnie i konstrukcyjnie bardzo interesujące, ale mam wątpliwości czy realnie przekracza tak bardzo ograniczenia wpływające dziś na używanie roweru, że aż się upowszechni. Ale trzymam kciuki :-) marcin ha -- Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl |
|
Data: 2012-01-08 06:52:28 | |
Autor: kaczor1 | |
Nowy rodzaj składaka | |
On 7 Sty, 23:25, Marcin Hyła <ci...@rowery.org.pl.niespammuj.pi>
wrote: On 2012-01-03 14:32, Tomasz Minkiewicz wrote: Masz racje, koła się nie "poderwie" ale przy tym rozmiarze, już mniejsze przeszkody pokonamy. Dla poziomki z przednim kołem 20" krawężniki s± również uci±żliwe, ale przy przednim kole 24 lub 26, spokojnie można się naszymi drogami poruszać, bez podrywania koła. Nie jeżdżę po chodnikach, a krawężniki na DDR zostały poobniżane przez moich znajomych, lub przeze mnie. To oczywi¶cie nie zmienia faktu, że jest to pewne ograniczenie tej konstrukcji. Drugi problem to układ półleż±cy, który IMHO utrudnia ochronę przed Tu zgoda w pełni. Można co prawda kombinować z różnego typu osłonami, ale wtedy cała idea, aby był to łatwy w transporcie składak, przestaje mieć sens. Intelektualnie i konstrukcyjnie bardzo interesuj±ce, ale mam w±tpliwo¶ci Lubię konstrukcje nietypowe i niew±tpliwie to ciekawe, oraz innowacyjne podej¶cie. Jednak z czysto praktycznego punktu widzenia, je¶li traktować ten rower jako pojazd użytkowy, a nie rozrywkowy, odnoszę wrażenie, że do wad roweru poziomego, dodano wady roweru klasycznego. Oczywi¶cie to wszystko gdybanie i teoretyczne przemy¶lenia, które dopiero praktyka może zweryfikować. Czy będzie nam dane zobaczyć wersje komercyjn±? Mam nadzieje. Również trzymam kciuki, i życzę wytrwało¶ci, bo droga do wprowadzenia nowego produktu na rynek, jest wyboista i kręta. |
|
Data: 2012-01-08 11:46:54 | |
Autor: z | |
Nowy rodzaj składaka | |
W dniu 2012-01-07 23:25, Marcin Hyła pisze:
jest ni± niemożno¶ć "poderwania" przedniego koła i zatem swobodnego wjazdu na różne Moje zainteresowanie wynikło wła¶nie przez to że na składaku jad±c po mie¶cie muszę notorycznie podrywać przód. Niby jadę tylko po ¶cieżkach rowerowych. Przy tych kołach nie musiałbym. :-) z |
|
Data: 2012-01-08 22:32:40 | |
Autor: Coaster | |
Nowy rodzaj składaka | |
Marcin Hyła wrote:
On 2012-01-03 14:32, Tomasz Minkiewicz wrote: Dla mnie duzy problem, to przez 'pollezenie' - brak mozliwosci wykorzystania naturalnego zawieszenia jakim sa nogi rowerzysty.
Przy takiej konstrukcji ukladu kierowniczego: http://i.wp.pl/a/f/jpeg/28196/rower-wynalazek-bez-lancucha-660.jpeg nie bardzo jest mozliwe zrobienie damki bez dodatkowych komplikacji. Nie bardzo widze sens komplikowania konstrukcji ramy w ten sposob. Wirtualna os i tak znajduje sie nad osia kola. A skladanie ramy mozna rozwiazac na rozne inne sposoby. Ta konstrukcja sprzed 115 lat jest duzo prostsza i choc nie jest skladakiem jest IMHO bardzo podobna. http://oldbike.wordpress.com/1896-crypto-bantam/ Brak przekladni kierowniczej na linke to IMHO plus. Zreszta w konkursie na projekt nowoczesnego roweru uzytkowego w Oregonie jeden z konstruktorow zastosowal linki w ukladzie kierowniczym: http://tinyurl.com/oregon-manifest-2011 (1:31 - 1:37) ;-)
IMHO - pozostanie ciekwym gadzetem. I jak tu na nim zrobic 'bany-hopa'? ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2012-01-09 01:06:05 | |
Autor: Marcin Hyła | |
Nowy rodzaj składaka | |
On 2012-01-08 22:32, Coaster wrote:
Przy takiej konstrukcji ukladu kierowniczego: Oj, zupełenie nie ;-) To o czym piszę nie byłoby wielk± komplikacj± w stosunku do tego, co już jest w tym rowerze ;-) A skladanie ramy mozna Własnie zupełnie nie. IMHO - pozostanie ciekwym gadzetem. I jak tu na nim zrobic 'bany-hopa'? ;-) Też ;-) marcin ha -- Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl |
|