Data: 2014-04-23 01:07:27 | |
Autor: MichaelData® | |
Nowy silnik, nowe problemy | |
John Kołalsky wydumał(a) w news:lj6kn2$5iv$1mx1.internetia.pl :
Macie jakieś refleksje ? Pewnie wtydliwośc własciciela pojazdu, że nie chce napisac jaki to silnik i jaka marka pojazdu, łacznie z rocznikiem :] -- Michael________™ ______/) /\ | /\ "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€ |
|
Data: 2014-04-23 01:37:44 | |
Autor: John Kołalsky | |
Nowy silnik, nowe problemy | |
Użytkownik "MichaelData®" <spam@ognik.com>
Ecotec i jaka marka pojazdu, Å‚acznie z rocznikiem :] Na ...j |
|
Data: 2014-04-23 02:08:28 | |
Autor: MichaelData® | |
Nowy silnik, nowe problemy | |
John Kołalsky wydumał(a) w news:lj6vei$824$1mx1.internetia.pl :
Użytkownik "MichaelData®" <spam@ognik.com> Bo jak Omega to "standard" ale jak Sintra to "półstandard" :) Oba gubiły wodę spod oringu na pompie wody. Oczywiscie nie wyklucza to uszczelki nadal. -- Michael________™ ______/) /\ | /\ "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€ |
|
Data: 2014-04-23 08:34:05 | |
Autor: John Kołalsky | |
Nowy silnik, nowe problemy | |
Użytkownik "MichaelData®" <spam@ognik.com> EcotecMacie jakieś refleksje ?Pewnie wtydliwośc własciciela pojazdu, że nie chce napisac jaki to silnik No ale ... co ma gubienie wody do tego, że co jakiś czas przy mocno otwartej przepustnicy silnik traci moc a za samochodem kłęby białych oparów idą ? Mechanik twierdzi, że cośtam znalazł nieszczelnego w zewnątrznym układzie chłodzenia, ale jakoś nie mogę uwierzyć, że od tego silnikowi się polepszy. Silnik chyba nie bierze oleju, znaczy dobry poziom zastałem a wcześniej nie wiem jaki był. Silnik nie pracował zbyt równo. To mechanik świece zmienił i myśli, że będzie lepiej. Dalej nie widzę co to ma do jednocześnie występującego otwarcia przepustnicy z naprawdę obfitymi oparami. Na postoju silnik nie kopci w ogóle. Nie jest też tak, że wdepnięcie gazu zawsze daje stratę mocy i opary, ale jak się tak trafi to właśnie tak a nie np same opary czy sama strata mocy. Jest zainstalowana instalacja LPG. |
|
Data: 2014-04-23 09:15:50 | |
Autor: MichaelData® | |
Nowy silnik, nowe problemy | |
John Kołalsky wydumał(a) w news:lj7nr7$lae$1mx1.internetia.pl :
Użytkownik "MichaelData®" <spam@ognik.com> Kłania sie zatem logika. Nie ma innej możliwosci przedostania sie wody do cylindra niż a)pękniety blok/głowica (15%) b)uszkodzona uszczelka pod głowicą (75%) Koniec logiki :) Mechanik twierdzi, że cośtam znalazł nieszczelnego w zewnątrznym układzie chłodzenia, ale jakoś nie mogę uwierzyć, że od tego silnikowi się Tutaj, jak wspomnialem. Jesli to Opel, to często pękniecie (starych już) plastików/złączek do nagrzewnicy jako dodatkowy efekt lub wspomniany oring pod pompą wody. Najlepiej sprawdzić to zaglądając pod spód samochodu i szukac zacieków/wicieków wody "organoleptycznie". Silnik chyba nie bierze oleju, znaczy dobry poziom zastałem a wcześniej Branie oleju to kwestia (najczęściej) stanu pierścieni i lub uszczelnień na popychaczach i nie ma to nic wspólnego z braniem wody. Silnik nie pracował zbyt równo. To mechanik świece zmienił i myśli, że będzie lepiej. Dalej nie widzę co to ma do jednocześnie występującego otwarcia przepustnicy z naprawdę obfitymi oparami. Na postoju silnik nie kopci w ogóle. Nie jest też tak, że wdepnięcie gazu zawsze daje stratę Nadal, j/w. -- Michael________™ ______/) /\ | /\ "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€ |
|
Data: 2014-04-23 11:37:53 | |
Autor: BartekK | |
Nowy silnik, nowe problemy | |
W dniu 2014-04-23 09:15, MichaelData® pisze:
Kłania sie zatem logika. Nie ma innej możliwosci przedostania sie wodyBłąd. W wielu silnikach kolektor ssący jest podgrzewany (chłodzony?) wodą obiegową, albo po prostu obieg wody z głowicy też przechodzi przez kolektor ssący. Nieszczelność w tym miejscu powoduje powolne "wsysanie" wody przez silnik, a że jest tam jej niewiele i jest gorąco - to przechodzi bez problemu. W dodatku gwałtowne zmiany (pod)ciśnienia przy zamkniętej otwartej przepustnicy mogą dawać właśnie chwilowe mocniejsze zassania wilgoci z pocącej się uszczelki... Bez konkretnej wiedzy, jaki to silnik, z jakim osprzętem/w jakim aucie - możemy tylko teoretyzować. -- | Bartłomiej Kuźniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2014-04-23 11:50:41 | |
Autor: MichaelData® | |
Nowy silnik, nowe problemy | |
BartekK wydumał(a) w news:lj81mv$k4d$1node2.news.atman.pl :
W dniu 2014-04-23 09:15, MichaelData® pisze: Błąd. "Ecotec" nie ma takiego rozwiazania. Niestety, widzisz że autor watku się wstydzi... :) -- Michael________™ ______/) /\ | /\ "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€ |
|
Data: 2014-04-23 12:30:47 | |
Autor: BartekK | |
Nowy silnik, nowe problemy | |
W dniu 2014-04-23 11:50, MichaelData® pisze:
Błąd. "Ecotec" nie ma takiego rozwiazania. Niestety, widzisz że autorEcoteców to jest bardzo dużo, praktycznie pod każdą maską w GM taki napis, a konstrukcji i osprzętów jednak wiele, trudno znać wszystkie... -- | Bartłomiej Kuźniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2014-04-23 14:04:21 | |
Autor: MichaelData® | |
Nowy silnik, nowe problemy | |
BartekK wydumał(a) w news:lj84q4$n74$1node2.news.atman.pl :
W dniu 2014-04-23 11:50, MichaelData® pisze: Jest sugestia ze to nie nowy silnik/samochód, raczej coś z 1998 czyli wskazówka na starego Opel Omega 2.0 Ecotec...czyli standardowo uszczelka pod głowicą. Tym bardziej że jest to "wymiana silnika" i raczej założenie że długo sobie gdzieś leżał zanim go zamontowano obecnie. Nie jestem Szerlokiem ale tak mi sie wydaje :) -- Michael________™ ______/) /\ | /\ "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€ |
|
Data: 2014-04-23 20:41:08 | |
Autor: John Kołalsky | |
Nowy silnik, nowe problemy | |
Użytkownik "MichaelData®" <spam@ognik.com> Błąd. "Ecotec" nie ma takiego rozwiazania. Niestety, widzisz że autorEcoteców to jest bardzo dużo, praktycznie pod każdą maską w GM taki napis, a konstrukcji i osprzętów jednak wiele, trudno znać wszystkie... Taki jakiś Opel, Vectra chyba. Nie wiem skąd mechanik wziął silnik. Twierdzi, że z jeżdżącego samochodu z przebiegiem 90tys :-) Ja tam w cuda nie wierzę, ale wydaje mi się, że mógłby być tak samo dobry jak niedobry. |
|
Data: 2014-04-23 11:51:48 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
Nowy silnik, nowe problemy | |
Błąd. W wielu silnikach kolektor ssący jest podgrzewany (chłodzony?) wodą obiegową, albo po prostu obieg wody z głowicy też przechodzi przez kolektor ssący. Nieszczelność w tym miejscu powoduje powolne "wsysanie" wody przez silnik, a że jest tam jej niewiele i jest gorąco - to przechodzi bez problemu. W dodatku gwałtowne zmiany (pod)ciśnienia przy zamkniętej otwartej przepustnicy mogą dawać właśnie chwilowe mocniejsze zassania wilgoci z pocącej się uszczelki... Bardzo dobry przyklad to kolektor z fiacika np: http://img.bazarek.pl/296836/16585/2742366/3654725684e9bfe494e5da.jpg , tylko tutaj bardzo czesto plyn ucieka na zewnatrz. Proste rozwiazanie to pozbycie sie cisnienia w ukladzie przez wywalenie uszczelki korka zbiorniczka. Bardziej oplaca sie dolac raz na 2 miesiace 300ml boryga niz sciagac kolektor :) |
|
Data: 2014-04-23 13:54:22 | |
Autor: John Kołalsky | |
Nowy silnik, nowe problemy | |
Użytkownik "BartekK" <sibi@drut.org> Kłania sie zatem logika. Nie ma innej możliwosci przedostania sie wodyBłąd. W wielu silnikach kolektor ssący jest podgrzewany (chłodzony?) wodą obiegową, albo po prostu obieg wody z głowicy też przechodzi przez kolektor ssący. Nieszczelność w tym miejscu powoduje powolne "wsysanie" wody przez silnik, a że jest tam jej niewiele i jest gorąco - to przechodzi bez problemu. W dodatku gwałtowne zmiany (pod)ciśnienia przy zamkniętej otwartej przepustnicy mogą dawać właśnie chwilowe mocniejsze zassania wilgoci z pocącej się uszczelki... I na zimnym też ? Bez konkretnej wiedzy, jaki to silnik, z jakim osprzętem/w jakim aucie - możemy tylko teoretyzować. Nie bardzo znam się. Stary Opel z jakimś Ecotec'iem Mechanik mówi, że wężyk jakiś od zbiorniczka płynu chłodzącego uzupełnił i niby teraz nie ma problemu. Taki cienki, poza dwoma głównymi, nie wiem po co on. |