Nowy rodzaj wciskania w fotel

Data: 2018-12-08 13:49:03
Autor: Pszemol
Nowy rodzaj wciskania w fotel
Data: 2018-12-08 21:31:08
Autor: Shrek
Nowy rodzaj wciskania w fotel
W dniu 08.12.2018 o 20:49, Pszemol pisze:
https://twitter.com/Tesla/status/1071063180829372416

Ile razy pod rząd tak można zanim zabezpieczenia odetną?

BTW - niech będzie 2000kg v=30m/s czyli 110km/h

Ek=(mv^2)/2=(2000*30*30)/2=900kJ to jest 0,25kWh. Teoretycznie można by tak ze 300 razy, a z rekuperacją to pewnie z 500. Jestem pewien że praktyka jebie toerię, ale w sumie czemu? Temperatura napewno. Co jeszcze? Ciekawe ile to w kilometrach wychodzi, nie chce mi się liczyć, ale może ktoś 500 razy od zera do 100 i razy dwa, bo drugie tyle na hamowanie.

Shrek.

Data: 2018-12-08 14:04:35
Autor: Zenek Kapelinder
Nowy rodzaj wciskania w fotel
Teoretycznie tak. W praktyce w miare zwiekszania poboru pradu z chemicznych zrodel pradu spada ich pojemnosc uzytkowa. Np. naladowany do 100% rozladowny 10C ma pojemnosc uzytkowa 10%.

Data: 2018-12-08 14:39:59
Autor: Pszemol
"Shrek" <1@wp.pl> wrote in message news:puh9mb$s42$1node1.news.atman.pl...
W dniu 08.12.2018 o 20:49, Pszemol pisze:
https://twitter.com/Tesla/status/1071063180829372416

Ile razy pod rząd tak można zanim zabezpieczenia odetną?

Sądzę że po trzech razach mi by się znudziło...
Potem musiałbym z tydzień poczekać aby się znowu zachciało ;-)

[...]

Podchodzisz do tego za blisko rozumem a za daleko sercem...
:-)

Data: 2018-12-08 22:32:00
Autor: Shrek
W dniu 08.12.2018 o 21:39, Pszemol pisze:

Podchodzisz do tego za blisko rozumem a za daleko sercem...
:-)

Z sercem to podchodzę do starych gaźnikowych sprzętów. To co na wtrysku albo na prąd to dupowozy. Dlatego mam moto z lat 80tych. I on może ma duszę. Współczesne samochody to wozidełka.

Shrek

Data: 2018-12-09 01:57:13
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Sat, 8 Dec 2018 21:31:08 +0100, Shrek napisał(a):

[...]

Tesla ma dość wymyślny układ chłodzenia, z pompowaniem cieczy chłodzącej
(chyba zwykły glikol) przez środek silnika elektrycznego, przekładnie i
oczywiście baterie.
I ma do pozbywania się tego całkiem znajomo wyglądające chłodnice :)

Więc sądzę że całość jest przygotowana do pracy praktycznie cały czas na
maksymalnej mocy i tu nic się nie powinno dziać.

jeszcze? Ciekawe ile to w kilometrach wychodzi, nie chce mi się liczyć, ale może ktoś 500 razy od zera do 100 i razy dwa, bo drugie tyle na hamowanie.

Obawiałbym się chyba bardziej o opony ;)

Data: 2018-12-09 04:17:23
Autor: Pszemol
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:
[...]

No to wygooglej sobie czemu Model S lub Model 3 nie startuje na Nurburg
Ring.

jeszcze? Ciekawe ile to w kilometrach wychodzi, nie chce mi się liczyć, ale może ktoś 500 razy od zera do 100 i razy dwa, bo drugie tyle na hamowanie.

Obawiałbym się chyba bardziej o opony ;)

Nie sa w dodatku tanie...

Data: 2018-12-09 08:46:34
Autor: J.F.
Dnia Sun, 9 Dec 2018 04:17:23 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
[...]

Bo nie ma w zasiegu ladowarki ? :-P

https://www.youtube.com/watch?v=Dphw4km60m4
Ale jaki to model ?

https://www.youtube.com/watch?v=CuPtPnK1cZY
kiepskie przyspieszenie, motocykl jej ucieka

Za to na prostym autobahnie - minuta i po zabawie https://www.youtube.com/watch?v=UuX0wu3idJg

Ale wyrosla konkurencja ?

https://www.youtube.com/watch?v=EtkMh87LHAE

Nio EP9 delivers 1-MegaWatt of power, equivalent to 1,360 horsepower.
The EP9 accelerates from 0- 200kph (0-124mph) in 7.1 seconds and has a
top speed of 313kph (194mph). With an interchangeable battery system,
the EP9 is designed to be charged in 45 minutes and has a range of 427
kilometres (265 miles).

https://www.youtube.com/watch?v=mcepG9Twa_8

J.

Data: 2018-12-09 11:57:55
Autor: Pszemol
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:17czf26exsiu9$.kcwl25tme8w5$.dlg40tude.net...
[...]

Nie o to chodzi aby przejechać, chodzi o to aby się tam pościgać
wyczynowo z innymi markami - nie ma na to w Tesli wystarczającego
chłodzenia.

Warto chyba kupić akcje NIO.

Data: 2018-12-10 10:35:31
Autor: robot
W dniu 2018-12-09 o 08:46, J.F. pisze:

https://www.youtube.com/watch?v=mcepG9Twa_8

Kurna, poprawił mój czas.

Data: 2018-12-10 22:43:55
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Sun, 9 Dec 2018 08:46:34 +0100, J.F. napisał(a):

https://www.youtube.com/watch?v=mcepG9Twa_8

Elektryki nadają się do bicia rekordów torów jak nic innego.

Przy wszystkich zaletach elektryka (niski środek ciężkości, niska waga
napędu, ogromna moc) nie ma ich największej wady (czyli ciężkich
akumulatorów), bo na jedno okrążenie zasięg wystarczy dość niewielki.

Do tego duże możliwości "tuningu" zwłaszcza takiego pod bicie rekordów.
Bo przy poluzowaniu reżimów temperaturowo-prądowych można uzyskać dużo
wyższe moce niż nominalne, kosztem żywotności (głównie baterii), ale nie
takie rzeczy się robi dla wyniku w motorsporcie. :)

Data: 2018-12-09 11:48:28
Autor: Tomasz Pyra
[...]

Co to znaczy "nie startuje"?
Tu ktoś sobie przejechał, całkiem sportowo:
https://youtu.be/Dphw4km60m4

Czas jest jaki jest, to też pewnie nie żaden as za kierownicą, opony
drogowe i bez napinania się.
Ale cisnął, hamował i dojechał.

[...]

Ale też bez przesady - w zasadzie to są normalne ceny jak na taki rozmiar
felgi.

Data: 2018-12-09 11:59:33
Autor: Pszemol
"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:46akdl5u11ai.1xwpvce9xel6s$.dlg40tude.net...
[...]

Diabeł tkwi w szczegółach - gdyby rzeczywiście pobijał rekord
to Tesla zgrzałaby się i ograniczyłaby moc - jak to się stało wiele razy.
https://insideevs.com/expected-tesla-model-s-fails-lap-nurburgring-full-power-video/

Data: 2018-12-09 20:08:34
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Sun, 9 Dec 2018 11:59:33 -0600, Pszemol napisał(a):

[...]

No jak można skomentować to że jakić "as kierownicy" nie dał rady zrobić 10
minut okrążenia Teslą bo mu "komputer nie pozwolił", a jakiś amator "nie
wiedział że się nie da", zrobił 8:50 i nic się nie stało? :)

Jedynie przychodzi na myśl powiedzenie o "gwizdającej furze" ;)

W każdym razie sprawne Tesle Nurburgring przejeżdżają.
Autostradami niemieckimi też jeżdżą.

Data: 2018-12-09 12:28:06
Autor: przemek.jedrzejczak
Nowy rodzaj wciskania w fotel
-- Autostradami niemieckimi też jeżdżą.

Ano jeżdżą, zazwyczaj 150 km/h czyli za dużo na środkowy a za mało na lewy. Czasami wleką się za tirem ale nie widziałem jeszcze żadnej na lewym ciągnącej dłużej 180-200 km/h.

Data: 2018-12-09 23:33:16
Autor: Marcin Debowski
On 2018-12-09, przemek.jedrzejczak@gmail.com <przemek.jedrzejczak@gmail.com> wrote:
-- Autostradami niemieckimi też jeżdżą.

Ano jeżdżą, zazwyczaj 150 km/h czyli za dużo na środkowy a za mało na lewy. Czasami wleką się za tirem ale nie widziałem jeszcze żadnej na lewym ciągnącej dłużej 180-200 km/h.

Nie ma to czegoś wspólnego ze sprawnością?

--
Marcin

Data: 2018-12-10 00:27:56
Autor: Pszemol
Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com> wrote:
On 2018-12-09, przemek.jedrzejczak@gmail.com <przemek.jedrzejczak@gmail.com> wrote:
[...]

Chyba region ekonomiczności to 90-100km/h

Data: 2018-12-10 00:33:58
Autor: Marcin Debowski
On 2018-12-09, przemek.jedrzejczak@gmail.com <przemek.jedrzejczak@gmail.com> wrote:
[...]

Ale pewnie 180-200 zre wiecej (dużo?) a chcieli dojechać do następnego Ausfahrt'a :)

--
Marcin

Data: 2018-12-09 23:21:59
Autor: przemek.jedrzejczak
Nowy rodzaj wciskania w fotel
-- Ale pewnie 180-200 zre wiecej (dużo?) a chcieli dojechać do następnego Ausfahrt'a :)

nie wiem, nie posiadam :-) ale byla niedawno zadyma w VW bo okazalo sie ze wierchuszka koncernu nawoluje do elektrykow a sami zasuwaja brudnymi spalinowcami o duzych pojemnosciach :-)

https://www.automobilwoche.de/article/20180902/AGENTURMELDUNGEN/309029999/neue-regelung-fuer-dienstwagen-vw-manager-sollen-elektroautos-fahren

20 000 aut to juz jest konkretna liczba wiec jestem za :-)

Data: 2018-12-10 01:09:23
Autor: Tomasz Pyra
Nowy rodzaj wciskania w fotel
Dnia Sun, 9 Dec 2018 12:28:06 -0800 (PST), przemek.jedrzejczak@gmail.com
napisał(a):

-- Autostradami niemieckimi też jeżdżą.

Ano jeżdżą, zazwyczaj 150 km/h czyli za dużo na środkowy a za mało na lewy. Czasami wleką się za tirem ale nie widziałem jeszcze żadnej na lewym ciągnącej dłużej 180-200 km/h.

Dooglądałem ten film z Nurburgringu do końca i faktycznie dość szybko
weszło ograniczenie do 240kW, a pod koniec okrążenia do 120kW.

Z tego co piszą w interneciej sporo pomaga wyłączenie odzyskiwania energii
w tej kwestii.

Data: 2018-12-10 10:21:08
Autor: robot
W dniu 2018-12-08 o 21:31, Shrek pisze:
[...]

Stawiam na kilka razy.
Jeszcze jak testowali prototyp (było gdzieś na youtube), to mówili o tym ile razy, ale przez mgłę to pamiętam.

Nowy rodzaj wciskania w fotel