Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Nowy silnik, nowe problemy

Nowy silnik, nowe problemy

Data: 2014-04-23 01:07:27
Autor: MichaelData®
Nowy silnik, nowe problemy
John Kołalsky wydumał(a) w news:lj6kn2$5iv$1mx1.internetia.pl :

Macie jakieÅ› refleksje ?

Pewnie wtydliwośc własciciela pojazdu, że nie chce napisac jaki to silnik i jaka marka pojazdu, łacznie z rocznikiem :]
--
Michael________â„¢
______/) /\ | /\
 "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€

Data: 2014-04-23 01:37:44
Autor: John Kołalsky
Nowy silnik, nowe problemy

Użytkownik "MichaelData®" <spam@ognik.com>


Macie jakieÅ› refleksje ?

Pewnie wtydliwośc własciciela pojazdu, że nie chce napisac jaki to silnik

Ecotec

i jaka marka pojazdu, Å‚acznie z rocznikiem :]

Na ...j

Data: 2014-04-23 02:08:28
Autor: MichaelData®
Nowy silnik, nowe problemy
John Kołalsky wydumał(a) w news:lj6vei$824$1mx1.internetia.pl :
Użytkownik "MichaelData®" <spam@ognik.com>
Macie jakieÅ› refleksje ?
Pewnie wtydliwośc własciciela pojazdu, że nie chce napisac jaki to silnik
Ecotec
i jaka marka pojazdu, Å‚acznie z rocznikiem :]
Na ...j

Bo jak Omega to "standard" ale jak Sintra to "półstandard" :) Oba gubiły wodę spod oringu na pompie wody. Oczywiscie nie wyklucza to uszczelki nadal.

--
Michael________â„¢
______/) /\ | /\
 "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€

Data: 2014-04-23 08:34:05
Autor: John Kołalsky
Nowy silnik, nowe problemy

Użytkownik "MichaelData®" <spam@ognik.com>

Macie jakieÅ› refleksje ?
Pewnie wtydliwośc własciciela pojazdu, że nie chce napisac jaki to silnik
Ecotec
i jaka marka pojazdu, Å‚acznie z rocznikiem :]
Na ...j

Bo jak Omega to "standard" ale jak Sintra to "półstandard" :) Oba gubiły wodę spod oringu na pompie wody. Oczywiscie nie wyklucza to uszczelki nadal.

No ale ... co ma gubienie wody do tego, że co jakiś czas przy mocno otwartej przepustnicy silnik traci moc a za samochodem kłęby białych oparów idą ?

Mechanik twierdzi, że cośtam znalazł nieszczelnego w zewnątrznym układzie chłodzenia, ale jakoś nie mogę uwierzyć, że od tego silnikowi się polepszy.

Silnik chyba nie bierze oleju, znaczy dobry poziom zastałem a wcześniej nie wiem jaki był.

Silnik nie pracował zbyt równo. To mechanik świece zmienił i myśli, że będzie lepiej. Dalej nie widzę co to ma do jednocześnie występującego otwarcia przepustnicy z naprawdę obfitymi oparami. Na postoju silnik nie kopci w ogóle. Nie jest też tak, że wdepnięcie gazu zawsze daje stratę mocy i opary, ale jak się tak trafi to właśnie tak a nie np same opary czy sama strata mocy.

Jest zainstalowana instalacja LPG.

Data: 2014-04-23 09:15:50
Autor: MichaelData®
Nowy silnik, nowe problemy
John Kołalsky wydumał(a) w news:lj7nr7$lae$1mx1.internetia.pl :
Użytkownik "MichaelData®" <spam@ognik.com>
Macie jakieÅ› refleksje ?
Pewnie wtydliwośc własciciela pojazdu, że nie chce napisac jaki to silnik
Ecotec
i jaka marka pojazdu, Å‚acznie z rocznikiem :]
Na ...j
Bo jak Omega to "standard" ale jak Sintra to "półstandard" :) Oba gubiły wodę spod oringu na pompie wody. Oczywiscie nie wyklucza to uszczelki nadal.
No ale ... co ma gubienie wody do tego, że co jakiś czas przy mocno
otwartej  przepustnicy silnik traci moc a za samochodem kÅ‚Ä™by biaÅ‚ych
oparów idą ?

Kłania sie zatem logika. Nie ma innej możliwosci przedostania sie wody do cylindra niż
a)pękniety blok/głowica (15%)
b)uszkodzona uszczelka pod głowicą (75%)
Koniec logiki :)

Mechanik twierdzi, że cośtam znalazł nieszczelnego w zewnątrznym układzie chłodzenia, ale jakoś nie mogę uwierzyć, że od tego silnikowi się
polepszy.

Tutaj, jak wspomnialem. Jesli to Opel, to często pękniecie (starych już) plastików/złączek do nagrzewnicy jako dodatkowy efekt lub wspomniany oring pod pompą wody. Najlepiej sprawdzić to zaglądając pod spód samochodu i szukac zacieków/wicieków wody "organoleptycznie".

Silnik chyba nie bierze oleju, znaczy dobry poziom zastałem a wcześniej
nie  wiem jaki byÅ‚.

Branie oleju to kwestia (najczęściej) stanu pierścieni i lub uszczelnień na popychaczach i nie ma to nic wspólnego z braniem wody.

Silnik nie pracował zbyt równo. To mechanik świece zmienił i myśli, że będzie lepiej. Dalej nie widzę co to ma do jednocześnie występującego otwarcia przepustnicy z naprawdę obfitymi oparami. Na postoju silnik nie kopci w ogóle. Nie jest też tak, że wdepnięcie gazu zawsze daje stratę
mocy  i opary, ale jak siÄ™ tak trafi to wÅ‚aÅ›nie tak a nie np same opary
czy sama  strata mocy.
Jest zainstalowana instalacja LPG.

Nadal, j/w.

--
Michael________â„¢
______/) /\ | /\
 "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€

Data: 2014-04-23 11:37:53
Autor: BartekK
Nowy silnik, nowe problemy
W dniu 2014-04-23 09:15, MichaelData® pisze:
Kłania sie zatem logika. Nie ma innej możliwosci przedostania sie wody
do cylindra niż
a)pękniety blok/głowica (15%)
b)uszkodzona uszczelka pod głowicą (75%)
Błąd. W wielu silnikach kolektor ssący jest podgrzewany (chłodzony?) wodą obiegową, albo po prostu obieg wody z głowicy też przechodzi przez kolektor ssący. Nieszczelność w tym miejscu powoduje powolne "wsysanie" wody przez silnik, a że jest tam jej niewiele i jest gorąco - to przechodzi bez problemu. W dodatku gwałtowne zmiany (pod)ciśnienia przy zamkniętej otwartej przepustnicy mogą dawać właśnie chwilowe mocniejsze zassania wilgoci z pocącej się uszczelki...
Bez konkretnej wiedzy, jaki to silnik, z jakim osprzętem/w jakim aucie - możemy tylko teoretyzować.


--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2014-04-23 11:50:41
Autor: MichaelData®
Nowy silnik, nowe problemy
BartekK wydumał(a) w news:lj81mv$k4d$1node2.news.atman.pl :
W dniu 2014-04-23 09:15, MichaelData® pisze:
Kłania sie zatem logika. Nie ma innej możliwosci przedostania sie wody
do cylindra niż
a)pękniety blok/głowica (15%)
b)uszkodzona uszczelka pod głowicą (75%)
Błąd. W wielu silnikach kolektor ssący jest podgrzewany (chłodzony?) wodą obiegową, albo po prostu obieg wody z głowicy też przechodzi przez kolektor ssący. Nieszczelność w tym miejscu powoduje powolne "wsysanie" wody przez silnik, a że jest tam jej niewiele i jest gorąco - to przechodzi bez problemu. W dodatku gwałtowne zmiany (pod)ciśnienia przy zamkniętej otwartej przepustnicy mogą dawać właśnie chwilowe mocniejsze zassania wilgoci z pocącej się uszczelki...
Bez konkretnej wiedzy, jaki to silnik, z jakim osprzętem/w jakim aucie - możemy tylko teoretyzować.

Błąd. "Ecotec" nie ma takiego rozwiazania. Niestety, widzisz że autor watku się wstydzi... :)

--
Michael________â„¢
______/) /\ | /\
 "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€

Data: 2014-04-23 12:30:47
Autor: BartekK
Nowy silnik, nowe problemy
W dniu 2014-04-23 11:50, MichaelData® pisze:
Błąd. "Ecotec" nie ma takiego rozwiazania. Niestety, widzisz że autor
watku siÄ™ wstydzi... :)
Ecoteców to jest bardzo dużo, praktycznie pod każdą maską w GM taki napis, a konstrukcji i osprzętów jednak wiele, trudno znać wszystkie...


--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2014-04-23 14:04:21
Autor: MichaelData®
Nowy silnik, nowe problemy
BartekK wydumał(a) w news:lj84q4$n74$1node2.news.atman.pl :
W dniu 2014-04-23 11:50, MichaelData® pisze:
Błąd. "Ecotec" nie ma takiego rozwiazania. Niestety, widzisz że autor
watku siÄ™ wstydzi... :)
Ecoteców to jest bardzo dużo, praktycznie pod każdą maską w GM taki napis, a konstrukcji i osprzętów jednak wiele, trudno znać wszystkie...

Jest sugestia ze to nie nowy silnik/samochód, raczej coś z 1998 czyli wskazówka na starego Opel Omega 2.0 Ecotec...czyli standardowo uszczelka pod głowicą. Tym bardziej że jest to "wymiana silnika" i raczej założenie że długo sobie gdzieś leżał zanim go zamontowano obecnie. Nie jestem Szerlokiem ale tak mi sie wydaje :)

--
Michael________â„¢
______/) /\ | /\
 "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€

Data: 2014-04-23 20:41:08
Autor: John Kołalsky
Nowy silnik, nowe problemy

Użytkownik "MichaelData®" <spam@ognik.com>

Błąd. "Ecotec" nie ma takiego rozwiazania. Niestety, widzisz że autor
watku siÄ™ wstydzi... :)
Ecoteców to jest bardzo dużo, praktycznie pod każdą maską w GM taki napis, a konstrukcji i osprzętów jednak wiele, trudno znać wszystkie...

Jest sugestia ze to nie nowy silnik/samochód, raczej coś z 1998 czyli wskazówka na starego Opel Omega 2.0 Ecotec...czyli standardowo uszczelka pod głowicą. Tym bardziej że jest to "wymiana silnika" i raczej założenie że długo sobie gdzieś leżał zanim go zamontowano obecnie. Nie jestem Szerlokiem ale tak mi sie wydaje :)

Taki jakiś Opel, Vectra chyba. Nie wiem skąd mechanik wziął silnik. Twierdzi, że z jeżdżącego samochodu z przebiegiem 90tys :-) Ja tam w cuda nie wierzę, ale wydaje mi się, że mógłby być tak samo dobry jak niedobry.

Data: 2014-04-23 11:51:48
Autor: Czesław Wiśniak
Nowy silnik, nowe problemy
Błąd. W wielu silnikach kolektor ssący jest podgrzewany (chłodzony?) wodą obiegową, albo po prostu obieg wody z głowicy też przechodzi przez kolektor ssący. Nieszczelność w tym miejscu powoduje powolne "wsysanie" wody przez silnik, a że jest tam jej niewiele i jest gorąco - to przechodzi bez problemu. W dodatku gwałtowne zmiany (pod)ciśnienia przy zamkniętej otwartej przepustnicy mogą dawać właśnie chwilowe mocniejsze zassania wilgoci z pocącej się uszczelki...
Bez konkretnej wiedzy, jaki to silnik, z jakim osprzętem/w jakim aucie - możemy tylko teoretyzować.


Bardzo dobry przyklad to kolektor z fiacika np:
http://img.bazarek.pl/296836/16585/2742366/3654725684e9bfe494e5da.jpg
, tylko tutaj bardzo czesto plyn ucieka na zewnatrz.
Proste rozwiazanie to pozbycie sie cisnienia w ukladzie przez wywalenie uszczelki korka zbiorniczka.
Bardziej oplaca sie dolac raz na 2 miesiace 300ml boryga niz sciagac kolektor :)

Data: 2014-04-23 13:54:22
Autor: John Kołalsky
Nowy silnik, nowe problemy

Użytkownik "BartekK" <sibi@drut.org>

Kłania sie zatem logika. Nie ma innej możliwosci przedostania sie wody
do cylindra niż
a)pękniety blok/głowica (15%)
b)uszkodzona uszczelka pod głowicą (75%)
Błąd. W wielu silnikach kolektor ssący jest podgrzewany (chłodzony?) wodą obiegową, albo po prostu obieg wody z głowicy też przechodzi przez kolektor ssący. Nieszczelność w tym miejscu powoduje powolne "wsysanie" wody przez silnik, a że jest tam jej niewiele i jest gorąco - to przechodzi bez problemu. W dodatku gwałtowne zmiany (pod)ciśnienia przy zamkniętej otwartej przepustnicy mogą dawać właśnie chwilowe mocniejsze zassania wilgoci z pocącej się uszczelki...

I na zimnym też ?

Bez konkretnej wiedzy, jaki to silnik, z jakim osprzętem/w jakim aucie - możemy tylko teoretyzować.

Nie bardzo znam siÄ™. Stary Opel z jakimÅ› Ecotec'iem

Mechanik mówi, że wężyk jakiś od zbiorniczka płynu chłodzącego uzupełnił i niby teraz nie ma problemu. Taki cienki, poza dwoma głównymi, nie wiem po co on.

Nowy silnik, nowe problemy

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona