Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Nowy rodzaj składaka

Nowy rodzaj składaka

Data: 2011-12-22 09:29:09
Autor: Marcin J.
Nowy rodzaj składaka
Użytkownik "z" <zch280672@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:jcsork$q77$1inews.gazeta.pl...
Genialne w swojej prostocie?
http://tech.wp.pl/kat,1009659,title,Nagrody-dla-mlodych-polskich-wynalazcow,wid,14098346,wiadomosc.html


Tak ogólnie:
1) najprawdopodobniej mała stabilność wynikająca z faktu, że "rack"
przerasta "trail"
2) pojazdy ze skrętną tylną osią są niestabilne
3) jeśli przeniesiemy siodełko do części przedniej to gdzie będzie punkt
podparcia dla "siły skrętnej"
4) bezwładność skrętna wynikająca z dużej "masy skrętnej" oraz długości
wolantu ("kierownicy") - wyobraźcie sobie konieczność wykonania szybkiego
ruchu wolantem np. w celu ominięcia przeszkody lub złapania równowagi (jazda
po śliskim lub grząskim)
5) powyższe można próbować rozwiązać synergicznie tzn. z premedytacją
stworzyć pojazd niestabilny i bez kierownicy jako takiej ale za to łatwo
sterowalny balansem całego ciała, trzeba tylko dopracować szczegóły ;)
6) Obciążenie łożysk steru-zawiasu (osiowe, jednostronne) - może ustawić je
pod kątem? (patrz p. 5)
7) żeby ten pojazd był składalny trzeba by go trochę zasymetryzować - np.
przednia część odsunięta w prawo i pod pewnym kątem (skośna) w stosunku do
części tylnej -- > problem z wytrzymałością i "clearance'em".

--
Pozdrowionka
marcin

Data: 2011-12-23 07:25:02
Autor: rmikke
Nowy rodzaj składaka
Dnia Thu, 22 Dec 2011 09:29:09 +0100, Marcin J. naskrobał/a:

Użytkownik "z" <zch280672@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:jcsork$q77$1inews.gazeta.pl...
Genialne w swojej prostocie?
http://tech.wp.pl/kat,1009659,title,Nagrody-dla-mlodych-polskich-wynalazcow,wid,14098346,wiadomosc.html


Tak ogólnie:
1) najprawdopodobniej mała stabilność wynikająca z faktu, że "rack"
przerasta "trail"

Hmmm, to moze byc problem.

2) pojazdy ze skrętną tylną osią są niestabilne

Ale to zostalo juz rozpracowane teoretycznie. Z rozpracowania wynika, ze przeniesienie osi skretu pod lub przed siodelko i
nachylenie jej do tylu (jak w zwyklym pionowym rowerze) rozwiazuje problem.

3) jeśli przeniesiemy siodełko do części przedniej to gdzie będzie punkt
podparcia dla "siły skrętnej"

Na kierownicy przymocowanej na sztywno do tylnej czesci.

4) bezwładność skrętna wynikająca z dużej "masy skrętnej" oraz długości
wolantu ("kierownicy") - wyobraźcie sobie konieczność wykonania szybkiego
ruchu wolantem np. w celu ominięcia przeszkody lub złapania równowagi (jazda
po śliskim lub grząskim)

Nie bardzo widze problem, a w szczegolnosci, czemu ta masa i dlugosc musza byc
jakos znaczaco wieksze.

5) powyższe można próbować rozwiązać synergicznie tzn. z premedytacją
stworzyć pojazd niestabilny i bez kierownicy jako takiej ale za to łatwo
sterowalny balansem całego ciała, trzeba tylko dopracować szczegóły ;)
6) Obciążenie łożysk steru-zawiasu (osiowe, jednostronne) - może ustawić je
pod kątem? (patrz p. 5)

Nawet trzeba je ustawic pod katem, inaczej nie ma sily, zeby pojazd skrecil bez
wypieprzenia sie na zewnatrz luku. Kat wymusi pochylenie rowerzysty do wewnatrz,
podobnie zreszta, jak w pionowym rowerze.

7) żeby ten pojazd był składalny trzeba by go trochę zasymetryzować - np.
przednia część odsunięta w prawo i pod pewnym kątem (skośna) w stosunku do
części tylnej -- > problem z wytrzymałością i "clearance'em".

Ja akurat nie zakladam skladalnosci, ale ogolnie masz racje. Oraz, przy
kierownicy umocowanej tak, jak mysle, bedzie ona mocno kolidowac ze
skladalnoscia.


--
rmikke                       Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/
                                     | http://jolanta.korwin-mikke.pl/

Nowy rodzaj składaka

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona