Nowy rower

Data: 2016-02-06 17:51:03
Autor: 2late
Nowy rower
Kupilem. :)
No i pomimo ze jezdze cale zycie dalem sie pomierzyc i pozwolilem fachowcom ustawic mi wysokosc siodelka.
Szosowka, ten sam model roweru tylko rocznik o 5 lat mlodszy.
Zawsze lubilem miec siodelko wysoko a tu mi teraz pomierzyli kat goniometrem i wyszlo z 8 cm nizej. (Kierownica tez jest ze 4 cm nizej) Powiedzialem sobie ze sprobuje, moze cos robilem zle. Ale tak po pierwszej przejazdzce czulem w miesniach (zaraz nad kolanami) ze cos jest nie tak, ciezkawo.
Warto pojezdzic z tymi ustawieniami jakis czas i sie przekonac / przyzwyczaic?

Data: 2016-02-06 19:22:03
Autor: Jacek Maciejewski
Nowy rower
Dnia Sat, 6 Feb 2016 17:51:03 +0000, 2late napisa³(a):

 i wyszlo z 8 cm nizej. (

8 cm to cholernie du¿o, podejrzewam jaki¶ b³±d.
--
Jacek
-Kto znalaz³, ten ju¿ nie szuka, zgadza siê? Choæ ludzie czêsto znajduj±

Data: 2016-02-06 23:51:25
Autor: Piotr aka dracorp
Nowy rower
Dnia Sat, 06 Feb 2016 19:22:03 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

 i wyszlo z 8 cm nizej. (

8 cm to cholernie dużo, podejrzewam jakiś błąd.
No. Ja dam 5mm i czuję różnicę (mam nadzieję że to nie tylko w głowie). A 8cm to przepaść.

--
piecia aka dracorp

Data: 2016-02-07 07:31:53
Autor: mbut
Nowy rower
W dniu 06.02.2016 o 18:51, 2late pisze:
[...]

Pozdrawiam
Niech ci fachowcy gonią ze swoim goniometrem to jakieś nieporozumienie. Rozwalisz sobie kolana, szybko zmieniaj w/g własnych ustawień
pozdr

Data: 2016-02-07 08:39:18
Autor: Ignac
Nowy rower
W dniu sobota, 6 lutego 2016 18:53:13 UTC+1 u¿ytkownik 2late napisa³:
Kupilem.
Szosowka, ten sam model roweru tylko rocznik o 5 lat mlodszy.

Niemniej, nigdy nie za pó¼no, aby poznaæ jej imiê!
A m³odszych nie by³o? Przedstaw j± nam, bez obaw.

Data: 2016-02-07 17:25:03
Autor: 2late
Nowy rower
On 07/02/16 16:39, Ignac wrote:
W dniu sobota, 6 lutego 2016 18:53:13 UTC+1 użytkownik 2late napisał:
Kupilem.
Szosowka, ten sam model roweru tylko rocznik o 5 lat mlodszy.

Niemniej, nigdy nie za późno, aby poznać jej imię!
A młodszych nie było? Przedstaw ją nam, bez obaw.

Och, prosze mi wybaczyc brak smialosci.
Specialized Allez to imie bliskie memu sercu.
Zaminilem model 2010 na 2015 byl o 33% tanszy niz 2016, wciaz posezonowa przecena.

Data: 2016-02-07 12:48:19
Autor: Ignac
Nowy rower
W dniu niedziela, 7 lutego 2016 18:30:50 UTC+1 u¿ytkownik 2late napisa³:
On 07/02/16 16:39, Ignac wrote:
> [...]

Specialized Allez to imie bliskie memu sercu.
Zaminilem model 2010 na 2015 byl o 33% tanszy niz 2016, wciaz posezonowa przecena.

Gratulujê wyboru!
Obejrza³em jej specyfikacje z bliska, jakie ona ma walory.
Powiem krótko - dla niej zrobi³bym wszystko.

Data: 2016-02-07 21:24:43
Autor: 2late
Nowy rower
On 07/02/16 20:48, Ignac wrote:
W dniu niedziela, 7 lutego 2016 18:30:50 UTC+1 użytkownik 2late napisał:
On 07/02/16 16:39, Ignac wrote:
[...]

GratulujÄ™ wyboru!
Obejrzałem jej specyfikacje z bliska, jakie ona ma walory.
Powiem krótko - dla niej zrobiłbym wszystko.

A wracajac na ziemie :)
Co radzisz z tym siodelkiem?

Data: 2016-02-07 15:26:03
Autor: Ignac
Nowy rower
W dniu niedziela, 7 lutego 2016 22:28:58 UTC+1 u¿ytkownik 2late napisa³:

A wracajac na ziemie :)
Co radzisz z tym siodelkiem?

Przyzwyczajenie jest drug± natur± cz³owieka.
I je¶li jest Ci a¿ tak nie wygodnie, no to koryguj.
Poje¼dzij i zobacz czy komfort jazdy Ci siê poprawi³ czy nie.
Niestety, jest to do¶æ subiektywna i indywidualna kwestia.
Ustawienia s± wtedy dobre, je¶li nie generuj± kontuzji i dyskomfortu.

Ja wysoko¶æ siod³a ustawiam tak, abym móg³ piêtami obracaæ
korbami bezproblemowo i z tak ustawionego siod³a, siedz±c
na nim, swobodnie opieram siê ³okciami o górny uchwyt.
Dziêki temu nie naci±gam sobie stawów nóg, nie bol± mnie plecy,
nie drêtwiej± mi d³onie i nie zje¿d¿am ze siod³a, nawet przy d³u¿szej je¼dzie.
Jak jeszcze do³o¿ê do tego jazdê ze stosown± kadencj±, to wiêcej
mi nie trzeba.

Data: 2016-02-08 07:53:33
Autor: 2late
Nowy rower
On 07/02/16 23:26, Ignac wrote:

A wracajac na ziemie :)
Co radzisz z tym siodelkiem?

Przyzwyczajenie jest drugą naturą człowieka.
I jeśli jest Ci aż tak nie wygodnie, no to koryguj.
Pojeździj i zobacz czy komfort jazdy Ci się poprawił czy nie.
Niestety, jest to dość subiektywna i indywidualna kwestia.
Ustawienia są wtedy dobre, jeśli nie generują kontuzji i dyskomfortu.

Ja wysokość siodła ustawiam tak, abym mógł piętami obracać
korbami bezproblemowo i z tak ustawionego siodła, siedząc
na nim, swobodnie opieram się łokciami o górny uchwyt.
Dzięki temu nie naciągam sobie stawów nóg, nie bolą mnie plecy,
nie drętwieją mi dłonie i nie zjeżdżam ze siodła, nawet przy dłuższej jeździe.
Jak jeszcze dołożę do tego jazdę ze stosowną kadencją, to więcej
mi nie trzeba.

Czyli stanelo na tym, ze pojezdze chwile na tym co mam.
A to miedzy innymi dlatego, ze sprawdzilem wiele metod domowych i kazda pokazala inny rezultat.
Za 200km mam sie pojawic na przegladzie to zagadam do gosci, tym razem juz bede oczytany. ;)

Dzieki wszystkim za rady.

Data: 2016-02-07 19:13:08
Autor: PeJot
Nowy rower
W dniu 2016-02-07 o 18:25, 2late pisze:

Och, prosze mi wybaczyc brak smialosci.
Specialized Allez to imie bliskie memu sercu.
Zaminilem model 2010 na 2015

Oj, ¿eby w realu te¿ tak siê da³o ... :)

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest

Data: 2016-02-07 09:18:47
Autor: ToMasz
Nowy rower
W dniu 06.02.2016 o 18:51, 2late pisze:
Kupilem. :)
(...)
Warto pojezdzic z tymi ustawieniami jakis czas i sie przekonac /
przyzwyczaic?

Jeśli jesteś sportowcem i masz za sobą sztab profesjonalistów - ufaj im. jeśli jesteś normalnym rowerzystą, nawet dużo jeżdżącym - ustawiaj tak TY chcesz.
ToMasz
PS dziwi mnie że nie widzę tutaj głosów zmuszających Ciebie do przyzwyczajenia się do tego co "tabelka" nakazuje. Zazwyczaj jest tak, że jeśli google powiedzą że rama ma być 19.5 cala, to za chiny ludowe rama 20calowa nie pasuje. czasami jest za duża a czasami za mała, ale nie pasuje.

Data: 2016-02-07 09:33:10
Autor: 2late
Nowy rower
On 07/02/16 08:18, ToMasz wrote:

Kupilem. :)
(...)
[...]

Dotychczas mialem zdecydowanie za wysoko (wg tabelek) ale jezdzilo mi sie wygodnie, zadnych kontuzji etc...
Troche ciezko jest cos dokladnie stwierdzic bo jak pisalem, mimo ze to tylko nowsza wersja tego samego modelu, kierownica jest inna, ustawiona nizej (4cm), blizej siodelka (3-4 cm) no i to siodelko nizej (8cm).
Poki co podnioslem siodelko o 2.5cm. Pojezdze dzisiaj - poczuje.

Data: 2016-02-07 16:50:54
Autor: AL
Nowy rower
On 2016-02-07 10:33, 2late wrote:
On 07/02/16 08:18, ToMasz wrote:

Kupilem. :)
(...)
[...]

traktowałbym ustawienia tabelaryczne jako wyjściowe i od nich wprowadził swoje poprawki.
Jak ktoś powiedział, póki nie masz trenera oraz uzasadnionej jakimś celem (opór powietrza, etc) przyjęcia specjalnej pozycji - ustawiałbym wg swej wygody, co najwyżej na nowym rowerze co jakiś czas próbowałbym poprawek celem doboru ustawienia pod siebie - ale nie opierałbym się jedynie na danych w tabelkach jako jedynych słusznych.

Data: 2016-02-08 07:48:15
Autor: cytawa
Nowy rower
2late pisze:

[...]

Tez mi sie wydaje, ze 8 cm to za duzo. Zrob prosty eksperyment. Ja zawsze wstepnie tak sobie ustawiam. Trzymaj siodelko pod pacha i czubkami srodkowych palcow siegnij do osi suportu. Powinienes z trudem siegnac. To dosyc dobry test na wysokosc siodelka. Oczywiscie nie ostateczny. Ja jezdze na wielu obcych rowerach, w tym na tandemach, i przed regulacja siodelka tak wlasnie sprawdzam. Czasami trafiam bez pudla, a musze dodac, ze zmiana siodelka o 1 cm to bardzo duzo dla nog.

Jan Cytawa

Data: 2016-02-10 10:41:11
Autor: borsuk
Nowy rower
W dniu 2016-02-06 o 18:51, 2late pisze:

Warto pojezdzic z tymi ustawieniami jakis czas i sie przekonac /
przyzwyczaic?

Jak jesteÅ› masochistÄ…, to warto :).
Porady fachowców i tabelki są dla tych, którzy pierwszy raz wsiadają na rower. Jak ktoś jeździ od lat ustawia jak mu wygodnie, tym bardziej, że przy tym samym wzroście można mieć różne proporcje ciała oraz członków (i to wszystkich ;)).

Data: 2016-02-10 11:12:21
Autor: m
Nowy rower
On 10.02.2016 10:41, borsuk wrote:
[...]

Ale skąd wie że mu wygodnie? Od 15 lat jezdżę na tym samym rowerze i
podejrzewam że moje odczucie wygody wiąże się z tym że po prostu się
przyzwyczaiłem, a nie z tym że tak naprawdę jest ok. Ba, po 14 latach
doszedłem dopiero do wniosku że mam siodełko za blisko w stosunku do
supportu.

Żeby naprawdę porównać nowe ustawienie roweru, musiałbym pojeździć kilka
dni, tabelka jest jednak dobrym punktem wyjścia.

p. m.

Data: 2016-02-10 12:58:13
Autor: kawoN
Nowy rower
W dniu 10.02.2016 o 11:12, m pisze:
Żeby naprawdę porównać nowe ustawienie roweru, musiałbym pojeździć kilka
dni, tabelka jest jednak dobrym punktem wyjścia.

Ale 8cm robi różnicę.

Więc albo jest już masochistą - a zatem poeksperymentować
warto - może będzie jeszcze gorzej->lepiej :-)

Albo ktoś/coś jednak przegięło nowe
ustawienia...

Z drugiej strony - czasami widzę rowerzystów w tak
dziwnych pozycjach na rowerze, że zakładam wieloletnie
dopasowanie. Być może zatem na ratunek nie jest
za późno - o ile nie nastąpiło "ewolucyjne" dopasowanie
ciała do dziwacznej pozycji.

pozdr.
kawoN

Data: 2016-02-14 23:24:10
Autor: ToMasz
Nowy rower
W dniu 10.02.2016 o 12:58, kawoN pisze:
[...]

niesądzę. Rower w sklepie ma wyglądać ładnie, zadziornie, sportowo (wolnobieg) a kosztować może 2 tyś. Fajnie jedzie się pierwsze 2km, potem okazuje się że nadgarstki bolą, albo plecki.... To oczywiście nie dotyczy tutejszych bywalców, ale ja to słyszę na codzień. A Ty widzisz paralityków na 2 kółkach.
ToMasz

Nowy rower