Data: 2011-12-22 09:29:09 | |
Autor: Marcin J. | |
Nowy rodzaj składaka | |
Użytkownik "z" <zch280672@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:jcsork$q77$1inews.gazeta.pl... Genialne w swojej prostocie? Tak ogólnie: 1) najprawdopodobniej mała stabilność wynikająca z faktu, że "rack" przerasta "trail" 2) pojazdy ze skrętną tylną osią są niestabilne 3) jeśli przeniesiemy siodełko do części przedniej to gdzie będzie punkt podparcia dla "siły skrętnej" 4) bezwładność skrętna wynikająca z dużej "masy skrętnej" oraz długości wolantu ("kierownicy") - wyobraźcie sobie konieczność wykonania szybkiego ruchu wolantem np. w celu ominięcia przeszkody lub złapania równowagi (jazda po śliskim lub grząskim) 5) powyższe można próbować rozwiązać synergicznie tzn. z premedytacją stworzyć pojazd niestabilny i bez kierownicy jako takiej ale za to łatwo sterowalny balansem całego ciała, trzeba tylko dopracować szczegóły ;) 6) Obciążenie łożysk steru-zawiasu (osiowe, jednostronne) - może ustawić je pod kątem? (patrz p. 5) 7) żeby ten pojazd był składalny trzeba by go trochę zasymetryzować - np. przednia część odsunięta w prawo i pod pewnym kątem (skośna) w stosunku do części tylnej -- > problem z wytrzymałością i "clearance'em". -- Pozdrowionka marcin |
|
Data: 2011-12-23 07:25:02 | |
Autor: rmikke | |
Nowy rodzaj składaka | |
Dnia Thu, 22 Dec 2011 09:29:09 +0100, Marcin J. naskrobał/a:
Hmmm, to moze byc problem. 2) pojazdy ze skrętną tylną osią są niestabilne Ale to zostalo juz rozpracowane teoretycznie. Z rozpracowania wynika, ze przeniesienie osi skretu pod lub przed siodelko i nachylenie jej do tylu (jak w zwyklym pionowym rowerze) rozwiazuje problem. 3) jeśli przeniesiemy siodełko do części przedniej to gdzie będzie punkt Na kierownicy przymocowanej na sztywno do tylnej czesci. 4) bezwładność skrętna wynikająca z dużej "masy skrętnej" oraz długości Nie bardzo widze problem, a w szczegolnosci, czemu ta masa i dlugosc musza byc jakos znaczaco wieksze. 5) powyższe można próbować rozwiązać synergicznie tzn. z premedytacją Nawet trzeba je ustawic pod katem, inaczej nie ma sily, zeby pojazd skrecil bez wypieprzenia sie na zewnatrz luku. Kat wymusi pochylenie rowerzysty do wewnatrz, podobnie zreszta, jak w pionowym rowerze. 7) żeby ten pojazd był składalny trzeba by go trochę zasymetryzować - np. Ja akurat nie zakladam skladalnosci, ale ogolnie masz racje. Oraz, przy kierownicy umocowanej tak, jak mysle, bedzie ona mocno kolidowac ze skladalnoscia. -- rmikke Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/ | http://jolanta.korwin-mikke.pl/ |
|