Nowy smiglowiec w LPR

Data: 2009-09-10 14:42:01
Autor: omega_fan
Nowy smiglowiec w LPR
Data: 2009-09-10 16:52:58
Autor: Mike
Nowy smiglowiec w LPR
Data: 2009-09-10 16:58:22
Autor: FD
Nowy smiglowiec w LPR
Mike pisze:
omega_fan pisze:
http://lotnictwo.net/foto.php?id=143087

http://lotnictwo.net/foto.php?id=143088

pikne!
oby służyły długo i bezpiecznie!

Data: 2009-09-10 23:44:22
Autor: Rabbit McCroolick
Nowy smiglowiec w LPR

Użytkownik "FD" <fakedetector@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h8b4b6$40g$1atlantis.news.neostrada.pl...

pikne!

Pikne jak nowy Volkswagen. Ale naprawdę piękna to jest Agusta A109...

Data: 2009-09-11 09:58:02
Autor: Mikolaj Rydzewski
Nowy smiglowiec w LPR
FD wrote:
pikne!
oby służyły długo i bezpiecznie!

Pytanie laika: jakie zalety ma zabudowanie tylnego ¶migła? Mniejsza podatno¶ć na uszkodzenia, czy jakie¶ inne względy?

Data: 2009-09-11 10:54:17
Autor: Kacper Perschke
Nowy smiglowiec w LPR
Dnia 11.09.2009 Mikolaj Rydzewski <miki@ceti.pl> napisał:
[...]
Pytanie laika: jakie zalety ma zabudowanie tylnego śmigła? Mniejsza podatność na uszkodzenia, czy jakieś inne względy?

Trudniej wejść w pracujące śmigło.

Sprawy wydajności i opływu chyba także, ale nie jestem głęboko w temacie.

KAcper

Data: 2009-09-11 11:13:23
Autor: michu
Nowy smiglowiec w LPR
Kacper Perschke pisze:
[...]

Niech mi ktos napisze pare technicznych szczegolĂłw jak wyglada poloczenie miedzy silnikiem a smiglem ogonowym i jego dzialanie. Czy dobrze rozumiem, ze w smiglowcu z klasycznym smiglem ogonowym stosunek obrotow wirnika glownego do smigla ogonowego jest staly w calym zakresie obrotow, a zmiana sily generowanej przez smiglo ogonowe odbywa sie przez zamiany kata jego lopat?
Jak jest z takim obudowanym wentylatorem - czy on tez ma lopatki o zmiennym kacie natarcia czy tu to sie odbywa poprzez zmiane stosunku predkosci obrotowej wirnikow?
thx
michu

Data: 2009-09-11 13:44:36
Autor: FD
Nowy smiglowiec w LPR
Mikolaj Rydzewski pisze:
FD wrote:
pikne!
oby służyły długo i bezpiecznie!

Pytanie laika: jakie zalety ma zabudowanie tylnego ¶migła? Mniejsza podatno¶ć na uszkodzenia, czy jakie¶ inne względy?

-cichsze
-sprawniejsze
-bezpieczniejsze

Data: 2009-09-11 12:55:36
Autor: michu
Nowy smiglowiec w LPR
FD pisze:

-sprawniejsze

Na wiki pisze ze wymagaja wiekszej mocy do wytworzenia danego ciagu niz zwykle

Data: 2009-09-11 14:12:08
Autor: BartekZX9R
Nowy smiglowiec w LPR

Użytkownik "michu" <michu1982@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h8ddrc$f8l$1news.onet.pl...
Na wiki pisze ze wymagaja wiekszej mocy do wytworzenia danego ciagu niz zwykle

Prawda, starszy MI-2 startowal z mniejszym "podmuchem" niz dzisiaj EC135.
Ale sama procedura startu i rozruchu juz przebiegala szybciej niz w MI.
BTW Check lista jest tylko w jezyku angielskim :)

pozdr
Bartek
Blue9'99
Ave1,8
EL

Data: 2009-09-11 14:16:02
Autor: FD
Nowy smiglowiec w LPR
BartekZX9R pisze:
[...]

a Ty o czym piszesz?

Data: 2009-09-11 14:13:59
Autor: FD
Nowy smiglowiec w LPR
michu pisze:
FD pisze:

-sprawniejsze

Na wiki pisze ze wymagaja wiekszej mocy do wytworzenia danego ciagu niz zwykle

a pod jakim haslem szukales?

looknij na *fenestron*

Data: 2009-09-11 13:22:33
Autor: michu
Nowy smiglowiec w LPR
FD pisze:
michu pisze:
FD pisze:

-sprawniejsze

Na wiki pisze ze wymagaja wiekszej mocy do wytworzenia danego ciagu niz zwykle

a pod jakim haslem szukales?

looknij na *fenestron*

Tam wlasnie zerknalem:

Disadvantages

The fenestron uses more power than conventional tail rotor equipped helicopters.[citation needed]

Its disadvantages are those common to all ducted fans when compared to propellers. They include higher weight and air resistance of the enclosure, higher construction cost, and a higher power requirement for a given thrust.

Data: 2009-09-10 17:07:21
Autor: Rev
Nowy smiglowiec w LPR
Mike wrote:

http://lotnictwo.net/foto.php?id=143088

Czy ten Eurocopter stacjonuje tam "na co dzień"? Mieszkam niedaleko, chciałbym zobaczyć go na oczy. Mam jakie¶ szanse? Jak ze wstępem na l±dowisko?

Data: 2009-09-10 18:19:26
Autor: --=JJay=--
Nowy smiglowiec w LPR
Rev pisze:
Czy ten Eurocopter stacjonuje tam "na co dzień"? Mieszkam niedaleko, chciałbym zobaczyć go na oczy. Mam jakie¶ szanse? Jak ze wstępem na l±dowisko?

Podejrzewam, że przez jaki¶ czas zostanie w stolicy, ze względu na przeszkolenie personelu itd i dopiero za jaki¶ czas wejdzie do normalnej służby?
Kto¶ sie orientuje kiedy to nast±pi i w której bazie LPR będzie stacjonować?

-- =JJay=--
www.aeroklub.deblin.pl, moje zdjęcia na airliners.net - http://tiny.pl/rcwl i na airfoto.pl - http://tiny.pl/n3mk
Nie dyskutuj z debilem bo najpierw ¶ci±gnie cię do swojego poziomu a potem pokona do¶wiadczeniem

Data: 2009-09-10 20:47:46
Autor: Piotr F.
Nowy smiglowiec w LPR
-- =JJay=-- pisze:
Rev pisze:
[...]

pozdrawiam

Mozecie byc pewni, ze w Wawie ich nie zabraknie. Tym bardziej, ze ma stanac symulator rowniez w naszym pieknym miescie.

pozdro

Data: 2009-09-11 13:12:37
Autor: BartekZX9R
Nowy smiglowiec w LPR

Użytkownik "-- =JJay=-- " <jjay@NOSPAMgazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h8b8u4$spd$1inews.gazeta.pl...
[...]

Na razie jest ich 6, piloci dopiero zaczynaja szkolenia z nalotem 15 godzin tygodniowo. Jeden stacjonuje na Lublinku w Lodzi.
Bierze udzial w pokazach z okazji konferencji LPR w Lodzi w Koperniku.
Fajna maszyna, calkiem niezle wyposazona.

Bartek

Data: 2009-09-11 10:06:14
Autor: Kacper Perschke
Nowy smiglowiec w LPR
Dnia 10.09.2009 Rev <revmode@op.pl> napisał:
[...]
Jak ze wstępem na lądowisko?

Na lotnikso można wejść turystycznie "w godzinach pracy".
Ja byłem ze dwa razy w sobotę. Wiesz gdzie jest brama?

KAcper

Data: 2009-09-15 23:08:42
Autor: Rafal O.
Nowy smiglowiec w LPR
Witam!
Widziałem tak± maszynę "w akcji", to jest na l±dowisku przyszpitalnym.
W nocy. Największe zdziwienie wzbudza jego odgłos. Jest niesamowicie cichy w
porównaniu do Mi-2, czy W-3.

Pozdrawiam, Rafał.

--

Nowy smiglowiec w LPR