Nowy samochód - kredyt czy leasing?

Data: 2013-02-17 13:59:30
Autor: xbartx
Nowy samochód - kredyt czy leasing?

Kolega zadał mi pytanie jak w temacie. Ja niestety nie za bardzo jestem w temacie a archiwum posiada jakieś posty z 2010 r. więc pewnie się dużo zmieniło. Jakby ktoś coś miał ciekawego w tym temacie, to chętnie poczytam/posłucham.

--
xbartx

Data: 2013-02-17 17:33:06
Autor: glang
[...]

proponuję kredyt gotówkowy i zakup za gotówkę
pzdr
GL

Data: 2013-02-17 17:59:18
Autor: liliputek
W dniu 2013-02-17 14:59, xbartx pisze:

[...]

Zapytaj kolegi aby Ci podał ile jest wart MÓJ samochód to wtedy będzie można mu coś doradzić.

Data: 2013-02-17 18:49:10
Autor: wromek
Nowy samochód - kredyt czy leasing?
Kolega zada³ mi pytanie jak w temacie. Ja niestety nie za bardzo jestem w
temacie a archiwum posiada jakie¶ posty z 2010 r. wiêc pewnie siê du¿o
zmieni³o. Jakby kto¶ co¶ mia³ ciekawego w tym temacie, to chêtnie
poczytam/pos³ucham.

to zalezy jakie sa jego plany inwestycyjne.
kredyt obciaza zdolnosc kredytowa wiec jesli jest potrzebna na cos innego, np. mieszkanie to ja bym bral leasing.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2013-02-17 21:46:11
Autor: RobertS
[...]

pytanie zasadnicze: na firmę czy prywatnie (leasing konsumencki również istnieje)?

RobertS

Data: 2013-02-17 21:40:23
Autor: xbartx
Dnia Sun, 17 Feb 2013 21:46:11 +0100, RobertS napisał(a):

pytanie zasadnicze: na firmę czy prywatnie (leasing konsumencki również
istnieje)?

No fakt, zapomniałem o tym napisać. Na firmę oczywiście to auto.

--
xbartx

Data: 2013-02-17 22:46:51
Autor: RobertS
Nowy samochód - kredyt czy leasing?

pytanie zasadnicze: na firmę czy prywatnie (leasing konsumencki również
istnieje)?

No fakt, zapomniałem o tym napisać. Na firmę oczywiście to auto.

też się kiedyś nad tym zastanawiałem i wyszło mi, że kredyt jednak lepszy

RobertS

Data: 2013-02-17 13:53:39
Autor: Kris
Nowy samochód - kredyt czy leasing?
W dniu niedziela, 17 lutego 2013 22:46:51 UTC+1 u¿ytkownik RobertS napisa³:

te¿ siê kiedy¶ nad tym zastanawia³em i wysz³o mi, ¿e kredyt jednak lepszy

Chyba ¿e potrzebne koszty.
Dla rycza³towca leasing trochê bez sensu, dla "zasad ogólnych" chyba lepszy od kredytu. Przy kredycie w koszty id± tylko odsetki przy leasingu ca³a rata.

Data: 2013-02-17 23:08:00
Autor: Darek
Nowy samochód - kredyt czy leasing?
Przy kredycie w koszty id± tylko odsetki przy leasingu ca³a rata.

A amortyzacja to gdzie?

Darek

Data: 2013-02-17 23:26:25
Autor: RobertS
W dniu 2013-02-17 23:08, Darek pisze:
Przy kredycie w koszty id± tylko odsetki przy leasingu ca³a rata.

A amortyzacja to gdzie?

Darek

przy kredycie amortyzacja w koszty, leasing zale¿y finansowy czy operacyjny

kumple prowadz±cy DG (zasady ogólne) mieli auta w leasingu i mówili NIGDY wiêcej, ci±gle jakie¶ jazdy mieli, teraz normalnie kredyt i ¿ycie sta³o siê prostsze ;-)

RobertS

Data: 2013-02-18 10:29:02
Autor: xbartx
Nowy samochód - kredyt czy leasing?
Dnia Sun, 17 Feb 2013 23:26:25 +0100, RobertS napisał(a):

kumple prowadzący DG (zasady ogólne) mieli auta w leasingu i mówili
NIGDY więcej, ciągle jakieś jazdy mieli, teraz normalnie kredyt i życie
stało się prostsze ;-)

Czyli warto sprawdzać oferty kredytowe tam gdzie kolega będzie kupował auto czy lepiej od razu szukać samemu kredytu po bankach?

--
xbartx

Data: 2013-02-18 11:41:41
Autor: Waldek

Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości news:kfsvpe$3p0$2node2.news.atman.pl...
[...]

Róznie z tym bywa. Zonce bardziej oplacal sie lizing.
ZTCW firma lizingowa miala jakis specjalny upust od producenta
akurat tej konkretnej marki
Mija juz drugi z 3 lat lizingowych i nie bylo zadnych "zgrzytów"
poza oplata bodajze 60zl za udostepnienie danych krokodylom
jednak ci tak opieszale "zalatwiali sprawe" ze i tak wysza na tym 140 do przodu ;)

Data: 2013-02-19 20:18:51
Autor: WAM
On Sun, 17 Feb 2013 23:26:25 +0100, RobertS <bob75@xpostx.pl> wrote:

kumple prowadz±cy DG (zasady ogólne) mieli auta w leasingu i mówili NIGDY wiêcej, ci±gle jakie¶ jazdy mieli, teraz normalnie kredyt i ¿ycie sta³o siê prostsze ;-)
Mia³em dot±d 5 aut w leasingu i ¿adnych jazd, oprócz testowych i jazd
tymi leasingowanymi autami, nie mia³em.

WAM

Data: 2013-02-19 21:59:18
Autor: Dan
W dniu 2013-02-19 20:18, WAM pisze:
[...]

leasing jest prostszy je¶li chodzi o formalno¶ci, co do kosztów to najlepiej z ksiêgow± usi±¶æ i zobaczyæ co siê bardziej op³aca ale pamiêtam sytuacjê z przed kilku lat jak firma leasingowa mojego klienta pad³a i zabra³ mu komornik praktycznie ca³y park maszynowy, pomimo tego, ¿e leasing by³ w 80% sp³acony - sprzêt nie nale¿a³ do niego tylko do firmy, która go udzieli³a. Jak zawsze kij ma dwa koñce.
Pozdrawiam Dan.

Data: 2013-02-23 09:51:31
Autor: Jakub Jewuła
Nowy samochód - kredyt czy leasing?
Zalezy od tego czy kolega jest golodupcem czy tez ma pieniazde ;-)

Jak to drugie to lizing - jak najkrotszy z jak najwyzsza wplata
poczatkowa daje w efekcie najwyzsze koszty w firmie, czyli
najtansze auto.

Data: 2013-02-25 04:48:42
Autor: Mariusz Tasarz
On 23 Lut, 09:51, Jakub Jewu³a <bi...@skanowanie.com.pl> wrote:
[...]

w sytuacji DG i bycia vatowcem mo¿na jeszcze odliczyæ 6 tys. Vatu (w
nie których przypadkach nawet dwa razy)

Nowy samochód - kredyt czy leasing?